• Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja  (Przeczytany 14823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 25 Lut 2015, 09:54:27
Odpowiedź #30

Offline maksEs

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
fajny ten mod  8)  ale brakuje mi tu jeszcze jakiś planetoid 5-20 km średnicy krążące między jowiszem a marsem alebo za plutonem np :)


jak znacie jakiś mod na dodatkowe planety do RSS to mi dajcie linka bo na google nie znalazłem :>

znam już mod na neptuna i dodatkowe księżyce

Śro, 25 Lut 2015, 15:30:52
Odpowiedź #31

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
W temacie RSS+RO już opisywałem jak dodać pierścienie do Saturna i napomknąłem jak dodać nowe planety, ja sam dodałem sobie Neptuna, mam zamiar dodać jeszcze Trytona i Tytanie, bo Neptun i Uran są takie samotne   :'(

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #31 dnia: Śro, 25 Lut 2015, 15:30:52 »

Śro, 25 Lut 2015, 19:18:55
Odpowiedź #32

Offline maksEs

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
a jak dodać taką planetę :) ?

Śro, 25 Lut 2015, 19:48:30
Odpowiedź #33

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dość prosto, pobierasz ten mod:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wypakowujesz to w katalogu Game Data(wymaga Module Manager!). Wchodzisz do katalogu Config, który znajduje się w katalogu Kopernicus i tworzysz plik Neptune.cfg. Oto jego zawartość:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@Kopernicus
{
    Body
    {
        name = Neptune
        flightGlobalsIndex = 30
        Template
        {
            name = Minmus
        }
        Properties
        {
        }
        Orbit
        {
referenceBody = Sun
inclination = 22.30735942219246
eccentricity = 0.008090397956671817
semiMajorAxis = 4497455831858.165
longitudeOfAscendingNode = 3.512610707556779
argumentOfPeriapsis =29.81485499342245
meanAnomalyAtEpoch = 162.0995472049553
}
ScaledVersion
        {
            Material
            {
                texture = Kopernicus/Textures/NeptuneColor
rimColorRamp = Kopernicus/Textures/PFREV/Sentar_rim
rimPower = 2.06
rimBlend = 0.3
            }
        }
}

}

Musisz tylko skombinować skądś teksturę "powierzchnii" Neptuna i zapisać ją w katalogu Textures pod nazwą NeptuneColor.png. To jest mój zmodyfikowany config dla Sentara, z tego co widzę, to plik Sentar_rim.png to w pełni przezroczysty obrazek o wymiarach 256px x 256px, więc można go samemu stworzyć. Zdaje się, że można jednak te rim usunąć z configu, podobnie jak teksture powierzchni(bo i tak RSS ją podmienia), nie wiem, nie próbowałem tego, chcesz to poeksperymentuj. Moim zdaniem powinno działać bez parametru Material{}, gdyż on chyba nie jest niezbędny, nie miałem czasu zobaczyć. Teraz wchodzisz do katalogu RealSolarSystem i robisz sobie kopię(byle z dala od katalogu RSS) pliku RealSolarSystem.cfg. Teraz go modyfikujesz i za Uranem, a przed Plutonem dodajesz to:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
// Neptune = Neptune
Neptune
{
//bodyName = Neptune
SSTScale = 1
Radius = 24764000
bodyDescription = Farthest planet in Solar System. Neptune is gas giant very similar to Uranus and different from Jupiter and Saturn. With Uranus are called 'ice giants', because they had a big, ice mantle below atmosphere. He has the strongest winds in Solar System.
rotationPeriod = 57996
tidallyLocked = false
axialTilt = 28.32
atmosphereScaleHeight = 19.7
maxAtmosphereAltitude = 260000
atmosphereMultiplier = 0.37
useLegacyAtmosphere = true
atmosphere = true
Mass = 1.0243E+26
Orbit
{
// Target body name: Neptune (799)
// Center body name: Sun (10)
// Center-site name: BODY CENTER
semiMajorAxis       = 4497455831858.165
eccentricity        = 0.008090397956671817
inclination         = 22.30735942219246
meanAnomalyAtEpochD = 162.0995472049553
LAN                 = 3.512610707556779
argumentOfPeriapsis = 29.81485499342245
referenceBody = Sun
orbitColor = 0.38, 0.58, 0.78, 1.0
}
SSColor = GameData/RealSolarSystem/Plugins/PluginData/NeptuneColor.png
SSBump = GameData/RealSolarSystem/Plugins/PluginData/Flat_NRM.png
useSphericalSSM = true
SSRampRef = Kerbin
PQS
{
Neptune
{
}
}
AtmosphereFromGround
{
waveLength = 0.8, 0.65, 0.5, 1.0
innerRadius = 25303410
outerRadius = 25949000
}
CelestialBodyScienceParams
{
flyingAltitudeThreshold = 191000
spaceAltitudeThreshold = 3000000
}
}

Uważaj tylko na klamry. Do katalogu PluginData w katalogu Plugins musisz skopiować teksturę Neptuna z katalogu Kopernicus. No i tyle. Neptun powinien się pojawić. Nie rozkminiałem jeszcze jak dodać Trytona i to nie będzie takie proste, bo dochodzi mapowanie powierzchnii i musisz skądś wziąć odpowiednią mapę powierzchni. W temacie głównym RSS masz linka do dodatkowych planet. Mi niestety nie działały one, bo np. jakimś cudem po dodaniu Neptuna tekstura Urana zmieniała się na tą z Neptuna(wtf?), a po dodaniu Trytona i Tytani gra mi się wieszała w menu, więc z tej paczki wziąłem tylko tekstury, reszte ręcznie dodawałem. Podejrzewam, że ta paczka była projektowana dla starej wersji RSS i przez to konfiguracja gryzie się z nową wersją RSS. Z paczki planet PlanetFactory dla moda Kopernicus wziąłem config Sentara i go zmodyfikowałem, a config Neptuna w RSS to skopiowany config Urana z ręcznie przepisanymi wartościami z paczki dodatkowych planet dla RSS. Są tam mapy powierzchni dla Trytona i Tytani, więc możesz ich użyć. Niestety, są to tekstury 4k, 8k nie ma, no chyba, że ktoś sobie zrobi.
« Ostatnia zmiana: Śro, 25 Lut 2015, 19:59:02 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #33 dnia: Śro, 25 Lut 2015, 19:48:30 »

Śro, 25 Lut 2015, 22:31:50
Odpowiedź #34

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
    • You Tube
Tu masz tekstury dla księżyców:

Iapetus
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Enceladus
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Rhea
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mimas
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tryton
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Śro, 25 Lut 2015, 22:37:59 wysłana przez winged »

Czw, 26 Lut 2015, 00:42:29
Odpowiedź #35

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Material jest jednak potrzebne, wywaliłem je i dorobiłem wpis w RSSTextures dla Neptuna no i działał, tylko, że znowu Uran dostał jego teksturę. Jednak to musi być. Nie mam pojęcia czemu, ale najwidoczniej tak musi być.

Edit: Niestety, moje próby spezły na niczym - trzeba zrobić tak jak opisałem, bo inaczej nie działa. Uran nie dość, że dostaje teksture Neptuna, to obie planety mają schrzanione refleksje i tekstury - tekstura nakłada się krzywo, a światło pada jakoś dziwnie, terminator był w kształcie litery S(wtf?). Od siebie dodam, że do katalogu RealSolarSystem/Plugin/PluginData nie trzeba kopiować tekstury Neptuna - ja jej tam nie mam i w grze działa bez problemu. W temacie głównym RSS jest dodatkowa paczka planet, stamtąd można uzyskać wszystkie tekstury, tekstura Sentar_rim, to zwykły obrazek 256x256 z pełną przezroczystością, więc każdy może sobie taki stworzyć, nic trudnego. Po czymś takim uzyskamy taki efekt:


Brakuje Trytona, lecz nie mam narazie ochoty się z nim bawić. Sama planeta wygląda na to, że jest wporządku(szybko sprawdziłem parametry na wikipedi i tutaj jest nieco zawyżona powierzchnia, lecz o niewielką wartość), jak jest przy niej, to nie wiem, bo nie doleciałem tam jeszcze. Ale Voyagera można już tworzyć ;)

Myślę by dodać też drugiego gazowego giganta sobie do KSP normalnego. Plotki o drugiej planecie z pierścieniami okazały się błędne, wiec fajnie byłoby ją dodać. Wyrzuciłbym ją poza orbitę Eeloo, żeby była nieco większym wyzwaniem :p
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Lut 2015, 01:18:56 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #35 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 00:42:29 »

Czw, 26 Lut 2015, 08:44:05
Odpowiedź #36

Offline maksEs

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
już wiem :) dzięki. texturek trytona nie potrzebuję bo działa mi  ten mod na dodatkowe planety ale księżyce można zrobić ;)
   

aha! i jak zmienić Apoapse i peryapse ?
chyba tym?:


argumentOfPeriapsis = wysokość
meanAnomalyAtEpoch = wysokość


i jak jeszcze zmienić obwud planety ?
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Lut 2015, 10:41:54 wysłana przez maksEs »

Czw, 26 Lut 2015, 17:44:33
Odpowiedź #37

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Peryapse zgadłeś dobrze, apoapsy sie nie wyznacza, jest automatycznie obliczana na podstawie pozostałych danych.

Co do openGL, jak ktoś ma problem z obrazem (czarne prostokąty itd. ) to wpisujemy : -popupwindow -force-opengl
i wyłączamy fullscreen. Wygląda po staremu, ale działa :D

Ja mam pytanie odnośnie tekstur, skąd skołować chmury ? :D
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Lut 2015, 18:43:16 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #37 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 17:44:33 »

Czw, 26 Lut 2015, 18:41:20
Odpowiedź #38

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Wut, wut, wut?
Argument of periapsis to kąt określający orientację orbity w przestrzeni. Mean anomaly z kolei określa początkowe położenie planety.
Kształt orbity zmienia semi-major axis (półoś wielka) - w skrócie sma, i eccentricity (mimośród) - w skrócie e
Wtedy Pe=sma*(1-e) i Ap=sma*(1+e)

Aha, i pisze się "obwód"

Czw, 26 Lut 2015, 21:54:33
Odpowiedź #39

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
angorek, chmury możesz uzyskać instalując mod Environmental Visual Enhancements z odpowiednim configiem, lub RSS Visual Enhancements. Ten drugi dodaje bardzo dużo efektów graficznych i wszystko wygląda bardzo realistycznie(np. pojawia się oślepiający blask, jak patrzysz na Słońce), lecz ma on dość mocne wymagania i jest ciągle w produkcji, więc ma bugi.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #39 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 21:54:33 »

Nie, 24 Maj 2015, 17:12:39
Odpowiedź #40

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Dodać planety jest bardzo prosto.
Stworzyłem "samodzielnie" nowy układ planetarny korzystając z planet stworzonych z 4 czy 5 modyfikacji.
Planet Factory, Urania i innych (podobnych)
Wybieram pliki planet które najbardziej mi odpowiadały.

Patrz- temat "Układ planetarny- Gliese"
Niestety brak już zdjęć, są opisy.
Nie zawarłem też kolejnych planet które jednak później dodałem do układu- Gliese

Planety z modyfikacji są małe, ale okrągłe. Idealnie nadają się na planety karłowate. I nie spowalniają gry w takim stopniu jak wielkie planety.
Gdy wyjdzie nowa, zoptymalizowana wersja. Wgrywam RSS oraz dodaje z trzech modyfikacji wybrane planety, spokojnie stworze dysk rozproszony z 4 karłowatych planet lodowych.
Tekstury są na planetę lodową, ale NIE SĄ one oryginalnymi planetami z dysku rozproszonego i pasa Kuipera. Zresztą bardzo mało wiemy o tych planetach karłowatych.
Poza tym jest jeszcze mnóstwo skalistych planet karłowatych które umiejscowię między Marsem a Jowiszem.
Np. Ceres. Planety są małe, a tekstury można zrobić samemu.
Eris i Dysnomia już chyba jest do pobrania z RSS
Poza tym już zobaczyłem inne modyfikacje dodające inne ciała niebieskie.
Z tych wszystkich kombinacji wyjdzie nam pełny i realistyczny układ słoneczny (nie wliczając miliardów asteroid itp.)
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 17:33:10 wysłana przez Wielki Piotr »

Pią, 15 Kwi 2016, 20:29:21
Odpowiedź #41

Offline szymon50010

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jak używam Ckan To pokazuje mi error Moze gdy pobiore na zip lub inny format to zadziala

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #41 dnia: Pią, 15 Kwi 2016, 20:29:21 »

Pią, 15 Kwi 2016, 20:58:25
Odpowiedź #42

Offline Pizmak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Napisz coś więcej o tym błędzie, może będzie w stanie pomóc. Od siebie mogę powiedzieć, że czasem CKAN ma problemy z instalowaniem zbyt dużej ilości modów na raz. Możesz spróbować zainstalować tylko te wymagane, a potem resztę. Może też się kłócić z jakimiś wcześniejszymi modami albo ich pozostałościami.

Namazane z P8 Lite przez Tapatalk

Dom jest tam, gdzie znacznik prograde.

Nie, 17 Kwi 2016, 08:59:38
Odpowiedź #43

Offline szymon50010

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Moskit Pobralem mody potrzebne do RO czekalem całą noc i kerbin jest kerbinem a Ckanem niedziala

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #43 dnia: Nie, 17 Kwi 2016, 08:59:38 »

Nie, 17 Kwi 2016, 10:30:20
Odpowiedź #44

Offline kapacity

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Mod który zmienia planety to Real Solar System. Nie jest on wymagany do RO. Zainstalowałeś Real Solar System?

 

Real Solar System [v5.5]

Zaczęty przez psychorrock

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 4770
Ostatnia wiadomość Nie, 14 Gru 2014, 00:50:42
wysłana przez PanKurczak
Kerbal Overhaul - Oficjalne wydanie v0.9.1

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 2132
Ostatnia wiadomość Nie, 05 Kwi 2015, 16:34:11
wysłana przez angorek
New Kerbol System [0.24.0] [0.24.2]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1472
Ostatnia wiadomość Sob, 16 Sie 2014, 22:05:17
wysłana przez ziomus774
New Kerbol System 2 [0.25.0]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1826
Ostatnia wiadomość Wto, 09 Gru 2014, 18:12:52
wysłana przez ziomus774
Taurus HCV 3.75 m CSM system[V 1.5.3] [ksp 1.0.4]

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1414
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Lip 2015, 23:49:40
wysłana przez Bill2462