Autor Wątek: [Wersja aktualna] KSP 1.0  (Przeczytany 133611 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wto, 05 Maj 2015, 17:45:37
Odpowiedź #150

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@angorek: Dzięki, popróbuje.

Coś się grzebią z KAS. CactEye i Texture Replacer już jakiś czas mają wersje na 1.0, a KAS ciągle jest na 0.90.

Wto, 05 Maj 2015, 18:09:19
Odpowiedź #151

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
KAS działa, pomimo komunikatu że nie, to jednak śmiga. Nie działają tylko pojemniki bo Squad coś popieprzył z nodami i nie da się ich przyczepić.
NovaPunch będzie lada chwila, natomiast na KW Rocketry trzeba poczekać przynajmniej miesiąc bo gość ma jakieś egzaminy.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #151 dnia: Wto, 05 Maj 2015, 18:09:19 »

Wto, 05 Maj 2015, 18:47:36
Odpowiedź #152

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Miłośnikom KAS'a polecam Kerbal Inventory System, który ma pojemniki i wyśmienicie współgra z KAS'em.

Wto, 05 Maj 2015, 22:09:11
Odpowiedź #153

Offline Aver Kerman

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Witajcie Kerbalonauci!
Co jak co przy poprzednich wersjach nawet zmodowanych bugi mi dokuczały niewiele albo wcale,
 po ostatnim patchu dzieją się takie rzeczy jak brak zaliczenia podpunktów i całych kontraktów, a także bramy szeolu w miejscach zmiany strefy oddziaływań
- staek niby "wchodzi" w punkt SOL i w nim zostaje lecąc dalej a przyspieszenie czasu nie chce  przekroczyć 4-tej strzałki (nie pamiętam ile to % ).
 
Dawno mnie tak krew nie zalała jak dzisiaj kiedy wykonując kontrakt "explore duna" wszedłem elegancko sondą na orbitę i... no właśnie nic, żadnego powiadomienia, dobra myslę sobie że może trzeba wszystkie punkty kontraktu zaliczyć to może zaskoczy, i tak w końcu wylądowałem i wysyłałem dane i... też nic. Jutro jeszcze raz odpalę kerbale i sprawdzę czy zajarzyło.

 Mehh, Squad se gdzieś jedzie zamiast poobserwować przez chwilę jak zwodowana łódka pływa i czy nie tonie- a łódka bul bul bul...

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #153 dnia: Wto, 05 Maj 2015, 22:09:11 »

Wto, 05 Maj 2015, 22:36:36
Odpowiedź #154

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Winged i inni podziwiacze twórczości Squadu. Aerodynamika, tak, ale nie zanim tyle innych rzeczy nie jest zrobione! To ma być 1.0? Z jednym surowcem? Bez kolejnych planet zapowiadanych wieki temu, bez life supporta, bez.... mógłbym tak wymieniać jeszcze długo. Bo aerodynamika chociaż koślawa, to była. A life supporta nima. Zabawne, był zapowiadany, że się za niego zabiorą dwa lata temu. I co? I nic. Mając moda IR mogę wpakować w owiewki dosłownie  wszystko. Więc co to za wielkie kombinowanie. Ba, nawet bez kombinowania, na stocku wysłałem tą mobilną rafinerię:


Owinąłem w owiewki. Więc nie wiem gdzie tu wielkie dumania i utrudnienia tej aerodynamiki. Poza zarżnięciem SSTO nie dostrzegam żadnych różnic. Wszystkie moje samoloty latały dobrze i wcześniej i teraz. Ale w lotach rakietowych? Na moje chyba jest nawet łatwiej niż było.

A jak ktoś nie chce używać owiewek, nikt nie zmusza. Poniżej większa kopaczka, poleciała bez owiewek, normalnie.


Wystarczy mocniejsza rakieta i można polecieć ze wszystkim.

Jeszcze parę słów o modach. Zawsze lubiłem duże wieloczęściowe relacje. I takie staram się robić. Niestety trzeba się zamykać z relacjami póki nie wyjdzie kolejna wersja KSP, bo, pokaż mi chociaż jedną Winged zaawansowaną relację, która była kontynuowana przez dwie wersje gry. Jakoś takiej nie kojarzę wśród ludzi używających długiej listy modów. Bo albo czegoś nie updatowali, albo przestało działać, albo jeszcze coś tam. Żeby być pewnym swego, trzeba by się opierać na stocku, wyłącznie. Patrz chociażby KAS, jeden z najpopularniejszych modów do KSP. Skrzynki nie działają. Dasz głowę, że zadziałają kiedykolwiek? Bo ja nie, a używałem ich często i teraz muszę siedzieć na 0.90, bo nie chodzą na tej cudnej 1.0.

Wto, 05 Maj 2015, 23:40:23
Odpowiedź #155

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Otóż, obwieszczam wszem i wobec, że w końcu właśnie odpaliłem wersję 1.0.2
Nie testowałem. Przejrzałem tylko listę części (powiem, że w tej kwestii, to jestem pod wielkim wrażeniem) i skrobnąłem jakąś rakietkę na LT-35 + atom na małym zbiorniku samolotowym i ją oblatałem.
Moje wrażenia: ta aerodynamika, to jakaś farsa, albo niezwyczajny jestem, ale jeszcze nigdy tak łatwo nie leciało mi się na orbitę.
Co, jak co, ale FAR jednak rządzi i mam nadzieję, że wyjdzie wersja pod jedynkę.
Dobicie do niej KerbalemX i dokowanie bez RCS zajęło mi niecałe 4 minuty.
Ta gra stała się baaardzo noobska, że tak powiem.

Takie są oto moje pierwsze wrażenia.
Jutro zobaczymy te części. A jest sporo smakowitych kąsków.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #155 dnia: Wto, 05 Maj 2015, 23:40:23 »

Śro, 06 Maj 2015, 04:00:00
Odpowiedź #156

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Najwidoczniej za wcześniej pochwaliłem Squad za tą aerodynamikę, skoro takie kopaczki idą na orbitę. Niech wracają lenie do roboty! :P

Cytuj
Aerodynamika, tak, ale nie zanim tyle innych rzeczy nie jest zrobione! To ma być 1.0? Z jednym surowcem? Bez kolejnych planet zapowiadanych wieki temu, bez life supporta, bez.... mógłbym tak wymieniać jeszcze długo. Bo aerodynamika chociaż koślawa, to była.
Nie, aerodynamiki wczesniej nie było, dopiero teraz jest koślawa. Tam pracuje raptem kilka osób, nie oczekuj, że się rozdwoją. Teraz się wzięli za aerodynamikę, z takim skutkiem że już po kilku dniach od premiery musieli wypuszczać fixa. Pewnie następny update przyniesie kolejne fixy, miną miesiące zanim wezmą się za kolejne rzeczy.


Cytuj
Jeszcze parę słów o modach. Zawsze lubiłem duże wieloczęściowe relacje. I takie staram się robić. Niestety trzeba się zamykać z relacjami póki nie wyjdzie kolejna wersja KSP, bo, pokaż mi chociaż jedną Winged zaawansowaną relację, która była kontynuowana przez dwie wersje gry. Jakoś takiej nie kojarzę wśród ludzi używających długiej listy modów. Bo albo czegoś nie updatowali, albo przestało działać, albo jeszcze coś tam. Żeby być pewnym swego, trzeba by się opierać na stocku, wyłącznie. Patrz chociażby KAS, jeden z najpopularniejszych modów do KSP. Skrzynki nie działają. Dasz głowę, że zadziałają kiedykolwiek? Bo ja nie, a używałem ich często i teraz muszę siedzieć na 0.90, bo nie chodzą na tej cudnej 1.0.
Po pierwsze jest tydzień po premierze, to normalne że nie wszystko działa. Po drugie to jest dla mnie bardzo lichy argument. Ja na stockowym układzie kerbolskim zrobiłem wszystko co chciałem zrobić i gdyby nie RSS to albo bym już nie grał w KSP albo bardzo bym się nudził. A to, że jakiś mod przestał działać, trudno. Możesz dokończyć na 0.90 a następne rzeczy robić bez skrzynek. Na jeden mod, który przestaje działać przypada 10 nowych. Jak była aktualizacja do 0.90 to z dodatków do RSS przestał działać Orbit Manipulator Series, czy ktoś z tego powodu przestał grać w RSS? Oczywiście, że nie.

Śro, 06 Maj 2015, 09:39:54
Odpowiedź #157

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Widzisz Winged. Kiedyś, dawno temu zrobiłem bardzo złożoną misję na Laythe. To była moja pierwsza duża relacja. Nie pamiętam już ile to miało części, ale całkiem sporo. Nie znałem wówczas moda KAS, więc do transferowania paliwa wykorzystywałem modzik na rurę paliwową. A że misja zawierała samolot, to przetankowywanie było niezbędne. Niestety po przejściu na kolejną wersję twórca moda nigdy go nie updatował. Relacja zarżnięta.
Druga spora relacja - misja na Eve. Po przejściu z 23.5 na kolejną twórca moda na proceduralne skrzydła zmienił system tworzenia kształtów. W rezultacie po wczytaniu okazało się, że wszystkie moje konstrukcje straciły oryginalne parametry. Musiałbym je budować od początku. Misja zarżnięta. Teoretycznie mógłbym ją reaktywować odbudowywując wszystko jeszcze raz i wykonać piekielnie mozolną robotę modem Hyper Edit. Może mi się zachce kiedyś, ale teraz, na samą myśl o tym wszystkim odechciewa mi się gry. Moja aktualna relacja, misja SSTO na Muna. Zmiana jednej koślawej aerodynamiki na drugą koślawą aerodynamikę spowodowała, że moje SSTO nie są w stanie wejść na orbitę. Misja zarżnięta. A raczej była by, gdybym chciał się z nią przesiąść na 1.0. Więc robię ją na 0.90.

Ktoś zapyta, po co się przesiadam na nowsze wersje zamiast kontynuować na starych? Już odpowiadam; bo naiwnie wierzyłem w optymalizacje, a że robię konstrukcje 500 części +, to gra nie jest komfortowa na moim sprzęcie. Może jeszcze nie pokaz klatek, ale już prawie.

A co ja bym chciał od Squadu zamiast zastępowania jednego gówna drugim? Żeby zrobili dwie rzeczy. Uczciwe surowce oparte na przytoczonym gdzieś powyżej w tym wątku diagramie, oraz żeby zrobiono lepsze powierzchnie planet. Bo teraz stockowy Kerbin i Mun są poprawione. Dalej są dość szkaradne, ale jak się zagryzie zęby i udaje ślepego, to można przeżyć. Ale inne planety i księżyce, to jest po prostu ŻENADA. Są skrajnie obrzydliwe! Znajdź mi fajną miejscówkę do lądowania na Laythe, Dunie, czy gdziekolwiek. Nie ma. Poziom wykonania jest po prostu koszmarny. Nie zachęca mnie to do latania na nie, ani trochę.

A tu mamy wielki hype na koślawe aero, które nadal przepuszcza bez bólu naleśniki po kilkaset ton, oraz jeden surowiec. Jak już robili to aero, to mogli chociaż zaimplementować chmury. Tyle że im się nie chciało.

[Post scalony: Śro, 06 Maj 2015, 10:02:00]


I jeszcze coś. Wielokrotnie na forum słyszałem argument, że jest ich tam kilku i się nie rozdwoją. No do jasnej ciasnej, przecież nie robią tej gry w czynie społecznym! Kosztuje w tej chwili całkiem porządne pieniądze! To dlaczego do diabła nie zatrudnią na stałe twórców modów KAS, IR, tego tam od Astronomera i paru innych?!

Pojąć tego nie mogę. Wypuszczają bubel za bublem grywalny tylko dzięki moderom. A moderzy pracują za free a i tak robią rzeczy, których squad jakoś nie potrafi. A co ja zrobię, jeśli facet tworzący IR nagle stwierdzi, że będzie teraz robił mody, nie wiem, do minecrafta i oleje KSP? Albo go tramwaj rozjedzie? Albo jeszcze sto innych rzeczy? Bez IR to ja powiem wam co zrobię. Wypieprzę z dysku KSP w kosmos. Na stocku.
« Ostatnia zmiana: Śro, 06 Maj 2015, 10:02:00 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #157 dnia: Śro, 06 Maj 2015, 09:39:54 »

Śro, 06 Maj 2015, 10:46:50
Odpowiedź #158

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Problemem nie jest to że jest ich mało, tylko że im się nie chce robić, siedzą i smyrają się po jajach zamiast pracować, bo zaraz wyjdzie mod więc po co mają to robić. Nawet w oficjalnym wątku o proponowanych featcherach, dają linki do modów ! To jest chore. Polacy mają inną mentalność niż gracze np. z Francji, USA itd. Dla nich ta gra to bóstwo, i każda wprowadzona zmiana doprowadza ich do orgazmu, a Squad zasypywany tonami komentarzy, myśli że jest fajny, i jeszcze bardziej utwierdza ich to w przekonaniu że mogą się opierdalać. Ludzie zakładają tematy na oficjalnym forum i zalewają ich podziękowaniami (serio ?) i pozytywnymi opiniami jakie to KSP jest super i jak to odmieniło ich życie. ( Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ )
Dlaczego Romfarer wypuszcza mody jak np. Lazor system, a nie może ich zaimplementować do stocku ? Kamera (czy lepiej wskaźnik) dokowania to jeden z podstawowych przyrządów który powinien być umieszczony w grze bo bez niego precyzyjne dokowanie właściwie nie jest możliwe.
Również wysokościomierz radarowy. Ludzie proszą o niego od 0.21, ale widać bardzo trudno im to wprowadzić choć z tego co widziałem to ledwie parę linijek kodu. (w Mechjebie)
Wprowadzenie Tweakables do portów dokujących też mają w dupie, przecież jest mod...
Z rozkładaniem paneli słonecznych w hangarze to samo..
Lamp też się nie śpieszą naprawiać, bo przecież to że światło przechodzi przez części to całkiem normalne.
Silniki brzmią jak odkurzacz ale przecież zrobienie lepszych dźwięków GUI było ważniejsze !
RCS w podach są na teksturach, ale nie działają bo po co.
Heatshield jest, ale to że jest (z owiewką) szerszy od poda, i się robi schodek, nieistotne.
Wspomnę jeszcze o nowym systemie Node, który poza tym że zarżnął wszystkie mody nie wniósł do gry nic, bo rakiety jak się gięły tak się gną dalej.. ah, ale przecież jest Kerbal joint Reinforcement ;-;
Gdyby nie moderzy to ta gra nie dożyłaby wersji 0.25.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Śro, 06 Maj 2015, 12:07:40
Odpowiedź #159

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Masz kolego absolutną rację. To jest tak, jak z ustalaniem budżetu przez "nasz" rząd.
Na przykład jako dochód szpitali, wpisują teoretyczną wartość darów z WOŚP i Caritasu, przesuwając tą kasę na  swoje wyjazdy, pałace, i inne przekręty. Bo przecież nie muszą, fundacje załatają dziurę. Nie muszą uwalniać gospodarki, przecież są fotoradary, które dają niezły wpływ do budżetu.

W przypadku SQUAD mamy to samo.
Po co mają się wysilać, skoro można zwinąć kasę z pracy frajerów-moderów?
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #159 dnia: Śro, 06 Maj 2015, 12:07:40 »

Śro, 06 Maj 2015, 14:40:08
Odpowiedź #160

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Na przykład jako dochód szpitali, wpisują teoretyczną wartość darów z WOŚP i Caritasu, przesuwając tą kasę na  swoje wyjazdy, pałace, i inne przekręty. Bo przecież nie muszą, fundacje załatają dziurę. Nie muszą uwalniać gospodarki, przecież są fotoradary, które dają niezły wpływ do budżetu.

W przypadku SQUAD mamy to samo.
Po co mają się wysilać, skoro można zwinąć kasę z pracy frajerów-moderów?
Bardzo dobry przykład. I niestety tak jak u nas w kraju gdy ktoś chce coś zmienić i się odezwie zostanie zakrzyczany przez resztę bo jest debilem a gra jest zajebista !
Squad sam swoimi działaniami pokazuje że ma wszystko gdzieś i grę tworzą tak naprawdę moderzy a oni tylko dają nam silnik.
Są już na tyle leniwi że najpierw wprowadzili mod SpacePlane Plus, a potem gościa zatrudnili żeby im robił części.. I jemu właśnie zawdzięczamy nowe części w 1.0 w tym Mk3.
Ludzie krzyczeli od dawna że chcą surowce, owiewki i nową aerodynamikę no i dostali zrobioną na odwal się.

Na 1.0 czekaliśmy prawie pół roku, i co dostajemy ?
Aerodynamika ok jest spoko, samoloty latają fajnie, opór i te sprawy.
Surowce.. To właściwie nic innego jak znany od dawna Karbonite. Z tym że Karbonite ma wypaśny interfejs i cały wór części a KSP ma... wiertło, baniak i konwerter.
Nowa termodynamika ! Yay ! Kapsuła zużywa 5-10 jednostek Ablatora na wejście, przy odpowiedniej trajektorii można sprowadzić z orbity całe zbiorniki i nic im nie będzie natomiast ułamek sekundy pracy separatrona i pół rakiety wybucha z przegrzania.
Nowe połączenia ! Każdy mod posiadający elementy mocowane "w stosie" (stack) jest bezużyteczny bez poprawki. Rakiety jak się gibały tak gibią się dalej ale teraz dodatkowo rozpadają się od byle stuknięcia !
(chyba najbardziej uciążliwy bug, zbudowałem wahadłowiec, i robiłem testy atmosferyczne ale zapomniałem z tyłu zlać paliwa, w rezultacie na starcie przechylił się na ogon i stuknął (!) o ziemię... w rezultacie czego cały statek rozpadł się na kawałeczki, WSZYSTKIE wiązania puściły, mod powtórzył się wielokrotnie "na żądanie")
Laski ! No fakt są tak piękne że pół roku dopracowywania ich to jednak wciąż za mało.
Owiewki ! Do dupy. Wyglądają fajnie, buduje się je super, ale działają strasznie ch.....o. Nie dość że trzeba je odrzucać bo gra nie ogarnia że jak owiewka odleciała z poprzednim stopniem i jest już kilometr dalej to można spokojnie odpalić silnik który był pod nią schowany i krzyczy że nadal schowany jest. Już ok mogę je odrzucić, ale niech rozdzielają się na 2/3/4 części i rozchodzą ładnie ale nie odstrzeliwują każda w inną stronę..

Zrobili show filmikami, animacjami i innymi bajerami w necie, podnieśli cenę do 30ojro, i hajs leci bo się ludziska podjarali jakie to wielkie zmiany wprowadzono i kupowali aż huczało, ba ! Niektórzy nawet nowe kompy pokupowali !
Z tego co widzę to im wyższy numerek przy nazwie gry tym bardziej Squad nastawia się na hajs, aniżeli na tworzenie dobrej gry. Gdzieś ostatnio widziałem jak się chwalili że będzie dostępny system pozwalający wydrukować wasz statek na drukarce 3D bezpośrednio z gry...


A jak komuś nie pasuje to sobie ściągnie moda...



I znowu się byłem rozpisałem... :-X
« Ostatnia zmiana: Śro, 06 Maj 2015, 14:42:45 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Śro, 06 Maj 2015, 16:13:25
Odpowiedź #161

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Powyższy wylew morza kaki przekracza granice krytyki. W ten sposób możesz podsumować cokolwiek, a ton wypowiedzi i poruszone po raz enty zarzuty w emocjonalnym sosie zawiści i rozczarowania sprawia, że nie jest w żaden sposób konstruktywne.



Z całego serca dziękuję Squadowi za to, co zrobili, grę w której niemal nieograniczona wolność wiąże się z odpowiedzialnością, która pozwoliła ruszyć takie inicjatywy jak PMB, czytać AARy i narzekać na jej ciągłe braki. Za to też, bo świadczy o przejmowaniu się tą produkcją. Za wolność w moddingu, dzięki czemu można budować roboty i wysłać banana w kosmos. Dziękuję Harvesterowi za to, że nie zrobił w unity kolejnego horroru czy fpp, a grę o której nawet nie marzyłem, bo byłoby to zbyt śmiałe.

Salut.
« Ostatnia zmiana: Śro, 06 Maj 2015, 16:15:16 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #161 dnia: Śro, 06 Maj 2015, 16:13:25 »

Śro, 06 Maj 2015, 17:24:43
Odpowiedź #162

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Angorek, znasz powiedzenie o złej baletnicy?

Naucz się dwóch słów: Licentia Poetica.
To nie ty, nie gracze tworzą grę, tylko zespół developerów. Ty możesz w nią grać, albo nie.
Skoro zespół ma swoją wizję gry to tak ma być. Albo się naucz grać, wg nowych zasad, albo zmień grę.

Rakiety ci się gibają? No mnie też. Póki nie zwolniłem, albo nie dodałem wzmocnień z taśmy. Są nowe procedury liczenia oporu i fizyki.
Wszystko się zachowuje inaczej - trzeba wysilić łepetynę i wymyślić inne rozwiązania.

Nie ma surowców? Z tego co pamiętam, to nie miało ich być. To ludziska zaczęli męczyć dusze o surowce, bo była moda na "wydobywajki" i wszyscy chcieli mieć co wydobywać.
Zupełnie jak by program podboju kosmosu polegał na otwieraniu kombinatów górniczych.
Męczyli, to coś dostali. I nie jest to ostatnie słowo w tym temacie jeszcze.

Ja się tylko zastanawiam, co z resztą badań i ścieżką nauki. Przez jakiś głupi surowiec, żeby jeden z drugim się mogli napawać wiertełkiem penetrującym obce światy, nauka legła odłogiem.
Żadnych badań, poszukiwaniu życia, wody, rozkminianiu budowy geologicznej czy subtelnych zmian orbit.
Zamiast tego lecimy, wiercimy, przetwarzamy na paliwo i wracamy. Żeby jakieś "noobki" mogły sobie łatwiej rakietę zbudować, bo mniej paliwa trzeba zabrać. Zrobi się nowe po drodze.

Wahadłowiec ci się przewrócił. Bo paliwko źle popłynęło. Każdy inżynier ci powie, że konstrukcja powinna być odporna na takie błędy. Skoro nie była, to konstruktor był do bani i odwalił babola.
I to wszystko wina tego złego Squadu? Jak oni mogli zrobić tak, że tobie się wahadłowiec wywalił... Normalnie horror.

Rakiety się przegrzewają? Groza. Wpada takie coś z prędkością 3000 m/s na sekundę w atmosferę i się przegrzewa. Normalnie żenada. Ledwo 10 machów i wpadamy z próżni na miękką ścianę.
Że z graficznego efektu zadziałały prawa fizyki? Jak oni mogli tak grę popsuć. Źli to muszą być ludzie.

Valentina ci się nie podoba? Nie musi. Podoba się Jebowi, bo jest Kerbalem. Ty jesteś człowiekiem i gdyby tobie się podobała zielona karlica z wielką głową, powinieneś zasięgnąć opinii odpowiedniego lekarza.
Najważniejsze, że pasują do klimatu i koncepcji gry. Tobie się nie podoba - To usiądź i zrób nowe Kerbalki z animacjami włącznie.
Jak posiedzisz przed komputerem kilkadziesiąt roboczogodzin, a ktoś cię zjedzie, bo mu się kolory nie podobają - to może zrozumiesz.

Bo niestety nie masz dziecko pojęcia o procesie tworzenia gier. Nie podoba ci się - nie graj. Wolny świat tak działa.
Chcesz grać - to ... nie czepiaj się (powinno być inne słowo, ale za wysoki mam poziom autocenzury), tylko graj.
Coś ci się nie podoba w grze, ale chcesz w nią grać? To od tego są mody. nikt ci nie broni zrobić własnych.

A jeżeli chcesz za swoją ciężką pracę (posiedź przez miesiąc przed komputerem i tylko pracuj), trochę kasy, żeby nie chodzić głodnym i móc pracować dalej - to się należy.
Jak ktoś kradnie, albo żebrze - to się powinien wstydzić.
Jak bierze kasę za pracę, to mu się należy i kropka.

Modele 3D są w Space Engineers.
Jak siedzisz dwa tygodnie nad budową idealnego statku kosmicznego, to może wolałbyś go mieć naprawdę, a nie tylko w postaci "sejwa".
Przymusu korzystania nie ma. Usługa kosztuje ok. 25$ - jakieś 100 zł. Patrząc na ceny plastikowych modeli na rynku, ok. 100 zł, za unikalny i jedyny w swoim rodzaju model, samodzielnie zaprojektowany, zbudowany i oblatany, nie jest wymagającą ceną. Szczególnie, że to druk 3D, który do tanich nie należy.

Ale coś mi się zdaje, że ty należysz do tych, którzy nie chcą za nic płacić, a wszystko dostać, mając jednocześnie wszystko w .... wiadomo gdzie.
No cóż. Świat cię boleśnie kopnie w tzw "rzyć" (zwrot staropolski) i wtedy może zrozumiesz jak to działa. Szczególnie jak się okaże, że sam zrobisz coś, co inny by chciał mieć za darmo.

Śro, 06 Maj 2015, 18:30:09
Odpowiedź #163

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Proszę Madrian czytać ze zrozumieniem, bo się pogrążasz.

1) Nie chodzi o to, że Tobie się też gibają rakiety, ale o to, że miały się nie gibać, ale panowie ze SQUADu nie mieli czasu napisać (dosłownie) jednej linijki kodu.
2) Nie chodzi o to, że rakiety się przegrzewają podczas wchodzenia w atmosferę, ale o to, że wybuchają z powodu niespełna sekundowego działania mikrosilniczka Sepratronem zwanego.
3) Nie chodzi o to, że wahadłowiec się przewrócił, ale o to, że lekko dotykając płyty lotniska rozleciał się w drobny mak.
4) Nie chodzi o to, że nie chcemy płacić za ich ciężką pracę, chodzi o to, że oni nie pracują, mając nadzieję że całą robotę odwalą za nich moderzy.

Cytuj
Jak bierze kasę za pracę, to mu się należy i kropka.

Serio?
Ja nie płacę za pracę, bo za to płaci pracodawca, ja płacę za produkt. I w myśl przepisów mam prawo żądać, aby ten produkt był pozbawiony wad ukrytych, a te bugi są ewidentnie ukrytymi wadami.

Cytuj
Chcesz grać - to ... nie czepiaj się (powinno być inne słowo, ale za wysoki mam poziom autocenzury), tylko graj.

?.?.?.?.?

Ale ja kupiłem grę, w którą nie da się grać.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« Odpowiedź #163 dnia: Śro, 06 Maj 2015, 18:30:09 »

Śro, 06 Maj 2015, 19:59:39
Odpowiedź #164

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
@Madrian
Uzupełnię to co napisał Robson.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Proszę Madrian czytać ze zrozumieniem,.

Popieram.

1) Nie chodzi o sam że rakiety mi się gibają bo to się da naprawić np. wzmocnieniami, a o to że Squad powiedział że zrobi że się nie będą gibać, po czym popierniczył coś przy nodach zabijając wszystkie mody z częściami, a do gry nie wniósł tym nic.

2) Nie napisałem że jest źle że rakiety się przegrzewają a że właśnie tego NIE robią, co mnie strasznie boli. Model grzania ma straszne "dziury", odpowiednia trajektoria i zbiornik wchodzi bez szwanku, a heatshieldy w podzie są ledwo ruszone.Tymczasem mały silniczek oddzielający potrafi zniszczyć pół 3.75m rakiety w ułamku sekundy.

3) Wahadłowiec przewrócił się bo jak wspomniałem załadowałem go z pełnym bakiem, i to definitywnie moja wina. Ale, nie usprawiedliwia to tego że po lekkim dotknięciu ogonem ziemi, nie urwał się ster a cały wahadłowiec rozpadł się na kawałki, tak jakby wiązania nagle przestały istnieć. Dosłownie, rozsypał się, nic nie wybuchło po prostu się rozsypał. Dodam że wahadłowiec STAŁ.

4) Valentina jest bardzo ładnie zrobiona i wspaniale komponuje się w Kerbalowe klimaty, ale zrobienie takiego modelu zajmuje godzinę, góra dwie nie pół roku wszak tylko głowa jest nowa.

5) Jeśli już zrobili cały system surowców to czy nie warto było poświęcić tych kilku godzin i dodać jakiś surowiec który można by np. sprzedawać ? Dodanie go to kilka godzin, z czego 90% czasu zajmuje wymyślenie jak go na planetach rozmieścić bo mamy już gotowy szablon od zaimplementowanego "Ore" wystarczy podmienić wartości.

Cytuj
Bo niestety nie masz dziecko pojęcia o procesie tworzenia gier.
6) Tak się składa drogi "Panie" że akurat budowę tej gry poznałem przez ostatni rok bardzo dobrze. Nie mam w zwyczaju wypowiadać się i narzekać na tematy o których nie mam pojęcia, dlatego też przytoczyłem argumenty, ale jak widać trochę literek i człowiek się gubi.

Cytuj
Modele 3D są w Space Engineers.

W takim razie zwracam honor.

Cytuj
Ale coś mi się zdaje, że ty należysz do tych, którzy nie chcą za nic płacić, a wszystko dostać, mając jednocześnie wszystko w .... wiadomo gdzie.
No cóż. Świat cię boleśnie kopnie w tzw "rzyć" (zwrot staropolski) i wtedy może zrozumiesz jak to działa. Szczególnie jak się okaże, że sam zrobisz coś, co inny by chciał mieć za darmo.
A mi się wydaje że nie powinieneś oceniać ludzi których nie znasz po jednym poście krytykującym grę i wieku wypisanym w podpisie. Nie masz pojęcia czym się zajmuję prywatnie, co robię, czym się interesuję i jaka jest moja wiedza, więc swoje opinie na temat mojej osoby, i ewentualnych innych użytkowników tego forum proszę zachowaj dla siebie.

Cytuj
znasz powiedzenie o złej baletnicy?
Znam. Ale nigdzie nie napisałem że to co Squad robi mi przeszkadza, czy w jakikolwiek sposób utrudnia grę. Jak czegoś potrzebuję to sobie ściągnę moda, albo napiszę go sam i problem z głowy. To co mi się nie podoba to stosunek Squadu do graczy i modderów, bo płacąc za grę oczekuję że gra ta będzie działać, a nie będzie pełna bugów, których nie mogę naprawić, i na kolejną wersję będę musiał czekać pół roku, bo reklamowanie gry i robienie filmików jest ważniejsze. Chłopaki pokazali że potrafią i w raptem 2 dni wypuścili niemałą poprawkę 1.0.1, i kilka godzin później 1.0.2, da się ? A no da się tylko trzeba chcieć.. Zamiast wymyślać skomplikowane zagadki kiedy dzień premiery mogli dopracować fizykę, żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik, ale widać są rzeczy ważne i ważniejsze.
Jak już chcą ode mnie to 120zł to czy to że oczekuję od nich że zrobią grę porządnie to zbyt wiele ?
« Ostatnia zmiana: Śro, 06 Maj 2015, 20:15:13 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

 

[Wersja aktualna] KSP 1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 22794
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Cze 2017, 23:58:41
wysłana przez JackRyanPL
[Wersja aktualna] KSP 1.1.3

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 518
Wyświetleń: 229205
Ostatnia wiadomość Pią, 02 Wrz 2016, 19:29:34
wysłana przez Drangir
[Wersja aktualna] KSP 1.2

Zaczęty przez Sobol

Odpowiedzi: 62
Wyświetleń: 50736
Ostatnia wiadomość Wto, 07 Mar 2017, 19:23:41
wysłana przez Robson
Wersja 1.4.1

Zaczęty przez wbielak

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 13550
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Maj 2018, 00:22:14
wysłana przez grabek77
Wersja 1.6

Zaczęty przez bethamest

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 10142
Ostatnia wiadomość Czw, 27 Gru 2018, 17:32:50
wysłana przez kuhan2006