Od dość dawna na rynku pojawiają się ciężarówki, często nazywane po prostu "eriksami". Użytkownicy do których dotarł nasz agent, twierdzą, że to najlepsze ciężarówki w kosmosie jednak nie wiedzą kto je produkuje. Wygląda na to, że firma chce zachować anonimowość - na ciężarówkach bowiem nie ma żadnego loga ani nazwy producenta. Części mają tylko numery seryjne a na kabinie widnieją litery RX i numer modelu. Co ciekawe, każda firma korzystająca z tych ciężarówek zakupiła je na rynku wtórnym. Nasz agent starał się dotrzeć do poprzednich właścicieli, jednak bez rezultatów - zupełnie jakby zapadli się pod ziemię.
Po długich poszukiwaniach na kosmicznych giełdach i bazarach z asortymentem do lotów w kosmos nasz agent znalazł jedną z ciężarówek w wersji wozu wsparcia operacji wydobywczych. Zakupiliśmy ją po rozsądnej cenie. Brakowało jedynie kilku baterii i trzeba wymienić komputer pokładowy na nowszy ponieważ obecny jest prawie zabytkiem! Pochodzi z zabytkowej kapsuły MK1. A oto nasza ciężarówka:
Na zdjęciach nasz tester Orstedt Kerman, wykwalifikowany specjalista.
Wóz posiada solidne podwozie, co sugeruje możliwość istnienia wersji przeznaczonych do robót w warunkach wysokiej grawitacji. W specjalnie przystosowanej części ładunkowej pojazdu można przewozić zestawy narzędzi lub części zamiennych. Na stelażu ponad nią znajdują się anteny komunikacyjne (umożliwiają bezzałogową obsługę) i dalej ku tyłowi znajdziemy nieruchomą instalację paneli słonecznych pochyloną pod optymalnym kątem. Na wysięgniku pośrodku pojazdu umieszczony jest port dokujący, umożliwiający transport powietrzny i jednocześnie pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia podczas transportu. Bezpośrednio na kabinie znajdziemy kolejny port, który podczas transportu pojazdu służy jako miejsce przechowania uniwersalnego łącznika, który roboczo przymocowany jest do ramienia wysięgnika (o którym za chwilę). Potężne reflektory łącznika służą do oświetlania terenu nocną porą.
Ramię wysięgnika to naprawdę porządna rzecz, solidnie przymocowane do podwozia. Duży zasięg ramienia, silny elektromagnes na końcu pozwala przenosić ciężkie skrzynie lub unieść inny pojazd w celu dokonania napraw. Na końcu ramienia znajduje się też solidny obiektyw pozwalający obserwację odległych miejsc co w połączeniu z dużym zasięgiem czyni ten pojazd doskonałym pojazdem zwiadowczym.
Będziemy kontynuowali nasze śledztwo w sprawie ciężarówek RX. Nasz agent właśnie zameldował, że ma nowy trop.