• Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS. 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.  (Przeczytany 10481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 07 Sie 2015, 20:36:53

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Dobra zacznijmy od podstaw.
Gra pracuje w systemie 32 bitów, co oznacza że może maksymalnie obsłużyć 4GB pamięci RAM. Im więcej pamięci gra zużywa tym jest mniej stabilna. Do 3.6GB powinna działać bez zarzutów, natomiast przy 3.8 prawdopodobieństwo crasha jest bardzo duże.

Gdy uruchamiamy grę każdy plik jest ładowany do pamięci ram. Każdy zbiornik, silnik, bateria itd. jest osobnym plikiem który zajmuje miejsce w pamięci ram którą jak wspomniałem mamy ograniczoną. Przy wgrywaniu modów lepiej nie przekraczać granicy 3.2GB, (mierzone w KSC) bo gra potrzebuje też trochę wolnej pamięci "na bieżąco". Jak "odchudzić" grę opiszę nieco niżej.

WYDAJNOŚĆ

By grać w KSP płynnie, z modami i dużymi statkami na Windows 7. Będziecie potrzebowali co najmniej 6GB ram, a optymalnie 8GB.
Należy pamiętać że wymagania gry to jedno, ale Windows też potrzebuje zasobów do pracy, i jeśli jemu będzie tych zasobów brakować to wszystko inne automatycznie zwolni.

Po wejściu w opcje zobaczymy parę ciekawych funkcji :

- Simulate in background - ta opcja określa czy gra będzie działać w tle. Lepiej zostawić włączoną gdyż poprawia stabilność jeśli tak jak ja lubicie mieć otwartą w tle przeglądarkę internetową i co chwila zmieniacie okna  8) Po odznaczeniu gdy zmienimy okno gra stanie w miejscu.

- Delta Time Physics - maksymalna ilość kalkulacji na sekundę. Im większa wartość tym gra jest płynniejsza ale sekunda w grze jest coraz dłuższa. Komputer jest mniej obciążony, gra nie laguje, ale wszystko jest po prostu wolniejsze.

- Max persistent debris - maksymalna ilość śmieci "debris" w kosmosie. Najlepiej ustawić to na małą wartość np. 25. Każdy śmieć to niepotrzebne obciążenie dla procesora.

- Terrain detail - detale terenu, im wyższe ustawienie tym większe obciążenie karty grafiki oraz pamięci. Ja gram na najwyższym ustawieniu.

- Terrain scatters - włącza wszelakie kamienie i drzewka na powierzchni planet. Zerowe obciążenie dla procesora, i minimalne dla ramu. Nawet stara karta grafiki nie powinna mieć z tym problemu. Najlepiej włączyć.

- Scatter density - gęstość tych obiektów, tu już wedle uznania, zmiana tej wartości obciąża tylko kartę grafiki.

- Render quality level - Jakość renderowania, najlepiej ustawić na Fantastic. Obciąża tylko kartę grafiki.

- Texture quailty - Najważniejsza opcja. Osobiście ustawiam na Half Res. Im wyższe ustawienie tym tekstury mają większą rozdzielczość, ładniej wygląda ale obciążenie ram wzrasta nawet o 0.5GB.

- Aerodynamic FX Quality - jakość efektów atmosferycznych. Najlepiej dać na High bo obciążenie jest małe. (efekty spalania i pseudo efekty bariery dźwięku)

- Edge Highlighting (PPFX) - podświetlanie części gdy najeżdżamy na ikonkę w staging. Lepiej włączyć. Wymaga anti-aliasing minimum 2x.

- Rozdzielczość - ustawiamy zgodnie z monitorem.

- Anti-Aliasing - wygładzanie krawędzi. No to już daje popalić karcie graficznej, i to konkretnie. Ramu i procka nie rusza.

- Frame limit - ogranicznik FPS. Ja daję na 60, nie potrzeba mi więcej a przynajmniej mam stałą wartość i gra nie skacze, 60,100,250,100 itd..

- Pixel Light Count - jest to jakaś wartość od unity, ile "pixelowych świateł" może być na raz obecnych. Mam ustawienie standardowe.

- Shadow Cascades - Jeśli cienie wyglądają nie najlepiej, i nie każda część je rzuca, zwiększ tą wartość. Obciąża kartę grafiki.

RAM

Pamięć RAM, a właściwie jej brak są przyczyną 95% crashów gry.  Jak wspomniałem na początku mamy do dyspozycji jakieś 3.6GB maks, przy czym gra w stocku zajmuje około 2.8GB.
Jakie są sposoby aby to zużycie ramu ograniczyć ? A no jest ich kilka :

- Active Texture Management ATM : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ!

Mod konwertuje tekstury  zmniejszając ich rozmiar. Pierwsze ładowanie będzie trwać bardzo długo, często nawet kilka godzin, a gra może się parę razy wyłączyć. Tak ma być, jak gra zdechnie włączamy ją od nowa i czekamy dalej. Po pełnym pierwszym załadowaniu gra będzie się znowu szybko uruchamiać i zużywać mniej pamięci.

- OpenGL i DirectX10.
Są to dwa tryby które można wymusić na grze, i zbić zużycie ramu nawet o 1GB ale niestety mają wady :

                 - DirectX10 - zmniejsza zużycie ram nawet o 0.5GB, gra jest niestabilna i lubi się wyłączyć bez powodu. By uruchomić tworzymy skrót na ekranie, klikamy prawym i wybieramy właściwości. W lini ścieżka dopisujemy -force-d3d11
Przykład : ....KSP.exe" -force-d3d11  (Spacja jest ważna !)


                  - OpenGL - zbija ram nawet o 0.9GB ! Gra jest stabilna,crashe praktycznie przestają istnieć. Niestety gra znacznie zwalnia,                               o koło 2x w stosunku do stockowej wersji. Przy procesorze I5 i statku 180 części miałem około 25fps, gdzie w stocku było 60. Uruchamiamy tak jak Directxa, z tym że dopisujemy -force-opengl-popupwindow i wyłączamy fullscreen w opcjach. (ale gra nadal będzie w pełnym ekranie) Jeśli za pierwszym razem pojawi się czarny ekran wciskamy alt+enter, i w opcjach wyłączamy fullscreen.

ODCHUDZANIE

Trzecim sposobem jest odchudzenie gry.
Polega to na usunięciu z gry niepotrzebnych plików, i zastępieniu stockowych części lżejszymi modami.

Po ściągnięciu i zainstalowaniu moda w folderze GameData otwieramy go i usuwamy takie foldery jak : source,readme,licence,flags. Przyśpiesza to nieznacznie ładowanie, a usunięcie flag (które zwykle szału nie robią) zwalnia trochę ramu.

Warto pozbyć się też niepotrzebnych części. Ja np. używam tylko stockowych baterii bo mi się podobają i w zupełności mi wystarczają. Natomiast posiadam przynajmniej 4 mody które dodają nowe baterie, które mają zbliżone parametry tylko inny wygląd i zawalają pamięć oraz listę w hangarze.
Aby się ich pozbyć otwieramy folder GameData i na przykładzie KW rocketry :
GameData/Kw Rocketry/Parts/
I usuwam folder Electrical wewnątrz.

Każdy kto umie obsługiwać translator i myśleć to ogarnie.
Jeśli chcemy usunąć jakąś część a nie jesteśmy pewni co to, to otwieramy jej folder, następnie w notatniku otwieramy znajdujący się wewnątrz plik cfg, i znajdujemy linijkę "Title" .

Stockowe zbiorniki warto jest zastąpić modem Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ .
 
Modele stockowe znajdują się w GameData/Squad/Parts/ , i aby usunąć zbiorniki wywalamy folder FuelTank.

Odchudzanie modów jest bardzo szybkie, a daje bardzo duże korzyści. Osobiście z KW Rocketry używam tylko silników i po wywaleniu reszty ze 120MB robi mi się 50 :)



Dodatkowo warto się zainteresować modem GC Monitor : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)

Pokazuje on nam cały czas ilość zajmowanego ramu oraz fpsy. Jeśli ram robi się czerwony to znak że lepiej zrobić quicksave bo gra pewnie zaraz się wysypie.


Cytując klasyka :
Cytuj
Jak coś z...łem, pominąłem to let mi noł

Pozdrawiam

 
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Pią, 07 Sie 2015, 20:39:19
Odpowiedź #1

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Pięknie!
Właśnie miałem w inny temacie, pisać kilka porad o optymalizację, ale ty już to zrobiłeś i pewnie lepiej wytłumaczyłeś.
Dziękuje!

Reklama

Odp: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.
« Odpowiedź #1 dnia: Pią, 07 Sie 2015, 20:39:19 »

Pią, 07 Sie 2015, 21:11:39
Odpowiedź #2

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Dodam coś od siebie :

Ważne jest też odpowiednie chłodzenie komputera. Szczególnie w upalne dni. Jeśli podzespoły się przegrzewają to system obniża wydajność żeby nie spowodować dalszego wzrostu temperatury. Przekłada się to na spadek FPS.


Sob, 08 Sie 2015, 12:17:27
Odpowiedź #3

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

- OpenGL i DirectX10.
Są to dwa tryby które można wymusić na grze, i zbić zużycie ramu nawet o 1GB ale niestety mają wady :

                 - DirectX10 - zmniejsza zużycie ram nawet o 0.5GB, gra jest niestabilna i lubi się wyłączyć bez powodu. By uruchomić tworzymy skrót na ekranie, klikamy prawym i wybieramy właściwości. W lini ścieżka dopisujemy -force-d3d11
Przykład : ....KSP.exe" -force-d3d11  (Spacja jest ważna !)


                  - OpenGL - zbija ram nawet o 0.9GB ! Gra jest stabilna,crashe praktycznie przestają istnieć. Niestety gra znacznie zwalnia,                               o koło 2x w stosunku do stockowej wersji. Przy procesorze I5 i statku 180 części miałem około 25fps, gdzie w stocku było 60. Uruchamiamy tak jak Directxa, z tym że dopisujemy -force-opengl-popupwindow i wyłączamy fullscreen w opcjach. (ale gra nadal będzie w pełnym ekranie) Jeśli za pierwszym razem pojawi się czarny ekran wciskamy alt+enter, i w opcjach wyłączamy fullscreen.


Tego nie znałem - jak tylko wywalę W10 i wrócę do 8 to sprawdzę tryb D3D. Podziękował :)

Reklama

Odp: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.
« Odpowiedź #3 dnia: Sob, 08 Sie 2015, 12:17:27 »

Wto, 11 Sie 2015, 00:52:54
Odpowiedź #4

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
- Terrain scatters - włącza wszelakie kamienie i drzewka na powierzchni planet. Zerowe obciążenie dla procesora, i minimalne dla ramu. Nawet stara karta grafiki nie powinna mieć z tym problemu. Najlepiej włączyć.

- Scatter density - gęstość tych obiektów, tu już wedle uznania, zmiana tej wartości

Sprzeciw, czy raczej doprecyzowanie. W przypadku kiedy nasza gra polega głównie na lądowaniach albo jażdżeniu po obcych planetach porada się zgadza, ale w przypadku horyzontalnego lotu wczytywane i zapisywane scattersy mogą w końcu spowodować przeciążenie RAM - głownie na stosunkowo mocno zmodowanych instalacjach, ale minimalne zużycie to nie jest.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Wto, 11 Sie 2015, 10:26:31
Odpowiedź #5

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Cytuj
- Render quality level - Jakość renderowania, najlepiej ustawić na Fantastic. Obciąża tylko kartę grafiki.

Jeżeli pojawiają się częste crashe gry, osobiście zalecam zmniejszyć o jeden poziom. Grafika trochę spada, ale bezprzyczynowe crashe pożegnane!


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.
« Odpowiedź #5 dnia: Wto, 11 Sie 2015, 10:26:31 »

Czw, 10 Wrz 2015, 00:12:53
Odpowiedź #6

Offline arek123433

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Super poradnik, dla mnie bardzo przydatny. Mam prośbę czy jest możliwość stworzenia takiego poradnika na Windowsa 8.1, tylko mi się wydaje, że najlepiej byłoby po patchu 1.1 .
Optima Defensio Est Impetum

Śro, 28 Gru 2016, 04:38:21
Odpowiedź #7

Offline Hipekhop

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Mało życia na forum, to i do wyboru pozostaje kilka wątków świeżych, założenie własnego... lub odkopanie. By nie robić kilku wątków o tym samym (zwłaszcza, że Angorek pięknie wypisał co i jak)- sięgam po złotą łopatę.

Jednym z największych problemów jest ilość części. Mod UbioZur Welding Ltd. - jak sama nazwa wskazuje - pozwala na zespawanie kilku części w jedną. W rezultacie pojazd składający się dowolnie wielu tysięcy części można zespawać jednym kliknięciem do... jednej ;] Rezultat jest taki, że mój lotniskowiec szerszy od pasa startowego i mierzący prawie ćwierć jego długości nie tylko nie laguje (ani nie crashuje gry), ale wręcz zachowuje się jak pierwszy lepszy stockowy samolocik. Płynnie i na najwyższych fpsach.

Przepraszam ponownie za odkopanie, ale jeżeli ktoś tego moda jeszcze nie zna - a pamiętam jak Kadaf kiedyś w jakimś chyba wyzwaniu narzekał na problem dużej ilości części w kontekście wydajności- to pora to zmienić! Niech nie maszyna stanowi ograniczenie ;)

Reklama

Odp: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.
« Odpowiedź #7 dnia: Śro, 28 Gru 2016, 04:38:21 »

Śro, 28 Gru 2016, 08:05:29
Odpowiedź #8

Offline Mithrill

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale ubiozur chyba nie działa na najnowszych wersjach kerbali.

Śro, 28 Gru 2016, 10:23:14
Odpowiedź #9

Offline Hipekhop

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Cóż... używam na najnowszej wersji, więc działa. Choć trochę kapryśnie (takie heisenbugi trochę ma).

Reklama

Odp: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.
« Odpowiedź #9 dnia: Śro, 28 Gru 2016, 10:23:14 »

Śro, 28 Gru 2016, 16:40:50
Odpowiedź #10

Offline Bill2462

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
@Mithrill
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Najnowsza wersja to 2.5.0 i jest ona przeznaczona dla KSP 1.2.2 czyli raczej działa na najnowszej wersji

Śro, 28 Gru 2016, 16:55:31
Odpowiedź #11

Offline Mithrill

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Dziękuję, widać miałem trochę nieaktualne informacje.

Reklama

Odp: Optymalizacja KSP - jak upchać tonę modów i zachować dużo FPS.
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 28 Gru 2016, 16:55:31 »

 

Optymalizacja KSP

Zaczęty przez Wiarus

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 4587
Ostatnia wiadomość Pią, 07 Sie 2015, 19:15:57
wysłana przez angorek
Modowanie modów czyli o tunningu gry słów kilka

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 8830
Ostatnia wiadomość Czw, 26 Cze 2014, 12:25:39
wysłana przez Drangir