Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Mody => Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: angorek w Czw, 25 Gru 2014, 22:45:18

Tytuł: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: angorek w Czw, 25 Gru 2014, 22:45:18
Witam
Przypadkiem natknąłem się na mod KSPRC  czyli KSP  Renaissance Compilation. Jest to mod, a właściwie paczka modów poprawiająca wygląd naszej ukochanej gry. Zmienia tekstury planet na nowe, przepiękne, dodaje chmury zarówno widoczne z orbity jak i generowane 3D w locie atmosferycznym. Poprawia też oświetlenie statku na orbicie uwzględniając światło odbite od planety, oraz dodaje pierścienie dla Joola  :D Tekstury navballa również są zmienione, i dostaje on bardziej "profesjonalnego" wyglądu :D

(http://i.imgur.com/K5nvUcu.jpg)

(http://i.imgur.com/xWxMu2a.jpg)

(http://i.imgur.com/9nl3w1q.jpg)

Wątek modu tutaj :
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/76972-0-25-KSPRC-Renaissance-Compilation-artworks-remake-V-0-1-9-%2803-11-14%29

Jak ktoś gra na czystej wersji to może spokojnie instalować, jeśli jednak jesteś wielbicielem modów tak jak ja to polecam zainteresować się : http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/98358-KSP-RAM-Saver

Ściągamy wersję express, wrzucamy do folderu z grą (tam gdzie ksp.exe) i odpalamy przez exe z modu, prosta rzecz a zbija zużycie ramu o połowę :) Jedynym minusem jest to że nie działa aerodynamika i trzeba się zaopatrzyć w FAR lub NEAR.

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Hasuviel w Czw, 25 Gru 2014, 23:12:20
Wielkie dzięki za udostępnienie! Pobrałem i właśnie testuję. Jak dla mnie - świetne!
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: winged w Pią, 26 Gru 2014, 00:05:47
Renaissance Compilation znam od dawna. Miałem instalować ale uważam, że paczka Astronomers Visual Pack + Distant Object odwala porównywalną robotę.

(http://i.imgur.com/vMb5o1N.png)
(http://i.imgur.com/RAhhI89.png)

Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pią, 26 Gru 2014, 01:07:26
To wyłącznie kwestia gustu. Astronomer wydaje mi się bardziej realistyczny, podczas gdy w Renesansie jest coś... bajowego <3



Osobiście wolę Astronomera.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: angorek w Nie, 27 Gru 2015, 15:09:56
Nowa wersja właśnie wyszła. Brak mi słów  :o :o :o

(http://i.imgur.com/nFW8aCw.jpg)
(http://i.imgur.com/IIk88E6.png)
(http://i.imgur.com/gg7xPOj.png)
(http://i.imgur.com/4GG1kKX.png)
(http://i.imgur.com/sW3VqCR.png)
(http://i.imgur.com/5RjoSet.jpg)
(http://i.imgur.com/Y5dR5pv.jpg)
(http://i.imgur.com/h2KvF4j.jpg)
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Nie, 27 Gru 2015, 15:17:31
Piękne, piękne, piękne!!!
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Nie, 27 Gru 2015, 15:58:10
Faktycznie tekstury powierzchni są doskonałe. Mógłby ktoś to przetestować i wylądować gdzieś? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda z pozycji gruntu.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Nie, 27 Gru 2015, 19:58:30
Dostałeś co chciałeś.  ;)
Eve:
(http://i.imgur.com/hMgCqIk.jpg)
Niestety statki topią się w wodzie.
Minmus:
(http://i.imgur.com/NO8Uh4j.jpg)

Jutro postaram się wrzucić coś z Duny i Laythe.

-------------------------EDIT--------------------------

Na szczęście kiedyś nie spaliłem satelity w Joolu.

Trzymaj foty z Laythe
(http://i.imgur.com/MGnsnoi.jpg)
Problemy z Eve się powtarzają :(
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 27 Gru 2015, 21:31:24
@up
Nie pomyliłeś działów, czy mod na shadery wchodzi w skład Renesansu?
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Robson w Nie, 27 Gru 2015, 22:03:39
Woda na Laythe  jest zajebista, ale suchy grunt taki nijaki. Poza tym, trochę denerwuje fakt, że kamera nie zatrzymuje się na powierzchni podczas obracania widokiem i bez przeszkód wchodzi w grunt, który staje się przezroczysty.Proceduralne chmury mocno obciążają kartę graficzną, a procesory szły na 50%. Mi pasuje taka wizja świata.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Nie, 27 Gru 2015, 22:09:03
Drangirze,
jest to stock + KSPRC.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: winged w Pon, 28 Gru 2015, 06:12:35
Duna

(http://i.imgur.com/t5CIQqA.jpg)



Laythe

(http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/607223042136989272/56515EE21BFA0390D624EBC42B28D8738DCA658E/)
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Mithrill w Wto, 29 Gru 2015, 17:27:42
100m. opadu szczęki. Największy jak dotąd wynik.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Wto, 29 Gru 2015, 17:32:17
Widząc zdjęcie Laythe, aż się chce kolonizować.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: kuhan2006 w Wto, 29 Gru 2015, 19:51:57
Z całym szacunkiem, ale ja mam pokaz slajdów
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Wto, 29 Gru 2015, 19:59:46
Ja również mam pokaz slajdów. Przy 200 częściach mniej niż 10fps. Co nie zmienia faktu, że szykuję drobną relację właśnie z użyciem tego moda, bo planety wyglądają niczego sobie. Będzie niebawem :)
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: beryl w Wto, 29 Gru 2015, 20:26:41
Jak tu pięknie :o Powiedziałem sobie, że wrócę do kerbali dopiero na 1.1, ale to... już zasysam.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Wto, 29 Gru 2015, 21:14:53
Ja robię tak. Lecę na Eve to usuwam inne chmury. Lecę na Dunę to usuwam wszystko inne. Kilka FPS więcej gwarantowane.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Wto, 29 Gru 2015, 21:18:35
Ja tak samo , mam dość dobrą grafikę a nie przerabia tego (gtx 750ti ) teraz widać że ten silnik jest przestarzały i niedarady wycisnąć z niego pięknej grafiki z wydajnością .
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Śro, 30 Gru 2015, 00:32:34
FPS drop to jedno, niestety u mnie pojawia się też crash za crashem. Rakietę z ładunkiem około 300 części (więc tyle co nic) udaje mi się wczytać co któryś raz. Mocno to zniechęca.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 30 Gru 2015, 01:03:26
@up
Odpowiada za to dramatycznie większe zużycie RAMu - użyj ATM i OpenGl, powinno pomóc.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: KebabKerman w Śro, 30 Gru 2015, 09:42:45
Ja miałem trzy crashe. Potem zainstalowałem ATM i jest spokój.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: beryl w Śro, 30 Gru 2015, 10:49:59
400 elementów i 4fps na starcie. Dodatkowo zwolniony upływ czasu, więc znudziło mi się wynoszenie stacji - po 10 minutach lotu dopiero opuszczałem atmosferę :/
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kox_Bartek w Czw, 14 Sty 2016, 13:01:32
Lagi w luj (8gb ramu wystarczy?) komp za 8tys
i crashuje kerbale
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Czw, 14 Sty 2016, 13:20:18
Unity 4 nie wyrabia , ciekawe jak będzie w u5 , bo teraz komp z nasa nie pociągnie :D
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 14 Sty 2016, 18:03:29
Cytuj
Lagi w luj (8gb ramu wystarczy?) komp za 8tys
i crashuje kerbale

Możesz mieć 256 GB RAM - gra wciąż będzie crashować, bo jest aplikacją 32-bitową, więc instaluje się ATM (Który sprawia że tekstury zajmują mniej pamięci z mniejszą lub większą szkodą dla wizualiów), gra w trybie OpenGL (który robi jakąś magię że część potrzebnej pamięci zachowuje VRam).

No a lagi też inna kwestia, gra wymaga za dużo od procesora, a za mało od karty graficznej.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 14 Sty 2016, 18:24:38
Z praktyki powiem, że wpływ ATM na stabilność gry jest nikły albo żaden. Na początku, po zainstalowaniu miałem wrażenie, że się poprawiło, ale to było chyba tak zwane myślenie życzeniowe. Na 5 przejść z VAB do wyrzutni mam 3 crashe. Na orbicie Kerbinu bądź na nim przełączanie się między obiektami jest niewiele mniej ryzykowne. Ogólnie ilość części, z których zbudowane jest to czym lecimy na ilość crashy wpływ ma dość niewielki. Generalnie moda zasadniczo odradzam, ponieważ ja na przykład jestem w sytuacji, kiedy najchętniej bym go usunął. Ale nie mogę, bo doszło do podmienienia tego i owego. Jeśli usunę, to spodziewam się najzwyczajniej w świecie, że planety tekstur nie będą miały żadnych. Oczywiście, mogę ponownie ściągnąć czyste KSP, tyle że jakoś mi się nie chce.

O tym myku z OpenGL się nie wypowiadam, bo nie wiem czy to jest skuteczne, ani jak to przeprowadzić.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 14 Sty 2016, 18:31:36
Sorry, ale to jak działa ATM, a na pewno to jak on działa w trybie agrysywnym jest zwyczajnie mierzalne xD Nie jestem technologicznym geniuszem, ale potrafię rozróżnić gdy w menedżerze zadań gra zabiera, powiedzmy 1.5 GB pamięci zamiast 1.9 GB. Dodatkową zaletą moda jest to, że kompresuje także tekstury z modów.

Może w ogóle nie zainstalowałeś go poprawnie lub oczekujesz że gra będzie śmigać jak żyletka z ogromnym pakietem tekstur w wysokiej rozdzielczości?

Wyrzucić pliki możesz bez problemu - tekstury zostały już podmienione.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 14 Sty 2016, 18:51:53
Tryb agresywny od normalnego różni się jakością tekstur. Agresywny daje dwa razy gorsze od normalnego. Tyle, że ja nie po to instaluję moda na poprawę grafiki, by mieć słabe tekstury. A czy ATM zainstalowałem poprawnie, to już tego nie sprawdzę w żaden sposób.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Kox_Bartek w Czw, 14 Sty 2016, 19:04:23
Zainstalowałem ATM i gram na opengl i nadal crashuje :C
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: angorek w Czw, 14 Sty 2016, 22:15:42
I niestety crashować będzie, szczególnie jeśli mamy dużo innych modów. Ja aktualnie gram na samym scattererze + nowy skybox.
KSPRC będzie super, ale jak wyjdzie wersja 1.1, bo aktualnie mój komputer ma raptem 25% obciążenia, a gra ma 5 fps..
Silnik, czy może raczej kod gry nie są na tyle zoptymalizowane by ogarnąć taką grafikę.
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: krzychu072 w Czw, 14 Sty 2016, 22:30:53
kod gry w tym wypadku niema tyle do powiedzenia co przestarzaly silnik , wpisz sobie unity 4 vs unity 5 ( nie tylko ksp zmienialo silnik )niedosc że jest spory przyrost wydajnosci to owiele  lepsza grafika efekty swietlne i lepsza fizyka a bardziej jej wydajnosc :)
Tytuł: Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
Wiadomość wysłana przez: Rosomak w Pią, 15 Sty 2016, 20:06:34
Ja również miałem crash za crashem i bez inwestycji rozwiązałem ten sytuację instalując dla Kerbali 64 bitowego Linuxa Mint.
Od tego momentu cieszę się z gry i zapomniałem co to crash.
Naprawdę polecam.