• [Wersja aktualna] KSP 1.1.3 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3  (Przeczytany 106281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 13 Maj 2015, 20:02:41

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
To musiało nastąpić, dobrze o tym wiecie. Na początek gorąca informacja. Squad niedługo zacznie prace nad KSP na Unity 5.0. Co to oznacza dla nas? W ogromnym skrócie. Ogromną optymalizację. Do tego mają w planach wypuszczenie hotfixa. Czyżby wersja 1.0.3?

« Ostatnia zmiana: Śro, 22 Cze 2016, 14:28:31 wysłana przez JackRyanPL »

Śro, 13 Maj 2015, 20:05:16
Odpowiedź #1

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
"[Wersja nadchodząca] 1.1", proszę. :c
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 13 Maj 2015, 20:05:16 »

Śro, 13 Maj 2015, 20:06:45
Odpowiedź #2

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
  • WIENIAWA!
    • Zobacz profil
W końcu 1.1 czy 1.0.3? Wiem, że wiedzą to tylko ci ze Squadu, ale proponuję trzymać się jednej wersji :)
Co to za pedał? Co to za biedak? ShookTea skończył się na Projekt Jool!

Śro, 13 Maj 2015, 20:11:31
Odpowiedź #3

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
1.1 - Następny duży update ze zmianą silnika(?)
1.0.3 - hotfix, poprawki bugów aktualnej.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 13 Maj 2015, 20:11:31 »

Śro, 13 Maj 2015, 21:26:13
Odpowiedź #4

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Pracuję trochę w Unity 5.0.1 64 bit. Dopiero od półtora miesiąca, ale powiem, że jest sporo poprawek, które nas zainteresują.
Mogę opisać co ważniejsze z nich, ale trochę później, jak wrócę z pracy.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Czw, 14 Maj 2015, 00:40:51
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
O dzięki ci, dobry człowieku! Sam chciałem coś takiego wykombinować, ale musiałbym przeprowadzać długi research, więc fajnie że ktoś kto odróżnia szynę magistrali od szyny kolejowej się za to zabierze ^^
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #5 dnia: Czw, 14 Maj 2015, 00:40:51 »

Czw, 14 Maj 2015, 08:11:50
Odpowiedź #6

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Unity 5
Nie będę używał fachowych nazw, tylko wytłumaczę co widać na ekranie, a nie było tego w wersji 4.6, co by każdy mógł zrozumieć o czym piszę.
Tak na szybko, to powiem, że przede wszystkim mamy potężny wzrost wydajności grafiki. (He he  :) )
Wraz z wydajnością poprawione zostały bardzo istotne elementy.
Z tego, co zdążyłem zauważyć, to obiekty zostają dodatkowo oświetlone rozmytym światłem odbitym od innych obiektów lub od elementów ich samych. Oprócz tego, daje to jeszcze bardzo przyjemny efekt wizualny, nie wiem jak to nazwać, chodzi o takie zmiękczenie.
Refleksy świetlne, to nie istotne, ale ładne. Cienie nie będą już takie ziarniste, ale ładnie rozmyte.
Dodano proceduralne chmury :) i ogólnie proceduralne efekty atmosferyczne, takie jak daje na przykład ten mod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Najważniejsze na koniec.

UWAGA, UWAGA !!!

Został zaimplementowany silnik fizyki o nazwie PhysX 3 produkcji NVIDIA.
Wyniesie to nasze Kerbale na całkowicie nowy poziom rozgrywki. (montujcie dżiforsy, bo radeony są bee)
Co dla nas istotne, przeniesione zostały obliczenia złożonych obiektów do GPU, i na przykład stacja na orbicie składająca się z 800~1000 części, to dla takiego procesora bułka z masłem.
Amen.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Czw, 14 Maj 2015, 09:01:11
Odpowiedź #7

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Oczywiście to że silnik pozwoli dodać jakieś funkcje nie oznacza że będą dodane. W ilu grach masz możliwości żeby wyleciec poza atmosferę sferycznego ciała niebieskiego? Co innego zaprojektować pogodę w szescianie 2x2 km w FPS, co innego dla planety. Lepsze efekty świetlne są bardzo potrzebne, nie wiem jak liczą to teraz, ale to proteza... obciazajaca procesor.

Fizyka liczona przez GPU?! To zbyt śmiałe by o tym marzyć! :0
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #7 dnia: Czw, 14 Maj 2015, 09:01:11 »

Czw, 14 Maj 2015, 09:39:30
Odpowiedź #8

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Silnik PhysX działa na rdzeniach GPU, tu nie ma żadnych wątpliwości i nie będzie możliwe liczenie tego inaczej. Nie bądź więc taki sceptyczny Drangir.
A co się tyczy wcześniej opisanych efektów, to oczywiście masz rację, wszystko zależy od twórców gry.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Czw, 14 Maj 2015, 09:47:19
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
To nie sceptyzm, to raczej niedowierzanie z powodu wielkości zmiany.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #9 dnia: Czw, 14 Maj 2015, 09:47:19 »

Czw, 14 Maj 2015, 13:13:09
Odpowiedź #10

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Nie patrzyłbym na U5 jak cielę w malowane wrota. Sam jestem sceptyczny co do zastosowania PhysX'a.

Czw, 14 Maj 2015, 14:07:23
Odpowiedź #11

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 No ciekawe. Fizyka liczona przez GPU to było by coś genialnego. Gdyby udało się dobić do 1000 części przy idealnie płynnej grze, więc może do 2000 przy znośnym klatkowaniu, to wyniosło by to Kerbale na zupełnie nowy poziom jakości. Można by się pokusić nie tylko o budowy baz, ale wręcz kolonii. Ale co do dżiforsów i be radeonów. Ja jadę na radku akurat, więc co, ominą mnie te skoki jakości?

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #11 dnia: Czw, 14 Maj 2015, 14:07:23 »

Czw, 14 Maj 2015, 14:55:50
Odpowiedź #12

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Ludziowie kochani. No przecież mówię, że mam U5 już od jakiegoś czasu i opisuję to, co widzę.
Silnikiem fizyki w U5 jest PhysX 3.3 i nie ma tam innych silników fizycznych, basta.
PhysX, do symulacji fizyki, wykorzystuje rdzenie GPU (hehe, a dużo ich, dużo w takim procku  :) ) i nie ma innych alternatyw.
KSP nie jest jedyną grą opartą na Unity i nie jest jedyną, która będzie w najbliższym czasie przesiadała się na U5. Wystarczy poszukać i sprawdzić jaki jest skok w jakości.
Kończę tą bezsensowną dyskusję.

P.S. Kadaf, jeśli Twój radek obsługuje PhysX, a obsługuje na pewno, to nie masz się o co martwić.
Szkopuł jest jedynie w tym, że ten silnik jest pisany pod technologię NVidia i to te karty będą o niebo bardziej wydajne. Z resztą, tą informację też można łatwo zweryfikować. Są testy w necie.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Czw, 14 Maj 2015, 15:44:52
Odpowiedź #13

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
tak czy siak rzucanie liczbami na etapie "Squad powiedział" nie ma sensu, tym bardziej że ludzie na forum mają maszyny od dwurdzeniowych procow dual core i 2gb ramu do potworow z i7 i kartami GTX900.

Moje hhasło o 1.1 i unity 5 - Expect worst, hope the best.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« Odpowiedź #13 dnia: Czw, 14 Maj 2015, 15:44:52 »

Czw, 14 Maj 2015, 16:26:42
Odpowiedź #14

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
@up
A mają także dwuprocesorowe Xeony Hexaquady.

Popieram wstrzymanie się od domyśleń, poczekajmy co powiedzą w Squadzie.
Zresztą, nie ma co czekać na ich zapowiedzi, skoro i tak nie dotrzymują słowa.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

 

[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 3510
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.0

Zaczęty przez Kadaf

Odpowiedzi: 240
Wyświetleń: 49246
Ostatnia wiadomość Śro, 24 Cze 2015, 19:21:09
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 11618
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 1169
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77
[BLOG] Wersja Beta bardziej niż kiedykolwiek – Przyszłość KSP

Zaczęty przez ingwden

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 1268
Ostatnia wiadomość Pią, 31 Paź 2014, 12:42:30
wysłana przez ingwden