• KSP 0.90 5 4
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: KSP 0.90  (Przeczytany 80060 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Sob, 06 Gru 2014, 21:44:21
Odpowiedź #105

Offline Koper

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Na oficjalnym forum ktoś streścił Sqadcast. Duża część informacji jest już powszechnie znana, ale myślę, że trafi się też kilka ciekawostek. Poniżej wstawiam swoje tłumaczenie, ale jak ktoś chce przeczytać oryginalny wpis, tutaj jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Doświadczenie

Kerbale podczas misji w kosmosie zdobywają doświadczenie i mają przypisane role (pilot, mechanik i naukowiec). Wraz ze zdobywaniem doświadczenia, kerbale będą odblokowywać nowe możliwości (np. mechanik będzie mógł naprawiać więcej rzeczy, np. panele słoneczne lub "przepakowywać" spadochrony). Od nowej wersji znika obecna rola SAS - jego rolę przejmą kerbale - piloci. Również wraz ze zdobytym doświadczeniem będą mogli sami nakierować statek na odpowiednie kierunki (np. prograde, manewr, ...). W przypadku statków bezzałogowych rolę pilotów przejmuje komputer. Im lepsza jednostka sterująca, tym więcej możliwości [zapewne pierwszy komputer będzie w stanie jedynie stabilizować lot, jak obecne SAS - Koper]. Jeśli na podkładzie nie będzie pilota, ani komputera sterującego, całe sterowanie będzie wyłącznie w rękach gracza. Brak informacji co do tego, w jaki sposób kerbale będą zdobywać doświadczenie.

Części MK3

Części będą wykonane przez PorkJeta [osoby odpowiedzialnej za Spaceplane Plus], mają być odpowiednikiem rakietowych części 2,5m. Na pewno będą w tej aktualizacji ładownie MK3. Nie wiadomo jednak, czy PorkJet zdąży z wymodelowaniem odpowiednich podwozi do samolotów MK3. Jeśli się nie wyrobi, znajdą się w najbliższej aktualizacji po 0.90.

Fine Print

W 0.90 zostanie zaimplementowany mod Fine Print dodający nowe kontrakty (np. przechwycenie asteroidy, wysłanie satelity na orbitę. Nie wszystkie kontrakty będą dostępne od samego początku ze względu na ograniczenia wprowadzone z nowym systemem ulepszeń budynków w KSC.

KSC

Budynki w karierze będą mogły być ulepszane za pieniądze. Im wyższy poziom budynku tym mniejsze ograniczenia.

- Początkowo w VAB będzie można budować rakiety z maksymalnie 50 części.
- Pierwsza platforma startowa pozwoli wyłącznie na start rakiety o masie do 10 ton.
- Centrum Kontroli Lotów -  na niższych poziomach zaoferuje mniej kontraktów Na najniższym poziomie nie będzie możliwe planowanie manewrów!
- Rozbudowa budynku administracji pozwoli na aktywowanie większej ilości strategii. Ponadto, na niższych poziomach nie będzie można się zaangażować w strategie w 100%.
- Centrum badań posiada limit punktów nauki jakie możemy wydać na jeden "węzeł" w drzewku. Limit jest podnoszony przez rozbudowę.
- Kompleks dla kerbonautów ma limit zatrudnionych kerbonautów, zależny od poziomu.
- Tracking station [zapomniałem polskiej nazwy...] na niższych poziomach poda mniej informacji. Na początku na mapie będzie widać TYLKO pozycję naszego statku!. Na drugim poziomie pokaże tylko orbitę, na trzecim będzie już aktywne wyliczanie orbity przy zmianie SOI [jeśli dobrze rozumiem, w oryginale jest wspomniane o odblokowaniu trybu patched conics, który jest używany w KSP do wyliczania orbit].

Usprawnienia edytora

Nowy system zaczepiania części i nowy interface. Nachodzenie części jest teraz dozwolone. Poprzez wciśnięcie klawisza R będzie możliwa zmiana trybu edytora pomiędzy VAB a SPH.

Optymalizacja

Tutaj mniej ciekawie, ale zawsze coś. SPH i VAB posiadają wspólną scenę w Unity, co oznacza mniej rzeczy do wczytania do pamięci komputera.

Plany na przyszłość

SQUAD rozważa wprowadzenie kalendarza okien transferowych, oraz przycisku aktywującego WARP do najbliższego manewru.

Inne

Wersja Unity to 4.6.1. Nie wprowadza nic nowego i zapewne kolejne wersje również, dopóki nie zostanie wydane Unity 5.

Przepisany został system transferu surowców, teraz można równocześnie i równomiernie transferować surowce z kilku zbiorników "źródłowych" do jednego docelowego.

Data wydania

Nieznana. Ale biorąc pod uwagę, że aktualizacja jest w fazie eksperymentalnej, niedługo można się jej spodziewać.
« Ostatnia zmiana: Sob, 06 Gru 2014, 21:46:20 wysłana przez Koper »

Sob, 06 Gru 2014, 21:47:39
Odpowiedź #106

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Świetne wieści. Drobnostki jak lepsze przelewanie paliwa to jedno, ale kariera może naprawdę być bardzo trudna.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #106 dnia: Sob, 06 Gru 2014, 21:47:39 »

Sob, 06 Gru 2014, 22:30:54
Odpowiedź #107

Offline KubaAseph

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Reputacja: 17
  • 卐卐卐卐卐卐卐
    • Zobacz profil
W końcu KSP staje się realistyczniejsze.
Mam nadzieję, że w 0.91 zaimplementują JSI RPM.

Nie, 07 Gru 2014, 21:06:45
Odpowiedź #108

Offline SPS 22

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Ładownie do MK3 na części 2.5m i takie wieści to ja rozumiem.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #108 dnia: Nie, 07 Gru 2014, 21:06:45 »

Pon, 08 Gru 2014, 15:57:18
Odpowiedź #109

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Zupełnie nie pojmuję czym się zachwycacie. Ta cała kariera to strzał w stopę twórców KSP. Kompletny debilizm! A dlaczego tak uważam? Ponieważ większość nowych graczy zaczyna od kariery, bo takie ochy i achy. Odblokowywują z mozołem te idiotyczne drzewko ze skrajnie kretyńskimi punktami nauki (widział ktoś kiedyś w realnym świecie coś takiego jak punkt nauki?), a po odblokowywaniu wszystkiego zabierają się za kolejną grę. No bo przecież tą skończyli, to co tu robić dalej? Deinstalacja i nara kerbale. Dowód? Pokażcie mi chociaż jednego tu na forum, co zaczynał od kariery, a potem zrobił spektakularną misję na sandboxie.

...

Ciekawe, że nie ma ani jednego co?

Pon, 08 Gru 2014, 16:22:40
Odpowiedź #110

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Trochę za biedne to centrum kosmiczne, zdecydowanie. Moim zdaniem na początku powinniśmy mieć tylko VAB, wyrzutnie, budynek administracyjny i budynek naukowy, najprostsze i najmniejsze jak się da, potem byśmy rozbudowywali centrum, stawiając nowsze i większe budynki itd. Drewniany VAB? Kto buduje centrum kosmiczne z drewna? Nawet jak na Kerbale to jest zbyt dziwne i nie pasuje stylowo do gry.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #110 dnia: Pon, 08 Gru 2014, 16:22:40 »

Pon, 08 Gru 2014, 16:39:53
Odpowiedź #111

Offline SPS 22

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
Kariera nie jest taka zła jest tylko źle zrobiona.Po pierwsze jest za łatwa.Nie mówię, żeby być jakimś kozakiem jak Manley, ale średnio rozgarnięty gracz odblokuje drzewko w czterech, pięciu lotach i wsio koniec gry, bo co tu jeszcze zdobywać.Po drugie to brak jakiś interesujących celów.Powiedzmy sobie szczerze kto po wylądowaniu na jakiejś planecie zwiedzał jej powierzchnię?Chyba nikt.Ekscytacja misją kończyła się zaraz po wylądowaniu, a potem następna wyprawa, aż skończą się planety do podbijania.Po trzecie o sandboxie można powiedzieć to samo.Nowicjusz zaczyna grę, przez pierwsze dni ogarnia co z czym i jak.Po jakimś czasie zaczyna latać na inne planety.Pierwszy w kolejności jest Mun.Do dziś pamiętam jak udało mi się na nim wylądować.Emocje jak przy pierwszym stosunku.Potem leci na najbliższe planety zdobywając wszystkie jedna za drugą, aż w pewnym momencie mówisz sobie "co dalej".Byłem wszędzie, widziałem wszystko i co?Nuda, więc sięgasz po mody i grasz dalej, ale to już nie to samo co na początku.Kiedy po raz setny lądujesz na dunie albo munie.Brakuje po prostu jakiejś odmiany.A po czwarte to wszystko zależy od człowieka.KSP to po prostu specyficzna gra i nie każdy może w nią grać.Trzeba polubić grę.

Pon, 08 Gru 2014, 16:56:33
Odpowiedź #112

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Jak ktoś nowy znajduje wystarczająco chęci i samozaparcia żeby odblokować całe drzewko to jak dla mnie wsiąkł na maksa. Trudno mi to oszacować, ale wymaga to na pewno więcej niż 20 godzin. W tym momencie już się wie o grze dużo więcej i wie się, czy ma się ochotę grać dalej. Sądzę że jak kogoś kariera nie wciągnie to i piaskownica tego nie zrobi.

A argument o punktach nauki dał mi raka :I

(Na oficjalnym forum pojawia się mnóstwo AAR z kariery lub nie od nowicjuszy którym się chce)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #112 dnia: Pon, 08 Gru 2014, 16:56:33 »

Pon, 08 Gru 2014, 17:13:53
Odpowiedź #113

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Kariera jest potrzebna, tylko w innej formie. Osobiście zacząłem grę od kampanii twórców, ale strzelanie astronautami przed satelitami było dla mnie idiotyczne. Zrobiłem kampanię społeczności na Wiki. To była dobra decyzja. Paru moich znajomych zniechęciło się tylko dlatego, że ta gra była dla nich za trudna. Wylądowali na munie, ale już dokować nie mogli się nauczyć. Trzeba sobie na początku stawiać realne cele i uczyć się małymi kroczkami. Na tą chwilę zadania w kampanii twórców sstawiają na zdobycie celu- pieniędzy. A przecież liczy się droga a nie sam cel.

Pon, 08 Gru 2014, 17:23:26
Odpowiedź #114

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Kariera w KSP pozwala na wyznaczenie własnego celu, niezależnie od kontraktów.

Im więcej stockowych urozmaiceń w tym trybie tym lepiej, ale drzewko czy mechanika nauki niezbyt mi się podoba (obie rzeczy łatwo zmienić modami, ehm).
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #114 dnia: Pon, 08 Gru 2014, 17:23:26 »

Pon, 08 Gru 2014, 18:38:52
Odpowiedź #115

Offline xDar3k

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
No to teraz okiem początkującego.
Kontrakty w kampanii twórców lubią się powtarzać (dziś 3 razy testowałem podstawowy spadochron)
Brakuje mi misji typu wyślij satelitę, czy coś w ten deseń.
Na razie widziałem tylko kilka typów misji.
"Przetestuj część X" i jej odmiany.
Misja zbadania muna wydaje się ciekawa.

Metall69 dałbyś radę podesłać link do twojej kampanii. Spróbowałbym coś w niej zdziałać.

Pon, 08 Gru 2014, 19:18:09
Odpowiedź #116

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Już dawno potwierdzono dodatkowe kontrakty - m.in. satelity o konkretnych orbitach czy zakładanie baz.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #116 dnia: Pon, 08 Gru 2014, 19:18:09 »

Pon, 08 Gru 2014, 20:47:43
Odpowiedź #117

Offline HAL9000

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Mi także podoba się kampania. Jako osoba zielona w temacie, miałem możliwość powoli przetestować różne części pojazdów czy też rakiety. W sandboxie wszystko było od razu dostępne - ciężko było się połapać czy też od czego zacząć. Wg mnie kampania to taki duży, miły tutorial.

Wto, 09 Gru 2014, 00:15:28
Odpowiedź #118

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
xDar3k: łap:http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Campaigns
Już gdzieś się o tym rozpisywałem. Kampania jest ułożona chronologicznie tak jak to szło w wyścigu kosmicznym na Ziemi i zawiera nawet pewne elementy fabularne. Mamy jakieś konkretne ograniczenia części, misje do wykonania. Graj w sandboxie, albo zmodyfikowanej kampanii (z satelitami na początku). Niektóre możesz ominąć, chociaż dla mnie na początku ustawienie 3 satelit geostacjonarnych było ogromnym wyzwaniem. Mniej więcej od "Kerbals in Space" zacząłem tworzyć własne programy. Teraz doszło sporo nowych, wybór należy do Ciebie. Koniecznie zainstaluj ScanSat i Kerbal Alarm Clock ;)

Wracając do tematu: Mam mieszane uczucia co do kontraktów. Uratuj Kerbala jest fajne raz. Już wolę sobie zaimprowizować Kermana, któremu zepsuły się silniki w drodze na Muna i ucieka z SOI Kerbinu. Testowanie części jest nudne i powtarzalne. Wolę sobie samemu poszukać jakiś anomalii. Jedyną rzeczą, która mnie trzyma przy kampanii, są raporty naukowe, czasem zabawne i dające jakieś pojęcie o odkrytych planetach.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #118 dnia: Wto, 09 Gru 2014, 00:15:28 »

Czw, 11 Gru 2014, 17:52:57
Odpowiedź #119

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Dobre wiadomości! Przed końcem tygodnia otrzymamy film dotyczący wersji 0.90!


Tak przy okazji, otrzymacie film o nowych funkcjach przed końcem tygodnia. Przewidujcie co tylko chcecie.