Autor Wątek: Starnar  (Przeczytany 9388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 17 Maj 2023, 20:38:03

Offline Tridentus

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Starnar startuje!

Po wielu (przysłowiowych latach) wracam na forum. Moje dokowanie poprawiło się bardzo, więc moge zacząć bardziej skomplikowane misje


Nowym statkiem do programu Starnar jest Antares T. Prawdziwy, ruchomy holownik przeplatany ze stacją. Zabiera 15 członków załogi, posiada koło zamachowe(symulator grawitacji) dla kerbali. Z bardziej rakietowych informacji: ma 5600 jednostek paliwa dla 6 silników atomowych. Będzie latać na Dune oraz Eve, lecz najpierw musimy go przetestować na Munie.



Antares T na orbicie

Holownik posiada 3300 deltaV, więc spokojnie doleci na księżyce Kerbinu, ale wersja międzyplanetarna na pewno będzie miała modyfikacje. Lot przebiega (jak wiele innych) bez problemów.


Hamowanie na 16 kilometrach (jak dla mnie dosyć nisko jak na hamowanie stacją/tak dużym statkiem, choć to subiektywna uwaga, na Minmusie taka wysokość jest jak najbardziej normalna)

Po kilku dniach na orbicie statek wraca na orbitę Kerbinu.

Mody: TweakScale, Near Future Spacecraft oraz Kerbal Engineer Redux i MechJeb, a także mody wizualne
oraz pare innych

Trochę dużo. Może za dużo?

Mam teraz więcej czasu i na pewno będę kontynuować ten wątek. Najpierw opiszę pojazdy potrzebne do programu, później samą misje.



Ps. Kerbal Space Program jest niesamowitą grą. Możliwość eksploracji każdej planety lub księżyca (oprócz Joola).  Przedostatnie zdjęcie w tym poście idealnie to obrazuje. Można wylądować w każdym z tych kraterów i je przemierzać. To doceniam w kerbalach, jak niesamowite daje możliwości do przeróżnych misji. To jest niesamowite w tej grze. :)
« Ostatnia zmiana: Śro, 17 Maj 2023, 20:46:06 wysłana przez Tridentus »
"Uj*bie tego ch*ja (ciszę na forum), choćby mi skrzydła ucieli(wmówili mi, że forum się nie odrodzi i nie ma to sensu)" - cytat filmu "Pszczoły na rejonie", YouTube - kanał BEczKA

Śro, 31 Maj 2023, 22:46:49
Odpowiedź #1

Offline Tridentus

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Przedwczoraj odkryłem CKAN :o. Kto nie ma, musi to natychmiast. NIESAMOWITE narzędzie do modowania. Dotychczas pobierałem z Curse Forge i traciłem ogrom czasu na rozpakowywanie zipów, szukanie informacji o modach itp. Zaszły ogromne zmiany w mojej liście modów, na pewno poinformuje o nich w następnym poście. Kolejny o dwóch samolotach, Krakenie i Macce (Macka, o Macce). Jeden powolny, drugi naddźwiękowy. W kolejnym, Rakiety Orbitron I i II (dwójka jest tak duża(bo waży aż 4000 tysiące ton!), iż przemieszczanie rzeczy w vabie jest bardzo utrudnione, a ciągłe ścinki tylko umilają czas). Co do modów jeszcze, przypadkowo zainstalowałem Kopernikusa, na początku chciałem go odinstalować, ale tak mi się spodobały nowe planety, że zaniechałem ten pomysł.


 Natomiast moim nowym mottem będzie zmodyfikowany cytat z filmu pt. "Pszczoły na rejonie" produkcji BEczKI. (Youtube - kanał BEczKA)
 "Uj*bie tego ch*ja (ciszę na forum), choćby mi skrzydła ucieli (wmówili mi, że forum się nie odrodzi i nie ma to sensu)"

Motto trochę kontrowersyjne, ale jak już coś robić to z wielkim rozmachem. Misja ma być w stylu Kadafowego "Cel Laythe - sporo żelastwa leci w kosmos"

P.S. Z Antaresa T na pewno odlecą obydwa 4 osobowe pojemniki mieszkalne, to ma być holownik, a nie hotel z silnikami :P

[Post scalony: [time]Czw, 01 Cze 2023, 18:36:05[/time]]
(od teraz będę używać takiej nazwy nowych części misji Starnar(w sensie "Starnar, czyli ponowny rozruch forum"))


! Mamy już kolejną misji Starnar !

Tym razem mamy część lotniczą.
Rozpoczynamy od Krakena


Waży ledwie 10 i pół tony, posiada dwa zamknięte kokpity dla załogantów, pełne wyposażenie badawcze i moduły KAS. (Części badawcze niewidoczne na zdjęciu, zostały dodane później, jest to zdjęcie jeszcze z przed mojego odkrycia CKAN, więc nie ma jeszcze drzew, ani rozbudowanego KSC). Duża rozpiętość skrzydeł pozwala lądować przy nawet 20 m/s, i choć nie jest to dron Kadafa z Totalnej misji na Eve, starałem się, aby moja maszyna miała w miarę zbliżone parametry lądowania. Najprawdopodobniej trochę gimnastyki i Kraken lądował by przy prędkości 10 do 15 metrów na sekundę. Ma jeden silnik Wheesley.


Dokładne zdjęcie z wyposażeniem naukowym (Blisko silnika niewidoczne jeszcze jedno podwozie)

Cel podobny do samolocika Kadafa (a kogo by innego :), bardzo się inspiruje) z Laythe, czyli poszukiwania rudy, lecz myślę, że kokpity mam lepsze. Minusem jest to, że nie jest to pionowzlot (choć prędkość lądowania to rekompensuje).

Przechodzimy do kolejnego samolotu, a raczej samolociku.
Oto Macka


3 tonowy, autonomiczny (z możliwością przewożenia 2 załogantów, ale może latać bezzałogowo, Kraken nie ma takiej możliwości), na luzie osiąga prędkość naddźwiękową (nie jestem pewien, czy Kraken mógłby lecieć z taką prędkością, ale jeśliby potrafił, czego nie testowałem, rozpędzenie do takiej prędkości zajęłoby mu dużo czasu). Charakteryzuje się nadsterownością spowodowaną 4 małymi kołami zamachowymi, ale po ich wyłączeniu samolotem targa bezwładność, więc co najmniej 2 muszą być włączone. Zbytnia kontrola podczas lotu staje się ułatwieniem podczas lądowania. Podczas latania na niskich prędkościach, czy to podczas zwykłego lotu, czy lądowania, samolot utrzymuje zadane położenie. Nos pojazdu nie chcę ani trochę opaść przy takiej kontroli. Ma dwa silniki Juno.


Oba pojazdy charakteryzuje brak samoistnego oderwania się od ziemi podczas startu. Wymagają spadku terenu, aby się wznieść. Jednak jest cheat (sposób) na to. Wystarczy podczas jazdy z prędkością 50 m/s schować podwozie, a samochód ze skrzydłami natychmiastowo zmieni się w samolot.


Oraz spis modów:



W weekend przylatują rakiety!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przedwczoraj odkryłem CKAN :o. Kto nie ma, musi to natychmiast.

Natychmiast zainstalować u siebie. Małe niedopatrzenie ;)

[Post scalony: Czw, 01 Cze 2023, 18:44:49]
Posty się scalą, więc co tam. Zrobiłem parę błędów i musze je wyjaśnić.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
(od teraz będę używać takiej nazwy nowych części misji Starnar(w sensie "Starnar, czyli ponowny rozruch forum"))

Chodziło o tytuł, temat odpowiedzi, ale się posty scaliły, więc go nie widać.


W tytule między "kolejną" i "misji" powinna być "część"

chyba wszystkie błedy
« Ostatnia zmiana: Czw, 01 Cze 2023, 18:44:49 wysłana przez Tridentus »
"Uj*bie tego ch*ja (ciszę na forum), choćby mi skrzydła ucieli(wmówili mi, że forum się nie odrodzi i nie ma to sensu)" - cytat filmu "Pszczoły na rejonie", YouTube - kanał BEczKA

Reklama

Odp: Starnar, czyli rozruch forum
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 31 Maj 2023, 22:46:49 »

Nie, 04 Cze 2023, 19:19:46
Odpowiedź #2

Offline Tridentus

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Z powodu mojego nagłego wybuchu radości, gdy to pojazd uniósł się z powierzchni Minmusa, zmieniam plan. Dzisiaj o nowym pojeździe, w środę o rakietach. Dopiero w środę, bo w poniedziałek i wtorek jestem na wycieczce. A tymczasem pragnę wam przedstawić (proszę o werble)

Xenobzyg'a v1



Wersja Towarowa lekka (pierwsza wersja, początek linii pojazdów)


Do tego momentu powstało 5 modeli, planowane są kolejne. Poniżej ogólny opis linii pojazdów.

Wzorowany na pojeździe przesyłowym Kadafa, WASP T2 z PMB II. Sześć silników jonowych do pionowego startu oraz dwa z tyłu jako napęd poziomy. Ma zapas 5 670 jednostek ksenonu, 6 400 jednostek energii i dwa panele wytwarzające po 8 jednostek na sekundę. Na "odwłoku" każdego pojazdu jest standardowy dok, 6 nóżek, antena na baterii, dwa siedziska, komputer pod płytą z siedziskami. Oświetlenie 360 stopni i dwa pojemniki na osprzęt roboczy (o pojemności 180 litrów, jakby ktoś pytał). Początkowy problem z nim był taki, że jonówki za Chiny nie chciały ruszyć, Ruszały, owszem, ale nie dawały żadnego ciągu. Po odinstalowaniu 28 niepotrzebnych modów, silniki w końcu ruszyły i pojazd bez problemu uniósł się nad powierzchnię Minmusa, a bardzo się bałem, że będę zmuszony zamknąć ten projekt.
Modele oznaczam systemem: Xenobzyg + wersja (obecnie v1) + przeznaczenie (towarowy, załogowy, itd.) + rozmiar (mały-s, średni-m, duży-b)


Najpierw idzie lekka wersja towarowa przedstawiona powyżej, czyli Xenobzyg v1 Ts. Poza standardowym dokiem z tyłu ma jeszcze jeden w "hangarze", razem z dwoma mniejszymi. Waży 5,1 tony. W planach ciężka wersja tego modelu



Kolejna wersja to załogowy Xenobzyg v1 Zs. Jedyną zmianą jest zastąpienie "hangaru" dwuosobową kabiną oraz dodanie rozkładanych drabinek dla wygody pasażerów. Waży 6 ton



3 wersja to także załogowa, ale o oznaczeniu Xenobzyg v1 Zb. Tu zmiany są drastyczne. Względem poprzednich przewozi 14 340 jednostek xenonu, antena przechodzi na drugi moduł dla pasażerów. Z tyłu pojawiają się 2 dodatkowe zestawy silników do szybszego przyspieszania. Waży dokładnie 9,750 tony.



Pojazd nr 4 to mobilna elektrownia Xenobzyg v1 Es. przewozi dodatkowe 12 000 jednostek energii oraz dwa panele gigantor. Konstrukcja z Xenobzyg v1 Zb, antena przeniesiona w pierwotne miejsce. Jedynie silniki z tyłu w innej pozycji. Waży ledwo 8 ton.



Przepraszam wszystkich, którzy czekali na rakiety, ale TD inc. (Moja firma :) ) wypuściła dla nich specjalny pojazd xenonowy.
A oto
Xenobzyg v1 ESSA


Prawdziwy popylacz na Minmusie. Jedyne (jak na razie) odstępstwo od nazewnictwa. 12 silników jonowych w poziomie, 24 360 jednostek xenonu, 2 gigantory, 12 820 jednostek energii. NO SZOK Jedyna taka rakieta na xenon. Waży rekordowe 11.1 ton.

Rakiety, jak wcześniej pisałem, w środę. Pls, wybaczcie mi
Lista modów




Do zobaczenia w środę ;)
"Uj*bie tego ch*ja (ciszę na forum), choćby mi skrzydła ucieli(wmówili mi, że forum się nie odrodzi i nie ma to sensu)" - cytat filmu "Pszczoły na rejonie", YouTube - kanał BEczKA

Pon, 05 Cze 2023, 11:52:25
Odpowiedź #3

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Pobaw się trochę tweakscalem. Te ostatnie maszynki wyglądały by dużo zgrabniej posiadając dwa duże silniki jonowe zamiast całej ich ściany. Tweakscale nie tylko pozwala skalować sam rozmiar części, ale przy silnikach na przykład skaluje również ich moc, a przy zbiornikach pojemność. Jak dla mnie jeden z trzech modów, które mieć trzeba koniecznie.

Reklama

Odp: Starnar
« Odpowiedź #3 dnia: Pon, 05 Cze 2023, 11:52:25 »

Czw, 08 Cze 2023, 21:53:14
Odpowiedź #4

Offline Tridentus

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Dziś z małym poślizgiem
Zaczynamy Rakiety!

Do określania klasy mocy (maksymalnej masy ładunku na orbitę Kerbinu) będę używał własnej tabelki
   
Nazwa klasy (rakieta)    Tonaż
lekka0 - 10
średnia10 - 50
ciężka50 - 250
mamucia250 - 1000
behemot1000 - i dalej


Z tą wiedzą ruszamy dalej.


Pierwszą rakietą będzie pochodny od Epsilona I, Tryton M I. Dopisek "M" wskazuje na przystosowanie do ładunków międzyplanetarnych. Waży 1053 tony, w pierwszym stopniu system szparagowy złożony z 4 bocznych i 1 centralnego Mamuta. Drugi stopień wita nas 4 Vectorami, a ten między planetarny (jest ukryty w owiewce, z uwagi na swój specyficzny kształt, na górze wystaje ładunek, komputer) , ważący 69 ton, obfituje w aż 4 silniki atomowe oraz jakieś 8 tysięcy jednostek paliwa. To przekłada się na aż 9000 deltaV, sam sobie jest zbudowany na szparagu. W zewnętrznych zbiornikach jest 6000, w centralnym zbiorniku 3000 m/s.


Rakieta na stanowisku, dalszy lot był bardzo miły


Moment, gdy została osiągnięta, a pierwszy stopień odrzucony


W pewnym momencie jeden z operatorów lotu dostrzegł pewną niesamowitą rzecz i krzyknął na całą salę - Koledzy, bliźni, mamy tutaj prawdziwe objawienie Papieża Kremówki!

Na liczniku deltaV pokazała się papieska godzina!


I tym jakże ważnym momentem dla kerbali kończę spóźniony wpis o rakietach. Kolejny (o jeszcze dwóch, a może trzech rakietach) postaram się wrzucić jutro w godzinach wieczornych. Czemu tak późno? Bo papiery do szkół ponadpodstawowych same się nie zawiozą. Wielkie dzięki Kadafowi, który chwilę przed publikacją postu, na Discordzie poinformował mnie o modzie infernal robotics. Napewno pojawią się konstrukcje oparte o ten mod. Dokończę opis tej konstrukcji jutro, bo musze dziś jeszcze pobawić się zawiasami, a także muszę się wyspać ;)

[Post scalony: Pią, 09 Cze 2023, 21:43:27]
Nie wiem czy się scali, ale mamy już kontynuację

Rakiet!




Na pierwszy ogień idzie Tryton II.

W pierwszym stopniu już standardowy w moich rakietach szparag oparty na 4 bocznych Mainsailach i centralnym Rhino. Drugi stopień wita nas czterema silnikami na monopropelant, każdy po 140 kn w próżni. Zbiornik obfituje w 3750 jednostek paliwa (paliwo to w tym członie monopropelant, ale krócej i przyjemniej mi tak pisać), co przy maksymalnym ładunku przekłada się na około 700 deltaV. Sama rakieta kwalifikuje się do rakiet ciężkich z możliwością wyniesienia na orbitę Kerbinu maksymalnie 55 ton. Z takim ładunkiem drugi człon zostaje użyty tylko przez krótką chwilę, więc zostaje w nim mniej więcej 675 m/s.


Rakieta waży jakieś 330 ton, więc stosunek "waga rakiety do maksymalnej wagi ładunku na LKO" jest całkiem dobra. Jest dodatkowo tylko ciekła (czyli bez boosterów na paliwo stałe).


Moment odłączenia Mainsail'i (w między czasie zrobiła się czarna dziura w morzu)

Spieszę się, więc przechodzimy do pierwotnej wersji Trytona M I, jego ojca, Trytona I.


Rakieta uniwersalna, jak Easy Orbit II Kadafa, duża, uniwersalna i łatwa w użyciu. Waży już tylko 984 tony, a więc o 69 tony niż wersja M. Czemu?. Wprawiony wzrokowiec na zdjęciach bez problemu zauważy brak członu międzyplanetarnego, żadnych innych zmian nie ma. Ten waży po zaokrągleniu 70 ton, więc wiemy na pewno, że jest to rakieta ciężka. Dodając do tego masę jaką wynosiła wersja "M" możemy przypuszczać iż masa ładunku potrafi przekroczyć 100 ton. Tak dla wyjaśnienia, M-ka jest rakietą średnią z przystosowaniem do ładunków międzyplanetarnych.


Po odrzuceniu szparagów wygląda trochę jak SLS


Pojazd na orbicie

Myślę, że jeszcze jeden post o pojazdach i będę przechodzić do właściwej misji. Tym czasem miłego :)

Ps. Mody się nie zmieniły, doszedł infernal robotics (chyba tak się piszę), ale nie został tu użyty
« Ostatnia zmiana: Pią, 09 Cze 2023, 21:43:30 wysłana przez Tridentus »
"Uj*bie tego ch*ja (ciszę na forum), choćby mi skrzydła ucieli(wmówili mi, że forum się nie odrodzi i nie ma to sensu)" - cytat filmu "Pszczoły na rejonie", YouTube - kanał BEczKA