Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Ogólne => Obsługa techniczna => Wątek zaczęty przez: Kadaf w Czw, 13 Cze 2013, 18:34:15
-
Przyszło mi do głowy, by zrobić listę bugów które znaleźliśmy. Dopisujcie swoje doświadczenia. Potem się to ogarnie do kupy i wyśle w jednym pakiecie do Squadu.
Moje znaleziska:
1. brak możliwości korekt kursu.
2. Ike nie odbija światła
3. pojazdy bez komputera sterowane tylko z fotelika mają tendencję do samoczynnego obracania sterowania gdy zostawimy je niekontrolowane i udamy się np do VAB bądź Tracking Station.
4. Dane wagowe z Info po wduszeniu M są inne niż dane tego samego obiektu w Tracking Station.
5. Skrzydła stosowane jako poszycie obiektów urywają się podczas wchodzenia w atmosferę kerbinu już na wysokości 70 kilometrów.
-
Nie wyświetlają się czasem kerbale w prawym dolnym rogu, tylko kolorowe plamy
-
Zgłaszam ten sam błąd, nastąpił po instalacji moda Crew Manifest. Rafal, tobie też występują po modzeniu?
-
Nie, ja mam tylko ISA MapSat
-
Nie jestem pewny, czy to rzeczywiście bug, ale był on obecny już wcześniej. Mianowicie jeśli jesteśmy na okołosłonecznej, to navball często pokazuje nam prędkość względem powierzchni Kerbinu, co często przyjmuje wartości powyżej 200 000 m na sekundę.
-
Czyżbym to ja był głównym bugoznajdcą w KSP? Przeleciał się ktoś na Dres? Księżyce Joola? Bo nie wiem czy problem Ike'a dotyczy tyko jego czy jest to norma na dalszych obiektach. Przypominam, że brak odbijania niemal uniemożliwia lądowanie, więc warto to sprawdzić dalej.
-
Także mam ciekawy problem z dokowaniem. Nie wiem czy to bug ale sytuacja wygląda następująco. Mam zbiornik paliwa, na którego szczycie jest sonda bezzałogowa, którą będę chciał odczepić po zadokowaniu. Natomiast poniżej zbiornika, znajduje się silnik z paliwem, który wyniesie mnie do tworzonego statku międzyplanetarnego.
Sytuacja wygląda następująco: Gdy jestem daleko od niego, silnik oddziela się poprawnie i zostaje zbiornik z sondą, którą mogę odłączyć później. Natomiast po tym jak wgra się nasz statek, odłącza się zarówno silnik jak i sonda. Tak mam za każdym razem.
Co do Ike'a to u mnie jest także niewidoczny.
-
Potwierdzam Sasquatch.
Bywa, że oddokowanie powoduje, że odłącza się więcej elementów niż się chciało. W moim przypadku odłączały się elementy będące kilka metrów dalej i latały "synchronicznie" z fragmentem oddokowanym. Przy czym odłączanie następowało w przedziwnych miejscach.
-
następny bug to rożne spalania paliwa raz mi starcza raz mi nie starcza przy tej samej rakiecie przy locie na mun
-
To nie jest bug, tylko różnice przy manewrach, nawet MJ nie dał by rady polecieć 2 razy identycznie, a co dopiero człowiek, poza tym jeszcze ruch księżyca itd
-
no nie przesadzajmy z tymi różnicami w manewrowaniu 12 razy próbowałem i i kilka razy mi wyskoczyło ze spalanie jakimś dziwnym trafem wzrastało mocno a po wgraniu save i powtórzeniu manewru nagle spadało dokładnie silnik ( atomowy ) ( ta sama trajektoria ta sama siła ciągu)
-
Powyższego buga nie stwierdziłem, ale może ktoś potwierdzi?
-
Jeśli już znajdujecie jakieś bugi, nie starczy go tutaj po prostu wymienić. Warto zrobić kilka screenów, a jeśli jest potrzeba także i filmik. No i dobrze by było przetestować dany błąd 5-10 razy także różnymi rakietami. Inaczej takie rzucanie pojedynczych glitchy nic nie da.
-
Zgadza się, Drangir ma rację, niestety jaja z dokowaniami które nie rozłączają to co mają, jak i skoki spalania są trudne do ustalenia. W sensie wskazania palcem - o tu jest bug.
Więc aktualizuję listę pewną i potwierdzoną przez kilku graczy:
1. brak możliwości korekt kursu.
2. Ike nie odbija światła.
3. Dane wagowe z Info po wduszeniu M są inne niż dane tego samego obiektu w Tracking Station.
4. Znikające sylwetki kerbali w prawym dolnym rogu przy większych jednostkach.
-
Z oddokowywaniem to w ogóle są jaja jakieś, n.p. pojazd po oddokowaniu od bazy na dunie robi salto
-
Tak jest bo przyśpiesza całą fizykę, masz nawet przy włączaniu ostrzerzenie
-
Ten temat moim zdaniem powinien być raczej poruszony w wątku dot. aktualizacji 0.20.
-
@up
Tak wszystko jest w jednym miejscu, w temacie o 0.20 opinie będą mieszały się z bugami do zgłoszenia oficjalną drogą.
-
Ten temat moim zdaniem powinien być raczej poruszony w wątku dot. aktualizacji 0.20.
Nie Raynus, ten wątek to li tylko tworzenie listy bugów, nie chcę tu żadnych zachwytów jaka to flaga jest osom. Bo to nie o tym. Bugi. Je tu zbierajmy.
-
To żeby jakiś porządek jednak był zachowany, przenoszę temat do działu Obsługa Techniczna.
-
Korekty kursu jednak da się robić. Możliwe, że brak takiej możliwości był związany z jakimś bugiem misji załogowej. Pojedynczy przypadek czy coś. Wykonałem dwa loty bezzałogowe i w obu przypadkach korekta kursu możliwa była. Niniejszym wykreślam pierwszą pozycję z listy stwierdzonych błędów, jako przypadek jednostkowy.
-
@up
Wysłałem parę dni temu misję bezzałogową na Dune i wysokość orbity była niewzruszona. Może w międzyczasie wyszedł jakiś mały bugfix?
-
Jeśli też tak miałeś, to znaczy że coś cała Duna nawala. Ike nie odbija, korekta jest niemożliwa. W takim razie póki co odradzam loty na Dunę, bo siedzi tam jakiś mega bug.
-
Podczas lądowania na Jool lądownik osiąga wysokość 0m i dalej spada na jakieś -100m a następnie przy prędkości 0,5m/s rozbija się i jeszcze poniżej 0m jool jakby nie odbijał światła. zeszły mi tak 2 lądowania
-
A to akurat jest bug jeszcze z wersji 0.19, jesli dobrze pamiętam. Jool to gazowy gigant i nie ma powierzchni, stąd ten efekt.
-
Naprawdę myślałeś siubek, że wylądujesz na Joolu? Do diaska, poczytaj trochę o astronomii! Słyszałeś o czymś takim jak Jowisz w ogóle? Jak sobie wyobrażasz lądowanie tam?
To nie żaden bug, na Joolu lądować próbuje tylko autentyczny przygłup. Po prostu Squad nie zajmuje się dumaniem jak to zrobić sensownie żeby powstrzymać coniektórych przed lądowaniem tam, gdzie wylądować się nie da.
Boże widzisz i nie grzmisz...
Post scalony: Pią, 28 Cze 2013, 12:18:34
A od czego tam miało się odbijać światło w ogóle?
Siubek, normalnie tylko inwektywy mi się na myśl cisną pod twoim adresem...
Kadaf, niestety muszę Cię tym razem oficjalnie moderatorsko upomnieć :P To forum jest dla wszystkich zainteresowanych KSP, nie tylko dla doświadczonych graczy. Swoją postawą odstraszasz od gry nowych użytkowników i wprowadzasz jakieś bzdurne podziały między potrafiącymi latać a tymi, którzy się dopiero uczą. Proszę, abyś przestał. Szanujmy się wszystkich nawzajem./ Ravnarr
-
Kadaf, wyluzuj, po co te spiny? :D Nie wiedział chłopak, teraz już wie, nie każdy, kto gra w Kerbale musi być szpecem od astronomii ;) Po to m.in. jest to forum, żeby sobie tłumaczyć takie rzeczy ;)
-
Ech Wawrzyn, ja po prostu mam taką pewną wadę, mianowicie absolutnie nie do opanowania uczulenie na idiotów. No nic nie poradzę. Taki jakiś tik nerwowy, albo wręcz choroba psychiczna. Po prostu zaraz bym lał po pysku każdego człeka z pustą puszką mózgową jakiego spotkam.
No i zaraz pewnie dostanę kolejny opieprz, a przecież nikogo palcem nie pokazuje, prawda?
-
Ja też idiotów nie toleruję, ale należy rozróżniać głupotę od niewiedzy, bo jedno jest z reguły nieuleczalne, a do drugiego wystarczy wyjaśnienie problematycznej kwestii ;) To tak, jakby Stephen Hawking nazwał cię debilem, bo nie potrafisz mu rozrysować wzoru tłumaczącego teorię strun a Ty po prostu nie miałeś wcześniej o tym pojęcia, a być może masz potencjał do bycia fizykiem teoretycznym ;)
-
No, nie tak całkiem Wawrzyn... Chodzi raczej o proces wyciągania wniosków z zastanej sytuacji. Wiesz, coś się wydarza, włączasz mózg, dedukujesz, wyciągasz wnioski. Serio trudno mi sobie wyobrazić, żeby ktoś kto jednak w KSP siedzi dłużej niż dwa dni i pewnie oglądał jakiś tam filmik na YT nigdy i nigdzie się nie spotkał z określeniem Joola "gazowy gigant" czy coś podobnego. Pozatym wydaje mi się, że w ogóle nie trzeba uruchamiać mózgu, by znaleźć podobieństwo między Joolem a Jowiszem. Czy serio za KSP biorą się ludzie, którzy nigdy nie słyszeli o Jowiszu? Jeżeli o nim nie słyszeli, to znaczy, że absolutnie nie interesują się jakimkolwiek aspekty astronomii, więc co robią w KSP właściwie? Przecież chyba nawet w podstawówce w pierwszej klasie albo w drugiej ktoś gdzieś wspomina, że Słońce nie kręci się dookoła Ziemi. Albo może tylko tak mi się wydawało.
-
@up
Co wciąż nie usprawiedliwia twojej reakcji. Coś co tobie wydaje się oczywiste i logiczne nie musi takie być dla kogoś innego i wystarczy mu wyjaśnić pokrótce na czym polega problem żeby wiedział gdzie szukać rozwiązania. A wyzywania od idiotów (choćby pośredniego, bo oczywiście bezpośrednio "wszyscy są grzeczni") nie skomentuję :|
-
Dobrze, panienki, koniec offtopu. Kadaf, weź się uspokój, bo polecą ostrzeżenia. Robicie coś w końcu z tą listą bugów czy mam zamknąć temat?
-
Ravnarr, ja się zastanawiam, czy dlatego nie powstała żadna łatka, ponieważ 0.21 na to wygląda pojawi się szybko. Optymistyczne moje założenie polega na tym, że 0.21 będzie jednocześnie bugfixem 0.20tki. Jeśli tematu nie zamkniesz, to krzywda nikomu się nie stanie, a może ktoś coś jeszcze namierzy brzydkiego.
-
No to ja się szybko dorzucę:
- sondy czasami wirują
- znikanie baz na planetach pod powierzchnią
- eksplozje po załadowaniu lotu (zdarzyło mi się to tylko 2 razy)
- znikanie kerbali z kokpitów (stary bug chyba od 0.18)
-
Eksplozjom po załadowaniu łatwo zaradzić. Zauważyłem że takie coś się dzieje gdy jednocześnie wczyta się rakieta poprzednia, jak i identyczna nowa. Radą na to jest wczytanie na launchapa czegoś innego, malutkiego. Wtedy wracamy do vabu i wczytujemy to co nam wybuchło i voila, po problemie.
Chyba że masz na myśli eksplozje po wczytaniu czegoś co już jest w kosmosie. Wydaje mi się, że takie coś zdarza się gdy sprzęt ma elementy która wchodzą w siebie. Nagle system kolizji się ocyka i wysadza, mimo że wcześniej to coś wystartowało i działało.
-
Ja znalazłem dziś drobne błędy graficzne, załadowałem lądownik który spoczywa sobie na księżycu i przez pierwsze sekundy był pod ziemią ale nagle "wyskoczył" na powierzchnię. Poza tym jedna z nóżek do lądowania dostała chyba jakiegoś ataku bo trzęsła się jak galareta.
-
Można zwiększyć prędkość lecącego samolotu ruszając szybko w górę i w dół lotkami.
-
@up,
O tym wiadomo już od dawna, nie jest to tylko w 0.20.