Autor Wątek: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5  (Przeczytany 13172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 08 Sty 2017, 09:19:56

Offline Mithrill

  • Moderator
  • Kapral
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil


KerbCon 2016/2017
8 stycznia 2017r.

Witam wszystkich już po raz kolejny w nowym roku! Szczerze dziękuję za naprawdę znaczną ilość ciekawych i różnorodnych projektów, jakie pojawiły się na poprzednim panelu. Dziś po raz kolejny będziecie mogli popisać się kreatywnością, na dzisiejszym (i jutrzejszym) panelu prezentowane będą relacje z dłuższych misji. Więc, jeśli wysłaliście łódź podwodną na Eve, albo zbudowaliście bazę na dnie Mohole; wiecie co robić:)

Z mojej strony to na razie tyle... no chyba że nie, kto to wie... (nawet mi się trochę rymło)

Pon, 09 Sty 2017, 06:32:48
Odpowiedź #1

Offline grabek77

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 384
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Witam!

GSA pragnie przedstawić dwie dlugofalowe misje "Tylo Turist Journey" oraz "Eve - tam i spowrotem"

Misja "Eve - tam i spowrotem" powstała niejako z zakontraktowanej misji budowy stacji załogowej na powierzchni Eve.
W związku z czym misja "Eve - tam i spowrotem" podzielona została na 3 częsci: Lądowania załogowego na Eve (Baza), Eksploracji (EMR) i Powrotu na Kerbin.

Pierwsza część misji - baza a Eve.


Warunkiem powodzenia misji kontraktowej (baza na Eve) była obecność 3 inżynierów. GSA poszła o krok dalej i wysłała 4 kerbali (3 inzynierów i jednego pilota).

W skład załogi weszli: Bill, Agamy, Sigya i Jeb.

Druga część misji - eksploracja Eve za pomocą EMR.
EMR dostarczony został na Eve za pomocą rakiety The Arrow.


Niestety część drugiej misji, lądowanie EMR nie przebiegło bez komplikacji.
System odrzucania jednego z modułów transferowych zawiódł. Z racji tego, iż jest to misja bezzałogowa, stanowi to duży problem.


Na szczęście udało się osiągnąć stabilną orbitę eliptyczną 3106 km / 103 km, więc jest czas na poszukanie rozwiązania tego problemu.


W chwili, gdy w centrum kontroli trwają gorączkowe działania by wymyślić rozwiązanie problemu z EMRem, na orbicie Eve pojazd EAV przygotowuje się do deorbitacji i lądowania w pobliżu bazy.













Po długiej chwili stresu czy wszystko przebiegnie wporządku udało się wylądować niecałe 30 km od bazy.
To dobry wynik zważywszy na to, iż "lądownik" był ograniczony ilością paliwa i z racji na swoją mase ( 876 ton bez paliwa)

Tymczasem kontrola misji znalazła wyjście z trudnej sytuacji jaką było zacięcie się systemu odpowiedzialnego za odrzucenie modułu transferowego. Przeliczono trajektorię i przy pomocy małego ciągu silników skierowano EMR na odpowiednią ścieżkę schodzenia.
Po dotarciu do gęstszych warstw atmosfery odrzucono całkowicie moduł hamujący wraz z modułem transferowym. Dzięki ogromnej powłoce ablacyjnej gęste warstwy atmosfery skutecznie wyhamowały EMR, który o dziwo wyładował jedynie 7,5 km od bazy.







Zadowolony Jebediah, podziwia Łazik, który przyjdzie mu poprowadzić.
W porównaniu do bazy, w której przyszło mu spędzić 1 rok i 412 dni jest ogromny. Przeszło 32 tony podczas gdy baza niecałe 7 ton.

Załoga zapakowana na pokład i gotowa by wyruszyć do EAV.


Po około 22 minutach załoga dotarła do EAV.


Raźna gromadka sprawdzająca czy wszystko jest ok.


Podczas gdy zbiorniki Goliatha są tankowane, załoga po drabince udaje się do kabiny.


Załoga gotowa do startu.


Tymczasem na orbitę Eve wchodzi właśnie powrotny statek transferowy Etis.


Etis hamujący nad Eve.


Podczas gdy załoga EAV oczekuje na zakończenie tankowania rakiety nośnej Goliath, druga z misji, "Tylo Turist Journey", wchodzi właśnie w drugą fazę.
Dla przypomnienia, kilka dni po tym, jak w kierunku Eve poleciała The Arrow z EMR na pokładzie, otworzyło się okno startowe na Jool'a, pozwalające na start misji "Tylo Turist Journey". Sam start misji niestety umknął mediom, stąd brak jakichkolwiek zdjęć z tego zdarzenia, zapewne dlatego, iż misja ta niejako zaczęła się dużo wcześniej, wysłaniem kilku turystów na Minmusa (orbita i lądowanie) oraz Dune (orbita) i Ike'a (orbita i lądowanie).
Dopiero po ich powrocie na orbitę Kerbinu można było ruszyć w kierunku Tylo.

Misja TTJ chwile przed wejściem na orbite Jool'a


W misji TTJ bierze udział 14 turystów 3 pilotów i jeden naukowiec.
Manewry jakie zaplanowano w tej misji by turyści mogli zrealizować swoje zamierzone cele to:
- Orbitowanie wokół Tylo
- Przelot obok Vall'a,
- Orbitowanie w około Jool'a.
Dodatkowo GSA zakontraktowała misje lądowania próbnika na Tylo oraz stworzenie stacji załogowej krążącej wokoło tej planety. Warunkiem ukończenia misji było posiadanie anteny DSN, 2000 jednostek xenonu, pomieszczeń mogących pomieścić 19 Kerbali, rafinerii pokładowej ISRU oraz Cupoli do obserwacji planety.

Przelot obok Tylo.


Orbita nad Tylo.


Oddzielenie próbnika.


Lądowanie.


Touchdown.


-------------------------------------------------
W tym miejscu uprzejmie proszę o, bądź to przedłużenie czasu trwania tego panelu o jeden dzień, bądź o zakwalifikowanie moich misji do dalszej prezentacji, gdyż z racji tego, że misje są relacjonowane na żywo, nijak nie mam jak z wyrobieniem się w określonych ramach czasowych by zaprezentować ich zakończenie. Przydałaby się kolejna przerwa techniczna :)

--
Pozdrawiam
Grabek

Reklama

Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« Odpowiedź #1 dnia: Pon, 09 Sty 2017, 06:32:48 »

Pon, 09 Sty 2017, 18:12:44
Odpowiedź #2

Offline Mithrill

  • Moderator
  • Kapral
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
O ile mi wiadomo, przerwy technicznej ma nie być, przynajmniej ingwden nic nie mówił ;). Na pewno ten dział zostanie trochę przedłużony, bo Twoje projekty to trochę za mało. Nie wiem, jak długo będziemy czekać. Następny dział to stacje kosmiczne, więc na Twoim miejscu na razie skupiłbym się na misji na Eve, a stację z Tylo wrzucił później. To tylko sugestia, więc nie traktuj tego wiążąco. Na pewno masz jeszcze godzinę, nie wiem czy dam radę dłużej to podciągnąć.

Pon, 09 Sty 2017, 19:02:45
Odpowiedź #3

Offline grabek77

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 384
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Niestety nie ma mozliwosci zebym ruszyl dalej przed polska polnoca. Co do stacji na Tylo, to stacja tylko na papierze by wypelnic postanowienia kontraktu.
« Ostatnia zmiana: Pon, 09 Sty 2017, 19:44:57 wysłana przez grabek77 »
--
Pozdrawiam
Grabek

Reklama

Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« Odpowiedź #3 dnia: Pon, 09 Sty 2017, 19:02:45 »

Pon, 09 Sty 2017, 22:01:27
Odpowiedź #4

Offline Mithrill

  • Moderator
  • Kapral
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Well, well, well... daję do jutra, do 17:30. Termin OSTATECZNY, chyba że coś mi wypadnie.

Wto, 10 Sty 2017, 01:45:41
Odpowiedź #5

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Bądź żesz elastyczny Mithrill, to nie zawody o puchar imperium, nikt przecież nie ciśnie o następne "panele", że muszą być raz dwa :)

Reklama

Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« Odpowiedź #5 dnia: Wto, 10 Sty 2017, 01:45:41 »

Wto, 10 Sty 2017, 08:54:26
Odpowiedź #6

Offline grabek77

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 384
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Tymczasem okrążającej Tylo sondzie udało się uchwycić moment, w którym TTJ uruchomiła swe silniki do transferu na Vall'a.


Ustawiwszy trajektorie przelotu obok, wypełniła tym samym warunki kontraktu trzech turystów, którzy słono za to zapłacili.



Po około 2 dniach lotu TTJ dotarła w pobliże Vall'a i rozpoczęła manewr hamujący by wejść na jego orbitę.



Czterech kolejnych turystów osiągnęło swój cel, a do kasy GSA wpadły kolejne k$.
TTJ otrzymała polecenia z centrum kontroli lotów by pozostać na orbicie Vall'a przez kolejnych kilka dni aby turyści mogli nacieszyć się widokami po czym wykonać transfer na orbitę Jool'a gdzie ma poczekać na okno startowe do powrotu na Kerbin, które otworzy się za około 30 dni.

Po wspomnianych 30 dniach nadszedł dzień uruchomienia silnikow.


550 m/s później nastąpiła separacja pustych zbiorników.


Zadowoleni turyści rozpoczęli powrót do domu.

Podróż potrwa 2 lata, 205 dni i 1 godzinę.

Tymczasem na powierzchni Eve, załoga misji "Eve - tam i spowrotem" zakończyła tankowanie zbiorników Goliatha i szykuje się do startu.


Start zaplanowany jest za ok 12 min gdy nad ich głowami znajdzie się statek Etis, który po spotkaniu na orbicie zabierze ich w drogę powrotną na Kerbin.


"5...4...3... Ignition sequence start, all engines running    2...1.... Lift off, we have a lift off"




Wszystko pracuje jak należy, wznoszenie ok.


MaxQ


Odrzucenie dopalaczy.


Kolejne puste zbiorniki zostają odrzucone.






Załoga dotarła na orbite 93 km / 91 km i rozpoczęła zbliżanie do statku Etis.


Randezvous i zadokowali.


Ostatnie spojrzenie na Eve.


Wszyscy na pokładzie Etis'a, zadowoleni, że wracają do domu.


---------------------------------------------------------
Relacja ze szczęśliwego zakończenia obu misji niestety musi poczekać gdyż ponownie skończył mi się czas - a było tak blisko. Ehhh.
--
Pozdrawiam
Grabek

Wto, 10 Sty 2017, 17:24:48
Odpowiedź #7

Offline Mithrill

  • Moderator
  • Kapral
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
@Kadaf
Cisnę sam na siebie, taki nawyk życiowy. Co do tego panelu, to myślę, że mogę sobie pozwolić na jeszcze jeden dzień. Kto wie, może coś wrzucę, ale cii...

Reklama

Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« Odpowiedź #7 dnia: Wto, 10 Sty 2017, 17:24:48 »

Wto, 10 Sty 2017, 21:37:03
Odpowiedź #8

Offline grabek77

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 384
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
i to sie nazywa elastycznosc poziom miSZCZ ;)

[Post scalony: Śro, 11 Sty 2017, 09:38:04]
Centrum kontroli lotów na Kerbinie podało szczegóły manewru transferowego na Kerbin. Okno startowe otworzy się za 3 dni.
Manerw ustawiony.
Kąt manewru: 105,70° do Prograde
Czas pracy silników: 5 min 36,6 s
Przyśpieszenie: 1569,7 m/s


Według zaplanowanego manewru podróż potrwa jedynie 243 dni. Wejście w pole grawitacyjne Kerbinu nastąpi w odległości 77 tys kilometrow.
Na 5 min przed uruchomieniem silników na twarzach załogi widać ogromne skupienie.
Jedynie na twarzy Jebediah'a dostrzec można pełne odprężenie i zadowolenie, iż to jemu przyjdzie pilotować.


Zapłon 5ciu silników atomowych utworzył charakterystycznych obłok w kształcie gwiazdki ninja.


2 dni później, gdy załoga misji "Eve - tam i spowrotem" opuszczała obszar oddziaływania pola grawitacyjnego Eve, załoga misji Tylo Turist Journey, znajdowała się prawie w połowie drogi.


3 dni po opuszczeniu SOI Eve i wydostaniu się na orbitę w około Kerbola, KSC przysłała dane do manewru korekty, który zmienił trajektorię lotu i skierował Etis na wysokość 65 km ponad równikiem Kerbinu. Krótko mówiąc na idealną wysokość do hamowania w atmosferze.
Manewr zakładał zmianę wartości wektorów przyśpieszenia o:
Prograde: 0,03 m/s
Normal: -71,78 m/s
Radial: -22,98 m/s
Łącznie wartość przyśpieszenia wyniosła 75,4 m/s
Obecna prędkość statku Etis wyniosła niecałe 12000 m/s czyli 43200 km/h, odległość od Kerbinu ponad 9,4mln km


KSC wyliczyła również wartości Delta-v użyte w manewrze hamowania potrzebne do utworzenia orbity kołowej, które wyniosły 1376,7 m/s, nie uwzględnili jednak dodatkowego Delta-v powstałego wskutek hamowania w atmosferze.

Na 260 dni przed planowanym manewrem załoga wydaje się być w pełni zrelaksowana.


Dwa dni przed manewrem hamowania, Etis wszedłw SOI Kerbinu.
Załoga uradowana widokiem Kerbinu i Muna cieszy się z powrotu w znane im rejony.



Hamowanie.


Jako, iż KSC znajduje się aktualnie po zacienionej stronie Kerbinu, lądowanie zaplanowano po stronie słonecznej, na skraju pustyni.


Oddzielenie modułu serwisowego.


Plazma w około kapsuły lądownika.


Chwile bez łączności ciągną się w nieskończoność.


Otwarcie spadochronów.


Ok 10 min szybowania.


Wylądowali, Jeb podaje koordynaty miejsca lądowania, by służby poszukiwawcze mogły ich podjąć.


Szczęśliwi po 3 latach i 380 dniach poza Kerbinem wkońcu na swojej planecie.


Zaraz po powrocie do KSC, cała załoga została uhonorowana odznaczeniami oraz otrzymała awans.


Podczas gdy w KSC świętowano udane zakończenie misji "Eve - tam i spowrotem", załodze TTJ pozostało jeszcze 278 dni do manewru hamowania.


Z racji tego, iż na pokładzie TTJ załoga była liczna czas upłynął w miarę szybko.


Podczas gdy turyści podziwiali Kerbin z odległości 3000 km, KSC przesłało dane do manewru hamowania.
Czas pracy silników: 8 min 5,1s
Delta-V: 2154 m/s
Wysokość 104 km

Hamowanie.


Jeszcze chwila i orbita zostanie domknięta.


Zakończone pomyślnie hamowanie zaowocowało zaparkowaniem na orbicie kołowej 84/79 km
Z racji tego, iż TTJ nie ma modułu lądownika, załoga jak i turyści są zmuszeni poczekać na zadokowanie statku z Kerbinu.


Statek TTJpow.


Synchronizacja orbit i ustawianie rendezvous.


Powolne zbliżanie.






Manewr dokowania.


Zadokowano.


Turyści jak i załoga zabrawszy swoje manatki, raźno przefrunęła przez śluzę do lądownika.


Po chwili nastąpiło oddokowanie.


Piloci włączyli silniki hamujące.


Po czym nastąpiła separacja modułu napędowego.


10 sek później, kapsuła lądownika weszła w atmosferę.


3 min później kapsuła zawisła na spadochronach.


I nastąpiła separacja osłony termicznej.


Jako, że kapsuła miała przyziemić niedaleko KSC wysunęło się podwozie.


Niestety źle obliczono moment wejścia w atmosferę i lądownik wylądował w oceanie, 63 km od KSC.


Po dekadzie spędzonej w kosmosie, 17 członków załogi misji Tylo Turist Journey powróciło do domu.


Powitaniom nie było końca. Przy okazji dyrektor generalny oświadczył, iż niebawem rusza misja budowy długoterminowej stacji orbitalnej na Tylo.

Podsumowanie:
Misja TTJ trwała ponad 10 lat i kosztowała ok 3 mln k$, podczas gdy na misję "Eve - tam i spowrotem" wydano ponad 10 mln k$ - część kosztów się zwróciła dzięki uczestnikom misji TTJ.
« Ostatnia zmiana: Śro, 11 Sty 2017, 09:38:31 wysłana przez grabek77 »
--
Pozdrawiam
Grabek

Śro, 11 Sty 2017, 19:59:48
Odpowiedź #9

Offline Mithrill

  • Moderator
  • Kapral
  • *****
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
@up
DziENkuję za uznanie ;)

Tymczasem jednak spieszę z informacją, że przypadło mi jako reprezentantowi spółki Mithrill Spaceworks opowiedzieć Wam o zakończonej dosłownie parę minut temu misji ,,Blue Star'' BS-1

Program ,,Blue Star'' zakłada utworzenie na Munie stałej bazy naukowej oraz sieci komunikacyjnej Mun-Kerbin.
Lot BS-1 zabrał na Muna bazę z 3 kerbonautami załogi.

BS-1 na platformie startowej.

Z uwagi na rozmiary i kształt zamiast pojedynczej rakiety nośnej wykorzystano kilka mniejszych.

Start!


Na wysokości ok. 20km odłącza się człon wynoszący. Dalej leci sama baza z dodatkowymi silnikami transferowymi


Orbita wokół Kerbinu, czyli połowa drogi za nami


Manewr transferowy gotowy. Pochłonie on ok. 400m/s delta-v


Kilka korekt później statek wchodzi w SOI Muna i zbliża się moment hamowania.


Orbita zamknięta. Jesteśmy bezpieczni.


Rozpoczyna się hamowanie horyzontalne, czyli podchodzimy do lądowania. Co ciekawe, człon transferowy wciąż działa!


Dopiero pod koniec manewru hamowania horyzontalnego odłączamy pusty człon transferowy.


Wreszcie można podziwiać konstrukcję bazy


Hamujemy... Zaczynają się nerwy.


Zbliża się powierzchnia Muna...


Rozpoczyna się hamowanie ostateczne.


Samo lądowanie było, według kontroli lotu ,,doświadczeniem przyprawiającym o zawał''. Podczas budowy popełniono fatalną pomyłkę i zamontowano silniki hamujące na podwoziu. Pilot musiał dokonać zawisu, nabrać minimalnej prędkości wznoszącej, odczepić silniki, rozłożyć podwozie i opaść bez szans na wyhamowanie w razie pomyłki.

Ostatecznie, po kilku nerwowych sekundach baza stanęła pewnie na szarym, pylistym gruncie Muna.


Bill Kerman wychodzi na pierwszy spacer po powierzchni obcego globu.


To musi być ekscytujące...


Bardzo...


Zdjęcie podsumowujące misję. W rogu flaga wbita przez Billa podczas jego spaceru.


[Post scalony: [time]Śro, 11 Sty 2017, 20:28:35[/time]]
I tym akcentem możemy (myślę) zakończyć ten ciągnący się od tak dawna temat. Była to dla mnie przyjemność, ja byłem Mithrill, a teraz Wasza kolej! Kto dostanie nagrodę tym razem?

-Misja ,,Eve - tam i z powrotem'' by grabek 77
-Misja TTJ by grabek77
-Misja ,,Blue Star'' BS-1 by Mithrill

Głosujcie, decydujcie i do zobaczenia. Wyniki zostaną ogłoszone jutro rano (sytuacja wyjątkowa).

[Post scalony: Czw, 12 Sty 2017, 07:18:41]
No i to by było na tyle. Zwycięzcą jest... (werble proszę) grabek77 i jego misja ,,EVE - tam i z powrotem''. Gratulujemy i do zobaczenia... w zasadzie dzisiaj. :)
« Ostatnia zmiana: Czw, 12 Sty 2017, 07:18:41 wysłana przez Mithrill »

Reklama

Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« Odpowiedź #9 dnia: Śro, 11 Sty 2017, 19:59:48 »

 

KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 2

Zaczęty przez Mithrill

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 9899
Ostatnia wiadomość Pią, 30 Gru 2016, 17:20:02
wysłana przez Mithrill
KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6

Zaczęty przez Mithrill

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 15700
Ostatnia wiadomość Pią, 13 Sty 2017, 22:08:02
wysłana przez Mithrill
KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 3

Zaczęty przez Mithrill

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 6142
Ostatnia wiadomość Nie, 01 Sty 2017, 16:07:28
wysłana przez Mithrill
KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7

Zaczęty przez Mithrill

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 15941
Ostatnia wiadomość Sob, 28 Sty 2017, 18:00:00
wysłana przez Drangir
KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 4

Zaczęty przez Mithrill

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 9966
Ostatnia wiadomość Sob, 07 Sty 2017, 19:26:16
wysłana przez Mithrill