QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Witam wszystkich zgromadzonych. Dawno nie publikowałem żadnych prac na tym forum. Zbliża się pierwsza rocznica od pojawienia się mojego pierwszego wątku w którym przedstawiałem swój pierwszy poważny projekt. Przez rok uczyłem się, nabierałem doświadczenia i tworzyłem kolejne pojazdy. W momencie opublikowania Stara osiągnąłem pewnego rodzaju osobisty limit. Można powiedzieć że się wypaliłem i straciłem chęci do dalszego projektowania. Ale nastał moment przełomowy. Jestem zregenerowany, pełen sił i chęci do rozpoczęcia nowego rozdziału w swojej forumowej karierze. Stawiam na nowy format prac. Od teraz pojazdy nie będą tylko wyglądały ale będą posiadały także wszystkie w pełni działające funkcje takie jak :
-otwierane drzwi, bagażnik i maska
-odwzorowane siłowniki
-odsuwane szyby
-regulacja odsunięcia i pochylenia foteli
-składane tylne siedzenie
-otwierane schowki, popielniczka
-obracające się korbki od szyb
-otwierana klapka paliwa
-w pełni odwzorowany silnik
-wszelkie detale i szczegóły
Oraz wiele wiele więcej, będzie to mój największy i najambitniejszy projekt wymagający mnóstwo pracy i czasu, bardzo bardzo dużo czasu. Dlatego postanowiłem stworzyć wątek w którym będę się dzielił z wami moimi postępami, ukazywał kulisy pracy oraz moje rozwiązania i sztuczki abyście o mnie nie zapomnieli.
Mam nadzieję otrzymać od was komentarze, wsparcie, pomysły i własne zadanie które może mi pomóc lub zmienić albo dodać coś w projekcie.
Do projektu postanowiłem wybrać samochód który obdarzam wielką sympatią, jest to Audi Quattro. Dodatkowo jest on dość kanciasty co pomoże w jego odwzorowaniu.
Podkreślam "w odwzorowaniu", w swoich wątkach nigdy nie użyłem i nie użyje słowa "replika".
(https://i.imgur.com/hmJVVWE.jpg)
W najbliższych dniach powinniście się spodziewać mojej wzmożonej aktywności na forum póki jestem napalony i mam czas :)
Panie administratorze, czy umieściłem wątek w odpowiednim dziale? Jeżeli nie, proszę o poinformowanie, dziękuję.
@Kadaf ostatnio zaobserwowałem u siebie szczęście i powodzenie w różnych sprawach więc myślę że jednak nie ;)
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 1
Za mną pierwszy dzień prac z następującymi efektami.
(https://i.imgur.com/mLhHxqx.png)
Następnym krokiem będzie zamontowanie mechanizmu ustawiania lusterek, otwierania drzwi oraz odsuwania szyb. Z tym ostatnim może być najwięcej problemów, być może wymagać to będzie pewnych ustępstw. Dowiemy się wkrótce.
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 2
Witam serdecznie na drugim przeglądzie moich zmagań z drzwiami od Audi Quattro.
Dalsze prace wymagały rozłożenia wszystkiego na części pierwsze i skonstruowania ramy, na której spoczywa ciężar całej karoserii, na nowo.
Dotychczasowa rama uginała się pod ciężarem nadwozia uniemożliwiając dalsze prace.
(https://i.imgur.com/E4BFx7P.png)
Rama stara i nowa pod obciążeniem przy standardowym przyciąganiu.
(https://i.imgur.com/jYsPjUV.png)
Oraz te same ramy przy 10-krotnym przyciąganiu. Jak widać nowa rama nadal świetnie się trzyma, sukces.
Cała karoseria i wnętrze zostało złożone jeszcze raz od podstaw, oto efekty dotychczasowej pracy.
(https://i.imgur.com/wcVg6Ej.png)
(https://i.imgur.com/HaNDISm.png)
Oczywiście nie mogło zabraknąć hucznie zapowiadanych elementów ruchomych takich jak.
-odsuwana szyba
-korbka od szyby
-zamek
-ruchome lusterka
A teraz zapraszam na krótki film pokazujący jak to wygląda na żywo.
https://www.youtube.com/watch?v=UDzSjc1Ztxg
Po złożeniu całego autka przewiduję więcej detali jeżeli mój komputer to udźwignie :)
Drzwi składają się z 60 części, razy dwa daje nam to pokaźną sumkę a to dopiero początek.
Dziękuję za uwagę, zachęcam do dalszego śledzenia moich postępów oraz zapraszam do komentowania.
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 3
Witam wszystkich zgromadzonych na kolejnym przeglądzie mojego warsztatu. Tematem dzisiejszego postu będzie początek prac nad karoserią. Prace idą zadziwiająco szybko i sprawnie. Do tej pory nie spotkałem się z większymi problemami. Dodam że po wstępnych testach terenowych karoseria wykazuje niezwykłą sztywność a sam pojazd świetnie się prowadzi. Najbardziej niepokoi mnie gibkość zawiasów trzymające drzwi lecz nadal pracuję nad rozwiązaniem tego problemu.
Nie będę się dzisiaj zbytnio rozpisywał, zapraszam do oglądania :)
(https://i.imgur.com/nw8nYt8.png)
(https://i.imgur.com/JcrVvuJ.png)
(https://i.imgur.com/HqEuRbF.png)
Oczywiście prace dalej trwają i widocznych jest wiele niedoskonałości, no ale w w końcu o to chodzi w tym wątku.
Zapraszam również na mój kanał na YouTube, obecnie nic się na nim nie znajduję ale niedługo planuję nagrywanie oraz streamowanie na żywo moich postępów gdyby ktoś chciał zerknąć na to wszystko z nieco innej strony.
Dodatkowo powiem że na dzień dzisiejszy Audi ma w sobie 220 części. Tym samym prześcignął mój pierwszy w pełni ukończony samochód "Worker" zwany Skodzianką. Zapowiada się gruby projekt :)
(https://i.imgur.com/rQOEmWC.png)
To wszystko na dzisiaj, zachęcam do komentowania, do zobaczenia wkrótce.
Podoba mi się wewnętrzna konstrukcja z dwuteowników i płyt. I mam dla ciebie Obiekt pewne rozwiązanie pozwalające zminimalizować obecność tych taśm, które są zbyt wielkie. Chociaż rozwiązanie jest nieco ryzykowne. Ale najpierw pytanie mam co do skali. Dlaczego właściwie budujesz Audi w skali kerbali? Ponieważ pojazd ma nawiązywać wszystkimi wymiarami do oryginału, to wiadomo, że gdy kerbal wsiądzie, to połowa głowy będzie wystawała ponad sufit, albo oczy będą na wysokości zegarów. Więc będzie dość słabowicie. A mógłbyś zbudować to auto na przykład dwukrotnie większe, wtedy taśmy nie będą tak ogromne. Ale co do rozwiązania, które ograniczy ilość taśm, a przy tym pozwoli zrobić stelaż ekstremalnie sztywny, to był sobie taki mod o nazwie Welder. Mod tyleż potężny, co zbugowany. Bo:
1. Pieprzy pozycje nodów. Tylko nie wiem na ile ci te nody potrzebne tak właściwie.
2. Przy bardzo skomplikowanej bryle spawanie obiektu trwa wieki i czasami kończy się crashem.
3. Absolutnie nie współdziała z elementami proceduralnymi. Nie da się zespawać czegoś, co zostało powyginane.
Ale za to:
1. Gwarantuje absolutną sztywność.
2. Dobrze współpracuje z TweakScalem.
3. Jeśli już się coś prawidłowo pospawa, to stelaż będzie traktowany jak jeden element, a więc mniejsze obciążenie proca.
Więc gdybyś zrobił precyzyjny pospawany stelaż, do którego będziesz podpinał proceduralne elementy co kawałek (ograniczając w ten sposób elastyczność karoserii), to zdecydowanie zmniejszy się giętkość tego wszystkiego. Usuniesz więc największą bolączkę projektu.
(https://i.imgur.com/mvIWSnV.jpg)
Powyższy pojazd (użyty w wątku pt "Katastrofa") miał pełne interiory, ale cała konstrukcja została zespawana w jeden element. Z 500 części zrobiło się raptem kilkadziesiąt. Jednak ostrzegam, mod pieprzy pozycje nodów, symetrię (każde koło musiałem mocować osobno z powodu jakiegoś przedziwnego przesunięcia o kilka centymetrów), a czasami dochodzi do tego, że grze się wydaje, że powierzchnia zespawanego obiektu znajduje się dość daleko od tej rzeczywistej. Więc generalnie otrzymasz pełną sztywność za cenę walki z powyższymi. Chyba, że mod został dopracowany bardziej. Tego nie wiem, bo używałem go wieki temu.
AUDI QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
WIELKI FINAŁ
Witam wszystkich na podsumowaniu projektu - Audi Quattro.
Celem tego wyzywania było stworzenie samochodu na podobieństwo Audi Quattro Sport z 1986r. w jak najbardziej szczegółowy sposób.
Wykonane założenia:
-otwierana maska, bagażnik, drzwi
-odsuwane przednie szyby
-regulacja lusterek
-odwzorowanie silnika
-wykończone wnętrze oraz bagażnik
-regulacja foteli
-ruchoma stacyjka, drążek zmiany biegów, regulacja radia
-możliwość jeżdżenia
Wszystkie wymienione wyżej dodatki zostaną zaprezentowane w przyszłym filmie.
Konstrukcja składa się z ok. 1000 części.
Wystarczy tych suchych faktów, zapraszam do oglądania zdjęć oraz zachęcam do komentarzy.
PS Dziękuję Kadafowi za pomysł na felgi/kołpaki ;)
(https://i.imgur.com/h3psnch.png)
(https://i.imgur.com/2DstDWN.png)
(https://i.imgur.com/PabiUYG.png)
(https://i.imgur.com/s3mGLZ9.png)
(https://i.imgur.com/2wLv9vi.png)
(https://i.imgur.com/KPyxJNq.png)
(https://i.imgur.com/5PwMgHo.png)
https://www.youtube.com/watch?v=APX1Hle3Pog&feature=youtu.be
Niezmiennie ten sam zestaw modyfikacji ;)
ProceduralWings
TweakScale
Mody autorstwa Element4ry:
E4 P-Wing Texture switch v0.2
E4 P-Glass v0.1