Autor Wątek: Budowa Zautomatyzowanego transportu  (Przeczytany 4588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 04 Lis 2020, 19:52:20

Offline warinkos

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Hejka!
Mam sprawę mianowicie chodzi mi o to, że chciał bym sobie zbudować system baz na księżycu i minimusie, na których wydobywał bym sobie surowce na sprzedaż. Aby w przyszłości mieć gdzie produkować paliwo do tankowania rakiet oraz do wytwarzania cześci rakiet do budowy dużych statków kolonizacyjnych w przestrzeni kosmicznej. Ale jest pewien problem bo nwm czy da się zrobić coś takiego jak automatyczny transport. Oco mi chodzi? A oto że zastanawiam się czy dało by się zrobić bazę z lądowiskiem i łazikami, która by wydobywała surowce. Część przerabiała by na paliwo do rakiety a resztę do niej ładowała, następnie ta rakieta startowała by z bazy i leciała na kerbin do innej małej bazy w pobliżu KSP. Ladowała by tam na silnikach na lądowisku, rozładowywano by tam ją a potem tankowano by ją paliwem z surowców lokalnych. A kiedy była by rozładowana i zatankowana wracała by do punktu wyjścia. i tak w kółko. Mozę wydawać się że to bardzo ułatwiło by grę ale na wyrzszym etapie rozwoju znacznie pomoże w rozgrywce bo miał gracz miał by wtedy możliwość zajęcia się eksploracją nowych planet i budowaniu kolejnych baz, zamiast skupiać się na transporcie(co nie oszukujmy się jest żmudnym zajęciem). Czy ktoś może słyszał o takim modzie? W tej chwili mam zainstalowane kerbal enginiers oraz mechjebe2.

Czw, 05 Lis 2020, 10:16:21
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Taki mod na automatyczne latanie w te i nazad nigdy na KSP nie powstał. Pamiętaj, że to jest gra, która nie uwzględnia autonomicznych działań czegokolwiek poza statkiem kontrolowanym przez gracza. Niby funkcjonuje wydobycie nawet w bazach, które nie są kontrolowane, ale jest to zrobione umownie. Dla każdego, kto chciałby się przyczepić- owszem, istniał mod na programowanie lotu, ale on działał tylko gdy miało się odpalony statek i się go obserwowało.
Co do przetwarzania paliw, to jest to pewna oszczędność, ale zawożenie paliwa na Kerbin nie ma żadnego sensu. Jednostopniowe rakiety kosmiczne są potwornie nieekonomiczne, a odzyskiwania modułów przy rakiecie wielostopniowej w realistyczny sposób nie ma. Nawet na modach.
Generalnie opieranie się na produkcji paliwa ma sens jedynie przy przelotach mun-minmus, ewentualnie powyższe -orbita Kerbinu. Ale sens już jest znikomy. Natomiast z lądowaniem nie ma go wcale. Nigdy nie miałem moda na produkowanie rakiet poza KSC, więc się nie wypowiadam. Ale nie ulega wątpliwości, że budowanie statku kosmicznego na Munie, czy Minmusie będzie nieporównywalnie bardziej ekonomiczne, niż na Kerbinie. O ile jest na to jakiś działający mod.
W ogóle idealnie by było produkować wszystko na księżycach, a z Kerbinu dosyłać jedynie załogę lekką rakietą.

Reklama

Odp: Budowa Zautomatyzowanego transportu
« Odpowiedź #1 dnia: Czw, 05 Lis 2020, 10:16:21 »

Pią, 06 Lis 2020, 19:58:52
Odpowiedź #2

Offline warinkos

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
to takie moje mażenie związane z KSP2. Sam z resztą nwm czy są na obecną wersję mody do budowy rakiet po za kerbinem, bo na poprzednie wersje chyba gdzieś widziałem ale nie jestem pewien. Okej dzięki wielkie za info  :D

Sob, 07 Lis 2020, 01:14:58
Odpowiedź #3

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
maRZenie maRZeniem, ale po prostu lądowanie precyzyjne na Kerbinie w atmosferze jest piekielnie trudne. Lądowanie w punkt uważam - jako wieloletni praktyk - za niemal niemożliwe. Może z mechjebami, których nie lubię. Ale na manualu nie. Ale jeśli chcesz wyzwań, to możesz przemyśleć sprawę i wysłać z Kerbinu spory zestaw sprzętu na każdą ewentualność na Joola. Da się tam sensownie skonstruować sieć transportowo paliwową między księżycami z powodzeniem. Może z wyłączeniem Tylo, który ma zabójczą grawitację i lądowanie tam to prawdziwe wyzwanie. Ale poza tym? Świetna sprawa. Olej tryb kariery i idiotycznych ograniczeń (tak, wynaleźliśmy silnik rakietowy, ale w ogóle nie wiemy co to drabina) i wymyśl sobie układ wzajemnych zależności między poszczególnymi księżycami z wydobyciem na ciałach o niskiej grawitacji i przesyłaniem paliw na orbity księżyców o większej. Duża sieć satelitów komunikacyjnych, transport załogowy itp itd. Ludzie często rezygnują z gry, bo odpalają tę idiotyczną karierę i mają dziwne wrażenie, że gra się skończyła po odblokowaniu całego drzewka technologicznego. Podczas, gdy - co nie jest na pierwszy rzut oka oczywiste - zabawa dopiero wtedy się zaczyna. Tylko trzeba wysłać mnóstwo skomplikowanego sprzętu potężnymi rakietami. Pomyśl nad tym. Całkowicie można zrezygnować z budowania modułów na miejscu. To jest prawdziwe wyzwanie.
Tylko potrzebujesz kilku modów, z których KIS+KAS, oraz Tweakscale uważam za absolutnie obowiązkowe.
« Ostatnia zmiana: Sob, 07 Lis 2020, 01:19:00 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Budowa Zautomatyzowanego transportu
« Odpowiedź #3 dnia: Sob, 07 Lis 2020, 01:14:58 »

Sob, 07 Lis 2020, 12:49:44
Odpowiedź #4

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Jeśli chodzi o mody na lądowanie w atmosferze to istnieje coś takiego jak Trajectories - większość graczy korzysta z niego do lądowania np replikami Falcona w kerbalach. Jeśli chodzi zaś o programowanie lotu jest modzik o nazwie KOS natomiast tak jak Kadaf wspomniał wymaga on cały czas fizycznej obecności podczas lotu nie da się tego robić gdzieś w tle.