• Quattro - projekt ostateczny 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Quattro - projekt ostateczny  (Przeczytany 702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 16 Paź 2017, 19:57:37
Odpowiedź #15

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nie mogę się doczekać kolejnej części. Wygląda cudnie!
Pacyfista do ostatniego naboju.

Pon, 16 Paź 2017, 20:32:18
Odpowiedź #16

Offline NiezidentyfikowanyObiekt

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 3

Witam wszystkich zgromadzonych na kolejnym przeglądzie mojego warsztatu. Tematem dzisiejszego postu będzie początek prac nad karoserią. Prace idą zadziwiająco szybko i sprawnie. Do tej pory nie spotkałem się z większymi problemami. Dodam że po wstępnych testach terenowych karoseria wykazuje niezwykłą sztywność a sam pojazd świetnie się prowadzi. Najbardziej niepokoi mnie gibkość zawiasów trzymające drzwi lecz nadal pracuję nad rozwiązaniem tego problemu.
Nie będę się dzisiaj zbytnio rozpisywał, zapraszam do oglądania :)







Oczywiście prace dalej trwają i widocznych jest wiele niedoskonałości, no ale w w końcu o to chodzi w tym wątku.
Zapraszam również na mój kanał na YouTube, obecnie nic się na nim nie znajduję ale niedługo planuję nagrywanie oraz streamowanie na żywo moich postępów gdyby ktoś chciał zerknąć na to wszystko z nieco innej strony.

Dodatkowo powiem że na dzień dzisiejszy Audi ma w sobie 220 części. Tym samym prześcignął mój pierwszy w pełni ukończony samochód "Worker" zwany Skodzianką. Zapowiada się gruby projekt :)



To wszystko na dzisiaj, zachęcam do komentowania, do zobaczenia wkrótce.

« Ostatnia zmiana: Pon, 16 Paź 2017, 20:39:09 wysłana przez NiezidentyfikowanyObiekt »

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #16 dnia: Pon, 16 Paź 2017, 20:32:18 »

Pon, 16 Paź 2017, 20:52:32
Odpowiedź #17

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ale żem się nie wstrzelił  :).  Karoseria wygląda świetnie! Czekam na więcej!
Pacyfista do ostatniego naboju.

Wto, 17 Paź 2017, 07:51:43
Odpowiedź #18

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
Podoba mi się wewnętrzna konstrukcja z dwuteowników i płyt. I mam dla ciebie Obiekt pewne rozwiązanie pozwalające zminimalizować obecność tych taśm, które są zbyt wielkie. Chociaż rozwiązanie jest nieco ryzykowne. Ale najpierw pytanie mam co do skali. Dlaczego właściwie budujesz Audi w skali kerbali? Ponieważ pojazd ma nawiązywać wszystkimi wymiarami do oryginału, to wiadomo, że gdy kerbal wsiądzie, to połowa głowy będzie wystawała ponad sufit, albo oczy będą na wysokości zegarów. Więc będzie dość słabowicie. A mógłbyś zbudować to auto na przykład dwukrotnie większe, wtedy taśmy nie będą tak ogromne. Ale co do rozwiązania, które ograniczy ilość taśm, a przy tym pozwoli zrobić stelaż ekstremalnie sztywny, to był sobie taki mod o nazwie Welder. Mod tyleż potężny, co zbugowany. Bo:

 1. Pieprzy pozycje nodów. Tylko nie wiem na ile ci te nody potrzebne tak właściwie.
 2. Przy bardzo skomplikowanej bryle spawanie obiektu trwa wieki i czasami kończy się crashem.
 3. Absolutnie nie współdziała z elementami proceduralnymi. Nie da się zespawać czegoś, co zostało powyginane.
Ale za to:
 1. Gwarantuje absolutną sztywność.
 2. Dobrze współpracuje z TweakScalem.
 3. Jeśli już się coś prawidłowo pospawa, to stelaż będzie traktowany jak jeden element, a więc mniejsze obciążenie proca.

Więc gdybyś zrobił precyzyjny pospawany stelaż, do którego będziesz podpinał proceduralne elementy co kawałek (ograniczając w ten sposób elastyczność karoserii), to zdecydowanie zmniejszy się giętkość tego wszystkiego. Usuniesz więc największą bolączkę projektu.


Powyższy pojazd (użyty w wątku pt "Katastrofa") miał pełne interiory, ale cała konstrukcja została zespawana w jeden element. Z 500 części zrobiło się raptem kilkadziesiąt. Jednak ostrzegam, mod pieprzy pozycje nodów, symetrię (każde koło musiałem mocować osobno z powodu jakiegoś przedziwnego przesunięcia o kilka centymetrów), a czasami dochodzi do tego, że grze się wydaje, że powierzchnia zespawanego obiektu znajduje się dość daleko od tej rzeczywistej. Więc generalnie otrzymasz pełną sztywność za cenę walki z powyższymi. Chyba, że mod został dopracowany bardziej. Tego nie wiem, bo używałem go wieki temu.

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #18 dnia: Wto, 17 Paź 2017, 07:51:43 »

Wto, 17 Paź 2017, 08:44:23
Odpowiedź #19

Offline MarQx

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Kadaf teraz nie trzeba używać taśm ponieważ występuje opcja "Auto strut"
Asrock B85 Pro4, Core i5 4440 4x3,1GHz, 16GB DDR3, RAdeon R7 260x 2Gb

Wto, 17 Paź 2017, 09:49:41
Odpowiedź #20

Offline NiezidentyfikowanyObiekt

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
Audi jest większe od swoich poprzedników o ok 1,5 razy. Głównie chodzi o to że procedurale maja ograniczoną możliwość pomniejszania. A że zależy mi na większej ilość detali, szczególnie deski rozdzielczej, stąd powiększenie całego projektu. Mimo wszystko mam pomysł jak umieścić tam kerbali. To jednak moja słodka tajemnica :)

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #20 dnia: Wto, 17 Paź 2017, 09:49:41 »

Wto, 17 Paź 2017, 10:32:37
Odpowiedź #21

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Kadaf wskazał ciekawą propozycję: mod–spawarka. I tak jak Kadaf rzekł, nie ma w sumie lepszego narzędzia do minimalizowania ilości części. Użyłem go parę razy do większych konstrukcji i był pełen sukces (pomimo niedogodności które wyżej już zostały wskazane). Nie, żebym się przechwalał – ale taka skala projektów:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 

Tesla-D, czyli pojazd ostateczny

Zaczęty przez please refrain of your posting

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1548
Ostatnia wiadomość Wto, 22 Kwi 2014, 14:35:32
wysłana przez MegaProize