• Dodajemy drugi układ słoneczny ! 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Dodajemy drugi układ słoneczny !  (Przeczytany 4634 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 14 Sie 2014, 17:37:11

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Witam !

GOTOWA PACZKA DO POBRANIA :
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Zgodnie z obietnicą wrzucam poradnik jak dodać nowe układy słoneczne do gry :)
A więc co będzie nam potrzebne :
- Planet Factory CE Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Star Systems  Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- ACM ! Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ!
- Jakiś pack z planetami, można zrobić swoje korzystając z tutoriali na YT lub pobrać np. ten : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Dużo ramu
1. Część pierwsza ogarniamy Planet Factory

Zaczynamy od rozpakowania modów (bez planet ! ) do GameData. Następnie wchodzimy do folderu GameData\PlanetFactory\PluginData\PlanetFactory i usuwamy wszystko za wyjątkiem PlanetFactory.CFG. Jeśli chcemy użyć planet dołączonych do modu pomijamy ten proces. Teraz wrzucamy tutaj swoje paczki planet, ja korzystam z Kerbal Universe i wybrałem układ Abaddon i polecam najpierw jego odpalić żebyście załapali co i jak.
W folderze z planetami znajdziemy pliki cfg oraz tekstury planet. Każda planeta musi wokół czegoś krążyć, zwykle jest to słońce (sun).

W układzie Abadoon, mamy gwiazdę Abadoon i kilka planet krążących wokół niej. Sam Abadoon niestety krąży jak zwykła planeta wokół Kerbola nad Eeloo a planety są jakby jego księżycami.
Musimy się go pozbyć, a planety wyrzucić do jednej z dwóch gwiazd z modu starsystem. Do wyboru mamy Dolas i Corbo. ( o tym później)
Więc, najpierw usuwam plik Abadoon.cfg oraz tekstury z tą nazwą.
Następnie trzeba zmienić obiekt wokół którego krążą planety. Otwieramy pliki cfg i szukamy linijki :
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
referenceBody = xxx
Gdzie xxx jest nazwą ciała wokół którego dany obiekt krąży.
Tam gdzie punktem odniesienia jest Abadoon zamieniamy go na Dolas lub Corbo. Jeśli nazwa jest inna to znaczy że otwarliśmy plik cfg księżyca i go zwyczajnie zostawiamy. ( chyba że chcemy z niego zrobić planetę to wtedy zmieniamy)
Następnie wchodzimy do pliku Abadoon.system (notatnik) i usuwamy wpis planetname=Abadoon
2. Star system
Star system to bardzo lekki i prosty mod. Po jego zainstalowaniu Kerbol przestaje być środkiem kerbalskiego kosmosu.
Dodaje on "czarną dziurę" pośrodku, wokół której krąży Kerbol oraz dwie gwiazdy Dolas i Corbo.
Dolas  jest bardzo jasny, mały i niebieski i 10 razy cięższy od Kerbola.
Corbo jest wielki i czerwony, można go porównać do czerwonego olbrzyma.
Do czarnej dziury nie da się dolecieć, właściwie jej tam w ogóle nie ma, jest to niewidoczny obiekt który tylko ma być, poniżej 4.000.000m zaczynają się krakeny i gra najprawdopodobniej się wywali zanim zejdziecie do 2.000,000 m :)


Na tym etapie mamy 3 słońca krążące naokoło czarnej dziury, i dwa układy, stockowy kerbolski, i nowy w moim przypadku na Dolasie.


Planety z układu Abadoon przeniesione do Dolasa :


EDIT: HyperEdit póki co nie działa, po restarcie wszystko wraca do normy, orbity można edytować w plikach cfg

No to chyba byłoby na tyle. Mam nadzieję że zrozumieliście. Jeśli nie pytać !

Póki co z bugów wiem że nie działa prop monitor , i pożera dość dużo ramu ( wada Planet Factory)..
Jeśli gra crashuje na ekranie ładowania, tuż przed wejściem do menu gry, to znaczy że brakuje ramu.

Postaram się jak najszybciej wrzucić gotowy układ do pobrania.

Pozdrawiam !
« Ostatnia zmiana: Pią, 15 Sie 2014, 22:56:01 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Wto, 26 Kwi 2016, 14:34:55
Odpowiedź #1

Offline KyloRen

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
 angorek a czy można dodać układ z planet kerbolu i jedną zmienić na gwiazdę a np. dwie jako planety

Reklama

Odp: Dodajemy drugi układ słoneczny !
« Odpowiedź #1 dnia: Wto, 26 Kwi 2016, 14:34:55 »

Wto, 26 Kwi 2016, 15:16:23
Odpowiedź #2

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Pewnie tak, ale będzie z tym trochę roboty. Poradnik pisałem dawno, teraz w zasadzie nic nie jest już aktualne, a z podanych modów można by wykorzystać tekstury, i napisać swój CFG.
Aktualnie modem który "ogarnia" planety jest Kopernicus. Będę tworzył swój system, więc jak ogarnę jak to się obsługuje to napiszę poradnik, ale aktualnie nie mam czasu więc nie mogę powiedzieć kiedy się to stanie.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Wto, 26 Kwi 2016, 16:34:57
Odpowiedź #3

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Jest kilka aktualnych modów z planetami. Polecam je wykorzystać tworząc nowe systemy. Nie trzeba się trudzić by robić wszystko od podstaw.

Reklama

Odp: Dodajemy drugi układ słoneczny !
« Odpowiedź #3 dnia: Wto, 26 Kwi 2016, 16:34:57 »

Wto, 26 Kwi 2016, 21:08:45
Odpowiedź #4

Offline KyloRen

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Bo widziałem w jednym kometażu ze można zamienic nazwe np. Księżyca na nazwe no niewiem np. IceNeptune a to był po prostu minmus

Wto, 26 Kwi 2016, 21:37:27
Odpowiedź #5

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
A i owszem, zmiana orbity czy nazwy planety to jest dosłownie chwila roboty. W pliku bodajże kopernicus.cfg.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Dodajemy drugi układ słoneczny !
« Odpowiedź #5 dnia: Wto, 26 Kwi 2016, 21:37:27 »