Ankieta

Gdybyś miał zamiar fedrować na Tylo, ta którą rafinerię byś wybrał?

Anubis v7.6 firmy MQX Crew INC
2 (10%)
Najnowszy Szyk Mody w mobilnych rafineriach, firmy Kadaf Industries
4 (20%)
Najnowszy Twór Inżynierów Wybudowany z Pieniędzy Podatników, firmy Kebab Space Agency
4 (20%)
Rafineria Haker Technologies
3 (15%)
Łazik wydobywczy mk 1 RAKARTH firmy ED
5 (25%)
Refinery Mk I firmy Nerd Company
2 (10%)

Głosów w sumie: 20

Głosowanie skończone: Pon, 08 Lut 2016, 00:30:34

Autor Wątek: Kupię mobilną rafinerię!!!  (Przeczytany 6775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 31 Sty 2016, 21:37:43

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Kupię mobilną rafinerię.
Własne zasilanie, duża pojemność pojemników na kilka rodzajów paliw.
Minimum cztery wiertła i cztery duże konwertery.
Nie montować doków, transfer będzie przewodami paliwowymi.
Dopuszczalne mody:
KAS

Masa i ilość części nieistotna, ale nie przesadzajcie.
Ostatecznie może być ciągana przez jakiś ciągnik.

Zapłatą będzie lekko używany monitor LG FLATRON IPS237L-8N

Od razu zaznaczam, że 23" panele LG miały irytujący problem z siatką matrycy, szczególnie dający się we znaki w trybie tekstowym, do filmów i gier jest spoko.
Jak będę zadowolony z crafta, to pokrywam koszty przesyłki (a jakże, Robson ma gest).
Modele proszę przedstawiać w tym wątku.
Nie będzie żadnej ankiety, po prostu zdecyduję który mi najbardziej odpowiada.
Rafineria będzie pracować na Tylo, ale to nie istotne.
Oferta ważna do środy 03.02.2016

Tak sobie dopisuję, coby nie było nieporozumień:

W związku z dużym zainteresowaniem dostawą w/w rafinerii, wychodząc na przeciw oczekiwaniom potencjalnych producentów, ogłaszam oficjalną listę dozwolonych modów:
KAS
KIS
IR
TS
Rafineria będzie jednak załogowa.
Czas dostawy przedłużam do czwartku 04.02.2016 godzina 23:30
Pozdrawiam i trzymam za Was kciuki.
« Ostatnia zmiana: Pon, 01 Lut 2016, 21:41:46 wysłana przez Robson »
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Nie, 31 Sty 2016, 22:20:00
Odpowiedź #1

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
A że tak zapytam ostrożnie... KAS + KIS, czy sam KAS? A Infernal Robotics? Odpada? Takie ładnie z nim dźwigi i dźwidżątka robić można...

A i jeszcze. Cztery DUŻE rafinerie? Wiesz Robson, nie liczyłem, ale nawet 4 duże drille pracujące naraz nie są w stanie zapewnić materiału dla ciągłej pracy nawet jednej rafinerii. Może 10 - 20 drilli zasilających 4 rafinerie ale małe? Natomiast jeśli nie chcesz na przykład TweakScale, to zasilenie 4 dużych rafinerii, to przypuszczam jakaś setka generatorów RTG. Bo nawet baterie słoneczne gigantor na Tylo za dużo prądu nie narobią.

[Post scalony: Pon, 01 Lut 2016, 00:46:03]

I jeszcze kilka pytań drobnych:
1. Rafineria ma być załogowa, czy automat?
2. Ma posiadać pokładowy łazik eksploracyjny?
3. Prędkość poruszania ma znaczenie?
4. Jeżeli jednak zgodziłbyś się na zastosowanie IR i TweakScale to czy pojazd ma być kołowy, czy kroczący?
5. Jeżeli pojazd ma być załogowy, to z interiorami, czy bez? (do zrobienia interiorów wielce pomocne były by proceduralne skrzydła, surface lights i kerbpaint. Szczerze mówiąc proceduralne skrzydła w ogóle by się niezmiernie przydały do całej konstrukcji).

I jedna sugestia. Z surowców mamy paliwo, utleniacz, monoprop i ksenon. Rafineria może produkować naraz utleniacz i paliwo. Zasadniczo sam utleniacz jest psu na budę, więc może jednak moduły ISRU wystarczyły by trzy?
« Ostatnia zmiana: Pon, 01 Lut 2016, 00:46:03 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 31 Sty 2016, 22:20:00 »

Pon, 01 Lut 2016, 07:34:16
Odpowiedź #2

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
No właśnie przemyślałem sobie całe zagadnienie, bo problem polega na tym, że jeszcze nigdy nie wydobywałem surowców i nie mam pojęcia jak to z tymi rafineriami jest.
Zawsze zabierałem na planetę tyle paliwa, aby starczyło na powrót na orbitę.
Bo te rafinerie cholernie ułatwiają całą rozgrywkę, ale tu mam coś dużego do wyniesienia i trochę dodatkowego paliwka by mi się przydało.
Z resztą, cała sprawa jest po to, by pozbyć się monitora.
Może jest jakiś chętny na fajny monitor, a za darmo nie oddam.

I faktycznie tych konwerterów wystarczy trzy, a w wymaganiach napisałem, że minimum cztery wiertła, więc może ich być i czterysta.
Co się tyczy modów, to KIS oczywiście jak najbardziej.
Z innych modów raczej bym zrezygnował, nie chcę zamodzać sobie gry (jakoś tak mam).
Rafineria nie musi być piękna i wypasiona, ma spełniać jak najlepiej swoje zadania.
Nie musi być załogowa.
Łazik też nie potrzebny, będę miał jakiś na wyposażeniu ekspedycji.
Prędkość poruszania nie ma znaczenia.
Jeśli będzie załogowy, to nie musi mieć interiorów.

Acha, no i oczywiście producent będzie wymieniony w wątku Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Pon, 01 Lut 2016, 07:38:11 wysłana przez Robson »
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Pon, 01 Lut 2016, 09:57:25
Odpowiedź #3

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
Jeszcze jedna sugestia dotycząca zawieszenia. Praktykę w konstruowaniu dużych pojazdów posiadam raczej sporą, więc się wypowiem. Mianowicie. Do tak ogromnej konstrukcji najlepsze by były na stocku te największe koła. Tyle, że z największymi kołami jest pewien zasadniczy problem. Ich zawieszenie doskonale sprawdza się na obiektach o grawitacji 1-3 m/s Ale ponieważ rafineria ma się poruszać po Tylo, to trzeba wziąć pod uwagę fakt, że na przykład na Kerbinie spotkanie się z jakąkolwiek przeszkodą najazdową wymaga zwolnienia do prędkości minimalnej. W przeciwnym razie dochodzi do uszkodzenia koła. Podobnie będzie na Tylo. Bo na Tylo najlepiej sprawdzą się te koła pośrednie. Ale nie w stockowym rozmiarze, tylko znacznie powiększone. Więc Tweakscale by się przydał. A skoro już Tweakscale, to dlaczego by nie infernal robotics, mod, w którym Robson się zakochasz. Tym bardziej, że dysponując zawiasami można zbudować maszynę, która bardzo zgrabnie się składa (mam tu na myśli ramiona drillujące między innymi).


I jeszcze kwestia zasilania. JEDEN drill do pracy wymaga około 15 generatorów RTG. Co daje nam przy 10 drillach 150 generatorów. ISRU żrą prądu jeszcze więcej. Myślę, że 10 drilli z jednym ISRU na chodzie, to jakieś 300 RTG. Przy wykorzystaniu Tweakscale można generator powiększyć, co przełoży się na zwiększenie jego mocy, a zredukuje ilość potrzebnych części.

Hm, sprawdziłem, 22 generatory RTG na jednego drilla. Czyli 220 przy 10.

Sprawdzania ciąg dalszy. Jedno duże ISRU wymaga do pracy około 45 generatorów RTG. Zaokrąglę do 50. Czyli, 3 ISRU to 150 generatorów. 10 wierteł, to dodatkowe 200 generatorów. Czyli mamy 350. A nadal 10 wierteł nie będzie w stanie zapewnić surowca do ciągłej pracy chociażby jednego ISRU.

Edyta kolejna. JEDEN powiększony maksymalnie tweakscalem generator RTG wystarcza do zasilenia trzech wierteł. Czyli przy 10 drillach mamy 3 generatory, a nie 220. Podumaj nad tym Robson. Tym bardziej, że 10 wierteł nadal nie wyprodukuje surowca tyle, by działało na pełnej wydajności chociaż jedno ISRU.

Edyta następna. Cztery powiększone RTG dają wystarczającą moc do ciągłej pracy 10 wiertel i ISRU. Ale żeby ISRU chodziło na pełnej mocy, to wierteł wymagało by około sądzę 30. Co prawda testy przeprowadziłem tylko na Kerbinie, gdzie na pasie startowym ilość surowca pod betonem nie jest jakaś porywająca. Myślę, że 20 sztuk powinno być w miarę optymalne dla jednej rafinerii. Czyli bez tweakscale samych generatorów przeszło pół tysiąca. A tak to masz maksymalnie 8.

Decyduj Robson więc czy stock i koszmarne mnożenie części, bądź zmiana koncepcji na wiertła powiedzmy 2 i jedno małe ISRU (co nie usunie efektu wąskiego gardła na właśnie wiertłach), czy może jednak IR, Tweakscale i jedziemy pełną parą. Bo na stocku ani się nie obejrzę, jak będzie 2000 części. Albo i więcej.
« Ostatnia zmiana: Pon, 01 Lut 2016, 10:50:10 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Pon, 01 Lut 2016, 09:57:25 »

Pon, 01 Lut 2016, 18:53:04
Odpowiedź #4

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
W związku z dużym zainteresowaniem dostawą w/w rafinerii, wychodząc na przeciw oczekiwaniom potencjalnych producentów, ogłaszam oficjalną listę dozwolonych modów:
  • KAS
  • KIS
  • IR
  • TS
Rafineria będzie jednak załogowa.
Czas dostawy przedłużam do czwartku 04.02.2016 godzina 23:30
Pozdrawiam i trzymam za Was kciuki.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Pon, 01 Lut 2016, 19:51:11
Odpowiedź #5

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
E4 odpada z tej konkurencji. Raz, że nie ma 1.1, dwa - chwilowo nie mam rozsądnej karty graficznej, trzy - monitora nie potrzebuję. Powodzenia życzę uczestniczącym :) W celu wyjaśnienia o co chodzi, to proponowałbym wszystkie informacje przenieść do pierwszego postu i jeszcze jakoś wyróżnić. Zanim sam poznałem warunki, musiałem przekopać się przez wszystkie posty.

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Pon, 01 Lut 2016, 19:51:11 »

Pon, 01 Lut 2016, 21:04:20
Odpowiedź #6

Offline kapacity

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Zdaje mi się że całkowicie zapomniano o ogniwach paliwowych. Moim zdaniem to najlepsze źródło do zasilania rafinerii i nie tylko. W prawdzie nie mają się co równać ze zmutowanymi super giga RTG, jednak skoro Robson życzy sobie skromną pulę modów, to te ogniwa pozwolą ukrócić ją o TweakScale.

Pon, 01 Lut 2016, 21:08:36
Odpowiedź #7

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
nie Kapacity. Ogniwa paliwowe zużywają paliwo i utleniacz. to jest drobienie w miejscu dramatycznie przedłużające czas produkcji. Bo żeby na ogniwach paliwowych wyprodukować 10 jednostek paliwa, to trzeba wyprodukować wielokrotnie więcej, bo jest to paliwo przeznaczane do zasilania ogniw. Poza tym te największe stockowe koła nie nadają się na obiekty o wysokiej grawitacji. Stosując te czarne kółka przy takich gabarytach obiektu trzeba by ich dać z setkę i wyglądało by to idiotycznie.

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Pon, 01 Lut 2016, 21:08:36 »

Pon, 01 Lut 2016, 21:46:55
Odpowiedź #8

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Też myślałem o tych ogniwach wielokrotnie i doszedłem do wniosku, że to jest najgorsza rzecz, jaka może się przytrafić Kerbalowi w kosmosie.
(Bo na Kerbinie, w paru mało oczywistych sytuacjach, są one nawet opłacalne)
« Ostatnia zmiana: Wto, 02 Lut 2016, 06:21:06 wysłana przez Robson »
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Wto, 02 Lut 2016, 12:06:40
Odpowiedź #9

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
Czy rafineria ma później odlecieć?
« Ostatnia zmiana: Wto, 02 Lut 2016, 12:22:59 wysłana przez KebabKerman »
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Wto, 02 Lut 2016, 12:06:40 »

Wto, 02 Lut 2016, 14:06:32
Odpowiedź #10

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Rafineria zostaje, jako stałe wyposażenie bazy naukowej.
Będzie zaopatrywała kosmodrom.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Śro, 03 Lut 2016, 13:02:18
Odpowiedź #11

Offline MarQx

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Witam, mam pytanie w kwestii organizacyjnej. Gotowe projekty przedstawiamy tutaj w formie fotorelacji, czy po prostu wrzucamy plik craft, a Ty Robson sam testujesz ?
Asrock B85 Pro4, Core i5 4440 4x3,1GHz, 16GB DDR3, RAdeon R7 260x 2Gb

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 03 Lut 2016, 13:02:18 »

Śro, 03 Lut 2016, 13:36:32
Odpowiedź #12

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
Też mam pytanko. 105 ton i 247 części. Dużo?
« Ostatnia zmiana: Śro, 03 Lut 2016, 13:41:49 wysłana przez KebabKerman »
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Śro, 03 Lut 2016, 16:27:29
Odpowiedź #13

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Modele proszę przedstawiać w tym wątku.
Nie będzie żadnej ankiety, po prostu zdecyduję który mi najbardziej odpowiada.

Reklama

Odp: Kupię mobilną rafinerię!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 03 Lut 2016, 16:27:29 »

Śro, 03 Lut 2016, 17:02:31
Odpowiedź #14

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 627
  • Reputacja: 91
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
To nie odpowiada na pytanie :P

Ja rozumiem to tak, że plik .craft dosyła się później.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.