Lista tematów:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dostawa zaopatrzenia i uzupełnienie załogi + RAPORT SPECJALNY
Każda z baz jest samowystarczalna jeśli chodzi o zasilanie, jednak z księżycowej gleby nie można wyprodukować tak potrzebnych surowców jak paliwo, tlen, woda czy żywność. Materiały te muszą być dostarczane z Kerbinu regularnymi dostawami, jednak raportujemy tylko ten jeden z dwóch powodów. Przede wszystkim jest to pierwszy taki lot, ale również jest to jedyna dostawa zaopatrzenia i załogi do bazy. Wedle planów wszystkie przyszłe moduły załogowe baz będą już obsadzone od momentu startu.
Rotacja załóg będzie się odbywała poprzez port kosmiczny Phorus z którego loty na planetę macierzystą będą startować praktycznie bezustannie, a każdy z nich może zabrać ze sobą dodatkowego pasażera.
ECHO OFF
[BLAD_AUTORYZACJI_UZYTKOWNIKA]
[ZABLOKOWANO_DOSTEP_DO_KATALOGU_FUTURE/MANX]
[UZYTKOWNIK_MA_OBECNIE_DOSTEP_DO_KATALOGOW_PAST/MANX || PRESENT/MANX]
________________________________________________________________________
K:
|
CD %USDIR%/PRESENT/MANX
|
DIR /B
-CRAFTS
-INTRO_2013_08_05
-MODS
-PHOTOS
-RAPORT_2013_08_05
-SAFE_FILE
-TOPSEC_2013_08_05
|
TYPE RAPORT_2013_08_05
Pojazd składa się z dwóch "paczek" zaopatrzenia do baz RTF i ORNiP oraz głównego członu którego celem jest baza Hades a następnie powrót na Kerbin.
Na temat fazy transportera powiem tylko dwa słowa: Orange Phoshorus. Ta konstrukcja jest już na tyle rozpoznawana i rozsławiona że sam przychód z sprzedaży figurek, modeli i zabawek tego pojazdu byłby pewnie w stanie ufundować co najmniej jeden lot.
Po ustanowieniu stabilnej orbity nad Munem można było dokonać procedury lądowania pierwszej z paczek. Wypełniona złomem, elementami komputerów oraz zapasami dla załogi skierowała się w kierunku RTF.
Dokładność lądowania można określić jako....znośną
Druga paczka to elementy wyposażenia bazy wewnątrz oraz olbrzymia ilość sprzętu komputerowego który ma w przyszłości posłużyć do badania wszystkich aspektów silników rakietowych.
Tym razem celność lądowania była nawet więcej niż zadowalająca. Nawet Gustlik nie musiał zbyt daleko jechać aby dotrzeć do zaopatrzenia.
Teraz przyszła kolej na tą żywą część transportu. Na początek manewr deorbitacji...
A potem odłączenie silników pchacza pozbawionych już paliwa.
Lądowanie odbyło się bez zakłóceń, i już chwilę po nim kadeci mogli się skierować w stronę modułu załogowego bazy.
Przed startem jeszcze zamieniono pilota. Dotychczasowy zajął w bazie miejsce instruktora lotów kosmicznych, a jego miejsce zastąpił Dawster Kerman który już od dawna czekał na transport który mógłby go zabrać z bazy na Kerbin.
Spokojny powrót na planetę.
Jednak przed samym wejście w atmosferę trzeba jeszcze odłączyć kabinę od reszty pojazdu która to w większości spłonie podczas manewru wejścia, lub rozbije się o powierzchnię oceanu.
I nareszcie znowu u siebie! Miejmy tylko nadzieję że zarząd zbyt dużo nie kombinował pod nieobecność prezesa...
*RAPORT SPECJALNY*
Dnia dzisiejszego odbył się tajny egzamin najbardziej obiecującego z pilotów którzy wyszli spod szkolenia w bazie Hades. Patogen Kerman o którym tu mowa dostał na czas testu uprawnienia jak pełnoprawny pilot.
Pierwszym zadaniem było przetestowanie najnowszej technologii owiewek aerodynamicznych podczas wznoszenia się na orbitę.
Drugim było właśnie dostanie się na orbitę, a następnie przelot nad Mun
To również udało się idealnie.
Trzecim, najtrudniejszym elementem misji było lądowanie na północ od krateru Hermaszewskiego, a następnie wykonanie ponownego lądowania, tym razem na szczycie łuku Sheparda!
Zaczniemy od deorbitacji
Aż do momentu przelotu nad wspomnianym łukiem gdzie pojazd trzeba całkowicie wyhamować.
A następnie wylądować
Pilot wychodzi ze swojej kabiny aby ocenić swoje możliwości
przeżycia powodzenia misji.
Plan jest prosty. Wykonać jeden "skok" w kierunku łuku, następnie zaraz nad jego czubkiem wyhamować i postawić maszynę. W teorii manewr prosty, jednak nawet komputer pokładowy rozkaz jego wykonania kwituje komentarzem
"chyba cię poformatowało"Jednak czego nie zrobisz nasz as przestworzy (a raczej przestrzeni kosmicznej)
Da się? Da się!
Jednak po co wykonywać takie loty jeśli nie postawi się flagi w odpowiednim miejscu.
Jednak czas nagli. Kamienna konstrukcja może się w dowolnym momencie zawalić, a najbliżej położona placówka znajduje się 50km z tego miejsca.
Powrót na planetę to praktycznie tylko formalność
I tak kończy się pierwszy lot Patogena Kermana, pilota który jeszcze nie raz zadziwi wszystkich swoimi umiejętnościami.
W NASTĘPNYM ODCINKU
Brat Patogena, Panto Kerman również otrzymuje misję egzaminową, o wiele dłuższą niż lądowanie na księżycu.
Samolot na Laythe! Wyczekujcie z niecierpliwością!