Autor Wątek: Kadafa na mody pomysły  (Przeczytany 4612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 15 Sty 2016, 12:16:27

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Sporo idei chodzi mi po głowie, ale ponieważ absolutnie nie umiem programować, a w modelowaniu 3d jestem raczej słabowity, to też moda żadnego nigdy nie stworzę. A chciałbym kilka mieć. W tym wątku zamierzam opisywać co mi chodzi po głowie z nadzieją, że ktoś kto umie to czego nie umiem ja weźmie i zrobi.

Więc pomysł pierwszy - mod poprawiający wizualną stronę jazdy. Nie uważacie, że po przejechaniu chociażby 10 metrów koła w łazikach powinny być brudne? Wyobrażam sobie to tak: Powstaje do każdego modelu kół przezroczysta tekstura. Przedstawia ona oklejone syfem koło. Lądujemy sobie gdzieś tam i jeździmy i jak to działa:

Opcja pierwsza:
  Wduszamy jakiś guzik i pojawia nam się okienko z czterema suwakami. Jeden suwak odpowiada za przezroczystość, trzy pozostałe za kolory, standardowo RGB. Jeżdżąc na przykład po Dunie dobieramy sobie suwakami RGB taki sam kolor jaki ma grunt, po czym suwakiem przezroczystości robimy tak uwalone pomarańczowawym pyłem jak uznamy za stosowne. Tak samo na innych planetach. Na Eve dobieramy jakiś zgrany fiolecik, na Munie szarość itd.

Opja druga:
  Dzieje się to jakoś samoczynnie i jedyne co regulujemy to intensywność z jaką się to wszystko brudzi.

To samo mogło by dotyczyć nóg lądowników.

Dalej: Mod zawiera jakiś system cząsteczkowy kurzenia się za pojazdami. Kurz ma kolor taki sam, jak ten dobrany suwakami (bądź z opcji drugiej dzieje się to samoczynnie) i tak jak powyżej, jedyne co dobieramy to intensywność efektu. (albo dzieje się to automatycznie również biorąc pod uwagę np grawitację, im słabsza, tym więcej kurzawy, a jak jest atmosfera, to wolniej opada). Piszę upraszczając kurzawa, tyle że to nie tak do końca. Uważnie się przyjrzyjcie poniższemu filmikowi:

""

Szczególnie chciałbym zwrócić uwagę na fragment pomiędzy 0:47 a 0:49 (swoją droga doskonały dowód na to, że lądowanie się odbyło). Tak nie zachowuje się kurz czy pył w warunkach gdzie jest atmosfera. Mamy tam lekkie buksowanie koła, w efekcie którego za błotnikiem unoszą się następujące po sobie "fale" pyłu. (Gdyby to było nakręcane w atmo, to była by to po prostu chmura.)
I pytanie do tutaj zebranych, czy jest ktokolwiek, poza zawalonym pracą Sobolem, kto umiałby zrobić coś takiego?

Pią, 15 Sty 2016, 15:30:19
Odpowiedź #1

Offline Haker53535

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Kadaf, robienie części a pisanie takich rzeczy (wraz z shaderami)  to dwie całkowicie inne pary kaloszy. Zrobienie części kończy się na wymodelowaniu i opisaniu jej właściwości, co jest proste porównując do stworzenia pluginu robiącego to co byś chciał. Nie mniej jednak jest to możliwe, lecz trochę trudniejsze.
Haker Technologies - Tworzymy lepszą przyszłośc

Reklama

Odp: Kadafa na mody pomysły
« Odpowiedź #1 dnia: Pią, 15 Sty 2016, 15:30:19 »

Pią, 15 Sty 2016, 17:18:43
Odpowiedź #2

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Mod za pył na pojazdami już istnieje, nazywa się Collision FX i przy okazji dodaje wizualne efektu uszkodzeń (iskry, dym).





Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 18 Sty 2016, 02:44:03
Odpowiedź #3

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Przyjrzałem się bliżej temu modowi, który podlinkowałeś Drangir i mam do niego szereg zastrzeżeń. No i nie ma nadal tego, co dla mnie najważniejsze, czyli oklejonych pyłem kół. A kurzenie się jest zrobione dość generalnie średnio. (vide filmik z mojego pierwszego postu). A pomyśl, jak dobrze w relacji by takie coś wyglądało jak brudne koła. Ten sam mechanizm mógłby się również tyczyć, bo dlaczego by nie, skafandrów kerbali. Za to faktycznie można by sobie nie zawracać gitary z brudzeniem pozostałych części, bo to akurat było by trudne niezmiernie (czyli jakiś system ustalający który element jak jest skierowany w kierunku gruntu, na jakiej wysokości itd itp). Ale brudne koła i kombinezony? Wydaje mi się to jak najbardziej wykonalne.

A kurz za pojazdem jadącym w atmosferze generalnie wygląda tak:


Nie piszcie, że się tego nie zrobić, to tylko kwestia odpowiednich ustawień przezroczystości i dobrania koloru. Porównajcie powyższą fotkę z fotką "kurzu" za pojazdem z moda.
« Ostatnia zmiana: Pon, 18 Sty 2016, 02:55:26 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Kadafa na mody pomysły
« Odpowiedź #3 dnia: Pon, 18 Sty 2016, 02:44:03 »

Pon, 18 Sty 2016, 14:34:00
Odpowiedź #4

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Jak juz ktos wspomnial, brudzace się koła to skomplikowana impreza, po prostu warto wiedzieć że jedna z funkcji już istnieje i będzie można z niej skorzystać (pewno na licencji CC), więc pierwsze zastrzezenie nie ma zbytnio sensu, bo to zderzenie pomysłu twojego i zupełnie innej osoby która własny mod kodziła.

A czemu sam nie dokonasz zmiany w configu moda, jeśli tak ci zależy na efekcie? Gdy modyfikowałem chmury dla rozgrywki musiałem rozgryzc zasadę działania moda, a programistą też nie jestem. To na pewno nie przekracza twoich możliwości a z twoim okiem może uda sie przekonać twórcę do lepszego settingu
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 18 Sty 2016, 15:21:12
Odpowiedź #5

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Chciałbym bardzo poznać, dlaczego nałożenie na teksturę kół drugiej tekstury z regulowaną przezroczystością jest takie skomplikowane. Podobnie z kombinezonami. Co w tym jest takie trudne?

A co do powyższego moda, to uważam, że poza słabo zrobionym kurzeniem cała reszta jest nic nie warta. Ponieważ głównym, kluczowym elementem tego moda, jest iskrzenie. A to jest akurat całkowita bzdura. Taki efekt nie występuje w rzeczywistości. Obejrzyj sobie Drangir dowolną kompilację wypadków, gdzie zderzają się ze sobą dwa żelastwa. I pokaż mi gdziekolwiek jakiekolwiek iskry. Może w odpowiednich, niezmiernie rzadkich okolicznościach iskra powstanie, ale iskra to nie 1000 watowy reflektor. W nocy? Może coś na moment oświetlić, ale w ciągu dnia? Absolutnie nie. Dlatego też nie wydaje mi się zasadne wdawanie się w jakiekolwiek dyskusje z twórcą moda, który nie ma śladowego pojęcia o realiźmie.

Dodam jeszcze, że dźwięk też nie ma się nijak do rzeczywistości. Ponieważ jestem kierowcą ze stażem dłuższym niż większość użytkowników tego forum w ogóle żyje, to też zdarzało mi się na własne oczy widzieć wypadek nie raz i nie pięć. Dźwięk uderzenia żelastwa o żelastwo to nie zgrzyty i piski. Ten dźwięk niezmiernie przypomina kopnięcie w karton. Basowe łubudu z elementem szumu i syku. Dopiero po zderzeniu czasami słychać metaliczne podzwanianie elementów które odpadły i skaczą albo turlają po asfalcie, póki się nie zatrzymają. Pisków, zgrzytów niet.





« Ostatnia zmiana: Pon, 18 Sty 2016, 15:39:53 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: Kadafa na mody pomysły
« Odpowiedź #5 dnia: Pon, 18 Sty 2016, 15:21:12 »

Sob, 01 Paź 2016, 10:57:07
Odpowiedź #6

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Właściwie, to post ten kieruję przede wszystkim do naszego moddera zdolniachy. Ale, że to moja koncepcja, to wrzucam ją tutaj. Mianowicie, Sobol, czy dałbyś radę skonstruować malutkiego modzika, z dwoma częściami współpracującymi z wiertłami wydobywczymi? Chodzi mi o wyrzutnik gruzu i pyłu. Bo niemal zawsze, gdy się coś wydobywa, to większość materiału przechodzącego przez wiertło stanowi odrzut. Piekielnie mi więc brakuje takiego elementu z dużym otworem, który montowalibyśmy gdzieś w pobliżu drilla, a z którego po uruchomieniu kopaczki wylatywałby strumień pyłu i kamyków. Oczywiście najlepiej by było, gdyby w zależności od ciała niebieskiego pył miał odpowiedni kolor. Czyli na Munie szary, Duna pomarańczowy, Eve burofioletowy. Te dwie części o których wspomniałem, to po prostu dwa rozmiary, do małego drilla mniejszy, do dużego większy.

Co myślicie o czymś takim?

Sob, 01 Paź 2016, 12:05:49
Odpowiedź #7

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Kadafie pomysł jest zaiste zacny. Dostrzegam w nim kilka problemów, których na szybko nie potrafię obejść. Główny to kolor odpadków. Same odpadki myślę, że da się dodać bezpośrednio do wiertła. Ja widzę to mniej więcej tak, że z wiertła się sypie ale i gdzieś w pobliżu odkłada się jakiś stosik kamieni. No ale to marzenie, muszę przejrzeć na co mi pozawala animator U5. Ja bym jeszcze dodał drilla który wymaga zabrania znacznej ilości rur no i wymienne głowice, ale to już chyba tylko polemika póki co.

Reklama

Odp: Kadafa na mody pomysły
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 01 Paź 2016, 12:05:49 »

Czw, 02 Lut 2017, 21:59:28
Odpowiedź #8

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Mam takie drobne pytanko do osób, które potrafią pokombinować w KSP od strony modów.
Mianowicie pomiędzy częściami, które mamy dostępne w grze, jest jedna arcyciekawa, mimo, że nie wygląda szczególnie intrygująco. Rura strukturalna. O ta:


Ciekawostką tej rury jest fakt, że jest to JEDYNA część w grze z otworem, przez który da się przejść kerbalem. Mamy oczywiście całą masę dikaplerów, wydawało by się, też, pustych w środku, ale gra upiera się, że dikapler to dla kerbala lita ściana i przejść się przez nią nie da, o:


Powyżej rura o średnicy powiększonej tweakscalem i dikapler w standardowym rozmiarze stanowiący przeszkodę nie do pokonania.

I teraz tak. Bardzo, ale to bardzo potrzebowałbym takiej rury strukturalnej, ale krótszej. Rury o długości 1/2 stockowej, oraz 1/8, albo nawet 1/10. Oczywiście w wersji współpracującej z modem tweakscale. I pytanie do moderów, czy jesteście w stanie dokonać takiej właśnie przeróbki?
Jest taka rura niezmiernie potrzebna, by sławić Polską nację w internecie, ci którzy są na bieżąco, domyślą się do czego mi ona potrzebna. Kto taką rurę zrobi, tego imię też zostanie wspomniane w ujęciu, że tak powiem, międzynarodowym.

Pią, 03 Lut 2017, 01:33:32
Odpowiedź #9

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
1.Bierzesz plik .cfg i kopiujesz do nowego folderu
2. Edytujesz plik cfg. - zmieniasz nazwę, dlugość i masę proporcjonalnie do nowej długości.
3. Robisz config do tweakscale - kopiujesz istniejący config dla tej rury i tylko zmieniasz nazwę na swoją.
4. Możesz też podmienić tekstury i mieć rurę w dowolnym kolorze

10 minut roboty.

Ja tak zrobiłem 1000 części - kadłuby B-52 i Lancastera ze stockowych części mk3, luki bombowe w różnych kształtach i kolorach do całej masy samolotów - wszystkie zrobione z zaledwie jednej części.

Reklama

Odp: Kadafa na mody pomysły
« Odpowiedź #9 dnia: Pią, 03 Lut 2017, 01:33:32 »

Pią, 03 Lut 2017, 01:43:42
Odpowiedź #10

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No, winged, dzięki za info, ale widzisz, gdybym ja wiedział jak poprawnie edytować te configi i inne, to bym nie pisał posta. Ale nie umiem. Dwie lewe ręce do tego. Za to w 10 minut byłbym w stanie narysować portret, no, na przykład Misiewicza. Ale też całkowicie rozumiem, że nie każdy tak ma :)

Jesteś zdolniachą w tej materii, wszyscy to wiemy, a ja kompletnie nie wiem, jak się w tym wszystkim odnaleźć. Za to jeśli by ci się chciało skrócić mi tę rurę o połowę krótszą i zrobić jeszcze jedną o długości 1/10, to byłbym niezmiernie wdzięczny. Bo ty to zrobisz w 10 minut, a ja będę przeklinał pół dnia i a i tak coś zapomnę/pomylę/spieprzę.

Gdyby ci się chciało, to wyślę ci na pw mojego maila.

Pią, 03 Lut 2017, 02:31:33
Odpowiedź #11

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
A ja nawet nie wiem kto to jest Misiewicz więc i portretu jego bym nie narysował.

Zrobione. Masz następujący rozmiary: 1/10, 1/8, 1/4, 1/2. Masa i cena też zostały przeskalowane.



Zeszło mi się trochę dłużej niż planowałem bo zapomniałem która cyfra w plikach odpowiada za który wymiar, strzeliłem więc na ślepo i za pierwszym razem przeskalowałem niewłaściwy wymiar co doprowadziło do takiej spłaszczonej rurki:



Ciekawe czy Kerbal by przez nią przeszedł.




[Post scalony: [time]Pią, 03 Lut 2017, 02:40:11[/time]]
Download:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Instalacja:

Masz 5 plików tekstowych. Pliki o nazwach: mk1Structural2,3,4,5 idą do folderu:

-Gamedata/Squad/Parts/Structural/mk1Parts  (w zasadzie to one chyba mogą być umieszczone w dowolnym miejscu w Gamedata ale na wszelki wypadek umieść je pod tym adresem, który wskazałem)




Plik o nazwie Squad_Structural idzie do folderu o adresie:

-Gamedata/Tweakscale/patches/Squad (musisz podmienić istniejący już plik)
« Ostatnia zmiana: Pią, 03 Lut 2017, 02:45:13 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Kadafa na mody pomysły
« Odpowiedź #11 dnia: Pią, 03 Lut 2017, 02:31:33 »

Pią, 03 Lut 2017, 12:18:57
Odpowiedź #12

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Doskonała robota winged! Oto mi właśnie chodziło, wszystko gra i buczy! Dzięki stukrotne, lep reci, ja bym tego nie ogarnął :D

Na PW dodatkowe info :)