-
Witajcie. Zainspirowany nocnym przeglądaniem forum (a szczególnie tematami o FSS, FMS i PMB), postanowiłem odpalić własny projekt.
(http://i.imgur.com/6ys9Ifv.jpg)
Z broszurki reklamowej: "MSC wciąż działa, jakby ktoś o nas zapomniał! Po latach niebytu powracamy na arenę Kerbińskiego Programu Kosmicznego. Przygotujcie się na... Orbitalny Zawrót Głowy!".
Celem podstawowym jest stworzenie stacji kosmicznej orbitującej na LKO oraz pojazdów niezbędnych do jej operowania, o których będę informował w kolejnych przetargach.
Jeśli będzie sporo chętnych, zorganizujemy przetargi oraz założę dropboxa do wymiany plików.
Dla przejrzystości w zgłoszeniach, nicki wpisujemy po myślniku. Powstanie w ten sposób lista, którą zaznaczamy i kopiujemy, a następnie dopisujemy swój nick pod poprzednim. Każdy przetarg będzie zakończony krótkim opowiadaniem, z których jestem znany, lepszych lub (oby nie) gorszych.
Zasady:
1. Żadnego mechjeba, hyperedita, wynoszenia modułów przy pomocy edycji save
2. Dopuszczalne mody: KAS, B9 (z wyjątkiem silników oraz skrzydeł z tegoż moda). Dopuszczam te mody, ponieważ są ciekawe w swojej formie (szczególnie b9) i urozmaicą stację. Dopuszczamy też mod na kamery (dla lepszych fotek) oraz na kolorki.
3. Stacja musi orbitować na orbicie 72-73km.
4. Limit części jest to 70 dla modułu FSK, 30 dla sondy, limit dla pojazdów specjalnego przeznaczenia będzie ustalony przed przetargiem.
5. W zabawie może wziąć udział każdy zarejestrowany użytkownik forum, tyczy się to zarówno głosowania jak i projektów.
6. Decyduje liczba głosów
7. Czas Trwania przetargów wynosi dwa tygodnie, później jest 24h ankieta i ogłoszenie wyników.
Jestem człowiekiem z natury mocno zajętym, więc gdyby przez niedopatrzenie zdarzyło się to, co ostatnio przy PMB (przedłużona ankieta, niejednoznaczny wynik) proszę wykonać screeny ankiety z godziną i datą zegara windows i niezwłocznie wrzucić je w poście w temacie z ankietą.
Serdecznie zapraszam do zapisów! Pierwszy przetarg ogłosimy gdy zbierze się odpowiednia liczba chętnych.
-
No nie wiem mamy przecież "PMB" i "Kerbin mamy problem" ale i w tych tematach nie wiele się dzieje.
Może dasz głosowanie na inne twory kosmiczne bo ciągłe stacje są nudne!
Np. Satelita na dune, eve; próbnik, przelot załogowy z zostawieniem satelity itd.
Najpierw misja na Eve satelita, próbnik, lądownik potem duna itd.
Może każdy da raport z misji i wybierzesz jeden, potem następny pojazd, planeta i oblecimy cały układ.
-
Ja też jestem tego zdania. Zamiast ciągle tej stacji na orbicie Kerbinu, może niech będzie teraz coś naprawdę oryginalnego? Może stacja na orbicie planety Eve, albo Jool? Jakaś baza na którymś z księżyców planety Jool?
-
Już nie pamiętam dokładnie gdzie, ale prowadzona była dyskusja na temat projektów prowadzonych poza układem Kerbinu, tj. Kerbin, Mun i Minmus. Wniosek był jeden: mało sensu ma prowadzenie projektów pokroju PMB poza Kerbinem. Dwa-trzy dni to zbyt krótki czas aby zbudować pojazd, dotrzeć na miejsce i wykonać zadanie. Dodatkowo nie wszystkim sztuka lotów międzyplanetarnych przychodzi z łatwością, a ewentualna porażka będzie oznaczać ponowną próbą, czyli nawet 2-3 godziny w tył. Z powodu trudności projekty będą małe, skromne i niezbyt wymyślne bo po prostu inne nie dadzą rady dotrzeć. Nie wyobrażam sobie konstrukcji Kadafa lub Drangira dolatujących na Dunę czy Laythe.
Jednakże tutaj mówimy o tej samej formule co PMB, jednak zupełnie innym wykonaniu. Dwa tygodnie to naprawdę sporo czasu. Już nie będę pisał swoich przemyśleń na temat tak długiej jednostki, jednak przy takim zapasie myślę że projekt poza Kerbinem może mieć sens. Nawet jeśli coś się nie uda i będzie trzeba powtórzyć, jest czas aby nam się odechciało, zachciało i jeszcze raz odechciało to zrobić.
Ah, i notka ode mnie - daruj sobie KerbPaint. Mod cholernie często gubi kolory, a nie ma nic fajnego niż malowanie od nowa stacji co dwie godziny. Dodatkowo z tego co zauważyłem po przeniesieniu plików nie tylko na inny komputer, ale nawet w inne miejsce schemat malowania znika. Czyli po każdym przetargu będzie trzeba malować wszystko od nowa. Nic fajnego.
-
Dokładnie - projekt na innej planecie, ale jakieś 2 tygodnie czasu. Chociaż myślę, że i tydzień by starczył - dwa tygodnie to już za długo trochę - tydzień to spokojnie nawet mniej doświadczeni gracze dadzą radę. Uważam, że taka stacja na Eve byłaby fajnym pomysłem - trochę w stylu dawnych realnych planów(planowali zrobić pływające miasto w atmosferze Wenus, bo na Wenus warunki są bardzo nieprzyjazne, ale z tego powodu, że nie da rady zrobić czegoś takiego w KSP, to niech będzie stacja). Proponuje, żeby użytkownicy dawali swoje propozycje i zrobimy ankiete co będziemy budować.
-
Myslę że ludzie nie zajarzyli wizji autora. Wielka stacja z mnóstwem zadokowanych pojazdów, coś jak kosmiczny hotel dla elit, to mogłoby być fajne ;) Ale prawda jest taka, że było już tego sporo, więc nie wiem... Dla mnie nie problem polecieć nad inną planetę, czy księżyc, nawet nad Laythe. Taka miejscówka z pewnością podniosłaby rangę projektu, ale możliwe też, że ograniczyłaby ilość użytkowników.
-
Ja nie widzę przeszkód w robieniu misji międzyplanetarnej. Zawsze można zbudować statek z modułów na orbicie Kerbinu i potem wysłać całość na daną planetę.Chyba jedyny problem to taki, że oprócz limitu części ważny by był limit masy poszczególnych modułów, żeby nagle się nie okazało, że moduł napędowy nie zapewni wystarczającej ilości dV żeby dotrzeć do celu i wyhamować.
-
Gdybym miał robić jakieś wielkie, czasochłonne loty i konstrukcje na odległych systemach, to raczej robiłbym to wg. własnego planu, bez limitów czasowych i innych bzdetów. Po prostu fakt, że straciło się kilkanaście godzin i przegrało trzema głosami to trochę wysoka cena. Może inni nie są takimi mięczakami jak ja, ale po prostu nie mam tyle czasu.
Poza tym dwie kwestie organizacyjne:
Pierwszy przetarg ogłosimy gdy zbierze się odpowiednia liczba chętnych.
Na serwisach społecznościowych często w planowanych zdarzeniach, póki nie trzeba nic robić, zgłasza się o wiele więcej uczestników niż faktycznie uczestniczy w faktycznym zdarzeniu. Może trzeba zacząć od konkretniejszych rzeczy żeby sprawdzić czy chętni faktycznie są?
7. Czas Trwania przetargów wynosi dwa tygodnie, później jest 24h ankieta i ogłoszenie wyników.
2 tygodnie to bardzo dużo, a z drugiej strony 24 godziny to nie tak wiele dla ankiety na forum.
PS: Już nie wspominam że mój pseudokomputer nie udźwignie B9, ale to drobnostka :P
-
Kochani, nie chcę Wam psuć zabawy, ale widzę, że nie mam wyjścia.
Oczywiście, że będą skromne loty międzyplanetarne. Po zadokowaniu i zatankowaniu na FSK, dopiero jak bedzie moduł paliwowy na miejscu.
Większość modułów będziecie musieli wynosić rakietą, ale jednakowoż nie bez powodu będzie przetarg na prom kosmiczny i sojuza.
Planuję również kilka ożywiających rozgrywkę ficzerów, ale uwierzcie, dużo lepiej będzie gdy zostaniecie zaskoczeni. Dlatego też wiecej jak rodzaje pojazdów - nie zdradzam.
Vox Populi jest jednak jasny.
Ogłaszam przetarg na pojazd, będący odpowiednikiem Soyuza.
Wymagania:
-Musi zabierać 4 kerbali. Wszyscy muszą wrócić na powierzchnię.
-Musi się składać z trzech modułów jak oryginał, ale tylko moduł lądownika będzie wyposażony w spadochrony.
-musi posiadać jeden średni dok.
-Limit części to 50 (brak limitu częsci dla rakiety nośnej)
-Musi umożliwiać manewry orbitalne, deorbitację i dokowanie.
-Termin realizacji to 11.01.2014 1920hrs
Pozdrawiam.
PS. 2 Tygodnie to dużo, ale będzie to czas maksymalny. W zasadach konkretnego przetargu będę ustalał terminy indywidualne.
Post scalony: Pon, 06 Sty 2014, 20:19:14
Żeby wszyscy doczytali !!!
Zasady udziału w jakimkolwiek projekcie FSK, dopisek:
-zakaz używania silników atomowych, chyba że w przetargu będzie ogłoszone inaczej.
Pozdrawiam.
Post scalony: Wto, 07 Sty 2014, 04:34:02
Ok, a więc tak, założyłem nam dropboxa. Czeka tam sejw oraz mody w jednej paczce przygotowane do wrzucenia. Wkładamy plik do folderu z grą, po wypakowaniu mamy przygotowaną do zabawy instalację KSP (Warto to zrobić w osobnym folderze do czego szczerze namawiam). Użytkownicy, którzy zaprezentują swoje projekty w aktualnym przetargu otrzymają kody dostępowe (zmieniane przy każdym przetargu ze względów bezpieczeństwa narodowego). Na dropboxie tworzymy folder ze swoim nickiem, gdzie będziemy trzymać pliki. Oprócz tego, warto archiwizować sobie pliki w sobie tylko znanej lokacji.
Po wykonanym zadaniu foldery:
-saves
-GameData
Pakujemy do zipa bądź rara i wrzucamy na dropboxa do folderu ze swoim nickiem (najlepiej osobny podfolder o nazwie "Gotowe" lub coś w tym rodzaju), gdzie będą do pobrania przez następną osobę.
Zgodnie z tym, co mówiłem na czacie, do końca tego przetargu (110120141920) obowiązują zasady powyżej.
Od następnego przetargu obowiązuje następujący, finalny regulamin.
1. W zabawie mogą brać udział wszyscy uczestnicy forum, dotyczy to zarówno głosowania, jak i podsyłania projektów.
2. Ilość projektów dostarczonych przez konkretnego użytkownika jest nieograniczona
3. Obowiązkowe mody, które uczestnik musi mieć zainstalowane w momencie przystąpienia do zabawy, będą w paczce na dropboxie (będą również wymienione w pliku Mody.txt gdyby wystąpiły jakieś problemy)
4. Limit części dla modułów oraz czas trwania przetargów (i inne) będzie ustalany podczas konkretnego przetargu.
5. Zakazuje się korzystania z oszustw, bugów (bugoloty), mechjebów, hyperedita i jakichkolwiek innych psujących zabawę innym modyfikacji.
6. Zwycięzcą przetargu zostaje użytkownik, który w ankiecie po prezentacji swoich prac uzyskał największą liczbę głosów. Czas trwania ankiety będzie się mieścił w widełkach 24-72h. Zwycięzca
Regulamin samej rozgrywki:
1. Zakazuje się używania silników atomowych, chyba że w opisie przetargu napisałem inaczej.
2. Stacja musi się znajdować na orbicie, której AP bądź PE nie przekracza 80km
3. Dodatkowy feature o którym należy wiedzieć:
-Planuję podział na role, który rozdzieli zadania na konkretnych użytkowników podczas trwania misji:
- Projektant - de facto zwycięzca przetargu
- Transportowiec - osoba zajmie się wyniesieniem modułu projektanta na orbitę
- Montażysta - osoba ta zadokuje/zamontuje w wyznaczonym miejscu (zgodnie z instrukcjami projektanta po ówczesnym zatwierdzeniu ze strony inwestora - w tym wypadku MSC) zwycięski moduł.
- Podział na role rozpocznie się po pierwszym przetargu. Imieniem zwycięzcy zostanie nazwana kolejna misja (nie statek!). Osoba, która zajmie drugie miejsce, zajmie się transportem pojazdu projektanta na orbitę, który zostanie zamontowany na stacji/osadzony na prawidłowej orbicie zgodnie ze specyfikacją inwestora przez osobę która zajęła miejsce trzecie. Kolejne miejsca nie mają nic do roboty.
UWAGA! Osoba, która zostanie dwukrotnie zwycięzcą przetargu, przy trzeciej wygranej zajmuje się montażem bądź transportem swojego modułu na orbitę.
Autorem pomysłu jest użytkownik Kadaf, za co serdecznie dziękuję. Wprowadza to sporą dozę zabawy (i screenów!) do projektu.
4. Będą się losowo pojawiały random eventy, jak na przykład uszkodzenie modułu, awaria spadochronów lub wyciek paliwa, które trzeba będzie naprostować, naprawić lub rozwiązać. Będę informował na forum o tym oczywiscie. Zadanie to nie przynosi żadnych punktów ani profitów, a urozmaica zabawę.
-
Nawet dobry pomysł tylko nie zapominaj ,że mamy KAS.
Robisz przetarg na misję ratunkową i za pomocą KAS montujesz nowy RCS, spadochron,
światełko. Będzie to duże urozmaicenie bo EVA się w reszcie przyda.
A tak miałem dać screeny mojego modułu...
(http://i.imgur.com/k8GXyQ5.png)
GSP przedstawia: Statek Krab I!
(http://i.imgur.com/tCZPofi.png)
(http://i.imgur.com/rwZy0eH.png)
Ten statek ma wiele zalet:
-ma ładnie wyglądający jak w statku apollo duży silnik
ustawiony na 60% aby był paliwooszczędny
-ma dwa panele słoneczne
-ma ukrytą kabinę lądownika MK2
pozwalająca do przewozu aż 5 kerbali!
-ma ukryte pod blachą 4 spadochrony które nie pozwalają
odpaść kabinie lądownika
-ma ładne ochronne blachy
-ma dok z osłoną
-ma też wyregulowane precyzyjnie RCS co pomaga w dokowaniu
I składa się z przepisowych 3 modułów:
Silnika z paliwem, modułów załogowych, zbiorników RCS z dokiem
Co widać na zdjęciu zapasy paliwa pozwalają zadokować do stacji znajdującej się
na 180km.
Ma wystarczającą ilość RCS i paliwa potrzebną do wykonania misji na księżyc w stylu apollo.
Deorbitacja polega na paleniu retrograde za pomocą głównego silnika. Więc nic specjalnego.
Składa się z 49 części.
Mam nadzieję ,że spełniłem wszystkie wymagania.
Mam dać na dropboxa te foldery Game data i save?
-
Napisz coś jeszcze o jego funkcjonalności, opisz funkcjonowanie deorbitera, poprzyj to screenami :) pojazd fajny, ale co z tego, gdy nie wiem czy spełnia wszystkie wymagania. Ile ma części?
-
Oj Moritz, widzę że jednak wziąłeś sobie do serca uwagi które ci zwróciłem na chacie i dopracowałeś formułę projektu. To bardzo dobrze, tyle że teraz będzie to wyglądać jakbym to ja zrzynał od ciebie.
Więc tak tylko dopiszę aby potem nie wyszły jakieś problemy z tym związane, punkty 3 oraz 4 pochodzą ode mnie, a raczej od przyszłych planów PMB. (No, to tylko numero 3)
-
Potwierdzam, po prostu wpadliśmy na podobne pomysły niezależnie od siebie.
-
(http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/194/1/3/logode_by_drangir_d6771mp_by_drangir-d6db9h8.png)
Eye of the Dragon Corp. - Statek orbitalny PaX 3
(http://th08.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/009/9/e/screenshot094_by_drangir-d71j70j.jpg)
Nic tak dobrze nie wpływa na renomę agencji kosmicznej, jak produkcja szeroko stosowanego, niedrogiego i niezawodnego systemu transportu załogi i zapasów na orbitę, tym bardziej w nowym, ambitnym projekcie orbitalnego ośrodka logistycznego, mającego w przyszłości obsługiwać odległe loty załogowe i bezzałogowe.
(http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/i/2014/006/c/1/screenshot087_by_drangir-d7158x3.jpg)
Takie zadanie wymaga wiele wysiłku. Po skonfrontowaniu pierwszych projektów z warunkami przetargu, odrzuceniu kilku niespełniających ich pomysłów i prototypów, stworzono statek orbitalny PaX – łac. Pokój (A wielkie „X” na końcu wygląda bardzo nowocześnie i kosmicznie).
(http://th06.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/009/f/e/screenshot192_by_drangir-d71j8ge.jpg)
Dokowanie dwóch statków PaX na orbicie PE ~70 km AP ~100 km
Podstawowe cechy –
- miejsce dla 4 kerbalonautów, wymagany co najmniej jeden pilot
- duży zbiornik paliwa rakietowego i manewrowego, pozwalającego na skomplikowane działanie na orbicie
- wydajny system trzech połączonych silników, który jest o tonę lżejszy od standardowego silnika typu „Pudel” i dużo bardziej wydajny od Skippera konkurencji.
(http://th05.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/009/f/c/screenshot084_by_drangir-d71j722.jpg)
- duży akumulator energii i cztery panele słoneczne
- koła zamachowe i system RCS – statek bardzo łatwo manewruje, a przy tym jest bardzo stabilny.
(http://gifmaker.me/files/download/home/20140109/16/GDfyrrET9GBdpkNwuEzsnp/output_NWYdOR.gif)
Kilka minut przed zadokowaniem PaX 1 i PaX 2. Lot ten pomógł w poprawieniu kilku drobnych błędów konstrukcyjnych
- Linka z magnesem standardu KAS do wykonywania specjalnych zadań orbitalnych, np. do przejęcia statku nad którym nie ma kontroli. PaX to naprawdę statek wielozadaniowy!
(http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2014/009/f/0/screenshot217_by_drangir-d71j9tn.jpg)
Kerbalonauta uratowany przed niechybnym odlotem w przestrzeń kosmiczną dzięki niezwykłej zwrotności PaX i systemu wciągarek KAS
- Wlew paliwa standardu KAS, dzięki któremu można pobrać paliwo nawet ze zbiornika niewyposażonego w dok. Drugiego wlewu w zestawie brak.
- Reflektor ułatwiający dokowanie, śluza między dokiem a kapsułą, osłonięty dok.
- Skrzydła, które umożliwiają w pewnym stopniu manewrowanie w trakcie deorbitacji oraz spadochrony.
Podsumowując - wszystko, czego może potrzebować uniwersalny statek w misji na niskiej orbicie Kerbinu.
Masa z pełnymi zbiornikami paliwa - 26.14 t
50 części
***
Instrukcja obsługi
1. Rakieta nośna jest trzy etapowa i bez problemu wynosi statek PaX na orbitę. Środkowy silnik ma ograniczony ciąg - nie zmieniać wartości ciągu po odrzuceniu rakiet bocznych, może spowodować to katastrofę.
(http://th03.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/009/e/e/screenshot095_by_drangir-d71j71g.jpg)
2. Ostatnią fazę rakiety nośnej należy odrzucić przed osiągnięciem perycentrum > 69 km i domknąć orbitę na silnikach orbitera.
3. Rendez-vous z innymi statkami orbitalnymi można dokonać zarówno z, jak i bez asysty systemu RCS.
(http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/i/2014/009/6/8/screenshot097_by_drangir-d71j7kw.jpg)
Przykład precyzyjnego hamowania silnikami rakietowymi, w celu uzyskania spotkania - zwróć uwagę na pełny wskaźnik paliwa RCS
4. Panele słoneczne i antenę rozłożyć po osiągnięciu wysokości co najmniej 70 km - klawisz funkcyjny 1. Nie wykonywać żadnych zadań klawiszami funkcyjnymi, gdy statek jest zadokowany.
5. Sekwencja lądowania:
[/b]a) Odcumować, jeśli statek jest zadokowany do instalacji orbitalnej.
b) Oddalić się za pomocą systemu RCS od wszelkich konstrukcji i statków orbitalnych na co najmniej 200-300 metrów.
c) Zaplanować manewr lądowania w komputerze pokładowym
d) Wykonać zaplanowany manewr (Patrz, obsługa statku kosmicznego, dział ogólny)
e) Schować panele słoneczne i anteny (klawisz funkcyjny 1)
f) Po wypaleniu paliwa lub wykonaniu manewrów należy oddzielić moduł napędowy i odblokować rezerwę paliwa RCS w kapsule dowodzenia i za jego pomocą odsunąć się od dryfującego modułu na bezpieczną odległość
(http://th04.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/009/4/9/screenshot222_by_drangir-d71jb8n.jpg)
g) Wycelować dziobem statku w kierunku lotu. Po przejściu przez pierwsze warstwy atmosfery i częściowym wyhamowaniu można wykonać manewry za pomocą skrzydeł. Należy z uwagą śledzić wskaźniki energii elektrycznej, jeśli wskazuje wartość poniżej 100 natychmiast przejść do następnego punktu oraz wyłączyć system SAS
(http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/009/8/a/screenshot223_by_drangir-d71jba4.jpg)
h) Odrzucić moduł serwisowy i skierować moduł dowodzenia ku dołowi i odpalić spadochrony. - środek ciężkości sam nakieruje pojazd we właściwym kierunku jeśli system SAS jest wyłączony. Kapsuła Cupola nie może uderzyć w podłoże jako pierwsza.
(http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2014/009/9/7/screenshot225_by_drangir-d71jbax.jpg)
(http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2014/009/c/f/screenshot226_by_drangir-d71jbcj.jpg)
6. Wszystkie misje korzystające ze Statku Orbitalnego PaX w raporcie muszą posiadać poniższą wzmiankę -
(http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/194/1/3/logode_by_drangir_d6771mp_by_drangir-d6db9h8.png) Moduł orbitalny PaX dostarczył Eye of the Dragon Corp. (http://forum.kerbale.pl/profile/?u=312)
[url=http://forum.kerbale.pl/profile/?u=312][img width=20]http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/194/1/3/logode_by_drangir_d6771mp_by_drangir-d6db9h8.png[/img] [size=8pt][font=courier]Moduł orbitalny PaX dostarczył Eye of the Dragon Corp.[/font][/size][/url]
7. Wszelkie straty i katastrofy spowodowane niewłaściwym użytkowaniem serii statków PaX nie wynikają z błędów konstrukcyjnych i odpowiedzialność spada na pilotów, kontrolerów lotu, szkoleniowców itd.
***
(http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2014/009/a/6/screenshot220_by_drangir-d71jcij.jpg)
Przyszłość jest czymś, co się buduje. Buduj ją z Eye of the Dragon Corp.
-
Bardzo fajny stateczek Drangir. Zgrabny i ładny, a do tego funkcjonalny. Najbardziej podoba mi się opcja z silnikami. Przez chwile myślałem, że to z moda, ale jak się przyjrzałem, to są po prostu zgrabnie połączone mniejsze silniki. Bardzo fajny motyw.
-
A więc, pierwsze koty za płoty.
Oficjalnie zakończyła się część zgłoszeniowa naszego projektu. Uczestnikom dziękuje za zgłoszenia i życzę powodzenia w przetargu.
Pozdrawiam, dyrektor projektowy Moritz Shipyard Consortium
Ankieta kończy się 120120141934.
Zapraszam do glosowania
-
Co do tego wlewu paliwa radzę go natychmiast wyciągnąć bo to jest zuo!
Raz próbowałem zatankować jakiś statek bez doku i drugi statek rozpadł się na 1 milion części
jak nie wierzysz to spróbuj. Wykorzystać możesz tylko to na powierzchni planety.
-
Zwycięzcą z miażdżącą przewagą głosów został Drangir. Gratulujemy zwycięzcy. Informacja o następnym przetargu trafiła już do zwycięzcy. Transportem modułu na orbitę zajmie się Grzegorz2121 (proszę użyć sejwa z dropboxa). Potem opowiadanko kończące epizod I budowy FSK.
Pozdrawiam.
-
Wyślę ten moduł jutro lub pojutrze bo dzisiaj nie mam czasu.
-
(http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/194/1/3/logode_by_drangir_d6771mp_by_drangir-d6db9h8.png)
Eye of the Dragon Corp. - Statek orbitalny PaX 3 - Pierwszy lot
Załoga Overlorda od wielu godzin pracuje niemal non stop, kordynując działania Skylab Industries, Battle Claw i KADAF Industries z ich wielkimi maszynami lądującymi i zaczynającymi wstępne prace na Mun. A po przetargu, gdy załogi przegranych korporacji wrócą na planetę, a opuszczone wraki będą straszyć na powierzchni księżyca przez tysiące lat. Niepokojąca perspektywa... Bob Kerman, dowódca stacji, zadrżał na tę myśl. Przecież nikt nie poświęci kosztów by zabrać je z powrotem na planetę i zezłomować. Do kabiny wpłynął załogant i zasalutował wchodząc w niekontrolowany ruch obrotowy po puszczeniu się barierki i energicznym geście, dowodzący otrząsnął się z ponurych myśli.
(http://i.imgur.com/dG5HvPz.png)
- Sir, "Pchełka" wylądowała bez szwanku. Za to coś wystrzeliło z Rude Boy'a i pomknęło na trajektorię... nie uwierzy pan, Eve. Nie mieli autoryzacji na misję międzyplanetarną, więc...
- Och, zostawcie to. To był jakiś głupi zakład, tamten próbnik pewnie spali się w atmosferze. Lepiej się czegoś złap, chłopcze.
Danny Kerman roztarł bolące po zderzeniu ze zbiornikiem czoło i podał dowódcy kartkę z nowymi koordynatami i logiem z czarno-białym okiem.
- Dziękuję. Czy nasza firma też wyprodukowała jakiegoś absurdalnego potwora?
- Nie sir. To statek dostawczy prosto z naszego Kosmodromu, całkiem prywatna misja. Ponoć jakiś nowy model wykonany na zamówienie konkurencji. Do tego spaliła nam się jedna antena krótkiego zasięgu, z powodu takiego, że prąd.
- Konkurencji… wiesz że nie powinniśmy przyjmować statków niepotwierdzonych przez państwowe konsorcjum
- Tak jest sir! Ale nasze zapasy KerboColi kończą się w zastraszającym tempie, sir!
Bob spoważniał. KerboCola to poważna sprawa, paliwo dla całego zespołu komunikacyjnego. Zapas z pewnością będzie przydatny w tak gorącym momencie.
- Skategoryzujcie go w sekcji okrętów serwisowych modułu Audytor. Na szczęście Oko ma udziały we własnych modułach. Stare, dobre kruczki w umowach.
***
- To możemy lecieć czy nie? – Cordin Kerman nerwowo spoglądał na topniejący czas do wykonania manewru transferowego. Jeśli nie wykonają teraz manewru będą musieli wracać – takie procedury.
- Ponoć dział prawny od pół godziny analizuje wszystkie umowy przetargów PMB. Na pewno znajdą jakieś kruczki, to najlepsze hieny w całym sektorze. – Johnholy przeciągnął się w fotelu. W statku jest zaskakująco dużo miejsca, mimo czterech ludzi w załodze.
- Mamy mało czasu. Dlaczego wydali pozwolenie wcześniej, a teraz wstrzymali nam lot?
- Ponoć ktoś wysłał nieautoryzowaną misję na Eve, i teraz zrobił się straszny bałagan, wstrzymano wszystkie loty. Nasze szczęście że już byliśmy na orbicie i dalej mamy szansę.
- Po co ktoś miałby lecieć na Eve?
- Pewnie jakiś głupi zakład.
(http://th04.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/012/c/d/screenshot084_by_drangir-d71y28q.jpg)
***
Klint Kerman, nowy i ambitny asystent w grubych okularach w geście wiktorii wzniósł w górę 577 stronę aneksu do umowy PMB - EotD i zaczął recytować wzniośle i z powagą artykuł mówiący o tym, że, w skrócie, każdy statek korporacji ma prawo uczestniczyć w serwisowaniu wyżej wymienionego modułu Audytor. A że załoga zaraportowała uszkodzenia, PaX 3 ma prawo tam polecieć w trybie nagłym. Zebrani prawnicy wzruszyli się, a jedna czy dwie uronione łzy wypaliły dziury w wykładzinie.
Ponieważ prawnicy płaczą kwasem.
***
W ostatniej chwili pilot włączył ciąg na maksimum. Po chwili odłączono rakietę dodatkową i drobny statek pomknął w kierunku księżyca.
(http://th03.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/012/6/7/screenshot085_by_drangir-d71y2he.jpg)
RrrztTu Overlord, macie pozwolenie na zacumowanie. Powtarzam, tu Overlord...
(http://th02.deviantart.net/fs71/PRE/i/2014/012/2/7/screenshot088_by_drangir-d71y375.jpg)
Tu Pax 3, prędkość 0,5m na sekundę...
(http://th05.deviantart.net/fs71/PRE/i/2014/012/a/8/screenshot092_by_drangir-d71y38a.jpg)
(http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/i/2014/010/c/3/screenshot093_by_drangir-d71o69w.jpg)
Tu Bob Kerman, dowódzca Overlorda. Witamy na pokładzie, PaX 3!
***
Po przeniesieniu paczek i zapasów z Kerbinu, kilku krótkich rozmowach i wymianie anteny statek odcumował ze stacji z gracją i wrócił na ojczystą planetę posiadając więcej niż 1/4 na pokładzie - bardzo dużo, z racji tego jaką funkcję będzie pełnił.
(http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2014/012/7/1/screenshot095_by_drangir-d71y50u.jpg)
***
Ponadto, sukces pierwszej serii statków PaX zaowocował nowymi planami:
- Zmieniono wlew paliwa w Serii 3
- Dodano wersję 4 z rakietą ucieczkową.
- Rozważa się stworzenie wersji PaX Lite - odchudzoną i mniejszą wersję statku, przystosowaną do krótszych lotów. wykonano
Wersja 3 do pobrania TUTAJ (https://www.dropbox.com/s/lz09igy76jmtvjy/PaX%203.craft)
Wersja 4 do pobrania TUTAJ (https://www.dropbox.com/s/6zkq5qhbz49l9ni/PaX%204.craft)
Wersja Lite do pobrania TUTAJ (https://www.dropbox.com/s/yrn42ei9d2ldprg/PaX%20Lite.craft)
1 - rozłożenie i złożenie paneli
0 - Sekwencja ewakuacyjna
9 - odpalenie i odczepienie rakiety ucieczkowej
Dziękuję za uwagę.
-
Drangir, chylę czoła, świetny pomysł, realizacja, tekst, wszystko :D
-
Pomysł na zmixowanie tego co dzieje się w PMB jest genialny! I jak wyżej kolega powiedział, chylę czoła nad tym świetnym kawałkiem tekstu!
-
No i co ja mam z Tobą Drangir zrobić? Bardzo dobre. Bardzo, bardzo dobre.
Chwilę się zastanawiałem jak zjeść ciastko i mieć ciastko. Zrobimy tak: Uznam to opowiadanie jako lot próbny, który miał wykonać grzegorz. Nie ma sensu, żeby robił to samo drugi raz. Również ja sobie tym razem odpuszczę opowiadanie, bo pozamiatałeś wszystko i wszystkich.
Na dniach ogłoszę następny przetarg.
-
A co ja mam zrobić? Tak świetny tekst o PMB znajdujący się poza PMB....nie, nie odpuszczę!
Co powiesz Drangir na podlinkowanie tego tekstu pierwszego postu w PMB? Stworzenie nowej kategorii: opowiadania?
-
Teraz to ewidentnie bierzesz ode mnie pomysły! :D
Podlinkuj do posta w PMB i bedzie spoko.
-
Nie mam nic przeciwko podlinkowaniu. Miałem kilka powodów by napisać tekst pod szyldem FSK i zrobilem jak uważałem. Dziękuję za opinie :)
-
Moritz, rozumiem że jesteś zafascynowany innowacyjnością swojego projektu, ale w jaki sposób "pomysł" na pisanie opowiadań został twoim "pomysłem" jest dla mnie tajemnicą.
-
(http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/194/1/3/logode_by_drangir_d6771mp_by_drangir-d6db9h8.png) PaX Lite (Bieda edyszyn) - nowa maszyna w serii
Kiedy nie jest potrzebny duży zasięg i moc, warto zaoszczędzić.
(http://i.imgur.com/Pz9Qh7P.jpg)
Odchudzona wersja orbitera zawiera niemal dwa razy mniejszą rakietę nośną, dwa razy mniej paliwa rakietowego i RCS, zawiera tylko dwa silniki orbitalne, waży około 7 ton mniej, ma gorszy design, pozbawiono go dodatkowego koła zamachowego i jest doskonałym wyborem w krótkich lotach na niskiej orbicie Kerbinu (zasięg maksymalny niesprawdzony)
(http://i.imgur.com/JNmF5Xm.jpg)
Po odczepieniu rakiety nośnej z perycentrum na 68 km silniki orbitalne bez problemu wykańczają orbitę
(http://i.imgur.com/jQALbxu.jpg)
(http://i.imgur.com/aa5WoqR.jpg)
Dzięki mniejszej masie pojazd jest bardzo ekonomiczny
(http://i.imgur.com/hX1fx7c.jpg?1)
Oczywiście taki statek nie może stanowić podstawy transportu w kosmosie i jest mniej uniwersalny niż jego cięższe wersje.
Model dostępny we flocie (http://i.imgur.com/6ys9Ifv.jpg) jest wyposażony dodatkowo w mocny reflektor i antenę.
Masa orbitera: 18,8 t
Ilość części całego zestawu: 92
Ilość części orbitera: 42
Wszystkie części z podstawowej wersji KSP
Reszta danych na screenie powyżej.
Download (https://www.dropbox.com/s/yrn42ei9d2ldprg/PaX%20Lite.craft)
PS: Przyrzekam, że jest to ostatnia prezentacja statków z serii PaX :D
-
Przystopujcie trochę! Ja widzę ,że Drangir wypełnił już pół misji w tym projekcie, za kilka dni
temat będzie do zamknięcia :D .
Ja mam bardzo ważny powód który uniemożliwia mi granie to jest "Szkoła".
Wyślę go prawdopodobnie jutro.
-
@up
Uznam to opowiadanie jako lot próbny, który miał wykonać grzegorz.
Już nie musisz tego robić, nie ma zmartwienia :)
Moritz, mam kilka wątpliwości co do regulaminu. Czy nie jest zbyt skomplikowany? Wytłumacz mi kilka kwestii, ewentualnie odnieś się do moich propozycji póki nie ogłosiłeś kolejnego przetargu.
-Planuję podział na role, który rozdzieli zadania na konkretnych użytkowników podczas trwania misji:
- Projektant - de facto zwycięzca przetargu
- Transportowiec - osoba zajmie się wyniesieniem modułu projektanta na orbitę
- Montażysta - osoba ta zadokuje/zamontuje w wyznaczonym miejscu
Tutaj okroiłbym na pewno role transportowca i montażysty do jednej osoby. Nie widzę powodu by to rozdzielać, często łatwiej zadokować startując w odpowiednim momencie i zaczynając manewry przed osiągnięciem orbity, tutaj robi się straszny bałagan. Fajna byłaby za to opcja, by projektant publikował tylko .craft z samym modułem, by ten co wysyła go na orbitę wykorzystał własną rakietę nośną. Tyle, czy warto to robić? Prawdopodobnie uznasz że tak, bo to najbliższe twojemu zamysłowi.
Drobna uwaga do regulaminu na temat roleplay jest taka, że moduły powinny być wysyłane bez załogi - w razie awarii na płycie startowej nie ma ratunku dla takich, a systemy ratunkowe w module zjadają części potrzebne gdzie indziej. Zaludniane powinny być w osobnym locie. Tylko kto powinien wykonywać ten lot?
- Podział na role rozpocznie się po pierwszym przetargu. Osoba, która zajmie drugie miejsce, zajmie się transportem pojazdu projektanta na orbitę, który zostanie zamontowany na stacji/osadzony na prawidłowej orbicie zgodnie ze specyfikacją inwestora przez osobę która zajęła miejsce trzecie. Kolejne miejsca nie mają nic do roboty.
Może właśnie to jest rozwiązanie - 1 osoba projektuje i jedzie na Bahamy za kasę z projektu, druga montuje a trzecia zaludnia?
UWAGA! Osoba, która zostanie dwukrotnie zwycięzcą przetargu, przy trzeciej wygranej zajmuje się montażem bądź transportem swojego modułu na orbitę.
Czyli de-facto wykona jedną robotę dwa razy w nagrodę, chyba że projekty modułów będą przedstawiane na płycie, bez rakiet itd. Też ciekawe, też komplikuje.
-
Dawster, żart przecież.
Co do reszty, moje przemyślenia:
Pomysł z zaludniaczem (?!) jest dobry, rola montażysty i transportowca jako jednej osoby również. Myślę, że uzależnimy to od projektu.
z tą zasadą dwie wygrane>transport modułu i montaż, chodziło mi bardziej aby dać możliwość każdemu wysłania swojego modułu. Trochę źle to sformułowałem, na razie nie obowiązuje. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, a na razie nie mam na to pomysłu.
A więc...
werble.
Ogłaszam przetarg na moduł zasilania FSK-01
-Limit części 80
-musi posiadać duży zapas energii - min 10 000 jednostek.
-Nie można używać tej dużej, okrągłej baterii
-Nie można używać wiecej jak dwa RTG
-Musi być załogowy
-Musi posiadać zestaw doków.
-Termin zakończenia przetargu to 17.01.2014 18:00
-
Jedną rzecz masz bardzo niejasną Moritz, sposób przedstawiania. Jeżeli jedna osoba buduje moduł, a inna go wysyła i montuje, to całkiem bez sensu pokazywać w propozycji do przetargu zadokowany moduł. Bo przecież dopiero ktoś ma z nim lecieć. Więc jak? W VABie? Na platformie?
-
Sposób przedstawiania jest dowolny.
Potem i tak powstaje relacja z wyniesienia i zadokowania do właściwej stacji na właściwym sejwie.
-
Jak to dowolny? Moritz, przecież wiadomo że mało kto czyta, a potem czasami głosuje. I teraz wyobraź sobie, że startuje dwóch chętnych, jeden jest uber pro max, a drugi beztalencie. Beztalencie poleciało i zadokowało szkaradę, a gracz uber pro max przedstawił istne cudo designu i funkcjonalności tylko na launchpadzie. Kto wygra przetarg? Bo ja nie mam nawet cienia wątpliwości. Dopracuj to chociaż trochę, bo w tej chwili mógłbyś zmienić tytuł wątku na Stacja Kosmiczna Niejasność.
-
Fajnie, że w ogóle coś takiego jest :) Po PMB niektórzy by chcieli coś zrobić innego niż budować bazę na munie. Co do faktu dopracowania, jest kilka nieścisłości ale będzie 'gód'
-
Jak widać, nie wszyscy. Serio nikomu nie chciało się przygotowywać pojazdu?
-
Może nie rozumieją zasad? Ja ich nie rozumiem do teraz...
-
Zamykam wątek na życzenie autora.