Ankieta

Na ile w dziesięciostopniowej skali oceniasz nową wersje i zmiany jakie wprowadza?

1
3 (4.6%)
2
1 (1.5%)
3
1 (1.5%)
4
3 (4.6%)
5
6 (9.2%)
6
8 (12.3%)
7
13 (20%)
8
12 (18.5%)
9
7 (10.8%)
10
11 (16.9%)

Głosów w sumie: 65

Autor Wątek: KSP 0.20.x  (Przeczytany 53447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 26 Maj 2013, 13:19:54
Odpowiedź #60

Offline Jebediah

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 128
  • Reputacja: 9
  • SHIT JUST GOT REAL
    • Zobacz profil
Wrzucilem VOIDa wg starych "standardow" i dziala normalnie.

Nie, 26 Maj 2013, 21:38:23
Odpowiedź #61

Offline Kerbal

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Czytając Dużo odpowiedzi na ten temat ździwiłem się  ???. ja nie sprawdzam fps-ów ale gra płynniej działa
wcześniej grająć na średnich zwykły statek (około 150 części) ładował mi się 2-3 minuty teraz statek 300 części
(nie robię dużych statków mój njwiększy ma 317 części) ładuje się góra 5 sekund na wysokich Ustawieniach !
moja specyfikacja komputera nie jest zdumiewiająca i7 2,3 GHZ 500 gb ATA 4gb RAM i NVIDIA GeForce GT 650M z 512 MB pamięci GDDR5 o i oczywiście na pokładzie MAC OSX Mountain Lion

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #61 dnia: Nie, 26 Maj 2013, 21:38:23 »

Pon, 27 Maj 2013, 01:56:41
Odpowiedź #62

Offline zamb

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Osobiście nie rozumiem marudzenia
Nie mówię o osobach którym zwyczajnie gra klatkuje po aktualizacji, bo wtedy nerwy są zrozumiałe (sam tego problemu akurat nie mam).
Chodzi mi raczej o to marudzenie że aktualizacja kijowa, bo niewiele dodali mało części i nowych opcji. Muszę was zmartwić, wiele nowych części już nie będzie, a każdy kolejny update będzie coraz mniej obfitujący w fajerwerki.

Optymalizacja była potrzebna, dowolny part jako część rozpoczynająca budowę to krok MILOWY w uprzyjemnieniu rozgrywki (prosiło się o to od tak dawna...), sortowanie statków według typu: SUPER, tak samo to, że mamy wgląd do ich specyfikacji.

Informacje o planetach i wbijanie flag - małe dodatki a mega dodają klimatu. Szczególnie wbijanie flag, które powinno być jak dla mnie dostępne od bardzo dawna (w sumie w takiej grze, to byłaby pierwsza czynność na EVA jaką bym dodał ;))

Nowe części przemyślane i sensowne (między średnimi a dużymi kółkami faktycznie był za duży przeskok skali), siedzonka, wiadomo, bajer. Nowe Comad Pody ok, przydadzą się, szczególnie lekki lądownik. A te dla sond płaskie wielkości zbiorników też wyjątkowo przydatne.

Dodali wielki dok, coś o czym każdy wcześniej marzył, by nie robić cyrków z potrójnymi łączeniami, a wy nawet nie zauważyliście :P

Wytłumaczcie, na co liczycie? Na sensowne aktualizacje które NAPRAWDĘ uprzyjemniają rozgrywkę, czy na górę nowych części, bo tak fajniej?

Ja osobiście obyłbym się bez surowców (boję się że gra straci realizm, choć to zależy jak to wykonają) a wy na to czekacie. Ja nie, mnie interesują bardziej:
- Widok z pierwszej osoby przy EVA
- Uwzględnienie potrzeb kerbali w długich podróżach (zapasy wody i jedzenia + przestrzeń życiowa)
- Wnętrze stacji i ogólnie rozwijanie tego tematu w Kerbalach. Teraz w sumie stacje mieszkalne i bazy są trochę po nic...
- Więcej czynności przy EVA
- kolejne gazowe giganty, może mniejsze ciała.

Na pewno nie na "loty do innych gwiazd" albo wydobywanie paliwa bezpośrednio ze skał bo nie o tym ta gra jest :P
« Ostatnia zmiana: Pon, 27 Maj 2013, 01:58:35 wysłana przez zamb »


Genialna gra, genialni ludzie, warto wpłacić!
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pon, 27 Maj 2013, 09:04:41
Odpowiedź #63

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
W zasadzie ciężko się nie zgodzić...

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #63 dnia: Pon, 27 Maj 2013, 09:04:41 »

Pon, 27 Maj 2013, 10:31:02
Odpowiedź #64

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Tak, w zasadzie ciężko się nie zgodzić z Zambem w tym co pisze. Ale ja squadowi zarzucam zupełnie coś innego. Po pierwsze kłamstwa dotyczące zapowiedzi. Jak już wcześniej pisałem, w sieci krążyły od miesięcy fotki trzech foteli. Jest jeden. Gdzie reszta? Squad zapowiadał że doda siedzenia, nie siedzenie. Podobnie z tymi flagami. Zapowiadano, że będą flagi, oraz jakiś part umożliwiający zamocowanie loga, czy też flagi na kadłubie statku. Nie ma. Właściwie chyba nie zdarzyło się w tym update Squadowi w niczym nie skłamać, może poza optymalizacją, ale co to za optymalizacja, która dotyczy jedynie części użytkowników. No i tak, knowledge base. Wszystko podane na talerzu, żadnego samodzielnego odkrywania własności fizycznych obiektów. Oczywiście - można nie zaglądać.
 Drugi mój zarzut dotyczy masy bugów. Wczoraj zbudowałem łazik z tym siedzonkiem bez komputera sterującego. Jego brak spowodował eksplozje łazika na launchpadzie, dopiero usunięcie zasilania RTG usunęło autodestrukcję. A chwilę później zauważyłem, że gdy kerbal pojeździ chwile łazikiem i się go w nim zostawi na kilka minut, to nagle ni stąd ni zowąd odwraca się sterowanie. W to wsteczny, A w prawo. Dwa mega bugi w 5 minut. To ma być update?
 Trzeci mój zarzut dotyczy kolejnego kłamstwa Squadu jakoby większość modów była kompatybilna z 0.20, to oczywiście nie prawda. Mi nie funkcjonują te trzy, cztery mody, których używam wcale.

Dlatego właśnie uważam, że twórcy KSP zrobili kompletną żenadę i pokazali gdzie mają nas, graczy.

Pon, 27 Maj 2013, 12:05:47
Odpowiedź #65

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Dla mnie akurat baza danych to plus, nie muszę sprawdzać w internecie, która planeta ma atmosferę, a która nie. Co do zapowiedzi - nie każdy je śledził, na przykład ja nie, więc nie czuję się rozczarowany. Zresztą to ani pierwsza ani ostatnia taka sytuacja w świecie gier komputerowych.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #65 dnia: Pon, 27 Maj 2013, 12:05:47 »

Pon, 27 Maj 2013, 13:48:30
Odpowiedź #66

Offline rake

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Mam podobne odczucia, jak kolega zamb.
Generalnie nie ma co się pieklić na tempo aktualizacji, bo - co by nie mówić - kupując preorder, godzimy się na zakup produktu niekompletnego w stanie "takim, jakim jest" i nie ma co tu zrzędzić. Zapowiedzi, zapowiedziami, a cykl deweloperski rządzi się swoimi prawami i często dopiero w trakcie wprowadzania modyfikacji, okazuje się, jak bardzo są one skomplikowane w implementacji i że założone terminy nie są realne do osiągnięcia. I mając to na uwadze - przygotujcie się na więcej takich niespodzianek. A z update'u na update, kiedy całość robi się coraz bardziej skomplikowana i złożona, kolejne wersje będą dzielić coraz dłuższe okresy czasu zapewne.

Tak czy siak - surowce w ogóle mnie nie jarają. Właśnie z obawy, że oddalą całość od - może luźno pojętego, ale jednak - realizmu. Bo jak sobie to wyobrażacie? Że z powierzchni, dajmy na to, Dresa nakopiemy sobie jakiejś substancji, która będzie "paliwem" i spokojnie wrócimy sobie na tym na Kerbin? Bez sensu. No chyba, że będzie konieczność użycia jakiegoś modułu rafineryjnego na przykład, czyli założenia wcześniej na powierzchni małej bazy-przetwórni i wtedy będzie można z kopalin jakieś paliwo do specjalnych silników produkować na miejscu. Ale pewnie aż tak tego nie rozwiną.

Ja najbardziej czekam na zmiany w rozgrywce, które ją skomplikują właśnie i zbliżą do "reala", czyli jakieś modelowanie zjawisk atmosferycznych (wiatry, chmury, turbulencje, może opady atmosferyczne) i przede wszystkim efekty wejścia w atmosferę - nie tylko wizualne, jak teraz, ale mające wpływ na wytrzymałość pojazdu. No i właśnie konieczność zapewnienia Kerbalom warunków do przeżycia: przestrzeni życiowej, prowiantu, zapasów powietrza...  dopiero będzie kombinowanie! :)  Bo jak na razie latają na półroczne misje w toj-toju ::)


CPU: i5 2500K@4,4GHz
GPU: GIGABYTE R9 290 WindForce3x
MoBo: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
RAM: 4x4GB DDR3 1600
SSD: OCZ Vertex3 120GB (system)
HDD: 2TB WD Green
Win7 pro x64

Pon, 27 Maj 2013, 15:04:48
Odpowiedź #67

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
No chyba, że będzie konieczność użycia jakiegoś modułu rafineryjnego na przykład, czyli założenia wcześniej na powierzchni małej bazy-przetwórni i wtedy będzie można z kopalin jakieś paliwo do specjalnych silników produkować na miejscu. Ale pewnie aż tak tego nie rozwiną.

Surowce będą w grze, nomen omen, surowe. Wstępne założenia twórców zakładały skomplikowany system kilku rodzajów przetworników (bodajże czterech) ale zdecydowali się uprościć ten system* do jednego rodzaju urządzenia. To wciąż nie jest tak proste, bo prawdopodobnie do wykonania paliwa rakietowego będzie potrzeba kilku substancji (utleniacz i paliwo) co już mocno komplikuje sprawę. Do właściwych złóż będzie trzeba dojechać, pod warunkiem że znajdują się one na tej planecie...
Jak dla mnie świetna opcja która sprawi że lądowania i bazy zaczną mieć sens inny od prestiżu.



____________
*Niech żyje community.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #67 dnia: Pon, 27 Maj 2013, 15:04:48 »

Pon, 27 Maj 2013, 16:32:47
Odpowiedź #68

Offline Ar3k

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 160
  • Reputacja: 13
    • Zobacz profil
Pewnie, że bajerki typu interaktywne wnętrza baz i stacji byłyby ciekawym dodatkiem. Tak, dodatkiem, bo to coś jak IVA - jest, ale na grę znacząco nie wpływa (np. ja nie używam). Za to surowce, czy dowolny większy aspekt ekonomiczny znacząco wpłynąłby na gameplay i ogólnie - cel grania, bo po co budować bazy, skoro nie są do niczego potrzebne (tu kolega Drangir ma rację).
Wygląda więc, że społeczność dzieli się na dwie frakcje... realistów (stawiających na realistykę) i ekonomistów (chcących coś więcej do roboty). Nie sądzicie?

Pon, 27 Maj 2013, 16:37:07
Odpowiedź #69

Offline H^

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 86
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Co do surowców to wolę troszkę dłużej poczekać niż dostać coś strasznie kiepskiego, np. montujesz specjalny moduł lecisz na pierwsze lepsze ciało niebieskie, klikasz przycisk... boooom! masz paliwo wracaj do domu. Skomplikowane systemy rafinerii które potrzebowały by ton prądu, miejsca i czasu to już lepiej brzmi.

Co do samego update'u to w związku z tym że już poradziłem sobie z aktualizacją to stwierdzam że dla mnie, jako nowego gracza większość funkcji jest przydatna.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #69 dnia: Pon, 27 Maj 2013, 16:37:07 »

Pon, 27 Maj 2013, 18:21:49
Odpowiedź #70

Offline Norman

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Zgadzam się z opiniami moich przedmówców, jednak również nie chciałbym aby wydobywało się paliwo pojedynczym modułem. Powinno być ich kilka, ciężkich i energochłonnych maszyn. Synteza paliw płynnych z na przykład węgla jest nieźle skomplikowana( aczkolwiek jest to możliwe, np. wiarygodne wydają mi się eksperymenty ekipy Mars Direct, z kondensatorami atmosferycznymi, i syntezy z CO2 i dowiezionego wodoru metanu i tlenu)
Poza tym liczyłbym na orbitalny hangar, który trzeba by było zbudować na orbicie, miałby on ograniczoną wielkość możliwego do zbudowania w nim statku, wymagałby by stałego personelu i dostaw odpowiednich części z powierzchni.

Pon, 27 Maj 2013, 19:37:42
Odpowiedź #71

Offline Ar3k

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 160
  • Reputacja: 13
    • Zobacz profil
Oczywiście zgadzam się z wami co do procesu przetwarzania surowców, nie wyobrażam sobie statku robiącego to samodzielnie. Norman, w pełni popieram wizję hangaru (kiedyś już o tym pisałem). Za to nie wyobrażam sobie zaopatrywania (czy cokolwiek z tym związane) Kerbali w żywność. Myślę, że to bardzo ograniczałoby dalekie loty. Kerbale są zielone, niech już przeprowadzają tę fotosyntezę.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #71 dnia: Pon, 27 Maj 2013, 19:37:42 »

Pon, 27 Maj 2013, 19:59:47
Odpowiedź #72

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Poradnik na temat nowego systemu organizacji plików.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mam nadzieje, że pomoże :)
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Pon, 27 Maj 2013, 20:06:30
Odpowiedź #73

Offline Polaczekja

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 59
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Tak do fotosyntezy wymagane jest CO2 i woda więc to i tak coś trzeba im dać, ale tak żarcie to coś złego chyba że było by mało zużywane i jeszcze mniej ważące. Najlepszą rzeczą o jakiej czytałem gdzieś wcześniej na tym forum to moduł do budowania części, jeśli dało by się łączyć części na planetach bądź księżycach było by to genialne. Rozwijanie wielkich kolonij na księżycu, możliwość zbudowania szklarni do produkcji żywności, jako surowce nie tylko materiały na paliwa ale też metale na części to było by świetne :) Co do samej aktualizacji nikt nic nikomu nie obiecywał, jak chcecie mieć to wszystko na raz to poczekajcie aż wszystko skończą a paczka będzie za dwa lata. Ja wole częste paczki wprowadzające nowe elementy po trochu, bo po trochu ale kiedyś ta gra doczeka się numerka 1.0 . Aktualnie wolę rajcować się tymi nowymi rzeczami w grze na bieżąco niż przez rok ślinić się do screenów :)   

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #73 dnia: Pon, 27 Maj 2013, 20:06:30 »

Pon, 27 Maj 2013, 20:29:51
Odpowiedź #74

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Myślę że wymóg karmienia kerbali mógłby mocno ograniczyć fun z gry, tym bardziej że wątpię by Squad napisało skrypty AI na miarę słynnych Simsów. Zaawansowani gracze strasznie dużo czasu potrzebowaliby na transporty do swoich odległych baz i stacji kosmicznych. Sam jestem za systemami samowystarczalnymi - np. osobne moduły do oczyszczania wody i powietrza które starczyłyby dla określonej liczby Kerbali ale swoje ważyły. Przez to stacje byłyby ciekawsze, ale ogólnie jestem raczej przeciwny.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.