Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Ogólne => Obsługa techniczna => Wątek zaczęty przez: mustek36 w Sob, 19 Sty 2013, 20:40:58
-
Witam, w związku, że również i mnie dopadły crashe KSP po zaktualizowaniu do 0.18 i w wzwyż (w 0.18.2 problem nadal występuje) postanowiłem się zarejestrować, opisać temat i przedstawić jego rozwiązanie.
U mnie problem występował w momencie próby wystrzelenie drugiej rakiety. Po zaprojektowaniu klikałem "launch", muzyczka zacinała się na sekundę i proces KSP przestał odpowiadać. Z tego co wyczytałem problem u każdego wygląda podobnie ;)
Błąd występuje tylko w systemach 32 bitowych, które posiadają 4GB ramm'u i więcej Jeśli jesteś użytkownikiem systemu 64 bitowego to nie znajdziesz tutaj rozwiązania swojego problemu - przepraszam :'( Dlaczego tylko na niektórych? Nie wiem, ale też chciałbym wiedzieć dlaczego trafiło akurat na mnie :-[
Jeśli nie wiesz ilu bitowy masz system klikasz komputer -> PPM -> Właściwości i odczytujesz ilu bitowca posiadasz.
Do rzeczy. Istnieją trzy rozwiązania problemu
1. sposób mechaniczny - wyciągnięcie jednej z kości ramm
2. zamieszanie komputerowi tak by myślał, że ma 3GB ramu
3. przeinstalowanie systemu na 64 bitowy
Jeśli nie jesteś zaawansowanym użytkownikiem komputera będzie lepiej jeśli poprosisz o pomoc kogoś bardziej obytego w temacie :)
1) chyba nie muszę opisywać.
2) Sposób drugi polega na stworzeniu "3GB switch'a", czyli takowego namieszania, żeby windows używał tylko 3GB pamięci z tych które rzeczywiście posiada
Opis dla systemu windows 7 i vista
Włączanie tryby 3GB
1) Klikamy Windows+r lub w pasku start wpisujemy "uruchom" i zatwierdzamy enterem
2) Powinna się nam otworzyć konsola uruchamiania
3) Wpisujemy bcdedit /set IncreaseUserVa 3072
4) Wciskamy enter i uruchamiamy komputer ponownie
Wyłączanie trybu 3GB
1) Klikamy Windows+r lub w pasku start wpisujemy "uruchom" i zatwierdzamy enterem
2) Powinna się nam otworzyć konsola uruchamiania
3) Wpisujemy bcdedit /deletevalue IncreaseUserVa
4) Wciskamy enter i uruchamiamy komputer ponownie
3) Osobiście wybrałem ostatni sposób. Stwierdziłem, że przesiadka na 64 bitowca to tylko kwestia czasu, Kerbale tylko przyśpieszyły ten proces. Teraz nie zauważam żadnych problemów przy eksploracji najciemniejszych zakątków galaktyki :)
-
Dzięki ,mam nadzieje ,że okłamanie kompa ,że posiada jednak 3GB ramu zadziała :D
;) ,jeśli nie to [CENZORED] :-X
-
Ja osobiście nie mam problemów na x86, ale myślę, że warto podpiąć.
-
Wszystko działa jak należy Wielkie dzięki 8)
-
który sposób zastosowałeś : )?
-
Zastosowałem sposób ostatni zmieniając system na 64 bity. Nie dość ,że inne gry chodzą bez zarzutu ani jednego błędu(duuuuuuuuuża róznica miedzy 32 bity) to jeszcze Kerbale ani razu nie krashneły. Tylko najgorsze jest to że długo niegrałem i niemogę zbudować rakiety która wzniesie się na orbitę :(
-
Mustek widzę, że masz już mój sposób u siebie w poradniku :p Czy miałeś go zanim założyłem temat? Sprawdza się w wielu grach, a w moim przypadku zanotowałem przy używanym frapsie wzrost FPS 5-10 w zależności od gry. :)
-
miałem do niego link w tym temacie, ostatnio z nudów "przetłumaczyłem" : )
-
Jestem tu nowy, mam takie pytanie zanim namieszam coś w kompie. Czy sposób zadziała na windowsie xp z 2gb ramu, czy tylko jeżeli mam 4gb ramu i więcej?
-
ja mam xp i 2gb ramu a chodzi mi dobrze, miałem tylko 2 crashe, raz tak po prostu, a raz zrobiłem za dużą rakietę. Ale poza tym działa dobrze
-
Gra słabo radzi sobie z procesorami wielordzeniowymi , jeżeli występują crashe trzeba zmniejszyć renderowanie w grze a w menadżerze procesów w koligacji przydzielić 2 rdzenie dla KSP.exe, powinno być ok. Wyczytałem że coś mają robić w tym kierunku i poprawić obsługę wielordzeniowych procesorów. Minusem takiej operacji jest każdorazowe zmienianie koligacji przy odpaleniu kerbali
-
A ja zadam pytanie, czy zmiana z 86 na 64 cos daje?
-
To zależy ile masz pamięci w kompie, z reguły różnica między 32bity a 64 nasuwa się sama, jest na plus
-
Ej mi to nie działa :'(
Nie znam się za bardzo na komputerach ale moge jedynie podac SYSTEM OPERACYJNY: Windows 7 home premium
Czy to wpływa na cokolwiek? Prosze o pomoc :-[
-
Czynniki są różne. Bez dokładnej specyfikacji nic nie pomożemy.
Menu Start>Szukaj>Menedżer Urządzeń
Tam znajdź zakładkę Karta Graficzna
Jak znaleźć RAM?
Menu Start>Komputer>PPM>Właściwości
Tam masz RAM i procesor
Masz jakieś mody? One też mocno obciążają kompa.
-
Czynniki są różne. Bez dokładnej specyfikacji nic nie pomożemy.
Menu Start>Szukaj>Menedżer Urządzeń
Tam znajdź zakładkę Karta Graficzna
Jak znaleźć RAM?
Menu Start>Komputer>PPM>Właściwości
Tam masz RAM i procesor
Masz jakieś mody? One też mocno obciążają kompa.
[Post scalony: Nie, 06 Mar 2016, 18:18:26]
Procesor: Intel Core i5
Ram: 4.00 GB (wolne 2,99 GB)
Karta graficzna ATI Radeon HD 5570
Z modów mam tylko HyperEdit (Kerbaltek)
-
Według mnie dokup RAMU. System potrafi zająć 2gb, a inne programy też dużo. Kerbale potzebują około 3gb.
-
http://forum.kerbale.pl/gotowe-poradniki/optymalizacja-ksp-jak-upchac-tone-modow-i-zachowac-duzo-fps/msg24451/#msg24451
Aktualniejszy poradnik - ten tutaj pochodzi z 2013 roku!
-
KebabKerman, 4gb pamięci w zupełności wystarcza na stocka, a dokładanie ramu nie jest lekarstwem na wszystko. Sam grałem przy 2gb choć minimalny wymóg to 3gb. Co prawda zdarzały się zawiechy, jednak na tyle rzadko, że można było komfortowo grać, nawet z kilkoma modami.
W moim mniemaniu w kerbalach siedzi jakiś błąd, wyciek pamięci, który powoduje, że i tak pamięci braknie po jakimś czasie, choć byś miał jej 1000gb. Ale to jest, podkreślam, moje mniemanie oparte na moim mniemaniu :D
-
Kapacity. Kolega powiedział, że ma moda HeperEdit. HE podczas zmiany orbity nawet najmniejszego statku zjada przez chwilę dużo ramu. Przez to gra się krzaczy. ;)