Ot, taki sobie mój pomysł, gdyby ktoś nie miał np. Twittera (pewnie się nie przyjmie i będzie ochrzan, że znowu śmiecę)
O-co-chodzi? O wieści od amerykańskiej Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA, Europejskiej Agencji Kosmicznej ESA i Kanadyjskiej Agencji Kosmicznej CSA (Canadian Space Agency, vel Agence spatiale canadienne ASC), a także od przyjaciół astronomów. Ogólnie, różne wieści.
I przydałby się znacznik spoilerOd razu zapowiadam - ponieważ dużo zwrotów jest używanych głównie w j. angielskim (np. closest approach), zwroty te umieszczam w wersji nieprzetłumaczonej w nawiasie kursywą. Podobnie w razie zagrożenia złego przetłumaczenia - opinie i poprawki mile widziane.
Część I - pierwsze ślady czarnej materii, zwierzęta i Superman na ISS
NASA Technology - media zaproszone dziś do obejrzenia testowego pomieszczenia kontrolnego drukarki 3D i zbiornika kriogenicznego (
cryotank).
"duży, gruby i gotowy do testów"
NewHorizons2015 (misja zbadania Plutona) - dokładnie za rok będziemy na 3 tygodnie przed zbliżeniem (
closest approach) oraz tworzeniem końcowej trajektorii. Ma to nastąpić 10 dni przed Plutonem (?
these can take place down to Pluto-10 days).
Reid Wiseman (NASA, aktualny mieszkaniec ISS) - Łącznik pierwszy -> laboratorium -> moduł Columbus. Dotknięte dwie poręcze - nowy poziom w umiejętnościach latania.
Odpowiedź od
CSA-ASC - poziom Supermana!
NASA - mrówstronomowie (
Antstronauts) na ISS? Zdobyte dane mogą nauczyć nas wiele o Internecie i algorytmach robotyki.
ESA Science - Pierwszy krok do odkrycia cząstek czarnej materii? Zastanawiające promieniowanie X wskazuje na czarną materię
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Universe Today - odległy blazar (
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) 3C 454.3 wybucha. Możliwe do zaobserwowania przez amatorskie teleskopy.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
The Daily Galaxy - Diament wielkości Ziemi - skamieniały biały karzeł, stary jak Droga Mleczna, krąży wokół gwiazdy neutronowej.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
SPACE.com - najnowsze, niesamowite zdjęcie z Curiosity:
Kapitan Mike Foreman (NASA, STS-123 Endeavour i STS-129 Atlantis) odpowiada na pytanie - "Czy spotkał się pan kiedyś z jakimś rodzajem życia obcych poza Ziemią?" - Przykro mi, ale nie.
The Daily Galaxy - Stephen Hawking: "Dlaczego Droga Mleczna nie roi się od mechanicznego lub biologicznego życia?"
NASA - załoga ISS rozmawia o życiu w kosmosie i ogląda mundial 260 mil (ok. 418 kilometrów) nad Ziemią wraz z telewizją ESPN o 9:25 czasu ET
NASA - Tranzyt ISS przez Słońce widziane z Holandii.
[Post scalony: [time]Śro, 25 Cze 2014, 08:20:56[/time]]
Część II - zdjęcie dnia, APOD, nowy Devnote KSP
Najpierw coś niezwiązanego z astronomią, ale jakże ciekawe
Professor Snape - to ona wygra grę o tron.
Astro Picture Of the Day (Astronomiczne zdjęcie dnia) - galaktyczny klaster "Herkules"
Curiosity Rover - Wszystkiego najlepszego dla mnie z okazji mojego pierwszego roku marsjańskiego! W nagrodę, .MP4 ze mną.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Buzz Aldrin (chyba każdy tutaj wie, kto to jest) - Na wakacjach w moim rodzinnym stanie NJ (Nowy Jork) ze siostrą Maddy - młoda, ma tylko 89 lat. I tak spędzam czas na Twitterze...
NASA - Testy drukarki 3D zakończone, urządzenie gotowe do wystrzelenia na ISS.
Reid Wiseman (NASA, aktualnie na ISS) - nie korzystam często z 800mm (soczewka do aparatów/kamer/lunet etc.), ale Coronado było absolutnie warte wysiłku (
worth the effort)
Alexander Gerst (ESA, urodzony w Niemczech, aktualnie na ISS) - Zrobiłem zdjęcie pustemu skafandrowi kosmicznemu, który gra na gitarze powietrznej.
Kerbal Space Program - nowy devnote! Szybkie tłumaczenie:
Felipe jest w tym tygodniu na prywatnych wakacjach, by doładować baterie po kilkunastu dniach pracy do późnych godzin, by doprowadzić grę do stanu eksperymentów przed następną aktualizacjach. Chcemy przedstawić wam cytat z rozmowy, jaką mieliśmy tydzień temu przed wyjazdem: "Ale w skrócie, tak, 0.24 zostanie wydane również w 64-bitowej wersji Windowsa"
Alex - Ciągle implementuję nowe dźwięki do gry. Myślę, że muszę to wyjaśnić dokładniej: testuję zmiany dźwięków kilku części rakietowych (silniki na paliwo ciekłe, dopalacze na paliwo stałe etc.) na nowe. Dodatkowo pracuję z Lalo nad nowym procesem rachunkowości (?
new accounting processes)
Mike - To był długi tydzień naprawiania błędów. Kontrola jakości i eksperymenty idą całkiem płynnie. Gotowy build był bardzo stabilny, zaimplementowaliśmy kilka propozycji modderów i sprawiliśmy, że całość jest troszkę ładniejsza.
Daniel - Wreszcie opublikowałem animację, mam nadzieję, że się podobała! Teraz jesteśmy w fazie postprodukcji kolejnej animacji.
Jim - myślę, że pozbyliśmy się krytycznych błędów UI (interfejs użytkownika) gry. Co oznacza głównie, że można być pewnym poprawności czcionek oraz innych dużych ? (
tweaks)
Miguel - Praca nad restrukturyzacją KSP-TV i Squadcast. Dzielenie w eksperymentalnym forum i zabawy z budową. Próba przeżycia Letnich Wyprzedaży Steam.
Bob - Pracowałem z Nassault nad kilkoma filmami - jeden powinien pojawić się jutro! On jest bardzo kreatywny, więc jesteśmy szczęśliwi, mogąc mieć go z nami. Szykujemy się również do wydania kolejnej wersji i uważam, że jest tak duża aktualizacja powinna mieć swoją nazwę. Jeden problem... mamy problem z dogadaniem się, jak nazwać. Proszę, wypełnijcie tą ankietę
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (która pomoże nam również z aktualizowaną informacją demograficzną naszej społeczności!), by mieć wpływ na nazwę dla kolejnej aktualizacji!
Ted - ostatni tydzień spędziłem nad kończeniem 0.24 w kontroli jakości i poddać go Eksperymentom (
Nie mam pojęcia, dlaczego używają tego słowa w devnote wielką literą - ShookTea).
Anthony - 0.24 jest właśnie w fazie eksperymentów. Jest to ostatnia faza testowa przed wydaniem.
Eduardo - praca nad rachunkowością (
?) na nowych procesach i procedurach.
Rogelio na zwolnieniu chorobowym.
Hugo - zauważyłem kilka drobnych problemów. Rozpocząłem również proces ulepszania estetyki i zachowania kilkunastu istniejących części wewnątrz gry. Czekam na wydanie 0.24 i nadchodzącą pracę oraz wieści.