Autor Wątek: Projekt KERNET - Bezprzewodowa sieć komunikacyjna sond  (Przeczytany 8955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 22 Mar 2013, 19:25:39

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Sondy. Przydatna sprawa. Lekkie to to, lata jak powinno, nie trzeba się martwić o wymagania załogi, Jeb niczego nie rozwali. Tylko prądu potrzebują. Jest jedno ale. Prawdziwe sondy to nie samosterujące się jednostki. Przecież każdy pojazd musi być w zasięgu sygnału nadawanego z ziemi! I tutaj właśnie wprowadzamy mod RemoteTech, który wymaga od każdej z sond trzymania się w zasięgu. Zasięg można zwiększyć dając większe anteny (pffff, łatwizna) lub budując sieć przekaźników. No właśnie, sieć…..


Wysoka śmiertelność wśród załóg lotów kosmicznych spowodowała że rada nadzorująca KIA zadecydowała o budowie sieci komunikacyjnej w celach kontroli przyszłych lotów skomputeryzowanych sond i dla całodobowego kontaktu z pojazdami naziemnymi na Mun i Minmusie, które dotychczas mogły wysyłać informacje jedynie w sprzyjających warunkach ustawienia orbit. Tak właśnie powstał projekt KERNET, Kerbin Enhanced Relay NETwork.
Pierwsza próba stworzenia sieci przekaźników nie wypadła najlepiej. Trwające w tym samym czasie projekty MASS i Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ spowodowały obcięcia funduszy na samym starcie, i właśnie z tego powodu mimo umieszczenia na orbicie 6 sond komunikacyjnych KERNET-0 mogła utrzymać zaledwie 3 pojazdy w stałym kontakcie. Szybko jednak dopompowano brakujące środki i tak mogła powstać pełnoprawna komunikacja bezprzewodowa, jak również odpowiedni transporter, zastępujący niedopracowanego „Spear”
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Sonda KERNET-0 i Spear

KERNET-K
Sieć komunikacyjna dla pojazdów orbitujących Kerbin. Składa się z 3 sond przekaźnikowych i jednej sondy głównej, łączącej się z centrum lotów.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
KERNET MAIN
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Sonda KERNET-K
W późniejszym czasie sonda główna została zastąpiona przez stację komunikacyjną wysokiej przepustowości HTC, a sama została zdegradowana do poziomu przekaźnika. Wszystkie sondy umieszczono na orbicie KeoStacjonarnej 2868 kerbalometrów. Od początku budowy KERNET-K aż do ukończenia sieci rolę transporterów pełnił „Big Mac” w różnych wariantach i modyfikacjach. Osiągnięciem była rekordowo niska śmiertelność załóg, 43%.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Big Mac, w tle Kerbin

KERNET-K/M & KERNET-M
Po Kerbinie przyszedł czas na jego naturalne satelity, poczynając od najbliższego. Jednak wystąpił problem natury technicznej. Co się stanie jeśli centrum lotów będzie znajdowało się po przeciwnej stronie niż Mun? Przecież sygnał nie da rady przelecieć przez środek planety, a KERNET-K nie został zaprojektowany z myślą o podtrzymywaniu innych sieci. Dlatego potrzebne było ustawienie dwóch sond asystujących jako przekaźniki między Kerbinem a Munem (Kerbin/Mun) na wysokości ośmiu milionów kerbalometrów.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Rozrys
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Metoda działania
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Sonda KERNET-K/M

Od tego momentu nieważne było ustawienie księżyca, jego bliższa strona zawsze była objęta sygnałem. Teraz wystarczyło zbudować sieć przekazującą nad srebrnym globem, czyli KERNET-Mun. Jako że niepotrzebna była główna sonda komunikacyjna, do objęcia całej powierzchni księżyca wystarczyły 3 sondy zdolne utrzymać kontakt całodobowo kontakt z 4 pojazdami na orbicie, oraz z nieskończoną liczbą konstrukcji na ziemi lub okresowo w kosmosie.

 
KERNET-K/MN & KERNET-MN

Identycznie jak w przypadku połączenia z Munem, również Minmus potrzebował dodatkowych sond asystujących Kerbin/Minmus relay w liczbie dwóch egzemplarzy.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
KERNET K/MN
I również identycznie jak wcześniej do objęcia globu wystarczyły tylko 3 sondy zdolne utrzymać bez przerwy 5 pojazdów w kontakcie, oraz niezliczoną liczbę czasowo.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
KERNET MN

HTC
Kolaboracja pomiędzy projektami KERNET a MASS. HTC (High Transmission Capacity) to stacja komunikacyjna umieszczona w zastępstwie niewystarczającego MAIN. Równocześnie może być połączona z 34 pojazdami, co razem z możliwościami sieci stanowi więcej niż wystarczającą liczbę. Warto również nadmienić że cała konstrukcja została wyniesiona tylko w jednym locie, głównie dzięki swojej oszczędnej wadze zaledwie 76 ton. Na pokładzie na stałe żyje czterech techników zajmujących się konserwacją anten.

HTC
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Próbę ognia KERNET przeszedł w trakcie testów Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ gdzie lądownik po odłączeniu był właśnie kontrolowany bezprzewodowo przez przekaźniki:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Galeria wszystkich zdjęć związanych z KERNET:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Czy ktoś jeszcze się bawił sieciami RemoteTech? A jeśli tak, to jakie były tego wyniki? Jaką siatkę oplatającą cały układ udało wam się stworzyć?


Użyte mody:
RemoteTech, MechJeb, Ion Engines Pack
« Ostatnia zmiana: Pią, 22 Mar 2013, 19:52:07 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Pią, 22 Mar 2013, 19:31:46
Odpowiedź #1

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Jakieś 5 min temu czytałem o tym modzie i zastanawiam się czy go nie ściągnąć, ale jest do tego jakiś poradnik? sądząc po tym co ci się udało zrobić do prostych rzeczy to nie należy.

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Reklama

Odp: Projekt KERNET -
« Odpowiedź #1 dnia: Pią, 22 Mar 2013, 19:31:46 »

Pią, 22 Mar 2013, 19:55:39
Odpowiedź #2

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Jeśli nic się nie pali, możesz poczekać do niedzieli wieczór, max poniedziałku wieczór kiedy postaram się uzupełnić temat encyklopedii modów. Jeśli jednak zależy ci na czasie, przeczytaj instrukcję twórcy moda, pobaw się samemu z jego działaniem i na pewno na coś wpadniesz. Sam nie znalazłem żadnego tuta.
Best regards from Valhalla

Pią, 22 Mar 2013, 20:09:20
Odpowiedź #3

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Najpierw łazika chcę naprawić, a średnio mi to idzie więc mi się nie spieszy.

p.s.
Napisz też o Isa mapsat, i subassembly saver/loader. 2 mody których używam i mogą się przydać początkującym i nie tylko(jak nie masz czasu to mogę coś spróbować napisać i ci to wysłać )

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Reklama

Odp: Projekt KERNET - Bezprzewodowa sieć komunikacyjna sond
« Odpowiedź #3 dnia: Pią, 22 Mar 2013, 20:09:20 »

Pią, 22 Mar 2013, 20:14:35
Odpowiedź #4

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Spokojnie, lista "do zrobienia" ma 33 pozycje, więc ani na nudę ani na brak materiału nie będę narzekać. Naprawdę trzeba się postarać żeby znaleźć mod którego nie znam.
Best regards from Valhalla

Pią, 22 Mar 2013, 22:12:18
Odpowiedź #5

Offline CupOfMayo

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 301
  • Reputacja: 18
  • Niby Editor :D
    • Zobacz profil
Ciekawy pomysł. Widać jednak można się pobawić w kerbalach nawet w telekomunikację xD
A same satelity też nieźle zbudowane :)

Reklama

Odp: Projekt KERNET - Bezprzewodowa sieć komunikacyjna sond
« Odpowiedź #5 dnia: Pią, 22 Mar 2013, 22:12:18 »

Wto, 26 Mar 2013, 20:07:05
Odpowiedź #6

Offline zakrent2000

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
No fajne to wszystko tylko powiedz mi czy do połączenia satelit tych blisko kerbinu używałeś anten czy dyszy satelitarnych, bo 1 antena może obsłużyć nieskończenie wiele satelit w swoim zasięgu działania(na 98,18%).
Cytat: Carl Sagan
Cywilizacje albo wychodzą w kosmos, albo giną.

Wto, 26 Mar 2013, 20:46:19
Odpowiedź #7

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Nie do końca tak. Anteny mogą zostać nakierowane na cel i do niego przypisane. Jeśli antena jest aktywowana ale nie przypisana, automatycznie łapie wszystko co ma w zasięgu. ALE tylko jeden obiekt. Załóżmy jednak że w zasięgu anten są dwie sony, A i B. W teorii obydwie mają kontakt, ale w jednym momencie tylko jedna z nich. Będziesz kontrolował A, to i połączone będzie A. Będziesz kontrolował B, to i B będzie się łączyć. W trakcie gry to działa jakby były podłączone obydwie, ale jednak dla mnie liczy się też to czego nie widać i nie czuć.
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: Projekt KERNET - Bezprzewodowa sieć komunikacyjna sond
« Odpowiedź #7 dnia: Wto, 26 Mar 2013, 20:46:19 »

 

Projekt KMS

Zaczęty przez DawsterTM

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 4649
Ostatnia wiadomość Sob, 16 Lut 2013, 23:16:40
wysłana przez DawsterTM
Mój najbardziej udany projekt Pioneer 10

Zaczęty przez Royan

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 4710
Ostatnia wiadomość Nie, 16 Gru 2012, 14:21:07
wysłana przez Royan
Projekt "Latająca cysterna"

Zaczęty przez TheReclif

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 7313
Ostatnia wiadomość Wto, 05 Mar 2013, 08:41:14
wysłana przez fullje
[SF] Projekt "Golem"

Zaczęty przez Ravnarr

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 6228
Ostatnia wiadomość Nie, 05 Maj 2013, 11:37:54
wysłana przez Ar3k