Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Galerie => Kampanie => Wątek zaczęty przez: Sorad. w Pon, 03 Mar 2014, 22:15:37

Tytuł: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Pon, 03 Mar 2014, 22:15:37
  Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, że fajnie byłoby zorganizować coś w stylu PMB tylko że w trybie kariery, według mnie mogło by to wyglądać w ten sposób:
                 Przetargi organizowane byłyby nie jak w przypadku wspomnianego PMB na coś co ma głównie dobrze wyglądać i spełniać jakieś wyimaginowane funkcje jak np. system komunikacji Mun-Kerbin w czystej wersji gry, polegałyby raczej na wyznaczeniu zadania np. lądowanie na powierzchni Muna na konkretnym biomie lub w pobliżu podanej współrzędnej, przeprowadzenie badan  i powrót na  Kerbin. Badania wykonywane byłyby zgodnie z wolą ludu który wyrażałby swoje zdanie w ankietach. Oczywiście Wraz z wzrostem technologicznym dali byśmy spokój księżycom Kerbinu i zajęli bardziej ambitnymi projektami badawczymi. Jako relacje z misji mogłyby być screeny, filmiki, gify ogólnie wolna amerykanka. No i proponowałby użycie modów żeby urozmaicić trochę grę.
                Wiem doskonale że jeżeli sam bym się za to wziął większość forumowiczów olałaby temat i projekt zdechłby zanim  się by  na dobre zaczął, dlatego na razie rzucam tylko luźny pomysł i czekam na wasze zdanie w tym temacie
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Pon, 03 Mar 2014, 22:26:12
Pomysł bardzo dobry, ale nie na podstawowym drzewku. Pierwsze loty będą tak bardzo do niczego że aż boli, a kiedy będziemy tak w połowie rozwoju jeden dobry gracz odwali pojazd który załatwi nam paręnaście tysięcy punktów. Wiem co mówię, sam tak zrobiłem.
Możesz cały plan dokładniej przemyśleć, ustalić zasady, używane mody, harmonogram...a potem do dzieła!
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Śro, 05 Mar 2014, 10:44:28
Ja jak najbardziej zachęcam. Konkurencja dla PMB utworzy wyścig kosmiczny :)
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 05 Mar 2014, 13:52:43
Ja też jak najbardziej za, fajny byłby taki wyścig kosmiczny na forum, opracuj dokładny plan, jakiś regulamin i można startować.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Śro, 05 Mar 2014, 19:47:12
Jako że ma to być nasze wspólne przedsięwzięcie dodałem ankietę dotyczącą modów:

Każdemu przysługuje 10 głosów, jeżeli ktoś uważa że na tej liście brakuje jakiegoś moda który powinien się tam znaleźć to niech da znać. Głosowanie trwa do jutra do 23:00

REGULAMIN:


To byłby regulaminu obowiązujący w Polskim Programie Kosmicznym [PPK], ale zastrzegam sobie możliwość wprowadzenia w nim zmian
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Śro, 05 Mar 2014, 19:58:35
Zamiast MechJeba, proponuję Kerbal Engineer Redux. Zapewnia świetne statystyki i wyklucza możliwość pójścia na łatwiznę.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 05 Mar 2014, 20:57:16
Ile tych modów ma być? Jak dla mnie to 2,3 starczą, aby zbytnio nie zamulać słabszych PC.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Koper w Śro, 05 Mar 2014, 22:08:05
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
aby zbytnio nie zamulać słabszych PC

Z takich sporych modów to na liście są chyba tylko KW Rocketry, KSP Interstellar oraz SCANsat.

Poza tym nie wiem czy Toolbar w ogóle powinien znaleźć się w tej ankiecie, ponieważ w sumie nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Śro, 05 Mar 2014, 22:17:21
Widzę że nawet regulamin jest wzorowany na PMB ^^ To dobrze, fajnie będzie jeśli podobne projekty będą się uczyć na moich błędach i doświadczeniu ponad półrocznym.
Ilość modów? Jak dla mnie jak najbardziej w porządku. To że dozwolonych jest nawet 10, nie znaczy że trzeba je wykorzystywać! Najbardziej mnie cieszą takie utrudniacze gry jak DeadlyReentry (szkoda że tylko on) lub urozmaicacze (ScanSat!).
Pomyśl nadal nad moją propozycją korzystania z innego drzewka. Podstawowe starczy MOŻE na miesiąc-dwa gry.
Oprócz tego możesz w regulaminie ustalić zasady korzystania z pluginów lub innych modów które nie powodują niekompatybilności w przypadku ich braku, choćby RasterPropMonitor, KerbalAlarmClock lub BlueHarvester. Sam bym z tych dwóch korzystał gdybym uczestniczył.
I wywal MechJeba. Tak fajnie wszystko szło, tak miło że nie będzie zbyt łatwo, a tu klops. Zabawka dla nieuków. Już lepiej zezwolić na VOID'a lub Kerbal Engineera jeśli zależy nam tylko na informacji.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 05 Mar 2014, 22:58:14
Cytuj
Pomyśl nadal nad moją propozycją korzystania z innego drzewka. Podstawowe starczy MOŻE na miesiąc-dwa gry.

Interstellar dodaje własny tryb kariery, który nieco się różni od podstawki w szczegółach i nie tylko. Wprowadza masę mechaniki które można wykorzystać w przetargach, bo np. zasilanie można rozwiązać na kilka sposobów, a nie na niby jak w stocku.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Śro, 05 Mar 2014, 23:02:25
Póki co miejsce jest ok, ale gdy będziesz już zakładał właściwy wątek tej zabawy, to zrób to w tym dziale, w którym jest PMB i daj mi znać na PW.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 06 Mar 2014, 09:52:25
Bądźcie BARDZO ostrożni z modami, bo ryzykujecie śmierć projektu bardziej, niż wam się wydaje. Dlaczego? Ponieważ mody są dziełem moderów, którzy pracują za darmo, a co aktualizacja, to sporą część modów trzeba łatać. Nie wszystkie mody są łatane, część po prostu nigdy nie doczekało się aktualizacji, co powoduje, że sprzęt, który je zawierał w jednej wersji zniknie w wersji kolejnej. Nawet potężne mody z długą historią rozwoju są ryzykowne - np KAS. Ostatnio pojawiają się informacje, że Squad planuje zrobić coś o funkcjach tego genialnego moda. Jeśli faktycznie wejdzie stockowy system odpowiadający możliwościom KAS-u, to wydaje mi się oczywiste, że moderzy odpowiadający za niego zrezygnują z updatów, bo i po co skoro będzie stockowy. A to spowoduje konieczność pozostania na starszej wersji gry, tylko kto przy niej zechce zostać, jeśli nowa doda coś świetnego? Powyższe dotyczy wszystkich modów z listy, im będzie ich więcej, tym większe ryzyko permanentnego zawieszenia projektu.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Czw, 06 Mar 2014, 10:43:52
Żadnego ryzyka nie ma. SQUAD nie jest prędki w aktualizacjach, więc stockowego KASu szybko nie zobaczymy. W dodatku następna aktualizacja wprowadza głównie elementy nie związane z zbieraniem punktów science, więc zawsze możemy grać na starszej wersji. Myślę że jeśli wszystkie mody z listy będą działać na 0.24 (a na to się zanosi, nie ma wielkich zmian w silniku) i zaczniemy od tej wersji grę to spokojnie mamy z dwa miesiące karierowania.

Znalazłem też pewien mod bardzo urozmaicający funkcję łazików, które miałyby tryb poszukiwania miejsc z punktami science. Zestaw czujników wykrywa jak daleko mniej więcej jest interesująca lokalizacja, oraz w którym kierunku (lewo, prawo, przód, tył). Po dojechaniu na miejsce można przeczytać opis oraz zebrać science'y. A wszystko proceduralnie.
Sprawdzam go nadal. Jeśli wszystko będzie ładnie działać, poproszę o dodanie do listy.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 06 Mar 2014, 11:02:50
Ten proceduralny system brzmi jak mój pomysł z chata, zakladajacy spawnowanie małych  złóż rzadkiego surowca/science. Tyle że mój nie jest zrobiony ale bardziej atrakcyjny ;)
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Czw, 06 Mar 2014, 11:08:03
Ależ właśnie tak on działa! Z tą różnicą że jest przewidziany dla łazików. Czy inne pojazdy mogą z tych złóż korzystać? Raczej tak.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Czw, 06 Mar 2014, 18:30:25
@JackRyanPL: Około 22.00 wstawię nową ankietę i będzie w niej  Kerbal Engineer Redux

@kamils096: Modów planuje ok. ośmiu + kilka pluginów o jakich pisał DawsterTM które możesz zainstalować lub nie

@Koper: Odnotowane sam nie wiem po co wstawiłem toolbara, będzie na liście opcjonalnych modów

@DawsterTM: Ciężko byłoby nie wzorować się na PMB skoro tak świetnie prosperuje. Oprócz  DeadlyReentry z modów utrudniaczy znam jeszcze TAC Life Support ale w tym wypadku psuło by tylko zabawę bo podczas misji międzyplanetarnych trzeba byłoby dbać jeszcze o zaopatrzenie ewentualnych stacji. Drzewko będzie z KSP Interstellar (jeżeli nie przejdzie to dostanie dziką kartę). Jeżeli chodzi o pluginy to będzie stosowna lista w przyszłości. O  VOID'a jakimś cudem nie słyszałem ale też będzie w ankiecie i ten modzik do łazików jeżeli się nada to daj znać.

@Raynus: Ok niema sprawy

@Kadaf: Popieram tok myślenia DawsterTM'a. Jeżeli chodzi o wersje 0.24 to jak tylko mody które zostaną wybrane w ankiecie  będą kompatybilne z 0.24 lub dostaną stosowny update to przejdziemy na nowszą wersje. Jeżeli nie będzie kompatybilności to wtedy będę się martwić
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Czw, 06 Mar 2014, 22:07:54
Świeża ankieta startuje


Ankieta zostanie zamknięta 7 marca czyli jutro o 23.00
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: rosomak909 w Czw, 06 Mar 2014, 22:42:43
Może poczekajmy na 0.24 bo ma dodać nowe części i te asteroidy
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Czw, 06 Mar 2014, 22:46:26
Nieznana jest data jego wydania. Zanim ruszy PPK trochę czasu jeszcze pewnie minie, a potem można się spokojnie dostosować do zmian. Nie lepiej właśnie zaczynać na znanym terenie, jeszcze przed aktualizacją?
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 06 Mar 2014, 23:23:29
@up
Wiemy że to jakieś 3 tygodnie, gdyż ma się ukazać jeszcze w tym miesiącu.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Pią, 07 Mar 2014, 23:05:17
Ankieta zamknięta a oto mody które będą w PPK:

Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 08 Mar 2014, 10:27:46
Sorad, przemyśl to dobrze, bo:

1. Ruszając cały program tuż przed wyjściem 0.24 (a spodziewam się go najdalej za dwa tygodnie) powodujesz, że gdy ten wejdzie trzeba będzie czekać na aktualizację modów. Kiedy ona się pojawi, tego nie wie nikt.

2. Uważam, że modów jest za dużo, zdecydowanie za dużo. Chciałbyś konkurować z PMB w którym nawet za najlepszych czasów lista kandydatów nie przekraczała chyba pięciu. Tak długa lista modów powoduje, że wielu mocnych graczy nie zainteresuje się twoim projektem, bo nie będą mieli ochoty na zaśmiecanie sobie KSP niektórymi z tych modów. Ja do takich osób między innymi należę.

3. System kariery i drzewko rozwoju zapewne zmieni się w 0.24, pamiętaj, że ten system jest dopracowywany dopiero. Więc może się okazać, że w jednym przetargu użyto części dostępnych na danym etapie w 0.23, które nie będą dostępne jeszcze na tym samym etapie w 0.24, więc przyjdzie wszystko zaczynać od początku.

Sugeruję więc poczekać do 0.24 i zdecydowanie okroić listę modów.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Sob, 08 Mar 2014, 10:34:03
Naprawdę się Big. K. nie poddajesz. Pamiętaj, tutaj też nie ty jesteś organizatorem. Ani ja, ale przytoczę moje poprzednie argumenty:
1. 0.24 nie wnosi żadnych zmian w silnik. Wszystkie mody na 90% będą działać, pozostałe 10% to ryzyko zawodowe.
2. Każdy lubi co innego. Jeden tylko stock, inny ma 50 modów jeden na drugim. To że tobie się nie podoba takie zmodowanie to nie znaczy że Sorad nie może wybrać takiej opcji dla swojego projektu.
3. System i drzewko owszem, mogą się zmienić, ale dam sobie łapę uciąć że będzie kompatybilny ze starym. W dodatku projekt ma się odbywać na KSP Interstellar, a ten wprowadza własne drzewko. O usuwaniu starych części przez squad nie ma mowy. Tak głupia i błaha sprawa by zrujnowała kompatybilność wsteczną. Party mogą zostać co najwyżej zmodyfikowane lub zastąpione (tak jak to wyglądało z anteną).
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 08 Mar 2014, 10:53:50
Pierwsze dwa punkty moich zastrzeżeń Dawster, są dyskusyjne. Ale w trzecim nigdzie nie wspominałem o ryzyku że Squad będzie usuwał części, bo to by było idiotyczne. Chodziło mi o stockowe drzewko, w którym dojdzie zapewne do zmian w kierunku utrudnienia kariery. Ano nie wiedziałem, że interstellar posiada własne, którego Sorad zamierza używać, mój błąd.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Sob, 08 Mar 2014, 11:20:15
Dawster, co to za "tutaj tteż nie jesteś organizatorem"? Kadaf wyraził swoje wątpliwości,  a najlepiej pomyślany projekt bez uczestników padnie natychmiast, a pprzypadek stacji Moritza pokaZał że wystarczy drobna komplikacja w regulaminie by zniechęcić. Keep it simple - sam Interstellar jest modem potężnym, zawierającym także wydobycie.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Sob, 08 Mar 2014, 11:35:52
Może i modów jest sporo i niektórych będą zniechęcać, ale spójrzmy na to z drugiej strony podejrzewam że niektórzy gracze oczekują modów w tego typu zabawach bo dają nowe możliwości np taki Magic Smoke Industries dodaje nam najróżniejsze mechanizmy które dają ogrom możliwości wystarczy popatrzeć:

http://youtu.be/lyjQuazcyP0

Jeżeli PPK okaże się niewypałem to nikt na tym nie straci no może ja stracę trochę czasu , więc nie wiem po co wyprzedzać fakty i martwic się na zapas?

Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: rosomak909 w Sob, 08 Mar 2014, 12:42:25
Moim zdaniem to trochę za dużo modów, ale niech będzie...
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Sob, 08 Mar 2014, 19:58:42
Bez modów PPK stanie się tym samym co PMB, tyle że z trybem kariery. Jak już powiedział Sorad, jeśli z dowolnego powodu projekt nie wypali będzie to tylko jego strata na którą jest gotów. Ja na pewno będę stałym uczestnikiem, odkąd Proize odciążył mnie trochę z PMB mam nareszcie czas na grę.
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: please refrain from posting w Sob, 08 Mar 2014, 21:45:56
Bardzo chciałbym wziąśc w tym udział, lecz mam straszliwe problemy z Deadly Reentry. Co do innych modów (wraz z pluginami) to wszystko chodzi normalnie, ale z Deadly Reentry gra mi tak tnie, że nawet na niskich detalach nie chce chodzic...
Trudno, będe sie przyglądac wątku [PPK], myśle, że sie więcej naucze o inżynierce (tak jak to było z P-M-B)
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: rosomak909 w Nie, 09 Mar 2014, 09:52:09
Ja chyba nie biorę udziału (nie chce zaśmiecać mojego ksp modami).
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Nie, 09 Mar 2014, 13:17:48
Dlaczego z tymi modami ksp mi się nie włącza? (Jeśli można prosić o jakąś instrukcje jak zainstalować albo coś w ttym stylu proszę o pomoc)
Tytuł: Odp: Wspólny tryb kariery forum [PPK]
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Nie, 09 Mar 2014, 13:19:50
Sorad, zauważyłem pewien błąd. Otóż wybrane mody, nieraz kluczowe do działania poprawnie projektu wstawiłeś osobno od pliku save, jakby były nieobowiązkowe. Sądzę że to jest jednak błąd, bo bez takiego Interstellara nie mamy modyfikowanego drzewka. Musiałbyś złączyć ze sobą te dwa archiwa, tak jak to wygląda w PMB oraz "Archiwum Startowe". Inaczej zaraz po tym przetargu zaczną się problemy.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Nie, 09 Mar 2014, 14:28:43
@Smigol: Wystarczy że ściągniesz zipa z mody z tego linku (http://speedy.sh/3ceAu/Mody-PPK-0.23.zip) rozpakujesz i przeciągniesz folder GameData bezpośrednio do głównego katalogu z grą i potwierdzisz scalenie folderu.

@DawsterTM: Nie dałem tego razem bo dużo by warzyło, ale słuszna uwaga podkleje link do modów pod linkem do save-a
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Nie, 09 Mar 2014, 14:37:52
@Sorad Robie dokładnie jak mówisz i ciągle przy ładowaniu ostatniego partu crashuje mi ksp
@edit postanowiłem zainstalować od nowa ksp i mody i zadziałało zobacze jeszcze czy save działa
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Nie, 09 Mar 2014, 14:41:52
Jako ostatnie powinny się wczytywać części oryginalne, Squadu. Podaj może jaka dokładnie część/jaka ścieżka jest wczytywana kiedy wywala grę.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Nie, 09 Mar 2014, 14:47:54
Ok wszystkie działa wystarczyło tylko zainstalować od nowa ksp i chwile pograć na czystym i potem zainstalować :D
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Nie, 09 Mar 2014, 22:45:49
Ja bym tylko chciał prosić użytkownika Smigol, aby jego screenshoty nie zawierały całego interfejsu gry, wygląda to bardzo brzydko i razi w oczy większość osób przeglądających temat.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Shinzo w Pon, 10 Mar 2014, 21:19:23
Mam pytanie, kto wpadł na taki genialny pomysł żeby pliki powrzucać na speedy share? Przecież to każe pobrać instalator, który jeśli sie nie jest uważnym dodaje tonę syfu do kompa (sic!).

Jeśli ktoś tego nie poodznacza to będzie miał toolbara, jakąś gównianą stronę ustawioną na startową i do tego każde wyszukiwywanie w google bedzie przekierowywane przez jakieś podejrzane gówno. Dalej jest nie lepiej bo jeśli sie na następnej stronie zgodzimy na wszystko to pobierze nam i zainstaluje dodatkowo jakiś badziewny program, którego nikt z pewnością nie potrzebuje.
Nie mówiąc oczywiście, że żeby dostać wymagane pliki to musimy zainstalować jakiś yebany downloader o_O
Seriously, zmieńcie to!
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: MegaProize w Pon, 10 Mar 2014, 21:41:48
A ja zawsze mówię: DropBox, albo MediaFire! Żadnego syfu, łatwe w ściąganiu bez miliona przycisków "download, play, ściągnij". Taka rada! Jest naprawdę kupa innych lepszych hostów. Już nawet głupi "przeklej" dla upośledzonych! :)
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Pon, 10 Mar 2014, 21:52:18
Panowie spokojnie wystarczy kliknąć w to miejsce które zaznaczyłem czerwonym prostokątem i ściąga bezpośrednio:
(http://i1052.photobucket.com/albums/s444/Sorrad/1.png)

ale rzeczywiście to może być mylące więc w przyszłości będę wrzucał na DropBox
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Skyline w Pią, 14 Mar 2014, 13:47:39
Witam.

Jestem lekko zasmucony jeżeli chodzi o PPK.

Drugi przetarg i już na muna was ciągnie... Zanim "zaatakujecie" Mun'a, to powinny odbyć się szczegółowe badania Kerbinu, bo aktualnie nie ma żadnych szczegółowych danych danych odnoście biomów na Kerbinie.
Mam namyśli zbadanie pustyń, gór... i co najważniejsze - biegunów. Bajdełej , chyba macie zamiar prowadzić ten projekt dłużej niż dwa tygodnie ? :D

Oczywiście , jest to tylko moja własna opinia :p

Pozdrawiam.

(PS. Ludzkość, też nie leci w kosmos aby oblatać na szybko i wrócić. Ludzie wolą lepiej poznać miejsce , w jakim żyją i jego zasady niż lecieć na "hurrraaa" bo to każdy potrafi... a czy jest w tym sens? :D)
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pią, 14 Mar 2014, 14:05:37
@up
Technologia wskazuje na Mun - do badania kerbinu będą sammoloty dalekiego zasięgu.  Ponadto każdy uczestnik powinien wykonywac serie badan w strefie lądowania. Kerbin w karierze stopniowo bada się sam.

Kerbal Space Program.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Nie, 16 Mar 2014, 13:45:54
@Skyline: tak jak napisał Drangir samoloty będą później na razie nie mamy takiej technologi. Owszem mogli byśmy badać Kerbin na tym etapie ale co to za zabawa jeżeli każde badanie polegałoby na wysłaniu kerbala na szczycie rakiety balistycznej o prostocie budowy porównywalnej z budową cepa. Tak więc do badań Kerbinu powrócimy gdy odblokujemy technologie umożliwiające budowę samolotów
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Pon, 17 Mar 2014, 19:01:44
Nie przyjrzałem się wcześniej mocno prezentacją do II przetargu, ale zrobiłem to teraz po wpływem wpisu Dawstera  i pare słów w tej sprawie:
Do  benecjusza nie musisz dawać screenów do każdego badania  jakie wykonujesz wystarczy że podasz sumę pkt nauki w końcowym opisie, ludzie nie chcą oglądać raportów naukowych tylko konstrukcje twojego statku. Jeżeli chodzi o Smigola miło by było jakbyś dodał parę screenów z muna bo wyprawa na muna bez zrobienia mu fotki to żadna wyprawa i jeżeli robisz screena to chowaj UI za pomocą klawisza F2. Doceniam wasz udział w projekcie, ale proszę zastosujcie się do powyższych uwag jeżeli będziecie brać udział w przyszłych przetargach. No i została mi wzminaka do Dawstera dzięki za twoje uwagi dobrze że ktoś się interesuje PPK i próbuje je ulepszać,  ale umieszczaj je w tym temacie myślę że wszyscy zainteresowani mimo to zapoznają się z nimi
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Wto, 18 Mar 2014, 01:13:53
Oj uznałem to bardziej za komentarz na temat kandydatur aniżeli uwagę do samego projektu. I popatrz na datę zakończenia tej drugiej próby: godzina 22:00 18 marca. Trochę wcześnie, nie sądzisz? ^^
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Wto, 18 Mar 2014, 05:50:19
Może i trochę za krótki termin, ale to tylko misja na muna i to bez lądowania więc potrwać może max z godzine nie pomyślałem że zrobienie pożądnej prezentacji może zająć dużo więcej niż sama misja. Więc poprawiam mój błąd i oficjalnie ogłaszm że termin nadsyłania zgłoszeń do drugej edycji II przetargu przesuwam o 48 godzin czyli do 20 marca do godziny 22:00
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Wto, 18 Mar 2014, 10:55:59
Ja bym polecił nie robić takich przeskoków jak ten, gdzie ledwo został wysłany Kerbal na Orbitę (co mnie dziwi, że wcześniej nie było misji bezzałogowej, sond czy innych bajerów), a po tym od razu lądowanie na Munie, również bez żadnych sond, satelit, stacji kosmicznych.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Wto, 18 Mar 2014, 11:24:33
Kariera w KSP na drzewku interstellar tak wygląda - orbitery zalogowe, ladowniki zalogowe, początki bezzalogowych lotów, laziki a potem pierwsze elementy stacji kosmicznych, ktore w tym modzie są faktycznie przydatne w zbieraniu science, a modulowa budowa wynika z odkrywania nowych technologii jak detektory antymaterii na późnych etapach. Moda na start kariery sondami chyba nikt nie proponowal i takie przetargi wynikają czysto z mechaniki gry.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Wto, 18 Mar 2014, 12:02:22
Ten przetarg jest na przelot w strefie wpływów Müna a nie lądowanie na nim. Znim będziemy tam ladować to zrobimy jego skan topograficzny.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Wto, 18 Mar 2014, 14:58:27
Dodam że kariera nie tylko w interstellarze, ale w samych kerbalach wygląda w taki sposób. Zaczynamy od załogowych misji żeby dopiero potem dotrzeć do sond i komputerów. Marzy mi się drzewko gdzie na początku rozwijamy technologię lotniczą, po pewnym czasie dostajemy proste sondy, a niedługo po nich pierwsze loty załogowe. Potem też by musiał rozwój być tak kierowany żeby bardziej się opłacało i było możliwe najpierw wysłanie próbnika, a dopiero po nim astronautów. Ale wymagało by to sporej zmiany w całym systemie Science, a do tego Squad nie jest prędki. Obecnie najbliżej temu ideałowi jest drzewko/mod "Better Starting Than Manned".
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Wto, 18 Mar 2014, 15:42:54
Sorad dzięki za rady no ale jak już leciałem to zapomniałem zrobić zdjęcie koło muna i tak wyszło i nie wiedziałem tez że ui chowa się na f2 :PNastępne prezentacje będą napewno lepsze :D
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Czw, 20 Mar 2014, 21:29:46
Wnoszę prośbę o przedłużenie przetargu o godzinę. Uczestnictwo swoje gwarantuję, jednak nie na 22:00. Do 23:00 pojawi się przynajmniej skrócony raport z przetargu.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Czw, 20 Mar 2014, 21:56:45
Ok poczekam
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: DawsterTM w Czw, 20 Mar 2014, 23:04:47
(http://rs1229.pbsrc.com/albums/ee477/KiTandera/white_flag.gif~c200)
Wywieszam białą flagę. W czasie się nadal nie wyrobię, a blokować przetargu już nie będę dłużej ani organizatora. Ikar 3_2 "Dancing Queen" nie ujrzy jednak światła dziennego.
Na pocieszenie, zdjęcia do momentu kiedy zdałem sobie sprawę że nie wyrobię z terminem:

Opis:
Do użytku wprowadzono kolejne niekonwencjonalne rozwiązanie problemów natury technologicznej: brak wytrzymałych wsporników startowych rozwiązano za pomocą kratownic podczepionych do znanych już nam decouplerów bocznych "inaczej". Wszystkie elementy rakiety startowej miały podczepione spadochrony. Zarząd DSL rozumie że projekt PPK ma bardzo ograniczone fundusze i postarano się ograniczyć przyszłe wydatki poprzez możliwość wykorzystywania starych elementów rakiet. Na pokładzie zamontowano cztery zestawy odczepianych pakietów "Instant-Science". Każdy miał przypisaną swoją strefę na której miał zostać wykorzystany. Pierwsza para wykorzystana by była na badania niskiej i wysokiej orbity (jedyne wykonane badania, tylko one dały już ~120 punktów science) a przed transferem zostały oddzielone. Oczywiście punkty nie zostały stracone! Przed odłączeniem pilot wybierał z każdego modułu raporty i składał w kabinie. W taki sposób kabina była jedynym elementem który musiał wrócić na Kerbin. Druga para to znowuż niska i wysoka orbita Munu, przewidywalnie kolejne ponad 120 punktów. Oprócz tego pozostały do wysłania dwa raporty CREW oraz nawet 10 raportów EVA! Nie każdy wie że nad każdym biomem można uzyskać inny raport EVA.
Po wykonaniu paru okrążeń nad księżycem pojazd miał wykonać transfer nad Kerbin (oczywiście wcześniej pozbywając się modułów naukowych) i wejść w atmosferę już tylko samą kabinom z pilotem, optymalnie wylądować w niezbadanym biomie dla następnych punktów EVA i CREW.

Łącznie przewidywałem uzyskanie od 500 do 600 punktów. Wiem że właśnie tyle by ten pojazd wyciągnał, gdyż właśnie tyle osiągnąłem sam, w innej rozgrywce interstellar z dokładnie tymi samymi modami i funkcjami. A wtedy nie wykorzystałem wszystkich EVA oraz laboratoriów....czyli moja misja mogłaby zebrać nawet 3 razy więcej punktów niż konkurencja. I misję tą dokończę, po czasie, aby udowodnić że tak się da!

Galeria (http://imgur.com/a/b8Iau)

EDIT
Panie zmiłuj się nad mą duszą, co za wtopa...
Najwidoczniej późna godzina oraz pośpiech zrobił swoje i w plany pojazdu wkradł się jeden drobny błąd...dwa razy więcej sprzętu badawczego niż dozwolono. No cóż, i tak bym nie zdążył mimo wszystko ^^
Życzę powodzenia tym uczestnikom którym się udało!
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Czw, 03 Kwi 2014, 22:47:18
Wpisujmy miasta. Ta inicjatywa umarła młodo mając całe drzewko przed sobą. [']
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Pią, 04 Kwi 2014, 08:08:28
Spokojnie PPK jeszcze nie zgineło  ;D w niedziele lub w poniedziałek pojawi się kolejny przetarg
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Wto, 08 Kwi 2014, 14:07:39
a czy w najnowszym przetargu można (lub trzeba) użyć wersji 0.23.5?
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Wto, 08 Kwi 2014, 17:22:50
Zapomniałem napisać trzymamy sie nadal 0.23 bo z 0.23.5 Magic Smoke Industries  póki co nie działa
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Wto, 08 Kwi 2014, 18:32:37
ok dzięki
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Wto, 08 Kwi 2014, 18:59:02
Żaden pojazd nie korzysta ze smoke na save, dziwna decyzja. Ja gry nie zdowngraduje.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Wto, 08 Kwi 2014, 20:22:55
Nie wiem kiedy wyjdzie nowa wersja MSI a mam wobec tego moda pewne plany więc dlatego pozostaje nadal przy 0.23. Poza tym nie każdy usuwa stare wersje ja na przykład mam na dysku jeszcze 0.22

P.S
Zapowiadałem wcześniej że przejdziemy na nową wersje jak tylko wszystek mody będą z nią kompatybilne
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Smigol w Śro, 09 Kwi 2014, 12:36:28
Spoko mam osobny folder dla PPK
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 10 Kwi 2014, 11:43:25
No i widzisz Sorad. Pisałem ci żebyś poczekał, bo przy tej ilości modów jest jasne, że będą problemy po patchu. Posłuchałeś Dawstera, człowieka, w którego interesie wcale nie było, by ktokolwiek rozwinął mocny wątek z kategorii zabaw forumowych, to teraz masz. Ci którzy przesiedli się na 23.5 w ogromnej większości nie wrócą do słabiej zoptymalizowanego 23.0
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Czw, 10 Kwi 2014, 18:26:56
Spokojnie Kadaf wersja MSI pod 0.23.5 już jest tu masz link (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/37707-0-23-Techtree-Magic-Smoke-Industries-Parts-Infernal-Robotics-0-12-%281-30-2014%29) więc następny przetarg będzie na nowej wersji sory źle przeczytałem . Co do Dawstera to nie sądzę żeby chciał sabotować PPK wręcz przeciwnie od początku wspiera mój pomysł.
                    Bez modów nie ma aż takiej zabawy z KSP jak jest z nimi i jako potwierdzenie tych słów daje tu link do twoje najnowszej konstrukcji: STARTURN 2 (http://forum.kerbale.pl/statki-kosmiczne/ssto-starturn-2/msg13800/#msg13800) która jasno pokazuje jakie możliwości dają nam mody w kerbalach. Nie rozumiem dlaczego tak bardzo przeszkadzają ci one w PPK

[Post scalony: Czw, 10 Kwi 2014, 18:32:34]
O doczytałem się autor MSI pisze że pracuje na kompatybilnością z 0.23.5 tylko nie ma za wiele czasu więc musimy się uzbroić w cierpliwość

Cytuj
Just a little update. I'm getting some progress so hopefully I'll have this resolved. (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/37707-0-23-%28broken-in-0-23-5%29-Magic-Smoke-Industries-Parts-Infernal-Robotics-0-12/page220)
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 10 Kwi 2014, 19:07:41
Oj Sorad, nie to miałem na myśli, że mody są złe. A dają możliwości ogromne. Jedyne co chciałem zarzucić, to moment uruchomienia PPK, bo zważ, że gdy go rozpoczynałeś, to optymiści zakładali wyjście kolejnej wersji za tydzień - dwa. Przeciągnęło się to prawie miesiąc, ale chodzi o efekt, którym są niedziałające mody, co też przewidywałem właśnie. Na twoim miejscu poczekałbym do wyjścia 0.24 by ruszyć z robotą na ostro. Dlaczego? Bo wiemy doskonale, że po wyjściu 0.24 będziemy mieć co najmniej kwartał, albo i pół roku spokoju od updatów. A to da ci ogromny komfort rozwoju bez możliwych zgrzytów natury technicznej.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Czw, 10 Kwi 2014, 19:48:23
No masz trochę racji, ale skoro już zacząłem to nie wypada robić długiej przerwy żeby czekać na 0.24 bo kiedy wyjdzie też nie wiadomo może w tym miesiącu może nie, a równie dobrze Squad może się ogarnąć i już za 2 tygodnie wypuścić 0.24 a zaraz potem 0.25 nic nie jest pewne więc nie ma co trząść portkami i czekać w nieskończoność bo wreszcie się nie doczekamy.
                                Jeżeli nikt nie będzie brał udziału w przetargach na starej wersji, a twórcy modów których używamy w zabawie będą dawać oznaki życia  to projekt wtedy trochę po hibernuje w oczekiwaniu na kompatybilność, a jeżeli uznam że mod jest martwy to tak jak pisałem wcześniej wtedy będę kombinował.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Czw, 10 Kwi 2014, 22:32:46
Sam widzisz jaki jest odzew... Mógłbyś liczyć głównie na starą gwardię, ja na przykład nie ganiam za kamlotami, dalej siedzę w 0.23, bo uważam że Smoke daje mi więcej niż kolorowe światełka. A tak to... cisza. A co do dopingowania i "dobrych" rad. Czy rada jest dobra, czy zła, to widzisz po efektach. A efekty masz takie, że nikt się nie interesuje. Czyli rada była zła. Czy Dawster nie ma pojęcia o prowadzeniu zabaw forumowych? Ja myślę, że ma i to sporo. Doradził ci, posłuchałeś, masz co masz. Czyli? Albo Dawster jednak nie ma pojęcia, albo zrobił ci niedźwiedzią przysługę. Spodziewam się, że doskonale wiedząc jakie efekty przyniesie.
Tytuł: Odp: [PPK] Wątek organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sorad. w Pią, 11 Kwi 2014, 18:04:34
Nie wiem dlaczego żeś cię tego Dawster uczepił, on nie miał bezpośredniego wpływu na ilość modów w projekcie pomysł żeby PPK było z modami był od początku mój. Dawster nie musiał mnie na nic namawiać sam dążyłem żeby było sporo modów.
               A co do przetargu to sądzę że to wina tego że dałem za mało czasu w dodatku zorganizowałem go w środku tygodnia a nie w weekend poza tym przeskanowanie dwóch ciał może zająć naprawdę sporo czasu.