• Space Engineers 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Space Engineers  (Przeczytany 66765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sob, 14 Lis 2015, 23:20:22
Odpowiedź #60

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
A kiedy SE obiecywał jakąś fabułę?
To klasyczna voxelówka. W dodatku ciągle w wersji Beta.

Co do survival, to nikt ci nie każe budować tysięcy klocków.
Od tego masz maszyny.
Najpierw budujesz małe, żeby przeżyć. Nimi takie które usprawniają prace. Nimi budujesz większe i bardziej wydajne.
Za ich pomocą tworzysz większe projekty.
Po to masz całą mechanikę przemysłową.
Wykorzystaj to.
W Crative spróbuj zbudować np. minimalistyczny pojazd do surivalu.
W survivali buduj go z pomocą planów.

Fabuły nie ma, bo jak Minecrafcie - sam sobie stawiasz cele.
Czy to będzie budowa mega statku, czy włóczęga w poszukiwaniu surowców i zaginionych statków z workshopa (kiedyś znalazłem piękny prom, z mechaniką i automatyką, zbudowany przez jakiegoś Polaka), czy walka z piratami lub rabowanie statków AI, lub zwyczajnie jakiś interesujący projekt - Sam to sobie ustalasz.
W takich grach - nie ma wyobraźni, nie ma "fabuły". Widziałem nawet stocznie zbudowane jak drukarki 3D, zdolne do wydrukowania samodzielnie całych, wielkich statków.

Planety wlazły na siłę, bo się ludzie dopominali. Odwalili kawał pracy, ale niestety będzie kilka updatów.
Na planetach nie da się praktycznie nic zbudować. Konstrukcje się samoistnie rozbijają o grunt. Nawet jak na nim stoją. Budowałem pojazd - Rozpadł się po paru minutach od stania na ziemi.
Będą musieli coś z tym zrobić.
Jest mnóstwo błędów.
Póki co ja zrezygnowałem z budowania na planetach i ich eksploracji.
W kosmosie zbudowałem sobie kilka pojazdów planetarnych i promów zdolnych do lotu na orbitę i zapisałem ich plany w warsztacie.
Bąda na planecie to F10 i będą.

Co do wyposażenia, to otwórz sobie menu - wejdź w workshop i ściągnij sobie mody jakie chcesz. Moderzy nie próżnowali.
Są takie rzeczy do SE, że głowa mała. Meble, obrazki, plakaty BHP, silniki, reaktory na antymaterię, bronie apokaliptyczne i bardziej konwencjonalne - co tylko chcesz.
Ja korzystam tylko ze skryptu na konfigurowalne panele LCD, żeby wyświetlały mi stan statków na bieżąco, ale nad paroma modami się zastanawiałem.
I nie mam ich tylko dlatego, że z zasady nie korzystam z modów w grach.
Pewnie zaraz pojawią się moderskie zwierzątka i inne dodatki do planet.
Pewnie wzmocnią silniki atmosferyczne, bo są dość słabe.

W każdym razie planety na razie to ciekawostka.
I z tego co widzę, nie ma wtedy asteroid.

W każdym razie, na razie SE jest w fazie rozwojowej i jest masa rzeczy, które powinny się pojawić.
Dajmy im popracować.
« Ostatnia zmiana: Sob, 14 Lis 2015, 23:23:15 wysłana przez Madrian »

Sob, 14 Lis 2015, 23:45:47
Odpowiedź #61

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
A czy ja gdziekolwiek wspominałem coś o fabule? Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi Madrian. Spędziłem w SE kilka tygodni, więc wiem o co w nich chodzi. Czekam więc na poprawki rozmaitych błędów, bo w tej chwili praca na planetach, jak zresztą sam przyznałeś, jest zrobiona słabo. Co do modów, tak, ściągnąłem sobie ze 20 i faktycznie zaczęło to jakoś wyglądać. Tylko szkoda, że to już wówczas nie jest stock. Bo stock póki co wymaga mnóstwa pracy, żeby był zjadliwy.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #61 dnia: Sob, 14 Lis 2015, 23:45:47 »

Nie, 15 Lis 2015, 04:48:51
Odpowiedź #62

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Kadaf jak zwykle wymagający przesadnie ^^'

1. Gra jest w fazie rozwoju! Obojętnie czegokolwiek by nie dodali do tej pory, devsi mówili za kazdym razem: to jest pierwsza iteracja. Nie myślcie, że tak to zostawimy. I faktycznie od kiedy zaczęli migrację na DX11, już widzieliśmy kilka poprawek modeli istniejących już bloków. Pomalutku idą w kierunku większej liczby detali. Ale Marek Rossa podkreśla też nieustatnnie, że jego pryiorytetami nie jest dodanie feature czy nowego bloku dla 5% graczy, którzy lubią wieszać firanki, tylko bardziej coś, co urozmaici rozgrywkę wszystkim, jak planety właśnie czy poprawienie net codu.

2. Marek też wiele razy mówił, że chce aby SE wymuszało na graczu interakcję z innymi graczami. I faktycznie, zorganizowana banda kilku ludzi jest w stanie mieć świetnie prosperującą bazę w kilka growych sesji. Także survival nie jest be, tylko robisz to źle, grając solo i irutując się, że tak ciężko. Grasz sam, bądź przygotowany, że ustawienie się na nogi trochę potrwa. Jak nie ma friendsów chętnych do grania obadaj listę serwerów. Jest masa światów któree sa online regularnie, z czego całkiem sporo polskich.

3. Co do budowania na powierzchni i survivalu to można na luzie z landing poda złożyć odrzutową spawarkę czy spawarko-szlifierkę. Wystarczy dobrze zarządzić surowcami. Ostatnio nawet dodali system stawiania bloków z wnętrza kabiny. Także żyć nie umierać, tylko trzeba pomyśleć przy budowie i zapewnić sobie dostęp przez duże drzwiczki z kabiny do cargo. Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ. Ctrl+G i rusztowania stają sie niepotrzebne.

Zatem na moje nie korzystasz z danych Ci opcji Kadafie i dąsasz się na stwarzane przez samego siebie problemy :P

4. Chociaż co do dwóch typów budowania to Ci przyznam rację, Przydałaby się unifikacja. Może kiedyś, kto wie? Póki co devsi nabierają wody w usta. Na plantety też kiedys powiedzieli: nope ;)
« Ostatnia zmiana: Nie, 15 Lis 2015, 04:58:39 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Nie, 15 Lis 2015, 10:31:49
Odpowiedź #63

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Shinzo, rękami i nogami się podpisuje pod tym, co napisałeś. Faktycznie realistyczne i przez to złożone i upierdliwe budowanie na survivalu wymusza kooperację z innymi graczami. Z jednej strony to jest autentycznie świetne. Bo gdy trzech ludzi buduje, dwóch zwozi surowce, a jeden nadzoruje przetwarzanie i trzyma rękę na pulsie funkcjonowania systemów bazy, to gra nabiera niesamowitych rumieńców. Wówczas możemy mówić o najlepszym symulatorze budowania instalacji kosmicznych, jaki kiedykolwiek powstał. Ale przyznasz, że mój zarzut co do sterowania pojazdami nie jest bezpodstawny. I nigdzie nie powiedziałem, że gra jest be i do dupy. Powiedziałem natomiast, że trzeba poczekać na fixy tego i owego. W tym, jak dla mnie priorytet mają właśnie pojazdy kołowe, które aktualnie działają bardzo koślawo. Gdy tylko zostanie to zrobione w sposób chociaż mniej więcej prawidłowy, to nie oderwę się od SE. Bo ja nie twierdzę, że gra nie ma potencjału. Potencjał jest ogromny i mam nadzieję, że produkt będzie się rozwijał cały czas. Co do firanek, przyznaję ci rację również. Dla mnie mebelki i detale bazy są istotne bardzo, ale to tylko mój punkt widzenia. Jednak system, kiedy do każdego bloku można zamontować tylko jedną lampę, bądź panel z guzikiem, czy coś tam, jest po prostu kiepski. Mam nadzieję, że zostanie to poprawione i będzie można te puste kwadraty 2 x 2 metra jakoś kiedyś czymś powypełniać.

[Post scalony: Nie, 15 Lis 2015, 10:37:22]


A o Ctrl+G nie wiedziałem. Świetna funkcja!


« Ostatnia zmiana: Nie, 15 Lis 2015, 10:37:22 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #63 dnia: Nie, 15 Lis 2015, 10:31:49 »

Nie, 15 Lis 2015, 22:28:31
Odpowiedź #64

Offline Hasuviel

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Szybka prosba o pomoc: miał ktos z Was błąd z cieniami na DirectX 11? Przerzuciłem się z DirectX 9 i od razu rzucają się w oczy migające cienie zmieniające się w zależnosci od kąta pod jakim się na nie patrzy (idealnie na srodku ekranu jest taki jasny pionowy pasek, na który cień nie pada, a cienie zmieniają się w zależnosci od położenia przedmiotu względem tego paska), ktos wie jak to naprawić?

Ustawienia graficzne: testowałem na wszystkich (niskie/srednie/wysokie)
Karta graficzna: GeForce GTX 660
RAM: 8GB
Windows 7

Wybaczcie brak ,,ś", ale moja klawiatura szwankuje i nie pozwala na wpisanie tego znaku

Nie, 15 Lis 2015, 23:19:41
Odpowiedź #65

Offline aleksybujara

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Moze w panelu z nvidii pokop. Tam sa indywidualne ustawienia dla aplikacji i moze cos jest doslownie wymuszone

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #65 dnia: Nie, 15 Lis 2015, 23:19:41 »

Nie, 15 Lis 2015, 23:30:03
Odpowiedź #66

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ja miewam takie kwiatki na niebie gdy jestem na powierzchni planety. Kolorowe paski. Mam Radka 7800, czy coś w ten deseń. Poczekam na bugfixa.

Czw, 19 Lis 2015, 13:58:12
Odpowiedź #67

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Dziś sobie odpaliłem SE. Zbudowałem sobie łazik na Ziemi. Wjechałem nim w zasięg własnych działek obronnych, które to działka pocięły mi świeżo zbudowany łazik na kawałki. Emm... Nawet nie chce mi się dumać, co zrobiłem nie tak. Wyłączyłem SE.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #67 dnia: Czw, 19 Lis 2015, 13:58:12 »

Czw, 19 Lis 2015, 15:27:41
Odpowiedź #68

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Prawdopodbnie łazik albo działka były przypisane do nikogo, a druga rzecz do Ciebie Kadafie. Bardzo częsty probllem w SE. Jak już masz działka w bazie to przypisuj je zawsze do siebie. Podobnie wszystko, co potem zbudujesz. I musisz być w tym konsekwentny bo inaczej się zdziwisz.
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Czw, 19 Lis 2015, 15:44:41
Odpowiedź #69

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Widzisz Shinzo, praktycznie żaden system w SE nie posiada trybu "automatyczny", albo "domyślny". A wielka szkoda. Bo jeżeli ktoś jest nowy w SE i nie wie, że to trzeba coś przypisywać do siebie (o czym wiedza to jeszcze pikuś, trzeba to potem jeszcze jakoś znaleźć) to zrobi jak ja, włączy i zaraz wyłączy grę. Twórcy gry zakładają, że każdy gracz najpierw będzie ślęczał nad instrukcjami (które, żeby były czytelne i zrozumiałe powinny mieć dziesiątki, jeśli nie setki stron) zanim odpali grę. To założenie jest niestety całkowicie błędne. Z tym przypisywaniem, to hm, o tyle dziwne, że w poprzedniej wersji, kiedy latało się jeszcze tylko w kosmosie budowałem sporo statków i nigdy nie musiałem niczego przypisywać i moja własna obrona mnie nie atakowała. Coś tu mam wrażenie poknocili. Intuicyjność SE wynosi okrągłe zero. Żeby grać w engineerów trzeba wychodzić z założenia, że każdy bez wyjątku system jest skonfigurowany źle i zanim się zacznie robić cokolwiek, to trzeba go skonfigurować dopiero. W sytuacji nowego gracza pozostaje mu nadzieja, że być może rozwiązania mu się jakoś przyśnią, jeśli nie lubi się w wielkie czytelnictwa zagłębiać. I tu się rodzi niekłamany podziw dla twórców KSP. Wszystkie systemy pracują po prostu logicznie i rozsądnie, a gdy coś nie działa, to znaczy, że gracz coś ewidentnie poknocił z powodu własnej bezmyślności.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #69 dnia: Czw, 19 Lis 2015, 15:44:41 »

Czw, 19 Lis 2015, 19:24:48
Odpowiedź #70

Offline Mithrill

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Dlatego Inżynierowie wymuszają kombinowanie. Zresztą, rozsądny pesymizm (wspominane przez Ciebie ,,każdy system bez wyjątku jest skonfigurowany źle") bywa przydatny. Zakładając od razu najgorszą opcję nie możesz zostać zaskoczony czymś złym. A jak ktoś nie lubi się w wielkie czytelnictwa zagłębiać, może zacisnąć zęby i szukać, może próbować metodą ''a nuż widelec się uda", może sobie odpuścić; jego wybór. Ja ze swojej strony dwa razy sprawdzam, czy aby na pewno to produkcja dla mnie i nie pochwalam krótkowzrocznego huzia na Józia.

Pią, 20 Lis 2015, 01:07:36
Odpowiedź #71

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Jesteś pewien, że to twoje działka cię rozwaliły? ;)
Miałem tak ostatnio. Okazało się, że wisiał nade  mną dron piracki i to on walił w mój pojazd, a działka bazy - w niego. Zresztą dziwnie mało skutecznie.
Wyłączyłem w opcjach wysyłanie dronów i póki co działka bazy mi krzywdy nie zrobiły umyślnie.
Ani przy budowach, ani przy wklejaniu kopiowanych konstrukcji, a w żadne przypisanie własności się nie bawiłem.
Kiedy za to włączyłem niebezpieczeństwa, działka rozstrzeliwały mi budowany statek. Ale nie strzelały w sam statek, tylko przez niego - do meteorytów.

Przy budowie świata masz mnóstwo opcji. Wystarczy wybrać co chcesz i nikt ci krzywdy nie zrobi, lub przeciwnie - wszystko ci wrogiem będzie. Tylko wybierz jaki świat ci pasuje.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #71 dnia: Pią, 20 Lis 2015, 01:07:36 »

Pią, 20 Lis 2015, 19:20:47
Odpowiedź #72

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Ta jest opcja. że zaatakowały Cię drony pirackie. Jakiś czas temu dodali piratów bo ludzie chcieli wyzwania. Jak ja ostatnio próbowałem grac ze znajomymi to na nam żyć nie dawały. Co naprawiłem statek to coś przylatywało i mi go rozwalało. Najłatwiej takiego pirata unieszkodliwić jak już skupi się na bazie przez podlecenie i zeszlifowanie źródła zasilania. Sporo cześci można z tego mieć. Ale jak nie rozwalisz pirackiej bazy póki tam jest tylko kilka pojazdów to masz potem problem.

A co do założenia, że wszystko jest źle skonfigurowane. Hej, ta gra nazywa sie Space Engineers. To gra o projektowaniu, budowaniu i konfigurowaniu urządzeń wszelakich. Od statków po bazy. W tym jest cała zabawa i ja to uwielbiam. Specjlanie C# liznąłem, żeby być w stanie odpalać skrypty innych ludzi i wtedy to dopiero zaczyna sie konfigurowanie ;)

A co do instrukcji,  powiedz szczerze czy odwiedziłeś dział Scenario czy Turtorial? Nie pamiętam do końca jak to sie nazywało, tak z głowy. Jak zakładasz nową grę wybierz sobie turtoriale i przejdź wszystkie jeśli gra Ci sprawia problemy. Tam masz krok po kroku najważniejsze mechaniki wytłumaczone. Jak zaczynałeś grać w Spejsy to tego jeszcze praktycznie nie było. Widać nie śledzisz updateów bo dodawali to przez kilka ostatnich miesięcy po scenariuszu czy dwóch. Także devsi od SE pomyśleli o nowych graczach i stworzyli całkiem dokładna, obszerną i przystępną instrukcję. Tyle że nie w formie książki, a w formie gry, gdzie masz tor przeszkód do pokonania i uczysz się w miarę jedzenia przez zabawę. Co ciekawe turtoriale korzystają w stu procentach z mechaniki gry, nic nie jest oskryptowane i jeśli znasz dobrze spejsy to samemu mógłbys spokojnie stworzyc takie coś.
Jedna uwaga tylko. Słyszałem, że niektóre z późniejszych turtoriali mogą być zbugowane i nie pozwalają przejść dalej. Stało się tak zapewne dlatego, że wraz z planetami, albo jakimś poprzedzającym je updatem, zmieniły się nieco recepty na niektóre bloki. Zatem jak scenariusz wywala Ci elementy na zbudowanie bloku to moze to robić z uwzględnieniem starej recepty. Na pewno z czasem wyłapia takie babole, a może nawet już wyłapali. Nie wiem mi turtoriale niepotrzebne ;P
« Ostatnia zmiana: Pią, 20 Lis 2015, 19:25:54 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Nie, 22 Lis 2015, 09:28:08
Odpowiedź #73

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
A ja mam do państwa pytanie.

Czy w Space Engineers da się jakoś włączyć nowo pobrany mod w już istniejącym zapisie gry?
Pytam, bo gdy ostatnio patrzałem, nie było (chyba) takiej możliwości. Strasznie to irytujące: zbudować coś sporego a później znaleźć ciekawego moda, który pasuje do konstrukcji... ale nie można z niego skorzystać.

Reklama

Odp: Space Engineers
« Odpowiedź #73 dnia: Nie, 22 Lis 2015, 09:28:08 »

Nie, 22 Lis 2015, 10:46:32
Odpowiedź #74

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
@UP

Można, w ustawieniach świata w zakładce "mody".

 

Endless Space

Zaczęty przez Wawrzyn

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 21051
Ostatnia wiadomość Czw, 18 Maj 2017, 22:51:18
wysłana przez Mithrill
Space Engine

Zaczęty przez avatarnk

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 12935
Ostatnia wiadomość Sob, 28 Gru 2013, 23:51:52
wysłana przez deen84
Flappy Space Program

Zaczęty przez Schulze13

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 6044
Ostatnia wiadomość Nie, 16 Lut 2014, 15:33:43
wysłana przez DragonsNightmare
Orbiter Space Flight Simulator

Zaczęty przez Zerdzio

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 8836
Ostatnia wiadomość Wto, 02 Kwi 2013, 22:20:46
wysłana przez szymozillo
Space Shuttle Mission 2007

Zaczęty przez Wawrzyn

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 6256
Ostatnia wiadomość Pon, 27 Maj 2013, 09:14:52
wysłana przez Zerdzio