Autor Wątek: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]  (Przeczytany 9071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 22 Gru 2013, 22:56:21

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
MÓJ UKŁAD PLANETARNY!!!


Z okazji przedświątecznej "pomocy" w domu stworzyłem w KSP swój własny system planetarny. Nie jest jeszcze skończony (tzn. póki co tylko poprzestawiałem planety i 4 zmieniłem promień) i wymaga dopracowania (dokładne obliczenia co do odpowiedniej zależności masa-promień-gęstość).

Wiem, że taki układ nie mógłby zaistnieć w rzeczywistości (Sirious i Kerbol kręciłyby się wokół środka masy układu a nie tak jak jest teraz, ale czegoś takiego nie da się zaimplementować w KSP, a przynajmniej nie odkryłem jak) ale to jest właśnie piękno Kerbali, potęga wyobraźni.

Planety i ich księżyce w kolejności od Kerbola:
Kerbol
0. Sirious
1. Vall (zmniejszona do 250 km)
2. Erin
    2.1. Ablate
    2.2. Ascension
    2.3. Inaccessable
3. Sentar
    3.1. Mun
    3.2. Pierścienie
    3.3. Kerbin
        3.3.1. Ike
    3.4. Gilly
    3.5. Dres
    3.6. Eeloo
    3.7. Duna
4. Eve (ruch wsteczny)
    4.1. Minmus
5. Ringle (ruch wsteczny)
    5.1. Pierścienie
6. Jool (zwiększony do 8000 km)
    6.1. Laythe
        6.1.1. Pol
    6.2. Tylo
    6.3. Bop
    6.4. Joker
7. Skelton (zwiększony do 450 km)
    7.1. Pock
8. Thud (zwiększony do 900 km)
    8.1. Moho (zmniejszony do 200 km)

Galeria

Z Kerbinu:
     

Z Ike'a i okolic:
   

Podczas wylotu ze strefy wpływów Kerbinu:


Duna (na obu zdjęciach widać również Kerbin):
 

Dres (widać Kerbin i Ike'a):


Eeloo (widać Kerbin):


Mun:
 

Gilly (też widać Kerbin i to bardzo duży :) ):


A teraz zdjęcia z Układu. Strzałki oznaczają kierunek obiegu.

Układ Planetarny w całej okazałości:


Kerbol i Sirious:


Vall:


Erin:


Sentar:


Kerbin:


Eve:


Ringle:


Jool:


Laythe:


Skelton:


Thud:


Zmiany:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
[0.2.1]
- Poprawka w kodzie związana z błędną ilością klamr, co powodowało niepoprawne wczytywanie się układu.

[0.2]

- Wprowadzenie odpowiednich mas dla zmienionych ciał.
- Wprowadzenie odpowiednich okresów orbitalnych dla wszystkich planet i księżyców.
- Zmiana inklinacji Muna w celu uzyskania... ładniejszych widoków.
- Księżyce Sentara: Kerbin, Dres, Eeloo i Duna są teraz w ruchu synchronicznym w proporcjach 1:2:4:6.
- Księżyce Joola: Laythe, Tylo i Joker też są w ruchu synchronicznym o proporcjach 1:2:5.
- Bop wprowadzony do kodu.

Znane bugi jakich doświadczyłem i ciekawostki o grze jakie odkryłem w trakcie przebudowy układu:
Cytuj
- Za każdym razem po wczytaniu save'a nad KSC jest noc. Wczytanie jakiegoś statku i powrót do KSC ustawia właściwą porę dnia i ułożenie ciał na niebie. Widać wtedy z poziomu KSC Kerbol, Sirious, Sentar i chyba nawet Muna.
- Nie działają zaćmienia. Gdy Ike przechodzi przed tarczą słoneczną nie pada na planete żaden cień.
- Nie działają zderzenia ciał niebieskich. Podczas prób ustawienie Moho i Siriousa na orbicie kolizyjnej nie spowodowało nic. Po prostu te dwa ciała przeleciały przez siebie jak gdyby nigdy nic.
- Oświetlenie jest tylko z jednej gwiazdy.
- Przy próbie lądowania na Gilly nagle teleportowało mnie na kerbin i po paru sekundach cały lądownik eksplodował.

Planowane zmiany i poprawki:
Cytuj
1. Poprawienie mas zmniejszonych/zwiększonych ciał. DONE
2. Poprawienie prędkości orbitalnych księżyców. DONE
3. Dodanie większej ilości księżyców wokół gazowych olbrzymów. (Od nowszej wersji KPF będzie można dodawać własne ciała niebieskie)
4. Dodanie planety typu gorący Jowisz.
5. Dodanie planety typu wodnego (wielkość około połowy Joola).
6. Dodanie małego, czarnego obiektu (promień 1 m) jako środka masy układu. Wokół niego krążyć będzie wszystko. Będzie to wyglądać bardziej realistycznie.
7. Stworzenie planety obracającej się w odwrotną strone, jak Wenus.
8. Stworzenie planety która ma oś obrotu nachyloną około 90 stopni do płaszczyzny obiegu, podobnie jak Uran, wokół której krążyć będzie duży księżyc w przeciwną stronę niż planeta się kręci.
9. Dodanie małych asteroid w obrębie pierścieni, coby nie były takie puste.

Jestem otwarty na wszelkie propozycje. :)

Mody jakie mam zainstalowane to:
Real Solar System (RSS)
Krag Planet Factory (KPF)
Visual Enhancements
Universe Replacer [w czasie robienia zdjęć był wywalony żeby gra się włączała szybciej podczas gdy przestawiałem planety i co chwila musiałem gre restartować żeby sprawdzić czy wyglada to jako tako]
Active Memory Reduction
Enhanced Nav Ball
Nav Ball Docking Alignment Indicator

Zużycie zasobów komputera przez KSP:
Cytuj
Procesor - 6%
Ram - 2 210,9 MB

Jeśli ktoś by był zainteresowany moim ułożeniem planet tutaj jest plik konfiguracyjny RSS (RealSolarSystem.cfg):
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
REALSOLARSYSTEM
{

//Epoch = 1577907488.17727995 // KSP now starts in 1950.

// Note, bodies below MUST be in precedence order. Parents before children.
// So Sun, then the planets, then the moons.

Sun //SLONCE
{
SSTScale = 1
}

Serious //SLONCE DWA
{
SSTScale = 1
Radius = 343471340
Mass = 4.3779813E+28
Orbit
{
semiMajorAxis = 2000000000
eccentricity = 0.0
period = 4257.7527
inclination = 0.0
//meanAnomalyAtEpochD = 174.796
referenceBody = Sun
}
}



Vall //PIERWSZA PLANETA
{
SSTScale = 1
Radius = 249892.81975
Mass = 1.79676279E+21
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 8574568431
period = 4607579.4788337
inclination = 3.454
eccentricity = 0.2043
}
}



Erin //DRUGA PLANETA
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 16647181321
period = 12464231.1433637
inclination = 1.205
eccentricity = 0.113
argumentOfPeriapsis = 5.14
}
}



Ablate //KSIERZYC ERIN I
{
SSTScale = 1
tidallyLocked = true
Orbit
{
referenceBody = Erin
semiMajorAxis = 1999054
period = 12679.8482
inclination = 36.2
eccentricity = 0.157
}
}



Ascension //KSIERZYC ERIN II
{
SSTScale = 1
tidallyLocked = true
Orbit
{
referenceBody = Erin
semiMajorAxis = 3486791
period = 29208.9631
inclination = 20.2
eccentricity = 0.5013
}
}



Inaccessable //KSIERZYC ERIN III
{
SSTScale = 1
tidallyLocked = true
rotationPeriod = 28255.000
Orbit
{
referenceBody = Erin
semiMajorAxis = 7631894
period = 94585.760557
inclination = 0.872
eccentricity = 0.013
}
}



Sentar //TRZECIA PLANETA
{
SSTScale = 1
Mass = 4.2332635E+24
axialTilt = 45.0
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 27427141579
period = 26358776.756329
inclination = 0.0
eccentricity = 0.013
argumentOfPeriapsis = 0.0
}
}



Mun //KSIERZYC SENTAR I
{
SSTScale = 1
tidallyLocked = true
Orbit
{
referenceBody = Sentar
semiMajorAxis = 9737192
inclination = 33.376
period = 11360.039516
eccentricity = 0.0149
argumentOfPeriapsis = 50.0
LAN = 32.5687
}
}



Kerbin //KSIERZYC SENTAR II
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Sentar
semiMajorAxis = 37184571
inclination = 30.48
eccentricity = 0.01
period = 249280.348438
argumentOfPeriapsis = 50.0
LAN = 30.0
}
}



Ike //KSIERZYC KERBIN I
{
SSTScale = 1
tidallyLocked = true
Orbit
{
referenceBody = Kerbin
semiMajorAxis = 5200000
period = 39645.87
inclination = 0.0
eccentricity = 0.0
argumentOfPeriapsis = 0.0
}
}



Gilly //KSIERZYC SENTAR III
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Sentar
semiMajorAxis = 61647319
inclination = 33.48
period = 180988.3352
eccentricity = 0.5143
argumentOfPeriapsis = 694.423
}
}



Dres //KSIERZYC SENTAR IV
{
SSTScale = 1
Orbit
{
semiMajorAxis = 59026827.1224
eccentricity = 0.034
inclination = 31.48
referenceBody = Sentar
period = 498560.696876 //2 obiegu kerbinu
LAN = 31.324
argumentOfPeriapsis = 50.0
}
}



Eeloo //KSIERZYC SENTAR V
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Sentar
semiMajorAxis = 93699247.4684
period = 997121.393752 //4 obiegu kerbinu
inclination = 29.103
eccentricity = 0.0703
argumentOfPeriapsis = 50.0
LAN = 30.1031 }
}



Duna //KSIERZYC SENTAR VI
{
SSTScale = 1
axialTilt = 177.36
Orbit
{
referenceBody = Sentar
semiMajorAxis = 122780748.2233569
period = 1495682.090628 //6 obiegu kerbinu
inclination = 30.983
eccentricity = 0.0294
argumentOfPeriapsis = 50.0
LAN = 29.468
}
}



Eve //CZWARTA PLANETA
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 44711394536
period = 54863278.0328572
inclination = 179.4
eccentricity = 0.104
argumentOfPeriapsis = 43.75
}
}



Minmus
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Eve
period = 21073.415
}
}



Ringle //PIATA PLANETA
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 70534189944
period = 108706109.72245578
inclination = 181.37
eccentricity = 0.047
argumentOfPeriapsis = 191.478
}
}



Jool //SZOSTA PLANETA
{
SSTScale = 1
Radius = 7997473
Mass = 8.843126316E+24
atmosphereScaleHeight = 15
maxAtmosphereAltitude = 175000
atmosphereMultiplier = 0.13
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 105497715471
period = 198846985.7850937
inclination = 3.762
eccentricity = 0.1074
argumentOfPeriapsis = 32.954
}
}



Laythe //KSIERZYC JOOL I
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Jool
semiMajorAxis = 27184000
period = 36606.937926
eccentricity = 0.0941
inclination = 0.0
}
}



Pol //KSIERZYC LAYTHE I
{
SSTScale = 1
tidallyLocked = true
Orbit
{
referenceBody = Laythe
semiMajorAxis = 4200000
period = 38621.97545
inclination = 0.684
eccentricity = 0.086
}
}



Tylo //KSIERZYC JOOL II
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Jool
semiMajorAxis = 43151910.1967
period = 73213.875852
eccentricity = 0.0497
inclination = 0.0974
}
}



Bop //KSIEZYC JOOL III
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Jool
semiMajorAxis = 60181917.1791647
period = 120584.750339
eccentricity = 0.14477
inclination = 10.0974
}
}



Joker //KSIERZYC JOOL IV
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Jool
semiMajorAxis = 79486498.19557855
period = 183034.68963
eccentricity = 0.2047
inclination = 3.975
}
}



Skelton //SIODMA PLANETA
{
SSTScale = 1
Radius = 450000
Mass = 1.25586E+22
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 160443849843
period = 372940063.831846
inclination = 0.7014
eccentricity = 0.0
argumentOfPeriapsis = 0.0
}
}



Pock //KSIERZYC SKELTON I
{
SSTScale = 1
Orbit
{
referenceBody = Skelton
semiMajorAxis = 6315270
period = 108837.416885
eccentricity = 0.164
inclination = 26.756
}
}



Thud //OSMA PLANETA
{
SSTScale = 1
Radius = 900000
Mass = 5.67675E+23
Orbit
{
referenceBody = Sun
semiMajorAxis = 211724494137
period = 565341784.22086644
inclination = 2.007
eccentricity = 0.1009
argumentOfPeriapsis = 65.658
}
}



Moho //KSIERZYC THUD I
{
SSTScale = 1
Radius = 200000
Mass = 1.293497E+21
Orbit
{
eccentricity = 0.15563
inclination = 5.005
semiMajorAxis = 13708190
period = 51765.80999
LAN = 0.331
argumentOfPeriapsis = 1.194
referenceBody = Thud
}
}
}
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Gru 2013, 11:45:58 wysłana przez mateuszwon94 »

Pon, 23 Gru 2013, 07:58:50
Odpowiedź #1

Offline jaro738

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 117
  • Reputacja: 13
    • Zobacz profil
Jak to nawzajem "ruch wsteczny" zaledwie dwoch ciał nie jest możliwy, ponieważ perturbacje innych dużych planet oraz bezpośrednie uderzenia większości ciał w układzie poruszających się "we właściwą stronę " spowodowały by najpierw niestabilność takiej orbity i w końcu rozpad takiego obiektu.

Reklama

Re: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #1 dnia: Pon, 23 Gru 2013, 07:58:50 »

Pon, 23 Gru 2013, 13:48:39
Odpowiedź #2

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Pamiętaj! Jeśli silnik czegoś nie umożliwia to kombinuj! Czy da się zrobić żeby oba słońca obracał się wokół planety o promieniu 1km?

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Pon, 23 Gru 2013, 15:51:46
Odpowiedź #3

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Myślałem nad tym właśnie, ale chwilowo brakuje mi wolnego ciała niebieskiego. Od następnej wersji KPF najprawdopodobniej będzie zaimplementowane dodawanie swoich planet to zrobie mały czarny i równy obiekt o średnicy 1 m (to jest chyba najmniejsza możliwa) i dam go jako centrum i zobacze jak to działa.

Swoją drogą w grze nie są dobrze zaimplementowane zaćmienia. Ike przesłonił kiedyś Kerbol ale nie spowodowało to żadnego cienia. A nie ma wgl zaimplementowanego zderzenia ciał niebieskich. Ustawiłem Moho i Siriousa na orbicie kolizyjnej i po prostu przez siebie przeleciały. :)

Post scalony: Śro, 25 Gru 2013, 11:20:10
Dodałem troszke poprawioną wersje. :)

Zmiany w 0.2:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Wprowadzenie odpowiednich mas dla zmienionych ciał.
- Wprowadzenie odpowiednich okresów orbitalnych dla wszystkich planet i księżyców.
- Zmiana inklinacji Muna w celu uzyskania... ładniejszych widoków.
- Księżyce Sentara: Kerbin, Dres, Eeloo i Duna są teraz w ruchu synchronicznym w proporcjach 1:2:4:6.
- Księżyce Joola: Laythe, Tylo i Joker też są w ruchu synchronicznym o proporcjach 1:2:5.
- Bop wprowadzony do kodu.
« Ostatnia zmiana: Śro, 25 Gru 2013, 11:20:10 wysłana przez mateuszwon94 »

Reklama

Re: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #3 dnia: Pon, 23 Gru 2013, 15:51:46 »

Śro, 25 Gru 2013, 20:06:57
Odpowiedź #4

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Jak ten układ zainstalować?

Śro, 25 Gru 2013, 20:12:37
Odpowiedź #5

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Musisz zainstalować mody na dodatkowe planety (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) i na realny układ słoneczny (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) i później wchodzisz w [folder z KSP]/GameData/RealSolarSystem/ i podmieniasz całą zawartość pliku RealSolarSystem.cfg na tą załączoną w pierwszym poście powinno śmigać :)

Reklama

Re: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 25 Gru 2013, 20:12:37 »

Śro, 25 Gru 2013, 23:46:07
Odpowiedź #6

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dzięki, całkiem fajny układ.

Czw, 26 Gru 2013, 11:53:03
Odpowiedź #7

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Przepraszam za ten błąd :) za szybko napisałem posta bez sprawdzania
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
[0.2.1]
- Poprawka w kodzie związana z błędną ilością klamr, co powodowało niepoprawne wczytywanie się układu.

Reklama

Odp: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #7 dnia: Czw, 26 Gru 2013, 11:53:03 »

Pią, 27 Gru 2013, 23:22:43
Odpowiedź #8

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Mógłbyś tworzyć więcej takich fajnych układów - Kerbin jako satelita gazowego giganta - miodzio. Tylko zastanawia mnie pewna kwestia. Czy satelita może mieć swojego masywnego satelite? Taki Ike jest dość duży w porównaniu z Kerbinem, czy grawitacja Sentara nie powinna go wyciągnać z wpływów Kerbinu?

Sob, 28 Gru 2013, 10:03:39
Odpowiedź #9

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Czy satelita może mieć swojego masywnego satelite? Taki Ike jest dość duży w porównaniu z Kerbinem, czy grawitacja Sentara nie powinna go wyciągnać z wpływów Kerbinu?

Wydaje mi się, że może. O ile znajduje się w strefie wpływów grawitacyjnych Kerbinu powinien krążyć dookoła niego, ponieważ w SOI Kerbinu jego siła grawitacji jest dominujące i przeważa nad siłą grawitacji Sentara. Większym problemem mogłaby być prędkość orbitalna czyli to jak szybko ciało porusza się po orbicie, jakby poruszało się za szybko to by właśnie odleciało na orbitę wokół Sentara (a może i Sentar by go gdzieś w kosmos wyrzucił. Jest kilka możliwości), a jak za wolno to by się roztrzaskało o Kerbin albo siły grawitacyjne by go rozerwały i powstałby system pierścieni. Ale tym problemem już się zająłem i wszystkie ciała powinny mieć ją właściwą. Chodź tak jak mówię to mi się tylko wydaje. Poszukam jeszcze dokładniejszych informacji o tym, jak duże ciała mogą krążyć wokół księżyców. :) Dzięki za niepewności, astronomie to coś co bardziej lubię i staram się żeby mój układ był w miarę realistyczny i ciekawy (szukam złotego środka między tymi dwoma bardzo ważnymi cechami)

Reklama

Odp: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #9 dnia: Sob, 28 Gru 2013, 10:03:39 »

Sob, 28 Gru 2013, 14:47:58
Odpowiedź #10

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Również lubię astronomie. Ale z tym satelitą to biorę pod uwagę nawet nasz układ. Przecież w naszym układzie żaden satelita nie ma swojego satelity. Nie mówiąc tu o sztucznych satelitach - to są mało masywne obiekty, które nie wytwarzają siły grawitacji.

Sob, 28 Gru 2013, 15:37:59
Odpowiedź #11

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Podajcie dane i odległości, to zrobię symulację w prostym symulatorze astronomicznym :)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #11 dnia: Sob, 28 Gru 2013, 15:37:59 »

Sob, 28 Gru 2013, 15:45:12
Odpowiedź #12

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Z moich na szybkości przeprowadzonych symulacji w Universe Sandbox wynika, że Ziemia krążąca wokół Saturna mogła by mieć Księżyc na orbicie (ale to byłaby dość ciasna orbita).
Wszystkie dane masz w kodzie zamieszczonym w pierwszym poście :)
Sentar:
masa: 4.2332635E+24 kg
promiń taki jak miał Jool (chyba 6 000 km)
Kerbin:
masa i promień niezmienione
Półoś wielka: 37184571 m
Ike:
masa i promień też niezmienione
Półoś wielka: 5200000 m
Nie wiem jakie jeszcze by sie mogły przydać.

Drangir: jakbyś policzył/znalazł stabilną orbitę dla Ike'a to daj znać jaka jest jej półoś :) z chęcią tą poprawke bym wprowadził.
« Ostatnia zmiana: Sob, 28 Gru 2013, 15:46:51 wysłana przez mateuszwon94 »

Sob, 28 Gru 2013, 15:56:16
Odpowiedź #13

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
To wyższa matematyka dla mnie, też chciałem korzystać z US ;)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Mój Układ Planetarny 0.2.1 [0.23]
« Odpowiedź #13 dnia: Sob, 28 Gru 2013, 15:56:16 »

Sob, 28 Gru 2013, 16:20:32
Odpowiedź #14

Offline mateuszwon94

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
@up
A gdzie w US są zapisywane układy jakie stworzyłem? Bo bym wrzucił ten układ właśnie:
Cytuj
Saturn
1. Księżyc
2. Pierścienie
3. Ziemia
    3.1. Księżyc
4. Ceres
5. Europa
6. Mars

Ja bym chętnie takie obliczenia zrobił. Na jakiej wysokości orbita byłaby stabilna ale nie kojarzę wzorów. (znaczy to pewnie z jakichś zasad zachowania energii, pędu czy tam kto wie jeszcze jakiej zasady by trzeba było a niestety astronomia na fizyce w szkole i na studiach jest po masoszemu traktowana. Mam gdzieś w okolicach 2/3 rok w obieralnych przedmiot astronomiczny ale wątpie że będzie super żetelnie zrobiony) :)
« Ostatnia zmiana: Sob, 28 Gru 2013, 16:23:55 wysłana przez mateuszwon94 »

 

Układ planetarny- Gliese

Zaczęty przez Wielki Piotr

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1919
Ostatnia wiadomość Wto, 17 Lut 2015, 21:12:04
wysłana przez maksEs