• Space Launch System Part Pack 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Space Launch System Part Pack  (Przeczytany 36069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 12 Cze 2016, 12:38:06
Odpowiedź #105

Offline popcio6

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Gratuluję i chęci i moda. Widzę, że masz doświadczenie z Blenderem. Ja również korzystam z tego środowiska i wiem, że zrobienie tak szczegółowych modeli nie jest proste oraz szybkie. Proszę jedynie o zmniejszenie ilości wierzchołków (51 tys. będzie bardzo obciążało komputer)

Nie, 12 Cze 2016, 14:48:58
Odpowiedź #106

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Jeśli się mylę to mnie popraw. Jednak zauważyłem, że KSP nie obciąża skomplikowanie modelu, a przynajmniej w znikomej skali. Z moich obserwacji wynika, że czynnikiem najbardziej obciążającym jest siatka kolizji i tekstura modelu. Dla przykładu czysty model LOX Tank EUS waży 105kb ma on prostą siatkę kolizji składającą się z dwóch półkul i cylindra jednak zwiększa to jego objętość aż do 195kb. W standardowym zapisie dla KSP czyli .mbm plik graficzny dla tego modelu waży aż 4mb. W dds da się zmniejszyć do około 1.5mb. Pomijając kwestię moich mniej czy bardziej trafnych obserwacji w SLS Beta zaprezentowanym przez DECQ, który według mnie jest moderem, który najlepiej odwzorowuje realne projekty jego ORION ma przeszło 46tyś więc kapsuła wymaga takiego nakładu.

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #106 dnia: Nie, 12 Cze 2016, 14:48:58 »

Śro, 07 Wrz 2016, 11:05:03
Odpowiedź #107

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Wracamy do pracy nad modzikiem. W końcu po długich próbach, błędach i pomyłkach znalazłem sposób na to:



Udało mi się tylko przy pomocy Texture Replacer uzyskać głęboką kontrolę nad siłą połysku części i jego wyglądem. Wielkie dzięki składam też Billowi dzięki, któremu odzyskałem sporo motywacji, ale także co ważniejsze przewertowałem kilkadziesiąt stron oficjalnego forum aby dojść do sposobu na połysk metalu a nie plastiku psikniętego sprayem :D

[Post scalony: Czw, 08 Wrz 2016, 08:26:53]
Udało mi się wczoraj poprawić wiele części, właściwie to chyba wszystkie które zawierają moduł TRReflection. Część z nich wygląda już naprawdę bardzo dobrze, niektóre wyglądają lepiej niż wcześniej, ale będą wymagały ingerencji w normalmapę i ich teksturę. Cieszę się, że praktycznie wszystkie modele są skończone. Prawdopodobnie teraz będę pracował nad radykalnym zmniejszeniem posiadanych przez nie wierzchołków aczkolwiek przed tym muszę poczytać trochę na forum czy mają one w ogóle jakikolwiek wpływ na grę. Na pewno na dłuższy czas zawieszam rozwój platformy startowej, która według mnie wymaga przemodelowania jej praktycznie od zera. Wiedza, którą posiadałem kiedy zaczynałem jej konstrukcję nijak się ma do tej dzisiejszej, a chcę żeby wieża była naprawdę wysokiej jakości z resztą jak cały mod. Na koniec dzielę się z wami kilkoma wypranymi, według mnie najbardziej udanymi częściami, a na samym dole wrzucam link do całego albumu.
P.S. Aktualizacja pojawi się wraz z wyjściem 1.2 lub na początku października.


Bez Oriona nie mogłoby się obyć, co prawda to tylko próbka bo czeka na niego nowiuśki model do pomalowania.


Może na zdjęciu tego nie widać ale na InterTanku super wyszła faktura, a jego delikatne refleksy wyglądają naprawdę realistycznie.


Byłem zdziwiony jak sama mapa odbić potrafi zmienić wygląd części. Jeśli ktoś pamięta ten silnik był idealnie gładki i odbijał jak lusterko.

Przede mną chyba jednak jeszcze mnóstwo pracy a tymczasem : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Czw, 08 Wrz 2016, 08:26:55 wysłana przez Sobol »

Czw, 08 Wrz 2016, 08:49:42
Odpowiedź #108

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 342
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Jesteś as Sobol, rep leci :)

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #108 dnia: Czw, 08 Wrz 2016, 08:49:42 »

Czw, 08 Wrz 2016, 19:17:17
Odpowiedź #109

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Wielkie dzięki Kadaf.
Calutki dzień poświęciłem na ciężką pracę :D i już leci do was nowiuśki ORION. Oceńcie go sami. Jeszcze będę pracował troszkę nad kolorami aby były bardziej realistyczne ale to już w po tym jak trafi do KSP.

[Post scalony: Pią, 09 Wrz 2016, 11:11:55]
Nowy ORION został ukończony! Co o nim sądzicie?

Na początek porównanie ze starym. Stary na dole nowy na górze ;)



Dodałem kilka szczegółów pochodzących z pierwszej misji EFT 1. Między innymi boczne RCS-y



Przednie:



Płytkę oraz port którymi przyłączony jest Orion przed startem:



RCS-y górne:



Nieco zmieniłem również tzw. docking tube (moja nazwa robocza :D)



Tak Orion wygląda w VAB:



A tak na platformie startowej:



Byłbym zapomniał w szybach wdać infrastrukturę zewnętrzną:



A właz wygląda zupełnie inaczej:



Nie dodałem niestety świateł do dokowania i głęboko się zastanawiam czy to zrobię. Całość modelu z małymi wyjątkami została stworzona na podstawie oficjalnego modelu dostępnego na stronie NASA. Wyjątkami są górne RCS-y które zostały odtworzone na podstawie zdjęć z montażu do EFT-1, dolne nóżki (model z NASA miał umieszczoną tam osłonę termiczną) które także zostały odwzorowane pa bazie zdjęć. Największą częścią zrobioną na bazie zdjęć i logicznego myślenia jest stożek przykrywający spadochrony. Został on zrobiony tylko na bazie wizualizacji Oriona (kapsuła z NASA to uproszczony model ale i według mnie ten po lądowaniu).
« Ostatnia zmiana: Pią, 09 Wrz 2016, 11:12:03 wysłana przez Sobol »

Nie, 11 Wrz 2016, 09:29:45
Odpowiedź #110

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Trochę pogrzebałem trochę się pomęczyłem i o to jest :D

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #110 dnia: Nie, 11 Wrz 2016, 09:29:45 »

Wto, 13 Wrz 2016, 10:52:38
Odpowiedź #111

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Kolejne zmiany wizualne. RS-25 z oparami pokrywający się szronem:



Oraz nowe tekstury dla zbiorników głównego członu:


Sprawdzam również jak wpływa na wydajność gry ilość wierzchołków w modelu w samym Orionie ograniczyłem je z 55tyś do 33tyś. Większość modeli które ponownie wykonałem ma zmniejszoną tą ilość blisko o połowę.
« Ostatnia zmiana: Wto, 13 Wrz 2016, 10:55:00 wysłana przez Sobol »

Wto, 13 Wrz 2016, 11:10:58
Odpowiedź #112

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 342
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
O, super, że spodobał ci się mój czatowy pomysł na parę :) Tak się zastanawiam, czy nie lepiej by wyglądało, gdyby para stanowiła większą chmurę, ale za to bardziej przejrzystą. Szkoda, że w KSP nie ma wiatru wpływającego na kształtowanie się chmur dymu czy pary...

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #112 dnia: Wto, 13 Wrz 2016, 11:10:58 »

Czw, 29 Wrz 2016, 11:44:50
Odpowiedź #113

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
@Kadaf no niestety wydaje mi się, że jeszcze długo będziemy narzekać na ułomności KSP jeśli nawet nie do końca. Większy obłok i bardziej przejrzysty jest do przemyślenia i wykonania. Na razie zajmuję się maksymalnym odchudzeniem moda. Udało mi się zejść już z 511mb do 185mb. To wszystko dzięki konwersji tekstur do formatu dds i przebudowie kilku modeli. Myślę, że po przemodelowaniu wszystkich części powinienem zejść do ok 100mb czyli do optymalnej wielkości nie oszukujmy się dość rozbudowanego moda. Na razie skończyłem główny człon rakiety nośnej i póki co nie mam zapału do dalszej pracy. Jednak na prawie rok pracy który minie za kilka dni mogę zrobić malutkie porównanie.

Na początek wrzucam MainCore z nowymi teksturami oraz modelami:

No i porównanie:


Pierwszy zachowany model silników i adaptera oraz ten najnowszy.

[Post scalony: Pią, 30 Wrz 2016, 11:35:43]
Mały sukces po długiej przerwie powróciłem do koncepcji stworzenia własnych spadochronów, te dotychczasowe bazowały na modzie Real Chute. Znowu przewertowałem globalne forum od deski do deski i nic nie znalazłem aż wieczorem natknąłem się na jeden magiczny screen i wszystko się rozjaśniło. Paczka zyskała dwa nowe spadochrony oczywiście są one w fazie bardzo ale to bardzo wstępnej ale są i działają.

« Ostatnia zmiana: Pią, 30 Wrz 2016, 11:35:46 wysłana przez Sobol »

Śro, 05 Paź 2016, 12:08:29
Odpowiedź #114

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Kolejne części są ciągle poprawiane:

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #114 dnia: Śro, 05 Paź 2016, 12:08:29 »

Czw, 06 Paź 2016, 16:45:24
Odpowiedź #115

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
EUS również jest już przygotowany do następnej aktualizacji. Niestety ograniczenie wielkości moda chyba nie będzie aż tak efektywne jak zakładałem, ale nie poddaję się obecnie zszedłem do 173mb.


Sprawdziłem jeszcze raz poprawność działania wszystkich elementów układu Orion -> ESM -> ICPS gdyż zaszły w nim pewne zmiany:


Czw, 13 Paź 2016, 01:02:30
Odpowiedź #116

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
    • You Tube
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Powinieneś poprawić logo NASA na niektórych owiewkach bo jest za bardzo rozjechane i wygląda szpetnie.

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #116 dnia: Czw, 13 Paź 2016, 01:02:30 »

Czw, 13 Paź 2016, 11:55:28
Odpowiedź #117

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
@ winged dzięki za czujność ;) Wydaje mi się, że owiewki już w ostatniej aktualizacji były poprawione, a po prostu grafika jest nie zmieniona. Jednakże w nadchodzącej aktualizacji będą na 100% poprawione.
Update gotowy jest w 45% więc jeszcze trochę czasu muszę mu poświęcić, ale mam nadzieje, że wzrost wydajności i poprawki przyniosą wiele satysfakcji.

Pon, 24 Paź 2016, 21:11:08
Odpowiedź #118

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil


Aż mi się miło zrobiło :D

Reklama

Odp: Space Launch System Part Pack
« Odpowiedź #118 dnia: Pon, 24 Paź 2016, 21:11:08 »

Pią, 28 Paź 2016, 09:48:18
Odpowiedź #119

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Block 1 jest już gotowy do następnej aktualizacji: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 

[PART]Battery Pack Z-175. Kanciasta energia.

Zaczęty przez aleksyb

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 6603
Ostatnia wiadomość Sob, 30 Sie 2014, 21:50:49
wysłana przez angorek
Kestes Launch System

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 1461
Ostatnia wiadomość Pią, 23 Mar 2018, 17:03:01
wysłana przez Sobol
Endurance Space Exploration System (1.0.2)

Zaczęty przez KebabKerman

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 3588
Ostatnia wiadomość Nie, 10 Maj 2015, 06:56:24
wysłana przez winged
LCD - Launch CountDown

Zaczęty przez Zerdzio

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3717
Ostatnia wiadomość Pon, 29 Lip 2013, 18:21:58
wysłana przez Zerdzio
Mody do Kerbali start pack

Zaczęty przez Sisa

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 2474
Ostatnia wiadomość Pon, 29 Lut 2016, 06:59:48
wysłana przez KebabKerman