Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Galerie => Łaziki => Wątek zaczęty przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Pon, 09 Paź 2017, 15:04:16

Tytuł: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Pon, 09 Paź 2017, 15:04:16

QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY


Witam wszystkich zgromadzonych. Dawno nie publikowałem żadnych prac na tym forum. Zbliża się pierwsza rocznica od pojawienia się mojego pierwszego wątku w którym przedstawiałem swój pierwszy poważny projekt. Przez rok uczyłem się, nabierałem doświadczenia i tworzyłem kolejne pojazdy. W momencie opublikowania Stara osiągnąłem pewnego rodzaju osobisty limit. Można powiedzieć że się wypaliłem i straciłem chęci do dalszego projektowania. Ale nastał moment przełomowy. Jestem zregenerowany, pełen sił i chęci do rozpoczęcia nowego rozdziału w swojej forumowej karierze. Stawiam na nowy format prac. Od teraz pojazdy nie będą tylko wyglądały ale będą posiadały także wszystkie w pełni działające funkcje takie jak :
-otwierane drzwi, bagażnik i maska
-odwzorowane siłowniki
-odsuwane szyby
-regulacja odsunięcia i pochylenia foteli
-składane tylne siedzenie
-otwierane schowki, popielniczka
-obracające się korbki od szyb
-otwierana klapka paliwa
-w pełni odwzorowany silnik
-wszelkie detale i szczegóły
Oraz wiele wiele więcej, będzie to mój największy i najambitniejszy projekt wymagający mnóstwo pracy i czasu, bardzo bardzo dużo czasu. Dlatego postanowiłem stworzyć wątek w którym będę się dzielił z wami moimi postępami, ukazywał kulisy pracy oraz moje rozwiązania i sztuczki abyście o mnie nie zapomnieli.
Mam nadzieję otrzymać od was komentarze, wsparcie, pomysły i własne zadanie które może mi pomóc lub zmienić albo dodać coś w projekcie.

Do projektu postanowiłem wybrać samochód który obdarzam wielką sympatią, jest to Audi Quattro. Dodatkowo jest on dość kanciasty co pomoże w jego odwzorowaniu.
Podkreślam "w odwzorowaniu", w swoich wątkach nigdy nie użyłem i nie użyje słowa "replika".
(https://i.imgur.com/hmJVVWE.jpg)

W najbliższych dniach powinniście się spodziewać mojej wzmożonej aktywności na forum póki jestem napalony i mam czas :)

Panie administratorze, czy umieściłem wątek w odpowiednim dziale? Jeżeli nie, proszę o poinformowanie, dziękuję.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pon, 09 Paź 2017, 16:09:29
Chyba cię Chrystus opuścił...  ;)





Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Pon, 09 Paź 2017, 18:37:13
@Kadaf ostatnio zaobserwowałem u siebie szczęście i powodzenie w różnych sprawach więc myślę że jednak nie ;)

QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 1

Za mną pierwszy dzień prac z następującymi efektami.

(https://i.imgur.com/mLhHxqx.png)

Następnym krokiem będzie zamontowanie mechanizmu ustawiania lusterek, otwierania drzwi oraz odsuwania szyb. Z tym ostatnim może być najwięcej problemów, być może wymagać to będzie pewnych ustępstw. Dowiemy się wkrótce.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Śro, 11 Paź 2017, 01:19:38
Dobrze widzieć, że mimo upływu czasu na forum pojawiają się takie perełki. Powodzenia
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Czw, 12 Paź 2017, 00:39:02
Matko Boska!
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Scandinavian101 w Czw, 12 Paź 2017, 14:17:59
Ło panie! Żeś przyszalał  :) Czekam na kolejne części.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Czw, 12 Paź 2017, 20:03:48
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 2

Witam serdecznie na drugim przeglądzie moich zmagań z drzwiami od Audi Quattro.
Dalsze prace wymagały rozłożenia wszystkiego na części pierwsze i skonstruowania ramy, na której spoczywa ciężar całej karoserii, na nowo.
Dotychczasowa rama uginała się pod ciężarem nadwozia uniemożliwiając dalsze prace.

(https://i.imgur.com/E4BFx7P.png)
Rama stara i nowa pod obciążeniem przy standardowym przyciąganiu.

(https://i.imgur.com/jYsPjUV.png)
Oraz te same ramy przy 10-krotnym przyciąganiu. Jak widać nowa rama nadal świetnie się trzyma, sukces.

Cała karoseria i wnętrze zostało złożone jeszcze raz od podstaw, oto efekty dotychczasowej pracy.

(https://i.imgur.com/wcVg6Ej.png)

(https://i.imgur.com/HaNDISm.png)

Oczywiście nie mogło zabraknąć hucznie zapowiadanych elementów ruchomych takich jak.
-odsuwana szyba
-korbka od szyby
-zamek
-ruchome lusterka

A teraz zapraszam na krótki film pokazujący jak to wygląda na żywo.

https://www.youtube.com/watch?v=UDzSjc1Ztxg

Po złożeniu całego autka przewiduję więcej detali jeżeli mój komputer to udźwignie :)
Drzwi składają się z 60 części, razy dwa daje nam to pokaźną sumkę a to dopiero początek.
Dziękuję za uwagę, zachęcam do dalszego śledzenia moich postępów oraz zapraszam do komentowania.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Sob, 14 Paź 2017, 10:44:15
Pierunie!
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Moskit w Sob, 14 Paź 2017, 14:17:26
Dobre drzwi nie są złe. :D

Ja byłby niesamowicie zainteresowany jak tego moda zrobiłeś. Jakiś króciutki film instruktażowy jak się za to w ogóle zabrać i jakiej wiedzy potrzeba. :)
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 14 Paź 2017, 15:13:15
To są proceduralne skrzydła i Infernal Robotics
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Pon, 16 Paź 2017, 05:26:11
Tak jak rzecze Kadaf. Do tego, tu są prawdopodobnie użyte dwie moje modyfikacje proceduralnych skrzydełek – szybki i kolory (do znalezienia w sekcji dziale "Modyfikacje"). Wiedza "jak zrobić" to w zasadzie pojęcie o lepieniu z proceduralnych skrzydeł i inwencja własna.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: MarQx w Pon, 16 Paź 2017, 09:19:05
Kiedy ścigaliśmy się z Kadafem, Moskit napisał o nas "szaleńcy", ale ten projekt to dopiero szaleństwo! Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu, życzę sukcesu, bo to najambitniejszy projekt w całej społeczności KSP.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Pon, 16 Paź 2017, 10:09:16
 To ja też dorzucę swoje trzy grosze. Ten projekt zje mnóstwo czasu i nerwów. Bo jedno to wymagające mnóstwa czasu modelowanie ze skrzydełek, które zasadniczo nie są przystosowane do tak ogromnej komplikacji, bo ustawiania co do ułamka milimetra twórca nie przewidział. A tutaj ten ułamek milimetra będzie niezbędny. Dlaczego? Ano dlatego, że proceduralne skrzydła zachowują się obrzydliwie, gdy zbyt wiele ich ze sobą sąsiaduje. Będzie co chwilę dochodziło do eksplozji w wyniku "rozedrgania" elementów. Potrzeba więc ogromnej sztywności konstrukcji. Tylko, że jeżeli takie rzeczy jak drzwi mają się otwierać, to potrzeba zawiasów z IR. A zawiasy z IR charakteryzują się tym, że im mniejsze, tym bardziej "gumowate" - co znowu prowadzi do "rozedrgania" konstrukcji i eksplozji. Więc budowa tego wszystkiego będzie NIEZMIERNIE frustrująca. Dodatkowo na oko patrząc jeżeli Obiekt zechce odwzorować wszystko o czym wspomniał, to Audi będzie się składać z około półtora tysiąca części.
Życzę twórcy jak najlepiej, ale uważam, że jeżeli nie przytnie założeń i to ostro (zamykając cel w idealnie odwzorowanej bryle, ale bez żadnych części ruchomych), to trafi na gigantyczne problemy wywołane przez zwyczajne bugi modów.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Pon, 16 Paź 2017, 14:37:15
W 100 % zgadam się z przedmówcą. Często konsultuję swój projekt z Kadafem ponieważ dobrze się na tym zna. Z tego powodu na temat projektu i jego problemów wie równie dużo co ja, zresztą Kadafa nie muszę nikomu przedstawiać. Elementy takie jak maska lub drzwi składają się z wielu części przez co automatycznie stają się ciężkie. W połączeniu z pomniejszonymi i delikatnymi zawiasami istnieje duże ryzyko niestabilności całej konstrukcji. Mimo to zrobię wszystko co w moich siłach aby doprowadzić swoje założenia do końca. Być może będę musiał pójść na pewne ustępstwa lecz o tym przekonamy się w dalszym stadium budowy.

Zapomniałem umieścić listy modów, oto one:
-Procedural Wings
-Tweak Scale
-Infernal Robotics
-E4 P-Wing Texture switch v0.2
-E4 P-Glass v0.1





Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: MarQx w Pon, 16 Paź 2017, 16:58:55
Trzymam kciuki Obiekt ;)
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Scandinavian101 w Pon, 16 Paź 2017, 19:57:37
Nie mogę się doczekać kolejnej części. Wygląda cudnie!
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Pon, 16 Paź 2017, 20:32:18
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 3

Witam wszystkich zgromadzonych na kolejnym przeglądzie mojego warsztatu. Tematem dzisiejszego postu będzie początek prac nad karoserią. Prace idą zadziwiająco szybko i sprawnie. Do tej pory nie spotkałem się z większymi problemami. Dodam że po wstępnych testach terenowych karoseria wykazuje niezwykłą sztywność a sam pojazd świetnie się prowadzi. Najbardziej niepokoi mnie gibkość zawiasów trzymające drzwi lecz nadal pracuję nad rozwiązaniem tego problemu.
Nie będę się dzisiaj zbytnio rozpisywał, zapraszam do oglądania :)

(https://i.imgur.com/nw8nYt8.png)

(https://i.imgur.com/JcrVvuJ.png)

(https://i.imgur.com/HqEuRbF.png)

Oczywiście prace dalej trwają i widocznych jest wiele niedoskonałości, no ale w w końcu o to chodzi w tym wątku.
Zapraszam również na mój kanał na YouTube, obecnie nic się na nim nie znajduję ale niedługo planuję nagrywanie oraz streamowanie na żywo moich postępów gdyby ktoś chciał zerknąć na to wszystko z nieco innej strony.

Dodatkowo powiem że na dzień dzisiejszy Audi ma w sobie 220 części. Tym samym prześcignął mój pierwszy w pełni ukończony samochód "Worker" zwany Skodzianką. Zapowiada się gruby projekt :)

(https://i.imgur.com/rQOEmWC.png)

To wszystko na dzisiaj, zachęcam do komentowania, do zobaczenia wkrótce.

Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Scandinavian101 w Pon, 16 Paź 2017, 20:52:32
Ale żem się nie wstrzelił  :).  Karoseria wygląda świetnie! Czekam na więcej!
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Wto, 17 Paź 2017, 07:51:43
Podoba mi się wewnętrzna konstrukcja z dwuteowników i płyt. I mam dla ciebie Obiekt pewne rozwiązanie pozwalające zminimalizować obecność tych taśm, które są zbyt wielkie. Chociaż rozwiązanie jest nieco ryzykowne. Ale najpierw pytanie mam co do skali. Dlaczego właściwie budujesz Audi w skali kerbali? Ponieważ pojazd ma nawiązywać wszystkimi wymiarami do oryginału, to wiadomo, że gdy kerbal wsiądzie, to połowa głowy będzie wystawała ponad sufit, albo oczy będą na wysokości zegarów. Więc będzie dość słabowicie. A mógłbyś zbudować to auto na przykład dwukrotnie większe, wtedy taśmy nie będą tak ogromne. Ale co do rozwiązania, które ograniczy ilość taśm, a przy tym pozwoli zrobić stelaż ekstremalnie sztywny, to był sobie taki mod o nazwie Welder. Mod tyleż potężny, co zbugowany. Bo:

 1. Pieprzy pozycje nodów. Tylko nie wiem na ile ci te nody potrzebne tak właściwie.
 2. Przy bardzo skomplikowanej bryle spawanie obiektu trwa wieki i czasami kończy się crashem.
 3. Absolutnie nie współdziała z elementami proceduralnymi. Nie da się zespawać czegoś, co zostało powyginane.
Ale za to:
 1. Gwarantuje absolutną sztywność.
 2. Dobrze współpracuje z TweakScalem.
 3. Jeśli już się coś prawidłowo pospawa, to stelaż będzie traktowany jak jeden element, a więc mniejsze obciążenie proca.

Więc gdybyś zrobił precyzyjny pospawany stelaż, do którego będziesz podpinał proceduralne elementy co kawałek (ograniczając w ten sposób elastyczność karoserii), to zdecydowanie zmniejszy się giętkość tego wszystkiego. Usuniesz więc największą bolączkę projektu.

(https://i.imgur.com/mvIWSnV.jpg)

Powyższy pojazd (użyty w wątku pt "Katastrofa") miał pełne interiory, ale cała konstrukcja została zespawana w jeden element. Z 500 części zrobiło się raptem kilkadziesiąt. Jednak ostrzegam, mod pieprzy pozycje nodów, symetrię (każde koło musiałem mocować osobno z powodu jakiegoś przedziwnego przesunięcia o kilka centymetrów), a czasami dochodzi do tego, że grze się wydaje, że powierzchnia zespawanego obiektu znajduje się dość daleko od tej rzeczywistej. Więc generalnie otrzymasz pełną sztywność za cenę walki z powyższymi. Chyba, że mod został dopracowany bardziej. Tego nie wiem, bo używałem go wieki temu.
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: MarQx w Wto, 17 Paź 2017, 08:44:23
Kadaf teraz nie trzeba używać taśm ponieważ występuje opcja "Auto strut"
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Wto, 17 Paź 2017, 09:49:41
Audi jest większe od swoich poprzedników o ok 1,5 razy. Głównie chodzi o to że procedurale maja ograniczoną możliwość pomniejszania. A że zależy mi na większej ilość detali, szczególnie deski rozdzielczej, stąd powiększenie całego projektu. Mimo wszystko mam pomysł jak umieścić tam kerbali. To jednak moja słodka tajemnica :)
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Element4ry w Wto, 17 Paź 2017, 10:32:37
Kadaf wskazał ciekawą propozycję: mod–spawarka. I tak jak Kadaf rzekł, nie ma w sumie lepszego narzędzia do minimalizowania ilości części. Użyłem go parę razy do większych konstrukcji i był pełen sukces (pomimo niedogodności które wyżej już zostały wskazane). Nie, żebym się przechwalał – ale taka skala projektów:
https://i.imgur.com/NYV7P8K.png
https://i.imgur.com/UORHnme.png
https://i.imgur.com/e6oFSJv.png
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: NiezidentyfikowanyObiekt w Nie, 28 Sty 2018, 01:36:11
AUDI QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
WIELKI FINAŁ

Witam wszystkich na podsumowaniu projektu - Audi Quattro.
Celem tego wyzywania było stworzenie samochodu na podobieństwo Audi Quattro Sport z 1986r. w jak najbardziej szczegółowy sposób.
Wykonane założenia:
-otwierana maska, bagażnik, drzwi
-odsuwane przednie szyby
-regulacja lusterek
-odwzorowanie silnika
-wykończone wnętrze oraz bagażnik
-regulacja foteli
-ruchoma stacyjka, drążek zmiany biegów, regulacja radia
-możliwość jeżdżenia
Wszystkie wymienione wyżej dodatki zostaną zaprezentowane w przyszłym filmie.
Konstrukcja składa się z ok. 1000 części.
Wystarczy tych suchych faktów, zapraszam do oglądania zdjęć oraz zachęcam do komentarzy.

PS Dziękuję Kadafowi za pomysł na felgi/kołpaki ;)

(https://i.imgur.com/h3psnch.png)

(https://i.imgur.com/2DstDWN.png)

(https://i.imgur.com/PabiUYG.png)

(https://i.imgur.com/s3mGLZ9.png)



(https://i.imgur.com/2wLv9vi.png)

(https://i.imgur.com/KPyxJNq.png)

(https://i.imgur.com/5PwMgHo.png)

https://www.youtube.com/watch?v=APX1Hle3Pog&feature=youtu.be

Niezmiennie ten sam zestaw modyfikacji ;)

ProceduralWings
TweakScale

Mody autorstwa Element4ry:
E4 P-Wing Texture switch v0.2
E4 P-Glass v0.1
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: Moskit w Nie, 28 Sty 2018, 12:34:44
A może mała demonstracja właściwości jezdnych? :D
Tytuł: Odp: Quattro - projekt ostateczny
Wiadomość wysłana przez: MrChris w Śro, 31 Sty 2018, 12:27:35
Przewiduję efekt bomby kasetowej z tyloma częściami  :D.