• Pokaż nam swój [cokolwiek]! 5 9
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Pokaż nam swój [cokolwiek]!  (Przeczytany 143901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 20 Kwi 2015, 15:04:13
Odpowiedź #135

Offline ManiakalnySmiech

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Maciusiu, zabierz więcej paliwa, dodaj RCS i ląduj :p

Wto, 21 Kwi 2015, 21:59:50
Odpowiedź #136

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Miałem już nie robić kolejnych filmików, ale zasmucony postępami naszych użytkowników w eksploracji RSS postanowiłem się jeszcze trochę pobawić.
Postępy są i to duże. :) przez ostatnie 2 dni ogarnąłem 2 największe utrudniacze w RO czyli Remote Tech i Engine Ignitor ale co najważniejsze nauczyłem się robić asysty grawitacyjne już bardziej like a pro.


Nie chodzi nawet o same asysty ale o metodologię robienia poprawek pomiędzy przelotami. Rzecz tkwi w tym, że: jeśli poprawka wymaga zmian predkosci: prograde, radial, normal to:

-zmianę w prograde, radial wykonujemy dokładnie wtedy gdy punkt manewru, Słońce i miejsce spotkania z planetą tworzą kąt 180 stopni
-zmianę w normal wykonujemy wtedy gdy punkt manewru, Słońce i miejsce spotkania z planetą tworzą kąt 90 stopni.

Obydwie zmiany muszą nam dać spotkanie z następną planetą dokładnie w węźle orbity, czyli tak jak na rysunku poniżej:



Powtarzamy ten mechanizm przy każdym kolejnym przelocie.


Można oczywiście próbować robić poprawki, na oko, gdzie popadnie, da się tak polecieć. Chodzi jednak o oszczędności.

Mój pierwszy lot na Joola w trajektorii Galileo kosztował mnie 1420m/s:
1165m/s transfer na Eve
100m/s zmiana nachylenia orbity przed powrotem na Kerbin
150m/s zmiana nachylenia orbity przed spotkaniem z Joolem
5m/s reszta

Mój drugi lot na Joola (z zastosowaniem powyższych porad) kosztował tylko 1221m/s, mimo że zacząłem go identycznie:
1165m/s transfer na Eve
19m/s zmiana nachylenia orbity przed powrotem na Kerbin
34m/s zmiana nachylenia orbity przed spotkaniem z Joolem
3m/s reszta


200m/s różnicy.



******


A swoją drogą jak jesteśmy przy RSS to powiedz mi ile łącznie ważyły twoje zapasy TAC LS w wyprawie na Neptuna? Statek miał 1770ton, Wyprawa trwała 27 lat, zabrałeś trójkę Kerbali, stosowałeś jakieś konwertery TAC LS ( typu reakcje Sabatiera itp. )? czy grałeś na stockowych ustawieniach TAC LS czy na ustawieniach RO?

Do czego zmierzam: zrobiłem sobie w RO/RSS zbiornik TAC LS z zapasami na 27 lat (ok. 9860dni) dla 3 Kerbali, bez żadnych konwerterów... zbiornik waży 206ton! Ok wiem, że można go podzielić na części, odrzucać puste itp. no ale mimo wszystko :)



Czyli jak dodamy do tego kapsułę, jakieś sensowny habitat, lądownik na Trytona w stylu Apollo (15t), baterie, RTG to razem daje nam jakieś 270t, które trzeba wystrzelić w kierunku Jowisza nie licząc oczywiście paliwa na powrót. Nieźle :)
« Ostatnia zmiana: Wto, 21 Kwi 2015, 22:06:37 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #136 dnia: Wto, 21 Kwi 2015, 21:59:50 »

Wto, 21 Kwi 2015, 22:54:43
Odpowiedź #137

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Hmmm... Z tego co znalazłem w swoich planach to jakieś 30 ton. Większość to jedzenie, bo brałem konwertery powietrza i wody. Ale od 0.23.5 TAC LS trochę się zmienił, więc to może wyjść inaczej. Pamiętam tylko, że przy locie do księżyców Jowisza (w 0.25) już nie brałem konwerterów bo były za ciężkie i się to nie opłacało (a lot trwał 5 lat).
Jeszcze jeden tip co do korekcji normal, manewr musi tworzyć ten kąt 90 stopni, ale są dwa takie punkty, wybieraj ten, który jest dalej od słońca :)
A co do tej drugiej zasady to nie znałem jej :D Korekty robię tuż po wyjściu z SOI, ale zazwyczaj są one bardzo małe (pojedyncze m/s). Ja ustawiam na ogół dwa przeloty naprzód. Tzn taka korekta tworzy przelot, który prowadzi już do następnej planety.

A co do moich screenów. Widzę, że tym tekstem o lądowaniu nieświadomie strollowałem parę osób :P Ale serio, muszę wylądować bazą tuż obok pojazdu startowego, bez kOS-a się nie obejdzie, ale do tego jeszcze długa droga...

//edit
Zaraz, zaraz, grasz w 0.90? Jeśli tak, to jak to zrobiłeś, że działa Ci TAC LS? Mi nie działa, tzn, zbiorniki są, wszystkie części też, ale np w toolbarze nie mam okienka TAC, i kerbale nie zużywają zapasów.

//drugi edit
wydaje mi się, że miałem 20 największych stockowych zbiorników z jedzeniem i po dwa z wodą i powietrzem
« Ostatnia zmiana: Wto, 21 Kwi 2015, 23:18:15 wysłana przez Maciuś »

Wto, 21 Kwi 2015, 23:22:22
Odpowiedź #138

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
1. Tak na 0.90. Owszem działa mi TAC LS z tym, że jak wrócę do Space center albo przerzucę się na iny pojazd i zrobię Time warp to konwertery przestają działać. Pobrałem chyba stąd: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ jakoś w styczniu a ostatni update jest 26 stycznia.


2. Z tym 90stopni: owszem są 2 takie punkty ale przecież drugi wypada już po spotkaniu z najbliższą planetą?


3. 30t... a ja będę musiał taszczyć 200t :) czyli twoje Kerbale były na diecie jakieś 300kcal dziennie.... Musisz zrobić jakąś misję w RO ;)


4. Pojazd startowy powiadasz... czyżby Wenus?
« Ostatnia zmiana: Wto, 21 Kwi 2015, 23:27:38 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #138 dnia: Wto, 21 Kwi 2015, 23:22:22 »

Śro, 22 Kwi 2015, 01:18:36
Odpowiedź #139

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Noo, w tym locie ten drugi punkt wypadał za przelotem, ale czasami tak nie będzie :P
Żeby offtopu nie było:




No to teraz potrzebuję programów kOS które:
- polecą rakietą nośną na zadaną orbitę
- wykonają manewr odlotu z Ziemi
- wylądują na Marsie dokładnie tam gdzie chcę
- wystartują z Marsa i również dolecą na odpowiednią orbitę

Ale na razie to nie mam pojęcia jak w ogóle gdziekolwiek wylądować na silnikach, które nie mają regulacji siły ciągu :D

Śro, 22 Kwi 2015, 20:27:29
Odpowiedź #140

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil


Grupa astronautów obserwuje start rakiety Tytan X.

Dla ciekawskich , rakieta z bliska.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Reklama

Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #140 dnia: Śro, 22 Kwi 2015, 20:27:29 »

Śro, 22 Kwi 2015, 22:14:27
Odpowiedź #141

Offline Youtub

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
Dodałbym jeszcze wielkie czerwone zachodzące słońce i mamy ładną tapetę :D
"Patrząc w tył nie da się iść w przód"

Śro, 22 Kwi 2015, 23:05:55
Odpowiedź #142

Offline SPS 22

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Taki sobie testowy lot promu.





27 ton na LKO bez większych problemów, a dźwignął by jeszcze trochę.

Reklama

Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #142 dnia: Śro, 22 Kwi 2015, 23:05:55 »

Nie, 26 Kwi 2015, 17:28:37
Odpowiedź #143

Offline Haker53535

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Witam. Wrzucę tutaj owoc kilku godzin mojej pracy. Narazie tutaj gdyż będzie czekał na jakiegoś porządnego AAR'a. Repliką nazwać tego nie można ale do modeli się chyba zalicza.


Ma również otwieraną klapę i drzwi:
Haker Technologies - Tworzymy lepszą przyszłośc

Wto, 28 Kwi 2015, 22:59:31
Odpowiedź #144

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Pierwszy statek w 1.0, wahadłowiec... i w 100% udany ! :D
Lata świetnie, ale póki Procedural Parts nie będzie zaktualizowany nici z latania w kosmos.



Chyba z 50 kółek nim dzisiaj zrobiłem  8)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #144 dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 22:59:31 »

Śro, 29 Kwi 2015, 13:07:57
Odpowiedź #145

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Pierwsze podejście do testowania autonomicznej wydobywczo przetwórczej platformy mobilnej.


[Post scalony: [time]Śro, 29 Kwi 2015, 13:23:49[/time]]



Cały czas są jaja z chłodzeniem, mam na pokładzie inżyniera, sprzęt się grzeje, a potem przez dwa dni nie stygnie, albo stygnie (raz to zauważyłem) natychmiast, a potem natychmiast się przegrzewa, albo dzieją się inne cuda z temperaturą. Moim zdaniem to jakieś bugi.





[Post scalony: Śro, 29 Kwi 2015, 15:00:54]


Puściłem grę przez godzinę normalnie i poszedłem coś robić, nic nie ostygło, przewarpowałem przez dwa tygodnie, cały czas przegrzanie wszystkich modułów 100% a wszystko wyłączone. Ktoś powie, że może problemy z odprowadzaniem ciepła, ale ja tym pudłem stoję na Kerbinie. Moim zdaniem jest to bug gry dyskwalifikujący możliwość wykorzystania surowców.

« Ostatnia zmiana: Śro, 29 Kwi 2015, 15:00:54 wysłana przez Kadaf »

Śro, 29 Kwi 2015, 15:10:44
Odpowiedź #146

Offline zakrent2000

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Pierwsze podejście do testowania autonomicznej wydobywczo przetwórczej platformy mobilnej.


[Post scalony: [time]Śro, 29 Kwi 2015, 13:23:49[/time]]



Cały czas są jaja z chłodzeniem, mam na pokładzie inżyniera, sprzęt się grzeje, a potem przez dwa dni nie stygnie, albo stygnie (raz to zauważyłem) natychmiast, a potem natychmiast się przegrzewa, albo dzieją się inne cuda z temperaturą. Moim zdaniem to jakieś bugi.





[Post scalony: [time]Śro, 29 Kwi 2015, 15:00:54[/time]]


Puściłem grę przez godzinę normalnie i poszedłem coś robić, nic nie ostygło, przewarpowałem przez dwa tygodnie, cały czas przegrzanie wszystkich modułów 100% a wszystko wyłączone. Ktoś powie, że może problemy z odprowadzaniem ciepła, ale ja tym pudłem stoję na Kerbinie. Moim zdaniem jest to bug gry dyskwalifikujący możliwość wykorzystania surowców.

Z tego co wiem gdy wydobywasz na terenach na których jest dużo surowca drile grzeją się znacznie mniej niż na lokacjach gdzie jest go mało. Jeśli wydobywałeś na terenie ubogim w złoże przetestuj przetwórnie na bogatszych terenach.

Cytat: Carl Sagan
Cywilizacje albo wychodzą w kosmos, albo giną.

Reklama

Odp: Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #146 dnia: Śro, 29 Kwi 2015, 15:10:44 »

Śro, 29 Kwi 2015, 20:32:56
Odpowiedź #147

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Pozdrowienia z Sarnusa!


Czw, 30 Kwi 2015, 19:07:53
Odpowiedź #148

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Witaj sąsiedzie!!!
Wpadaj na kawkę.


Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« Odpowiedź #148 dnia: Czw, 30 Kwi 2015, 19:07:53 »

Sob, 02 Maj 2015, 19:14:52
Odpowiedź #149

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Prototyp statku którym kerbale polecą do systemu Sarnusa i wrócą na kerbin.

Zasilany reaktorem jądrowym statek , jest napędzany silnikiem magnetoplazmowym o ISP 3200 i ciągu 240kn. W zbiornikach znajduje się  ilość ciekłego wodoru która wystarczyłaby do lot na dunę i z powrotem... 2 razy. Załoga to 21 kerbali.
( na księżycach sarnusa powstaną 3 bazy : jedna na tekto , jedna na eelo i jedna na slate a załoga każdej bazy to 7 kerbali).
Misja potrwa łącznie 14 lat ( 10 lat lotu w obie strony i 4 lata exploracji ) , więc statek obraca się dookoła własnej osi i generuje sztuczną grawitację.

mody to :
Modular Kolonization System ( te ładne moduły )
Near future propulsion. ( napęd i zbiorniki )
Near Future Electrical ( reaktor i te niby panele słoneczne czyli radiatory )
« Ostatnia zmiana: Sob, 02 Maj 2015, 19:24:32 wysłana przez Bill2462 »