• Quattro - projekt ostateczny 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Quattro - projekt ostateczny  (Przeczytany 792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 09 Paź 2017, 15:04:16

Offline NiezidentyfikowanyObiekt

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil

QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY


Witam wszystkich zgromadzonych. Dawno nie publikowałem żadnych prac na tym forum. Zbliża się pierwsza rocznica od pojawienia się mojego pierwszego wątku w którym przedstawiałem swój pierwszy poważny projekt. Przez rok uczyłem się, nabierałem doświadczenia i tworzyłem kolejne pojazdy. W momencie opublikowania Stara osiągnąłem pewnego rodzaju osobisty limit. Można powiedzieć że się wypaliłem i straciłem chęci do dalszego projektowania. Ale nastał moment przełomowy. Jestem zregenerowany, pełen sił i chęci do rozpoczęcia nowego rozdziału w swojej forumowej karierze. Stawiam na nowy format prac. Od teraz pojazdy nie będą tylko wyglądały ale będą posiadały także wszystkie w pełni działające funkcje takie jak :
-otwierane drzwi, bagażnik i maska
-odwzorowane siłowniki
-odsuwane szyby
-regulacja odsunięcia i pochylenia foteli
-składane tylne siedzenie
-otwierane schowki, popielniczka
-obracające się korbki od szyb
-otwierana klapka paliwa
-w pełni odwzorowany silnik
-wszelkie detale i szczegóły
Oraz wiele wiele więcej, będzie to mój największy i najambitniejszy projekt wymagający mnóstwo pracy i czasu, bardzo bardzo dużo czasu. Dlatego postanowiłem stworzyć wątek w którym będę się dzielił z wami moimi postępami, ukazywał kulisy pracy oraz moje rozwiązania i sztuczki abyście o mnie nie zapomnieli.
Mam nadzieję otrzymać od was komentarze, wsparcie, pomysły i własne zadanie które może mi pomóc lub zmienić albo dodać coś w projekcie.

Do projektu postanowiłem wybrać samochód który obdarzam wielką sympatią, jest to Audi Quattro. Dodatkowo jest on dość kanciasty co pomoże w jego odwzorowaniu.
Podkreślam "w odwzorowaniu", w swoich wątkach nigdy nie użyłem i nie użyje słowa "replika".


W najbliższych dniach powinniście się spodziewać mojej wzmożonej aktywności na forum póki jestem napalony i mam czas :)

Panie administratorze, czy umieściłem wątek w odpowiednim dziale? Jeżeli nie, proszę o poinformowanie, dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Pon, 09 Paź 2017, 15:04:53 wysłana przez NiezidentyfikowanyObiekt »

Pon, 09 Paź 2017, 16:09:29
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
Chyba cię Chrystus opuścił...  ;)





« Ostatnia zmiana: Pon, 09 Paź 2017, 16:17:15 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #1 dnia: Pon, 09 Paź 2017, 16:09:29 »

Pon, 09 Paź 2017, 18:37:13
Odpowiedź #2

Offline NiezidentyfikowanyObiekt

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
@Kadaf ostatnio zaobserwowałem u siebie szczęście i powodzenie w różnych sprawach więc myślę że jednak nie ;)

QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 1

Za mną pierwszy dzień prac z następującymi efektami.



Następnym krokiem będzie zamontowanie mechanizmu ustawiania lusterek, otwierania drzwi oraz odsuwania szyb. Z tym ostatnim może być najwięcej problemów, być może wymagać to będzie pewnych ustępstw. Dowiemy się wkrótce.

Śro, 11 Paź 2017, 01:19:38
Odpowiedź #3

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Dobrze widzieć, że mimo upływu czasu na forum pojawiają się takie perełki. Powodzenia

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 11 Paź 2017, 01:19:38 »

Czw, 12 Paź 2017, 00:39:02
Odpowiedź #4

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Matko Boska!

Czw, 12 Paź 2017, 14:17:59
Odpowiedź #5

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ło panie! Żeś przyszalał  :) Czekam na kolejne części.
Pacyfista do ostatniego naboju.

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #5 dnia: Czw, 12 Paź 2017, 14:17:59 »

Czw, 12 Paź 2017, 20:03:48
Odpowiedź #6

Offline NiezidentyfikowanyObiekt

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 2

Witam serdecznie na drugim przeglądzie moich zmagań z drzwiami od Audi Quattro.
Dalsze prace wymagały rozłożenia wszystkiego na części pierwsze i skonstruowania ramy, na której spoczywa ciężar całej karoserii, na nowo.
Dotychczasowa rama uginała się pod ciężarem nadwozia uniemożliwiając dalsze prace.


Rama stara i nowa pod obciążeniem przy standardowym przyciąganiu.


Oraz te same ramy przy 10-krotnym przyciąganiu. Jak widać nowa rama nadal świetnie się trzyma, sukces.

Cała karoseria i wnętrze zostało złożone jeszcze raz od podstaw, oto efekty dotychczasowej pracy.





Oczywiście nie mogło zabraknąć hucznie zapowiadanych elementów ruchomych takich jak.
-odsuwana szyba
-korbka od szyby
-zamek
-ruchome lusterka

A teraz zapraszam na krótki film pokazujący jak to wygląda na żywo.



Po złożeniu całego autka przewiduję więcej detali jeżeli mój komputer to udźwignie :)
Drzwi składają się z 60 części, razy dwa daje nam to pokaźną sumkę a to dopiero początek.
Dziękuję za uwagę, zachęcam do dalszego śledzenia moich postępów oraz zapraszam do komentowania.

Sob, 14 Paź 2017, 10:44:15
Odpowiedź #7

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 14 Paź 2017, 10:44:15 »

Sob, 14 Paź 2017, 14:17:26
Odpowiedź #8

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 164
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Dobre drzwi nie są złe. :D

Ja byłby niesamowicie zainteresowany jak tego moda zrobiłeś. Jakiś króciutki film instruktażowy jak się za to w ogóle zabrać i jakiej wiedzy potrzeba. :)

Sob, 14 Paź 2017, 15:13:15
Odpowiedź #9

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
To są proceduralne skrzydła i Infernal Robotics

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #9 dnia: Sob, 14 Paź 2017, 15:13:15 »

Pon, 16 Paź 2017, 05:26:11
Odpowiedź #10

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Tak jak rzecze Kadaf. Do tego, tu są prawdopodobnie użyte dwie moje modyfikacje proceduralnych skrzydełek – szybki i kolory (do znalezienia w sekcji dziale "Modyfikacje"). Wiedza "jak zrobić" to w zasadzie pojęcie o lepieniu z proceduralnych skrzydeł i inwencja własna.

Pon, 16 Paź 2017, 09:19:05
Odpowiedź #11

Offline MarQx

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Kiedy ścigaliśmy się z Kadafem, Moskit napisał o nas "szaleńcy", ale ten projekt to dopiero szaleństwo! Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu, życzę sukcesu, bo to najambitniejszy projekt w całej społeczności KSP.
Asrock B85 Pro4, Core i5 4440 4x3,1GHz, 16GB DDR3, RAdeon R7 260x 2Gb

Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #11 dnia: Pon, 16 Paź 2017, 09:19:05 »

Pon, 16 Paź 2017, 10:09:16
Odpowiedź #12

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
 To ja też dorzucę swoje trzy grosze. Ten projekt zje mnóstwo czasu i nerwów. Bo jedno to wymagające mnóstwa czasu modelowanie ze skrzydełek, które zasadniczo nie są przystosowane do tak ogromnej komplikacji, bo ustawiania co do ułamka milimetra twórca nie przewidział. A tutaj ten ułamek milimetra będzie niezbędny. Dlaczego? Ano dlatego, że proceduralne skrzydła zachowują się obrzydliwie, gdy zbyt wiele ich ze sobą sąsiaduje. Będzie co chwilę dochodziło do eksplozji w wyniku "rozedrgania" elementów. Potrzeba więc ogromnej sztywności konstrukcji. Tylko, że jeżeli takie rzeczy jak drzwi mają się otwierać, to potrzeba zawiasów z IR. A zawiasy z IR charakteryzują się tym, że im mniejsze, tym bardziej "gumowate" - co znowu prowadzi do "rozedrgania" konstrukcji i eksplozji. Więc budowa tego wszystkiego będzie NIEZMIERNIE frustrująca. Dodatkowo na oko patrząc jeżeli Obiekt zechce odwzorować wszystko o czym wspomniał, to Audi będzie się składać z około półtora tysiąca części.
Życzę twórcy jak najlepiej, ale uważam, że jeżeli nie przytnie założeń i to ostro (zamykając cel w idealnie odwzorowanej bryle, ale bez żadnych części ruchomych), to trafi na gigantyczne problemy wywołane przez zwyczajne bugi modów.

Pon, 16 Paź 2017, 14:37:15
Odpowiedź #13

Offline NiezidentyfikowanyObiekt

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
W 100 % zgadam się z przedmówcą. Często konsultuję swój projekt z Kadafem ponieważ dobrze się na tym zna. Z tego powodu na temat projektu i jego problemów wie równie dużo co ja, zresztą Kadafa nie muszę nikomu przedstawiać. Elementy takie jak maska lub drzwi składają się z wielu części przez co automatycznie stają się ciężkie. W połączeniu z pomniejszonymi i delikatnymi zawiasami istnieje duże ryzyko niestabilności całej konstrukcji. Mimo to zrobię wszystko co w moich siłach aby doprowadzić swoje założenia do końca. Być może będę musiał pójść na pewne ustępstwa lecz o tym przekonamy się w dalszym stadium budowy.

Zapomniałem umieścić listy modów, oto one:
-Procedural Wings
-Tweak Scale
-Infernal Robotics
-E4 P-Wing Texture switch v0.2
-E4 P-Glass v0.1






Reklama

Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Odpowiedź #13 dnia: Pon, 16 Paź 2017, 14:37:15 »

Pon, 16 Paź 2017, 16:58:55
Odpowiedź #14

Offline MarQx

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Trzymam kciuki Obiekt ;)
Asrock B85 Pro4, Core i5 4440 4x3,1GHz, 16GB DDR3, RAdeon R7 260x 2Gb

 

Tesla-D, czyli pojazd ostateczny

Zaczęty przez please refrain from posting

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1560
Ostatnia wiadomość Wto, 22 Kwi 2014, 14:35:32
wysłana przez MegaProize