Kilka słów wstępu nt. dwóch modów, którymi dzisiaj się zajmiemy:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to modyfikacja zmieniająca i skalująca układ Kerbalski do Układu Słonecznego. Zarówno rozmiarem, jak i nazwami i wyglądem planet. (dalej będziemy używać skrótu
RSS)
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to paczka modów przygotowana specjalnie pod RSS, aby zmodyfikować działanie silników i innych części, aby odpowiadały swoimi właściwościami urządzeniom z naszej 'prawdziwości'.
(dalej będziemy używać skrótu
RO)
Czysty RSS jest o wieeele trudniejszy od gołych Kerbali, ponieważ DeltaV potrzebne do osiągnięcia orbity wynosi ponad 9 km/s, co w przypadku korzystania ze niezmodyfikowanych części KSP stanowi nie lada wyzwanie dla gracza, jak i jego maszyny (duuuża ilość części = słabemu działaniu gry). Dlatego też powstało Realism Overhaul, dzięki któremu silniki są zazwyczaj wydajniejsze, a my nie korzystamy ze zwykłych zbiorników a z proceduralnie generowanych. I przy okazji uczymy się praktycznie na nowo tworzyć rakiety, ponieważ te z prawdziwego świata działają odrobinę inaczej niż te z KSP.
A. Opcja mega-prosta - instalacja przy pomocy programu CKAN:Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to proste narzędzie do instalowania modyfikacji przez niezwykle prosty w obsłudze program.
1. Pobieramy
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i wrzucamy plik z nim do głównego folderu z KSP.
2. Odświeżamy listę modów i wyszukujemy 'Realism Overhaul'
3. Klikamy na zakładkę 'Changeset' znajdującą się u góry okna i klikamy 'Apply'
4. Teraz albo pobieramy wszystkie rekomendowane mody, albo 'odfajkujemy' te których nie chcemy (ja np. nie chcę Mechjeba, więc go odznaczam) i klikamy 'Continue'
5. Wybieramy mody sugerowane do RO. Może, acz nie musimy z nich korzystać. Ponownie 'continue'
6. Teraz wybieramy rozdzielczość tekstur RSS. Polecam wybrać jak najniższe. Chyba że korzystamy z wersji 64bitowej (normalnie bym tego nie polecał, chyba że korzystacie z Linuxa), wtedy możemy dowalić do KSP tekstury 8K. W innym wypadku sugeruję wybrać 2048x1024. Klikamy 'continue' i...
7. Pobierają nam się teraz wszystkie zaznaczone modyfikacje i gdy download się skończy, to RSS+RO jest już gotowe do działania.
B. Opcja trudniejsza - instalacja ręczna:1. Pobieramy wszystkie modyfikacje wymagane przez Realism Overhaul.
2. Wrzucamy wypakowane pliki do Gamedata do czystej instalki KSP
3. ....?
4. Profit. Tzn. gramy.
Tak naprawdę druga metoda to standardowy i sprawdzony sposób wgrywania modyfikacji, który znaliśmy do tej pory. Opcja A oszczędza nam mase czasu na wyszukiwaniu najnowszych wersji modów i ręcznego pobierania ich oraz wrzucania do folderu z KSP. Jednakże należy pamiętać o wgraniu kompresora tekstur do swojej instalki z RSS+RO, ponieważ w innym wypadku mogą przydarzać nam się dość często crashe związane z osiąganiem limitu pamięci ram w aplikacji 32bitowej. Na to pomaga tylko Active Texture Management, mniejsza ilość części/modów i odpalanie gry w trybie OpenGL/DX11. Albo granie na 64bitach na Linuxie.
PS Na koniec szczerze polecam pozbyć się wszystkich dotychczasowych zbiorników paliwowych. W ten sposób zmniejszamy zużycie ram gry, ponieważ i tak będziemy korzystać z tych proceduralnych zbiorników. Jeżeli ktoś boi się, że usunie za dużo, to polecam skorzystać ze skryptu
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘPPS Dajcie znać czy o czymś nie zapomniałem, bądź czegoś nie pominąłem w tej instrukcji.