• ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO  (Przeczytany 5358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 15 Kwi 2015, 17:40:07
Odpowiedź #15

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Możemy to urealnić jeszcze bardziej. Mam na myśli sytuację, gdzie nie tylko moduł ma wyglądać tak samo. Nośna, inklinacja stacji oraz... nazwiska załogantów. Możemy modyfikować imiona i nazwiska kerbonautów, a gdy dostaniemy wersję 1.0 także kerbonautek. Właśnie. Z rozpoczęciem zabawy poczekałbym do wyjścia wersji 1.0. Savy 0.90 mogą gry gryźć się z tymi z 1.0. Poza tym, nowa aerodynamika, owiewki, nowe części. Poczekajmy, nie zaszkodzi.
Dobry plan ! Jestem jak najbardziej za. No poza tym o punktem o odwzorowywaniu pojazdów nośnych. 95% części było wyniesionych wahadłowcem, więc byłaby trochę nuda :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Śro, 15 Kwi 2015, 18:21:50
Odpowiedź #16

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Dres, może Eve/Gilly to dobry pomysł na robienie takiej stacji, być może nawet kolonii. Lot tam nie trwa aż tak długo, sprawę okna transferowego można rozwiązać w ten sposób, że organizator warpuje do czasu ok. 2 tygodnie przed oknem aby przygotować wszystko. Można też zezwolić na ładowanie własnych pojazdów transportowych, jeżeli później się je usunie.


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #16 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 18:21:50 »

Śro, 15 Kwi 2015, 18:47:36
Odpowiedź #17

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Też ciekawe pomysły, ale narazie pomysł JackRyanPL wydaje mi się najlepszy, tego jeszcze nie było, by wspólnymi siłami jak najładniej odwzorować jakiś realny obiekt. Wysokość stacji inklinacje zrobilibyśmy identyczną jak w realu, no i dobry pomysł, by dbać także o wygląd pojazdów lecących do stacji i nazwiska załogi, a nie tylko o wygląd stacji. Problem może być drobny z wahadłowcami STS, bo np. kabina KSP zabiera max. 4 załogantów(w przeciwieństwie do STS, które zabierały 6 osób) i sama ładownia może mieć problem z pomieszczeniem niektórych modułów, trzebaby też wgrać moda na ramię magnetyczne dla realizmu. Ogółem sprawa wyglądałaby tak, że po ogłoszeniu przetargu save zostaje upubliczniony i chętni do udziału go pobierają i wykonują zadanie ogłoszone w przetargu dokładnie wszystko dokumentując, a inni by głosowali, która praca jest najlepsza, czyli chyba tak samo, jak było w PMB.

Jednak przychylam się do propozycji Jacka, by poczekać z tym na wersję 1.0. Wersja 1.0 doda sporo ficzerów i będzie dość mocno zmieniona w stosunku do 0.90, więc nie ma sensu zaczynać większej konstrukcji na tej wersji. Ale sprawy organizacyjne możnaby już poprowadzić, no i oczywiście należy wybrać opiekunów projektu, którzy będą się nim zajmowali.

Śro, 15 Kwi 2015, 18:57:18
Odpowiedź #18

Online Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 322
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
O, w międzynarodowej stacji kosmicznej odwzorowanej jak najbardziej nie ma problemów wykonawczo czasowych. Z tym że może nie obyć się bez modów. Moim zdaniem absolutnie obowiązkowym w tego typu robocie był by Tweakscale.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #18 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 18:57:18 »

Śro, 15 Kwi 2015, 19:07:24
Odpowiedź #19

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Jestem wielkim przeciwnikiem modów w KSP. Gram na czystym stocku i tylko taka gra może dla mnie istnieć, ale... jestem zmuszony zgodzić się z Kadafem. TweakScale to konieczność. Do tego KAS do usztywnienia konstrukcji i montażu rzeczy typu CanadaArm. To jak? Czekamy na wersji 1.0 i tworzymy ISS? Mogę pomóc przy organizacji całego przedsięwzięcia.

Śro, 15 Kwi 2015, 19:34:01
Odpowiedź #20

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Nawiązując jeszcze do Joola: przecież to nie musi wyglądać jak w PMB. Można przedstawiać swoje projekty w VAB, na wyrzutni, na orbicie Kerbinu itp. A dopiero zwycięski projekt leci na orbitę docelową.
No ale widzę, że już pozamiatane.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #20 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 19:34:01 »

Śro, 15 Kwi 2015, 20:28:04
Odpowiedź #21

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@Robson: Pomysł budowy ISS zdobył większe uznanie, jak widać. Ale spokojna głowa, na Joola też przyjdzie czas  :)

Jeżeli chodzi o mnie, to Kadaf ma absolutną rację, TweakScale czy KAS to mody niezbędne w tym przedsięwzięciu. JackRyanPL zgłosił się na ochotnika do pomocy w organizacji przedsięwzięcia, mogę też zaoferować swoją skromną pomoc, choć może lepiej dla projektu, jakby piecze sprawowali nad nim osoby pracujące przy organizacji PMB(ja wszakże nie uczestniczyłem w żadnej kampanii, więc moje doświadczenie jest raczej minimalne), bo mają największe doświadczenie, ja sam tylko rzuciłem pomysł i mi to wszystko jedno, czy będę jednym z organizatorów, czy tylko uczestnikiem. Ogólnie poczekajmy do 1.0+jeszcze trochę dłużej, aż mody zostaną do niej dostosowane i wtedy ustalimy listę modów i możemy startować.

Śro, 15 Kwi 2015, 21:25:01
Odpowiedź #22

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Więc, wielkiej kolonizacji dresa nie będzie?


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #22 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 21:25:01 »

Śro, 15 Kwi 2015, 21:30:20
Odpowiedź #23

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
    • You Tube
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Projekt sam w sobie ambitny i ciekawy, ale kto z umiatych wystartuje? Przychodzi mi do głowy wyłącznie Winged, bo nieźle buduje i nieźle manewruje. Maciuś odpadnie, bo jego komp ma proca z błota, poza tym nie kręcą go raczej tego typu zabawy - sądząc po dorobku. Więc poza jednym wymienionym userem, który jedynie być może byłby zainteresowany, przetargi będziesz miał zero osobowe, bo ja tu nie widzę nikogo więcej.

Heh trafiłes w dziesiątke bo faktycznie planuje w bliżej nieokreslonej przyszłości zająć się budową ISS w RSS/RO 8). Poczyniłem nawet pierwsze plany. Zamierzam użyć TweakScale tj tutaj zaproponowano ale też Procedural Parts. Ten ostatni mod umożliwi mi tworzenie modułów dokładnie takich jak ISS i z odpowiednimi teksturami. Stacja będzie mieć 450t, prawdziwe rozmiary 120m x 75m i odpowiednie parametry orbity. By zaoszczędzić czasu wyniosę wszystko w 5 lotach używając Saturna V. zrobiłem sobie nawet taka grafikę pokazująca jak to wyniosę:



z tym, że nie odpowiadałem wcześniej na propozycję Kamilsa bo moja stacja ma być częścią mojego dużego save'a więc nie bardzo wyobrażam sobie robienie tego projektu grupowo (mam kilkadziesiąt modów na RSS/RO). Poza tym tj wspomniano niewiele osób gra tutaj w RSS.


Tak więc polecam wam Procedural Parts i oczywiście TweakScale, a i jeszcze zajrzyjcie na heavens above, tutaj można obejrzeć ISS w widoku 3D z każdej strony:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


A tak przy okazji zauważyłem, że pewien bardzo dobry gracz RSS zdążył mnie częściowo uprzedzić:


To co widzicie to stacja Freedom a ISS jest tak naprawdę połączeniem koncepcji Freedom i MIR2. Wrzucam to zdjecie bo są tam chyba stockowe elementy strukturalne przeskalowane przez Tweakscale właśnie.



   

Śro, 15 Kwi 2015, 21:34:42
Odpowiedź #24

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Pozwoliłem sobie trochę pogooglować. ISS ma 15 modułów. Jeśli weźmiemy za ograniczenie 50 części, wyjdzie nam 750 pod koniec budowy. Czyli lekka kicha. W takim razie proponuję dodanie UbioZura do listy modów. Pozwoli on nam zaoszczędzić liczbę części, zwłaszcza przy modułach, gdzie załoga nie będzie miała dostępu, typu panele słoneczne. Nie wiem jak jest z przenoszeniem załogi, więc na ten temat się nie wypowiem. Następna sprawa, rozłożenie tego w czasie. Możemy ustalić termin 7 dni. Jeden przetarg = jeden tydzień. Ogłoszenie w niedzielę o 21, 5 dni na przygotowanie. Głosowanie od piątku 20:00 przez 48h. O 20:00 w następną niedzielę ogłoszenie wyników. Mówię to już teraz, żeby mieć jakiś zarys pracy gdy zaczniemy. Pi razy oko data wyjście 1.0 to II połowa maja/początek czerwca, więc czas gdy do wakacji kilka kroków, co daje więcej czasu i możliwości budowania. Wiem, że wybiegam w przyszłość daleko robią plan już teraz, ale poprzednie forumowe projekty pokazały, że dobry plan to podstawa.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #24 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 21:34:42 »

Śro, 15 Kwi 2015, 21:50:34
Odpowiedź #25

Offline Haker53535

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Co do czasu to lepiej byłoby jeżeli ogłoszenie przetargu byłoby w piątek, ponieważ często nie ma czasu w tygodniu na grę, a na zagłosowanie czas zawsze jest.
Haker Technologies - Tworzymy lepszą przyszłośc

Śro, 15 Kwi 2015, 21:58:35
Odpowiedź #26

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Ja tylko podrzuciłem pomysł. Wszystko rozpoczął kamils i to on ma głos decydujący i on powie, jak to wszystko będzie wyglądało w realu.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #26 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 21:58:35 »

Czw, 16 Kwi 2015, 15:10:11
Odpowiedź #27

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
UbioZur to jak najbardziej dobry pomysł. Nie wiem na ile mój komputer da radę, ale 750 części na orbicie Kerbinu to już dla dużej ilości osób może spowodować problem. Co do terminu ogłoszenia przetargów to ja bym raczej oponował za piątkiem. Nie wszyscy mają wakacje, a w piątek wieczorem każdy będzie mógł na spokojnie zobaczyć przetarg i w weekend coś pokombinować. No i termin to 5 dni, tak jak zaproponował JackRyanPL. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł, to proszę śmiało się wypowiadać. Przypominam także panowie, że samo wydanie wersji 1.0 nie spowoduje rozpoczęcia projektu, bo musimy poczekać, aż nasza lista modów zostanie dostosowana do niej. A co do modów to wspomniane wcześniej:
-UbioZur Welding
-TweakScale
-Kerbal Attachment System

ja sam proponuje też dorzucenie Procedural Parts, do tworzenia proceduralnych części i zbiorników z realnymi teksturami. Czyli 3 mody + 1 proponowany przezemnie. Ktoś ma jakieś propozycje modów jeszcze lub jakieś zastrzeżenia do aktualnej listy? Mody już teraz powinniśmy ustalić, bo zaraz po tym, jak mody będą dobrze działać na 1.0 to możemy startować.

Czw, 16 Kwi 2015, 15:24:21
Odpowiedź #28

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 91
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ubiozur jest przydatny, ale jest też niesamowicie bugorodny i ma mnóstwo wad, jak np. psucie node'ów/jointów, zwłaszcza jeśli ktoś nieuważny wykorzysta go do zespawania proceduralnych lub zmniejszonych częśći. Ubaw gwarantowany!
Pamiętaj też że procedura wymiany save'a jest wtedy nieco trudniejsza, bo do każdego trzeba też umieszczać folder zapamiętanych spawów
Nie wiadomo też czy powstanie stabilna wersja na 1.0. To dziwny mod.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #28 dnia: Czw, 16 Kwi 2015, 15:24:21 »

Czw, 16 Kwi 2015, 15:48:31
Odpowiedź #29

Online Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 322
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
Potwierdzam, trzymaj się z dala od ubiozura w forumowych zabawach. Ma singlu też lepiej się trzymaj z dala, ja się trzymam, bo to jakie jaja mi robił to gruba przesada. Poza tym nie współpracuje z żadnym modem proceduralnym w najmniejszym nawet stopniu.

 

Stacja Kosmiczna FSK-01

Zaczęty przez KnightMoritz

Odpowiedzi: 37
Wyświetleń: 8345
Ostatnia wiadomość Nie, 19 Sty 2014, 02:04:10
wysłana przez Raynus