• kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę! 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!  (Przeczytany 19712 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Wto, 10 Wrz 2013, 23:08:45

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Opis:
kOS (kerbal Operating System) to mod pozwalający stworzyć algorytmy i instrukcje do komputerów naszych rakiet. Język programowania w nim użyty opiera się na C++, jednak jest na tyle skromny w komendy i uproszczony że nawet amator który pierwszy raz pisze program powinien sobie z nim poradzić.
Mamy szeroki wachlarz funkcji i danych z których możemy korzystać.
Funkcje to przykładowo:
-Przełączanie SAS, RCS, oświetlenia, zawieszenia, grup akcji, hamulców
-Kontrola ciągu oraz kierunku rakiety
-Przełączanie faz
-Osobna kontrola łazików
Pobierane dane:
-Wysokość względna i bezwzględna
-Czas do AP i PE
-Wysokość AP i PE
-Odległość do celu
-Stan pojazdu
-Ilość paliwa
To tylko najprostsze funkcje, pełną listę znajdziemy niżej.

Osobna linijka dla mojego ulubionego bajeru: kontrolowanie paru pojazdów naraz. Na każdym z nich odpalamy oprogramowanie, i na obydwu będzie działać mimo że to osobne loty, osobne konstrukcje, osobne misje. Jedyne ograniczenie to zasięg działania silnika fizycznego - 2.3km - jednak i to można zmienić modyfikacją. Baza z samojezdnym łazikiem? Samolot krążący nad startem rakiety? Konwój kosmiczny? Jaki konwój, całe floty! To wszystko jest możliwe nie tylko na screenach, ale również w samej grze!

Instrukcję obsługi oraz listę komend znajdziemy tutaj:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Gorąco polecam wszystkim maniakom realizmu, programistom amatorom jak i profesjonalnym, oraz każdemu kto szuka nowego wyzwania!

Aby korzystać z własnego programu wystarczy napisać go choćby w systemowym notatniku oraz zapisać prostą nazwą pozbawioną kropek czy innych znaków specjalnych. Plik musi znajdować się w foldzerze Plugins/PluginData/Archive  aby mógł być prosto otwarty. Otwieramy wpisując w konsoli:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
SWITCH TO 0.
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
RUN NAZWAPLIKU.Pamiętajcie o kropkach na końcu komendy!

Filmik prezentujący najprostsze możliwości w najprostszym skrypcie:


DOWNLOAD: Link do pobrania z SpacePort:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

UWAGA! Tak, wiem że prezentacja kOS pojawiła się również w KSP Weekly. Wystarczy sprawdzić datę wysłania tego posta aby zauważyć że był pisany w tym samym momencie co Weekly. Suck it Squad, byłem pierwsiejszy!

A gdyby ktoś chciał podejrzeć program pokazany na filmiku:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Śro, 11 Wrz 2013, 17:02:38 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Śro, 11 Wrz 2013, 09:36:30
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Czekam Dawster na pierwsze lądowanie sondy bezzałogowej na Munie z automatu:) Przyjmujesz czelendż?  ;D

Świetny mod!

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 09:36:30 »

Śro, 11 Wrz 2013, 16:25:55
Odpowiedź #2

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
A przyjmuję wyzwanie! Jak na ten moment nawet nie doleciałem automatycznie na orbitę, ale mam czas!

Dodałem też filmik który tak nawala. A to jutubiec się zatnie, a to program urżnie ałdio. Teraz wszystko jest ładnie i śmiga, zachęcam do komentowania.
Best regards from Valhalla

Śro, 11 Wrz 2013, 16:40:09
Odpowiedź #3

Offline Grzegorz2121

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Ja myślę ,że lądowanie jest nie możliwe. Bo nie widziałem komendy która by sprawdzała kąty pomiędzy księżycem a sondą i komendy która by wykonała manewr.

Moje osiągnięcia:
-Kerbin: satelita,stacja kosmiczna
-Mun: lądownik załogowy z powrotem,baza,łazik automat.
-Minmus: sonda na powierzchni
-Eve: satelita, próbnik
I wiele innych!

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 16:40:09 »

Śro, 11 Wrz 2013, 16:57:46
Odpowiedź #4

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Nic nie jest nie możliwe! Ktoś kiedyś powiedział: "gra komputerowa to tysiąc prostych rzeczy". Wystarczy pomyśleć. Ja już mam programistyczny tok myślenia, ale to nie problem zadać sobie pytanie "jak nie roztrzaskać się o Muna". Aktualnie wymyślam algorytm transfery na Muna. Lądowanie łazika mam już po części wymyślone. Mam zamiar stworzyć pętle która ustawi TWR na 1.0 trzy metry nad powierzchnią.
Jeżeli chodzi o modyfikacje, zawsze mi się taka marzyła ;).
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Śro, 11 Wrz 2013, 17:05:39
Odpowiedź #5

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Schulze, wykorzystaj te komendy:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
TARGET          // Set a target using it's name in quotes
TARGET:HEADING  // Gets the heading to the current target
TARGET:BEARING  // Gets the bearing to the current target
Nawet jeszcze ich nie sprawdzałem, ale sądzę że spokojnie można ustawić Mun na TARGET oraz sprawdzić kąt jaki do niego mamy. Ustawi się na PROGRADE, poczeka pętlą if aż kąt będzie wystarczająco mały i lecim. Wykrycie kiedy nasza orbita pozwoli na przechwycenie przez mun, to jest na ten moment mi nie znane. Potem już tylko IF BODY=Mun i jest z górki.
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 17:05:39 »

Śro, 11 Wrz 2013, 18:15:32
Odpowiedź #6

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil

Przepraszam.

Dokumentacja to pierwsza rzecz którą czytam. Bardziej problematyczne będzie sprawdzenie czy wejdziemy w strefę wpływów ciała, (chyba).
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Śro, 11 Wrz 2013, 18:18:46
Odpowiedź #7

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Sprawdzenie czy jesteśmy to łatwizna. Informacja BODY da wszystko co potrzeba. Ale sprawdzenie czy wejdziemy w przyszłości to już gorzej. Myślę że można najwyżej ustawić na jakim AP obecnej orbity ma skończyć przyśpieszanie. A to już nasz problem aby obliczyć na jakim AP nad Kerbinem wchodzimy idealnie nad Mun.
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #7 dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 18:18:46 »

Śro, 11 Wrz 2013, 18:21:49
Odpowiedź #8

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
ja i tak wolę ręcznie lecieć


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Śro, 11 Wrz 2013, 18:46:09
Odpowiedź #9

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Ja bym sprawdził czy target node i prograde node w miarę blisko siebie. Zawsze można  adstworzyć manewr i kazać mu go zrobić :p

PS nie widzę nigdzie możliwości pobrania kierunku targetu ani prograde ani stałej UP :( na razie ta metoda jest a-wykonalna.
Napiszę prośbę o możliwość pobierania i edytowania poszczególnych X,Y i Z w Direction.
« Ostatnia zmiana: Śro, 11 Wrz 2013, 18:58:13 wysłana przez Schulze13 »
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #9 dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 18:46:09 »

Czw, 12 Wrz 2013, 17:08:55
Odpowiedź #10

Offline Grzegorz2121

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Da się! Jest komenda na ustawienie rakiety w położeniu xyz czy jakoś tak była ona na obrazku na angielskim forum ksp zobaczcie na ten rysunek na górze pisze lock stering i (0,0,180) to kąty jak w mech jebie

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Moje osiągnięcia:
-Kerbin: satelita,stacja kosmiczna
-Mun: lądownik załogowy z powrotem,baza,łazik automat.
-Minmus: sonda na powierzchni
-Eve: satelita, próbnik
I wiele innych!

Czw, 12 Wrz 2013, 18:18:49
Odpowiedź #11

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Co ty nie powiesz, blokowanie na kursie LOCK STEERING. Problemem jest nakierowanie na Mun, oraz wykrycie kiedy wykonać i kiedy skończyć burn.
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #11 dnia: Czw, 12 Wrz 2013, 18:18:49 »

Czw, 12 Wrz 2013, 18:36:40
Odpowiedź #12

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
A co gdyby skrypt wiedział gdzie są wszystkie ciała niebieskie? Potężny skrypt który by liczył wszystkie pozycje planet i mówił  kiedy będzie transfer. A nie... KerboSkrypt jest biedny i nie ma funkcji!  :'(
Dlatego też nadal to my będziemy ustawiać manewry.
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Pią, 13 Wrz 2013, 15:17:05
Odpowiedź #13

Offline Grzegorz2121

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Można zrobić skrypt który sam zrobi transfer orbitę i wyląduje. Ale najpierw użytkownik musi poczekać na odpowiednie kąty planet.

Moje osiągnięcia:
-Kerbin: satelita,stacja kosmiczna
-Mun: lądownik załogowy z powrotem,baza,łazik automat.
-Minmus: sonda na powierzchni
-Eve: satelita, próbnik
I wiele innych!

Reklama

Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« Odpowiedź #13 dnia: Pią, 13 Wrz 2013, 15:17:05 »

Wto, 17 Wrz 2013, 20:01:31
Odpowiedź #14

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil


Update 0.6  ;)
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

 

New Kerbol System 2 [0.25.0]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 5652
Ostatnia wiadomość Wto, 09 Gru 2014, 18:12:52
wysłana przez ziomus774
Taurus HCV 3.75 m CSM system[V 1.5.3] [ksp 1.0.4]

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 5858
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Lip 2015, 23:49:40
wysłana przez Bill2462
New Kerbol System [0.24.0] [0.24.2]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 5526
Ostatnia wiadomość Sob, 16 Sie 2014, 22:05:17
wysłana przez ziomus774
KAS - Kerbal Attachment System

Zaczęty przez Haker53535

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 15659
Ostatnia wiadomość Pią, 15 Maj 2015, 20:39:26
wysłana przez Robson
4x Kerbol system + OPM + chmury

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 12284
Ostatnia wiadomość Czw, 04 Sie 2016, 00:06:03
wysłana przez Hasuviel