Autor Wątek: KSP 1.0 (stary temat)  (Przeczytany 68038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 19 Gru 2014, 10:28:42
Odpowiedź #15

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Każdy ma inne wyobrażenie kierunku w jakim powinno iść KSP i kiedy plany twórców rozmijają się z wytworzonym w głowie obrazem, zaczyna się nieprzyjemna krytyka.

Ale niezbalansowanie pewnych elementów czy wyraźnie nieprzemyślenie dodawanej zawartości to już inny problem.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 19 Gru 2014, 12:13:04
Odpowiedź #16

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
ShookTea, co to niby za argumenty, że jak się nie podoba to nie korzystaj. Kompletnie bez sensu. Wyobraź sobie, że Squad zapowiada, że teraz przez kwartał będzie się zajmował tylko i wyłącznie produkcją koszulek i kubków z kerbalami. Pewnie, nie chcesz, to nie kupuj, ale co to za argument w ogóle? Mi cały czas od BARDZO dawna chodzi o lokalizowanie środków w rozmaite punkty rozwoju. Pewnie, kariera okej, niech sobie będzie, osoby pozbawione wyobraźni i nieumiejące samemu sobie wymyślać celów stanowią większość i dla nich kariera jest niezbędna. Ale rozwój kariery zajął twórcom już trzy czwarte ROKU. Roku podczas którego z powodzeniem można było wprowadzić surowce, life supporty, lepszą aerodynamikę i parę innych rzeczy. Tymczasem ludzie którzy mogli to projektować zajęli się jakimiś bzdetami, a czas leci. Pamięta ktoś z was kiedy miały wejść surowce? Ano tak się składa, że półtora roku temu. Pas asteroidów miał wejść kiedy? W kwietniu. Gdzie jest? Nie ma. Mógłbym takich zapowiedzi Squadu przytoczyć jeszcze kilkanaście, a jakbym się wysilił to kilkadziesiąt.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #16 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 12:13:04 »

Pią, 19 Gru 2014, 13:12:45
Odpowiedź #17

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Wyobraź sobie, że Squad zapowiada, że teraz przez kwartał będzie się zajmował tylko i wyłącznie produkcją koszulek i kubków z kerbalami.

No i co? To jest firma prywatna, właściciele mogą sobie zwolnić cały zespół odpowiedzialny za KSP i dalej zarabiać na marketingu, zakopując markę 3 metry pod ziemią, nikt im nie broni. I nic z tym nie zrobisz, możesz tylko ponarzekać.

Cytuj
Mi cały czas od BARDZO dawna chodzi o lokalizowanie środków w rozmaite punkty rozwoju. Pewnie, kariera okej, niech sobie będzie, osoby pozbawione wyobraźni i nieumiejące samemu sobie wymyślać celów stanowią większość i dla nich kariera jest niezbędna. Ale rozwój kariery zajął twórcom już trzy czwarte ROKU.

ROKU?!

Squad nigdy się nie krył z tym, że kariera jest ich głównym celem, ale ciebie to najwyraźniej ciągle zaskakuje. Dla ciebie to jest bzdet, ale dla nich to najważniejszy aspekt gry. KSP nie ma niestety bezpośredniego konkurenta, do którego można byłoby się zwrócić, ale nie bez powodu modding jest wspierany, i rozgrywka może wyglądać jak tylko sobie wymarzysz. Nawet jak wymarzysz sobie stawianie domków jednorodzinnych w grze o wystrzeliwaniu rakiet. 

Cytuj
Pamięta ktoś z was kiedy miały wejść surowce? Ano tak się składa, że półtora roku temu. Pas asteroidów miał wejść kiedy? W kwietniu. Gdzie jest? Nie ma. Mógłbym takich zapowiedzi Squadu przytoczyć jeszcze kilkanaście, a jakbym się wysilił to kilkadziesiąt.

Do obietnic Squad podchodzę z rezerwą od bardzo dawna i o ile jestem w stanie np. przymknąć oko na brak jednej czy drugiej funkcji, tak fakt że takich rzeczy jest dużo więcej bardzo jest żałosny. Szkoda że community na to bardziej nie naciska, tym bardziej że np. mechanikę generowania asteroid już mają, a dodanie modułu generującego kamyki na danym pasie nie jest szczególnie skomplikowane - takie rzeczy mnie zaskakują najbardziej, bo można wprowadzać duże zmiany prostymi decyzjami a oni z tego nie korzystają.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 19 Gru 2014, 16:33:40
Odpowiedź #18

Offline wbielak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mi cały czas od BARDZO dawna chodzi o lokalizowanie środków w rozmaite punkty rozwoju. Pewnie, kariera okej, niech sobie będzie, osoby pozbawione wyobraźni i nieumiejące samemu sobie wymyślać celów stanowią większość i dla nich kariera jest niezbędna.

No tak ale o life support można powiedzieć to samo. Możesz sobie wyobrazić że na stację trzeba dowozić zapasy.
Możesz sobie wyobrazić że spłoniesz wchodząc źle w atmosferę.
Możesz sobie wyobrazić w zasadzie że grasz w KSP spacerując nad rzeczką z żoną.

I pisze to jako osoba dla której te wszystkie rzeczy też są bardzo ważne.
Ale na to mam mody. Z resztą twórcy gry wprowadzają mechanizmy które moderzy udoskonalają a potem ewentualnie jakaś wariacja (lub całość jak ostatnio) tych udoskonaleń trafia do gry.

IMHO jak na układ early acess który z założenia jest loterią squad stara się zadowolić wszystkich.
I wychodzi im to nie najgorzej.

Ja pokazałem KSP czterem osobą i dla nich po pierwsze graj jest mega trudna. Po drugie kariera pozwala choćby zapoznać się z częściami i jest takim mega tutorialem.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #18 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 16:33:40 »

Pią, 19 Gru 2014, 17:29:49
Odpowiedź #19

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
  • WIENIAWA!
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ShookTea, co to niby za argumenty, że jak się nie podoba to nie korzystaj. Kompletnie bez sensu. Wyobraź sobie, że Squad zapowiada, że teraz przez kwartał będzie się zajmował tylko i wyłącznie produkcją koszulek i kubków z kerbalami. Pewnie, nie chcesz, to nie kupuj, ale co to za argument w ogóle? Mi cały czas od BARDZO dawna chodzi o lokalizowanie środków w rozmaite punkty rozwoju. Pewnie, kariera okej, niech sobie będzie, osoby pozbawione wyobraźni i nieumiejące samemu sobie wymyślać celów stanowią większość i dla nich kariera jest niezbędna. Ale rozwój kariery zajął twórcom już trzy czwarte ROKU. Roku podczas którego z powodzeniem można było wprowadzić surowce, life supporty, lepszą aerodynamikę i parę innych rzeczy. Tymczasem ludzie którzy mogli to projektować zajęli się jakimiś bzdetami, a czas leci. Pamięta ktoś z was kiedy miały wejść surowce? Ano tak się składa, że półtora roku temu. Pas asteroidów miał wejść kiedy? W kwietniu. Gdzie jest? Nie ma. Mógłbym takich zapowiedzi Squadu przytoczyć jeszcze kilkanaście, a jakbym się wysilił to kilkadziesiąt.

Chciałem wycinać fragmenty, które mnie interesują, ale to bez sensu, więc przytaczam całość.

Ilu ludzi pracuje w Squadzie? Zerknąłem do najnowszego devnote'a. Około 10 osób. Z czego zaledwie trzech zajmuje się samym programowaniem.

Ci trzej goście stworzyli w kilka lat jedną z najbardziej niesamowitych gier, w jakie miałem kiedykolwiek okazję zagrać. W ciągu godziny gry nauczyłem się więcej, niż przez 4 lata nauki fizyki.

Zacząłem od wersji 0.18. Wtedy była ta moja pierwsza godzina, w trakcie której opanowałem fizykę naszego świata lepiej, niż w szkole. Grałem na Sandboxie, bo inaczej się nie dało. Od tamtej pory każdy pojedynczy update daje mi samą radość z nowych rzeczy. Gdy pokazała się kariera (dzisiejszy tryb "nauki"), przerzuciłem się na nią. Później przerzuciłem się na poprawną karierę. Z każdego update'a byłem zadowolony. Wyczekiwałem na nie ze zniecierpliwieniem.


Kadafie kochany. I cała reszta. Chciałbym się z wami podzielić magicznym sposobem cieszenia się z każdej aktualizacji. Jest ona bardzo prosta, choć może być niezrozumiała dla osób, które nie miały styczności z programowaniem i nie wiedzą, jakie to jest cholewnie trudne. Przestańcie oczekiwać od Squad cudów. KSP to cholewna gra indie wyprodukowana przez cholewną firmę niezależną. Nie przyjdzie do ich siedziby taki Gabe Newell czy Bill Gates, by powiedzieć "Felipe, twoja gra nie zadowala graczy, zwalniam cię".



Ty chcesz asteroid, ktoś inny będzie chciał podtrzymywania życia, ktoś inny będzie chciał surowców. OK. Ale z kolei ja chciałem poziomów budynków, ja chciałem systemu doświadczenia. I co? Squad postanowił, że najpierw zajmie się tym. Mieli do tego prawo. A teraz ty piszesz, że to są bzdety. Mam się poczuć obrażony? ;) Ja nie potrzebuję pasa asteroid, dokładnie tak, jak ty nie potrzebujesz systemu doświadczenia. Nazywanie trybu kariery trybem "tylko dla osób, które nie mają kreatywności" jest kompletną bzdurą. TRZEBA wykazać kreatywność i zdrowy rozsądek, by wyprodukować pojazd, który wykona zadanie. Kto ci zabrania robienia w karierze tego, czego chcesz? Nie jesteś zmuszony do wykonywania TYLKO kontraktów. Rób je, zarabiaj pieniądze, wydaj je na zrealizowanie swoich planów. A jeśli nie podoba ci się zabawa pieniędzmi, masz od tego sandbox.
« Ostatnia zmiana: Pią, 19 Gru 2014, 17:31:35 wysłana przez ShookTea »
Co to za pedał? Co to za biedak? ShookTea skończył się na Projekt Jool!

Pią, 19 Gru 2014, 17:59:25
Odpowiedź #20

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Squad nie jest studiem niezależnym. Sekcja KSP którą znamy, jest częścią większej firmy i zarówno Harvester jak i Maxmaps są tam normalnie zatrudnieni.   
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #20 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 17:59:25 »

Pią, 19 Gru 2014, 18:01:06
Odpowiedź #21

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
ShookTea, zupełnie ci umknął fragment mojej wypowiedzi o lokalizacji środków w poszczególne składowe i najzwyczajniejszą na świecie uczciwość. Było powiedziane, że będzie kariera, okej! Niech będzie. Ja wiem, że to jest potrzebne. Ale przypominam, że Squad obiecywał że: Będzie kariera. Kiedy? Jak zrobimy. Będą surowce. Kiedy? Za miesiąc. Niecały rok później powiedzieli; asteroidy? Za dwa tygodnie.
Rozumiesz o co mi chodzi? Niechby się kiedyś trzymali tego, co mówią i co zapowiadają, bo inaczej są jak banda niekompetentnych osłów, jedno mówią, drugie robią, trzecie myślą. No chyba że nie wiedzą, że jest ich dziesięciu, może myślą, że jest ich dwustu i że magicznym sposobem samo się zrobi, albo ktoś przyniesie gotowe. Tak czy owak wychodzą na ekipę do której zaufania mieć nie sposób.

Pią, 19 Gru 2014, 18:10:49
Odpowiedź #22

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
  • WIENIAWA!
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Squad nie jest studiem niezależnym. Sekcja KSP którą znamy, jest częścią większej firmy i zarówno Harvester jak i Maxmaps są tam normalnie zatrudnieni.

Lul Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
"The Mexican indie video game company, developers of Kerbal Space Program"


Kadaf, to im nie ufaj. Miej głęboko gdzieś, co ci obiecują. Jak z politykami. Czy wierzysz w obietnice polityków? Bo ja nie. Nie obchodzi mnie, co obiecują, ale czekam na konkrety. Ot, to cała moja magiczna sztuczka, dzięki której cieszę się z każdego update'a - bo mam niespodzianki.
Co to za pedał? Co to za biedak? ShookTea skończył się na Projekt Jool!

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #22 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 18:10:49 »

Pią, 19 Gru 2014, 18:25:16
Odpowiedź #23

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ta definicja nie jest prawdziwa, ale sam przesadziłem w drugą stronę, w końcu KSP jest w sprzedaży bezpośrednio od nich. Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ tutaj jest więcej na ten temat
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 19 Gru 2014, 18:26:46
Odpowiedź #24

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 184
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Squad nie jest studiem niezależnym. Sekcja KSP którą znamy, jest częścią większej firmy i zarówno Harvester jak i Maxmaps są tam normalnie zatrudnieni.
Ktoś tu chyba niespecjalnie jest za pan brat z definicją 'studia niezależnego'.
I w razie jakichkolwiek wątpliwości - Squad jest w 110% indykiem. ;)

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #24 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 18:26:46 »

Pią, 19 Gru 2014, 18:48:05
Odpowiedź #25

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Przecież się poprawiłem w poście nad twoim.

Cytuj
I w razie jakichkolwiek wątpliwości - Squad jest w 110% indykiem

Yay, przekonujące!


Nie, jakbym sam nie zerknął na definicje na taki "argument" w dyskusji uśmiechnąłbym się tylko. Przecież można podsunąć artykuł czy właśnie objaśnienie pojęcia co kończy rozmowę i nie jest protekcjonalne. Meh
« Ostatnia zmiana: Pią, 19 Gru 2014, 18:58:10 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 19 Gru 2014, 18:57:07
Odpowiedź #26

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 184
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Tylko że gdy ja pisałem swojego posta, to Twojego jeszcze nie było. :P

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #26 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 18:57:07 »

Pią, 19 Gru 2014, 19:24:31
Odpowiedź #27

Offline wbielak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Jeśli chodzi o narzekanie to narzekać można na wszystko... ale ja uważam że przeliczając USD na godziny zabawy KSP jest jedną z najlepszych inwestycji w gry jakie poczyniłem.
Porównajcie to do produkcji EA typu CoD czy NFS i odpowiedzcie sobie ile centów kosztuje Was godzina zabawy tu a ile tam.

Pią, 19 Gru 2014, 20:33:29
Odpowiedź #28

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
  • WIENIAWA!
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ale ja uważam że przeliczając USD na godziny zabawy KSP jest jedną z najlepszych inwestycji w gry jakie poczyniłem.

Och, to jest dobry pomysł. Chyba zaraz zrobię temat w dyskusjach offtopowych.
Co to za pedał? Co to za biedak? ShookTea skończył się na Projekt Jool!

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #28 dnia: Pią, 19 Gru 2014, 20:33:29 »

Czw, 25 Gru 2014, 20:12:16
Odpowiedź #29

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Ho ho ho! Wesołych świąt od Squadu!


Wesołych świąt, nie ważne co celebrujecie. My celebrujemy aerodynamikę i tankowanie w głębokim kosmosie.

Potwierdzone panowie i panie (o ile jakieś tutaj są). W przyszłej aktualizacji dostaniemy surowce i poprawioną aerodynamikę.