Sondy. Przydatna sprawa. Lekkie to to, lata jak powinno, nie trzeba się martwić o wymagania załogi, Jeb niczego nie rozwali. Tylko prądu potrzebują. Jest jedno ale. Prawdziwe sondy to nie samosterujące się jednostki. Przecież każdy pojazd musi być w zasięgu sygnału nadawanego z ziemi! I tutaj właśnie wprowadzamy mod RemoteTech, który wymaga od każdej z sond trzymania się w zasięgu. Zasięg można zwiększyć dając większe anteny (pffff, łatwizna) lub budując sieć przekaźników. No właśnie, sieć…..
Wysoka śmiertelność wśród załóg lotów kosmicznych spowodowała że rada nadzorująca
KIA zadecydowała o budowie sieci komunikacyjnej w celach kontroli przyszłych lotów skomputeryzowanych sond i dla całodobowego kontaktu z pojazdami naziemnymi na Mun i Minmusie, które dotychczas mogły wysyłać informacje jedynie w sprzyjających warunkach ustawienia orbit. Tak właśnie powstał projekt KERNET, Kerbin Enhanced Relay NETwork.
Pierwsza próba stworzenia sieci przekaźników nie wypadła najlepiej. Trwające w tym samym czasie projekty MASS i
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ spowodowały obcięcia funduszy na samym starcie, i właśnie z tego powodu mimo umieszczenia na orbicie 6 sond komunikacyjnych KERNET-0 mogła utrzymać zaledwie 3 pojazdy w stałym kontakcie. Szybko jednak dopompowano brakujące środki i tak mogła powstać pełnoprawna komunikacja bezprzewodowa, jak również odpowiedni transporter, zastępujący niedopracowanego „Spear”
KERNET-K
Sieć komunikacyjna dla pojazdów orbitujących Kerbin. Składa się z 3 sond przekaźnikowych i jednej sondy głównej, łączącej się z centrum lotów.
W późniejszym czasie sonda główna została zastąpiona przez stację komunikacyjną wysokiej przepustowości HTC, a sama została zdegradowana do poziomu przekaźnika. Wszystkie sondy umieszczono na orbicie KeoStacjonarnej 2868 kerbalometrów. Od początku budowy KERNET-K aż do ukończenia sieci rolę transporterów pełnił
„Big Mac” w różnych wariantach i modyfikacjach. Osiągnięciem była rekordowo niska śmiertelność załóg, 43%.
KERNET-K/M & KERNET-M
Po Kerbinie przyszedł czas na jego naturalne satelity, poczynając od najbliższego. Jednak wystąpił problem natury technicznej. Co się stanie jeśli centrum lotów będzie znajdowało się po przeciwnej stronie niż Mun? Przecież sygnał nie da rady przelecieć przez środek planety, a KERNET-K nie został zaprojektowany z myślą o podtrzymywaniu innych sieci. Dlatego potrzebne było ustawienie dwóch sond asystujących jako przekaźniki między Kerbinem a Munem (Kerbin/Mun) na wysokości ośmiu milionów kerbalometrów.
Od tego momentu nieważne było ustawienie księżyca, jego bliższa strona zawsze była objęta sygnałem. Teraz wystarczyło zbudować sieć przekazującą nad srebrnym globem, czyli KERNET-Mun. Jako że niepotrzebna była główna sonda komunikacyjna, do objęcia całej powierzchni księżyca wystarczyły 3 sondy zdolne utrzymać kontakt całodobowo kontakt z 4 pojazdami na orbicie, oraz z nieskończoną liczbą konstrukcji na ziemi lub okresowo w kosmosie.
KERNET-K/MN & KERNET-MN
Identycznie jak w przypadku połączenia z Munem, również Minmus potrzebował dodatkowych sond asystujących Kerbin/Minmus relay w liczbie dwóch egzemplarzy.
I również identycznie jak wcześniej do objęcia globu wystarczyły tylko 3 sondy zdolne utrzymać bez przerwy 5 pojazdów w kontakcie, oraz niezliczoną liczbę czasowo.
HTC
Kolaboracja pomiędzy projektami KERNET a MASS. HTC (High Transmission Capacity) to stacja komunikacyjna umieszczona w zastępstwie niewystarczającego MAIN. Równocześnie może być połączona z 34 pojazdami, co razem z możliwościami sieci stanowi więcej niż wystarczającą liczbę. Warto również nadmienić że cała konstrukcja została wyniesiona tylko w jednym locie, głównie dzięki swojej oszczędnej wadze zaledwie 76 ton. Na pokładzie na stałe żyje czterech techników zajmujących się konserwacją anten.
HTC Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘPróbę ognia KERNET przeszedł w trakcie testów
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ gdzie lądownik po odłączeniu był właśnie kontrolowany bezprzewodowo przez przekaźniki:
Galeria wszystkich zdjęć związanych z KERNET:Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘCzy ktoś jeszcze się bawił sieciami RemoteTech? A jeśli tak, to jakie były tego wyniki? Jaką siatkę oplatającą cały układ udało wam się stworzyć?
Użyte mody:
RemoteTech, MechJeb, Ion Engines Pack